PostNL geeft niks om vooraf gekozen bezorgdagen

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Plaats reactie
Maria05
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2018 16:39

PostNL geeft niks om vooraf gekozen bezorgdagen

Ongelezen bericht door Maria05 »

Afgelopen week heb ik voor de zoveelste keer op rij via een webshop (deze keer bol.com) een specifieke bezorgdag gekozen, waar PostNL niks mee doet.


Elke keer kies ik een dag die enkele dagen na de eerst mogelijke bezorgdag is, en elke keer krijg ik de mails in deze volgorde, met ongeveer dezelfde timestamps:

[Één dag voor de bezorgdag, 16:51] Uw pakket is verzonden en wordt morgen bezorgt.

[Bezorgdag, 13:30] De bezorger is onderweg met uw pakket, en komt tussen 15:00-17:00

[Bezorgdag, 13:50] Vanwege een vertraging bij de bezorgdienst komt je pakket morgen


De eerste keren vond ik het nog raar dat ik, exact 20 minuten nadat de bezorger zogenaamd onderweg is, een mail krijg met dat mijn pakket een dag vertraging heeft. Maar na 5 keer op rij begin ik toch wel echt een trend te spotten, en vroeg ik mij af of meer mensen dit hebben gemerkt.

Ik heb het nu 5x op rij gehad en een losse keer daarvoor, mijn familie heeft het ook elke keer gehad dat ze dit jaar wat hebben besteld met een specifieke bezorgdag, en aan jullie nu dus de vraag: Hebben jullie dit ook ervaren? Zo ja, dan wordt het misschien tijd dat Radar daar eens induikt.


Hierna volgt nog wat geklaag

Bij PostNL zelf kan ik geen andere bezorgdag kiezen, ik kan geen ander PostNL punt kiezen behalve de dichtsbijzijnste hier (en die is, geen grap, enkele uren per week open), en de pakketten zijn te groot voor mijn afgesproken plek. Dan is de enige optie mijn buren, maar ik werk van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat dus dan kan ik pas op zondag mijn pakket gaan halen, tenzij de buren het niet erg vinden als ik om middernacht ff aanbel voor wat pakketjes 🥲

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL geeft niks om vooraf gekozen bezorgdagen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat zegt Bol als u daar navraag doet?

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft niks om vooraf gekozen bezorgdagen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U maakt geen afspraak met PostNL, maar met Bol. Als zij steevast een dag te laat leveren, dan komen zij de afspraak niet na.
De reden van de vertraging kan je enkel naar gissen. Het kan zijn dat de pakketten te laat afgegeven worden bij PostNL. Zodra u een datum opgeeft word er automatisch een zending aangemaakt bij PostNL. Maar zo lang niets is afgegeven zal de datum steeds opschuiven. Zo ook als een pakket te laat word verzonden of als de bus dan al vol zit.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: PostNL geeft niks om vooraf gekozen bezorgdagen

Ongelezen bericht door bupaul »

Ik heb dat nog nooit meegemaakt, altijd op de afgesproken dag de bezorging een keurig op de hoogte gehouden. Laatste pakket was vorige week nog een wasmachine.
In mijn omgeving heb ik dit ook nog niet eerder gehoord.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: PostNL geeft niks om vooraf gekozen bezorgdagen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

PostNL vind (en ook de wetgeving) dat u geen klant bent bij PostNL. Het staat u vrij om u woord te doen, maar er gebeurt niks mee.

U kunt klagen bij de webshop, die de klacht aan PostNL kan doorgeven. In het praktijk gebeurt er niks mee.

Peter PJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 okt 2023 13:04

Re: PostNL geeft niks om vooraf gekozen bezorgdagen

Ongelezen bericht door Peter PJ »

Ik heb hier zelf nooit echt last gehad moet ik zeggen. Waar ik woon bezorgen ze altijd wel op de dag zelf ( al dan niet altijd in het tijdvak dat ze aangeven). Ik ben dit soort praktijken meer gewend van DPD. Moeilijk te zeggen waar het aan ligt kan idd zijn dat een derde partij het te laat heeft geleverd aan post.nl zelf of dat post.nl het te druk heeft in jouw regio. Al die bezorgdiensten kampen met enorme personeelstekorten.

Je kunt het beste contact opnemen met bol.com in dit geval. Als het aan hun ligt kunnen ze je iig wel verduidelijking geven.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft niks om vooraf gekozen bezorgdagen

Ongelezen bericht door Jablan »

Maria05 schreef:
04 apr 2023 15:34
[...]Ik heb het nu 5x op rij gehad en een losse keer daarvoor, mijn familie heeft het ook elke keer gehad dat ze dit jaar wat hebben besteld met een specifieke bezorgdag, en aan jullie nu dus de vraag: Hebben jullie dit ook ervaren? Zo ja, dan wordt het misschien tijd dat Radar daar eens induikt.


Hierna volgt nog wat geklaag

Bij PostNL zelf kan ik geen andere bezorgdag kiezen, ik kan geen ander PostNL punt kiezen behalve de dichtsbijzijnste hier (en die is, geen grap, enkele uren per week open), en de pakketten zijn te groot voor mijn afgesproken plek. Dan is de enige optie mijn buren, maar ik werk van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat dus dan kan ik pas op zondag mijn pakket gaan halen, tenzij de buren het niet erg vinden als ik om middernacht ff aanbel voor wat pakketjes 🥲
Je eerste klacht ruikt naar een tekort aan bezorgers. Is het telkens dezelfde dag van de week? Zo ja, dan zit je in een gebied waar PostNL (of GLS of DPD of DHL) een tekort aan menskracht hebben en daarom minder dagen per week langskomen.

Je tweede klacht herken ik niet. Voor afleveren bij een PostNL-punt kan ik tijdens het bestellen al kiezen op de kaart of uit een lijst. Wel was het bezorgpunt recent onverwacht dicht en bleek het pakket een paar kilometer verderop te zijn afgegeven, de aangetekende brief kwam een dag later tevoorschijn op het vaste PostNL-punt. De bezorgdienst was creactief geweest: pakje wel direct weggewerkt, de aangetekende post vastgehouden tot de volgende dag.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft niks om vooraf gekozen bezorgdagen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Peter PJ schreef:
03 okt 2023 13:27
Ik heb hier zelf nooit echt last gehad moet ik zeggen. Waar ik woon bezorgen ze altijd wel op de dag zelf ( al dan niet altijd in het tijdvak dat ze aangeven). Ik ben dit soort praktijken meer gewend van DPD. Moeilijk te zeggen waar het aan ligt kan idd zijn dat een derde partij het te laat heeft geleverd aan post.nl zelf of dat post.nl het te druk heeft in jouw regio. Al die bezorgdiensten kampen met enorme personeelstekorten.

Je kunt het beste contact opnemen met bol.com in dit geval. Als het aan hun ligt kunnen ze je iig wel verduidelijking geven.
Waarom haalt u steeds oude topics naar boven toe?

Plaats reactie