LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post wordt opgestuurd, maar ik ontvang het niet

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Pelleboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2017 17:58

Post wordt opgestuurd, maar ik ontvang het niet

Ongelezen bericht door Pelleboer »

Sinds december mis ik post.

Het gaat nu om 4 brieven, die nooit zijn aangekomen.

Ik moet mijn portiek deur delen heleaas met buren, die weigeren nl te spreken.
Ik vermoed dat zij hier achter zitten, aangezien ze hier nog niet zo lang wonen.

Ze laten ook de beneden portiek deur altijd openstaan, en hebben overal schijt aan.
Ik heb geen ruzie met ze, maar zijn behoorlijk asosciaal.

De klacht bij TPG aangekaart, maar die laat me barsten.

Heeft iemand een advies?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Post wordt opgestuurd, maar ik ontvang het niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kan je geen eigen (aparte) brievenbus maken?

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Post wordt opgestuurd, maar ik ontvang het niet

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Misschien een andere taal proberen.
Mijn buren spreken slecht of geen Nederlands maar verstaan en spreken wel Engels.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Post wordt opgestuurd, maar ik ontvang het niet

Ongelezen bericht door grun »

Pelleboer schreef:Sinds december mis ik post. Het gaat nu om 4 brieven, die nooit zijn aangekomen. Ik moet mijn portiek deur delen heleaas met buren, die weigeren nl te spreken. Ik vermoed dat zij hier achter zitten, aangezien ze hier nog niet zo lang wonen.
Binnen het portiek heeft iedere woning een eigen voordeur en ook een eigen brievenbus, lijkt me. Ik zie geen enkele reden waarom je buren iets met verdwenen post te maken zouden hebben. Aannemelijker zou zijn dat de postbode z'n werk niet goed doet, toch?

stofzuigertje

Re: Post wordt opgestuurd, maar ik ontvang het niet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn ook woningen met 1 voordeur en 1 brievenbus helaas.....
En open laten is koude in gang en dus mag niet, ook daklozen en inbraak risico.

Klaag bij je verhuurder en eis dat de deur dicht blijft of er moet een dranger op.
Jou voordeur is nu ideaal voor inbrekers, die 2e deur kun je nu namelijk rustig open breken zonder iemand het ziet.

Eventueel de wijk agent vragen, als die weet wie het zijn en een tolk of zelf talen kennis heeft luisteren ze vaak wel.
Een opvang achter de brievenbus zodat bij open deur er niets weg kan waaien en lag er wel eens papier op straat?

Ja, andere culturen moeten het leren en gewoon eisen dat ze inburgeren.
Dit soort mensen zorgen er helaas voor dat Geert Wilders nu grootste partij is geworden helaas.
Ze klagen over discriminatie maar veroorzaken het helaas vaak zelf.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Post wordt opgestuurd, maar ik ontvang het niet

Ongelezen bericht door sjohie »

Pelleboer schreef:Sinds december mis ik post.

Het gaat nu om 4 brieven, die nooit zijn aangekomen.

Ik moet mijn portiek deur delen heleaas met buren, die weigeren nl te spreken.
Ik vermoed dat zij hier achter zitten, aangezien ze hier nog niet zo lang wonen.

Ze laten ook de beneden portiek deur altijd openstaan, en hebben overal schijt aan.
Ik heb geen ruzie met ze, maar zijn behoorlijk asosciaal.

De klacht bij TPG aangekaart, maar die laat me barsten.

Heeft iemand een advies?
Niet klagen bij TPG (=PostNL?) om te beginnen, als die de post bezorgen, maar je buren/portiekbewoners gaan er mee aan de haal, dan is dát het probleem, en dat ligt voorbij de verantwoordelijkheid van PostNL. Die houdt nl op zodra de post in de bestemde brievenbus bezorgd is, wat er daarna gebeurd is niet aan hén. Ik zou eea bespreken met de buren, en als dat niet werkt, de zaak aanhankelijk maken bij de verhuurder in kwestie. Dit dáár melden is de eerste stap van een vermoedelijk lange weg om dit opgelost te krijgen. Verder kan je waar mogelijk digitale communicatie gebruiken met de bedrijven/instanties waar je post van krijgt en mogelijk misloopt. Steeds meer bedrijven en instanties hebben portalen waar je op in kan loggen, denk aan "mijn overheid"etc.

Je bedoelt overigens PostNL neem ik aan? Als je namelijk bij het huidige TPG klaagt, zit je zo te zien bij een Amerikaans investeringsvehikel wat niks met Nederlandse brieven van doen heeft.. :wink:

Gesloten