Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Plaats reactie
Bertusje14
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2023 19:59

Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Ongelezen bericht door Bertusje14 »

In augustus heb ik een bod gedaan op een veilingsite. Hoogste bod dus item zou verzonden worden. Wel na betaling van meer dan 40 euro want de verzendkoswten waren 30 eroen er kwamen kosten voor "kopersbescherming'bij. Vervolgens weken niks gehoord. Wel een track en trace code ontvangen maar het pakket werd steeds niet gevonden. Ik kreeg wel herhaaldelijk berichten over douanekosten maar met eenlink die niet geopend kon worden. Afgelopen week kreeg ik een bericht van Post.nl dat mijn pakket retour was gestuurd. Wanneer ik het opnieuw aangeboden wilde krijgen kost me dat weer 30 euro. Volgens hen is de bezorger aan de deur geweest maar was ik niet thuis, volgens mij wel maar goed, dat blijft hun woord tegen het mijne. Vervolgens is het pakket doorgestuurd naar een post punt maar hier heb ikniets over te horen gekregen of bericht ontvangen. Hoe kan ik dan weten dat mijn pakketje daar ligt? Bij de post zeggen ze dat dit aan de verkoper ligt maar die komt uit het buitenland en zal echt zelf geen pakketje naar een postpunt in Nederlang gaan brengen. Ik krijg dus geen vergoeding van de onkosten maar moet gewoon nog een keer die 30 euro betalen. Het lijkt wel een Russisch staatsbedrijf.
Iemand nog een goed idee met betrekking tot het wel verkrijgen van mijn pakket?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je geklaagd bij PostNL?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Bertusje14 schreef:
03 nov 2023 20:39
Wel een track en trace code ontvangen maar het pakket werd steeds niet gevonden.

Ik kreeg wel herhaaldelijk berichten over douanekosten maar met eenlink die niet geopend kon worden.

Afgelopen week kreeg ik een bericht van Post.nl dat mijn pakket retour was gestuurd.

Volgens hen is de bezorger aan de deur geweest maar was ik niet thuis, volgens mij wel maar goed, dat blijft hun woord tegen het mijne.
Even wat puntjes er uit gehaald. Waarom krijg ik nu toch het gevoel dat je niet het hele verhaal vertelt?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
06 nov 2023 10:57
Bertusje14 schreef:
03 nov 2023 20:39
Wel een track en trace code ontvangen maar het pakket werd steeds niet gevonden.

Ik kreeg wel herhaaldelijk berichten over douanekosten maar met eenlink die niet geopend kon worden.

Afgelopen week kreeg ik een bericht van Post.nl dat mijn pakket retour was gestuurd.

Volgens hen is de bezorger aan de deur geweest maar was ik niet thuis, volgens mij wel maar goed, dat blijft hun woord tegen het mijne.
Even wat puntjes er uit gehaald. Waarom krijg ik nu toch het gevoel dat je niet het hele verhaal vertelt?

Waarom toch zo enorm vaak die laatste zin in jouw bijdrages ? Zovaak dat ik lees dat je een topic niet gelooft, niet het hele verhaal is, veel details mist etc etc.
Je bent aardig wantrouwend.

Wat mis jij dan in de OP ?


Ik krijg ook zendingen uit buitenland waarbij de bezorger soms niet eens de moeite neemt om te bezorgen ( heb bewust een zakelijk adres welke 22/7 open is )
En dan moet ik erzelf achter komen dat bij een postnl bezorgpunt is afgeleverd. En dan niet via de track en trace code maar via het verkoopproces.

plk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2023 12:41

Re: Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Ongelezen bericht door plk »

nog even alle stapjes die je gedaan hebt controleren op de echtheid van de mail adressen. en als er enige twijfel is, je verlies nemen. Het heeft er alle schijn van dat je bent opgelicht.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

PostNL laat geen briefjes meer achter indien u niet thuis bent. Met de PostNL app krijgt u een melding waar uw pakket is bezorgd.

Na 7 dagen wordt het pakket retour gestuurd of vernietigd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb zelf ook ervaren dat PostNL dat niet altijd doet.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Teunbosseman schreef:
06 nov 2023 12:31
witte angora schreef:
06 nov 2023 10:57
Bertusje14 schreef:
03 nov 2023 20:39
Wel een track en trace code ontvangen maar het pakket werd steeds niet gevonden.

Ik kreeg wel herhaaldelijk berichten over douanekosten maar met eenlink die niet geopend kon worden.

Afgelopen week kreeg ik een bericht van Post.nl dat mijn pakket retour was gestuurd.

Volgens hen is de bezorger aan de deur geweest maar was ik niet thuis, volgens mij wel maar goed, dat blijft hun woord tegen het mijne.
Even wat puntjes er uit gehaald. Waarom krijg ik nu toch het gevoel dat je niet het hele verhaal vertelt?

Waarom toch zo enorm vaak die laatste zin in jouw bijdrages ? Zovaak dat ik lees dat je een topic niet gelooft, niet het hele verhaal is, veel details mist etc etc.
Je bent aardig wantrouwend.

Wat mis jij dan in de OP ?
Wat ik mis is:
- waarom kon TS die link niet openen? Betekent een en ander dat de douanekosten dus niet betaald zijn? Kan het zijn dat de douanekosten betaald moesten worden bij het afhalen? https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... e%20Douane.
- waarom is TS niet naar het ophaalpunt gegaan waar het pakje lag? Hij controleerde immers regelmatig de track en trace.

Overigens: je weet zelf heus wel dat een TS regelmatig gaandeweg het topic met steeds weer nieuwe informatie komt waardoor het allemaal toch weer anders wordt. Heeft niks met wantrouwen van mijn kant te maken.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vervolgens is het pakket doorgestuurd naar een post punt maar hier heb ik niets over te horen gekregen of bericht ontvangen. Hoe kan ik dan weten dat mijn pakketje daar ligt?
In de Postnl app staat vermeld waar/wanneer je pakketje is afgegeven.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
06 nov 2023 13:39
Teunbosseman schreef:
06 nov 2023 12:31
witte angora schreef:
06 nov 2023 10:57
Even wat puntjes er uit gehaald. Waarom krijg ik nu toch het gevoel dat je niet het hele verhaal vertelt?

Waarom toch zo enorm vaak die laatste zin in jouw bijdrages ? Zovaak dat ik lees dat je een topic niet gelooft, niet het hele verhaal is, veel details mist etc etc.
Je bent aardig wantrouwend.

Wat mis jij dan in de OP ?
Wat ik mis is:
- waarom kon TS die link niet openen? Betekent een en ander dat de douanekosten dus niet betaald zijn? Kan het zijn dat de douanekosten betaald moesten worden bij het afhalen? https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... e%20Douane.
- waarom is TS niet naar het ophaalpunt gegaan waar het pakje lag? Hij controleerde immers regelmatig de track en trace.

Overigens: je weet zelf heus wel dat een TS regelmatig gaandeweg het topic met steeds weer nieuwe informatie komt waardoor het allemaal toch weer anders wordt. Heeft niks met wantrouwen van mijn kant te maken.

Waarom stel je deze vragen niet meteen aan TS ipv neerzetten dat TS niet het hele verhaal zou neerzetten ?
Je neemt namelijk wel de moeite om jouw vragen aan mij te antwoorden. Waarom dan niet meteen aan TS ?

En je vragen zijn opzich niet gek hoor. Douanekosten zijn veelal inklaringskosten.

Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%. Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten.



Zoals ik lees was er geen info als TS de track en trace code controleerde:
Vervolgens is het pakket doorgestuurd naar een post punt maar hier heb ikniets over te horen gekregen of bericht ontvangen. Hoe kan ik dan weten dat mijn pakketje daar ligt?

Gaandeweg in een topic volgt er vaak meer info nav de vragen welke leden stellen. Dan is niet zo gek dat dan nav deze nieuwe informatie ook nieuwe adviezen komen.
Jij gelooft in deze direct TS niet ipv de aanvullende vragen te stellen zoals je nu wel doet. En dat zie ik vaker voorbij komen en komt op mij over als direct wantrouwend........en soms zul je daar best gelijk in hebben.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Opnieuw betalen om een pakket te ontvangen?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ZeerPrivé schreef:
06 nov 2023 13:45
Vervolgens is het pakket doorgestuurd naar een post punt maar hier heb ik niets over te horen gekregen of bericht ontvangen. Hoe kan ik dan weten dat mijn pakketje daar ligt?
In de Postnl app staat vermeld waar/wanneer je pakketje is afgegeven.

Mwah dat klopt ook niet altijd. Maar rare is dat ik dan wel weer een email hebt ontvangen dat op een postnl punt is afgegeven.

Plaats reactie