LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldcreatie

Discussieer hier over de documentaire Radar Extra: De Schuldvraag.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door sjohie »

sjohie schreef:
AnoNylz schreef:
sjohie schreef: De Nederlandse Bank kan inderdaad niet gedwongen worden, maar ze kunnen het wel vrijwillig doen natuurlijk. :wink:

En niet onbelangrijk in de geest van dit hele topic, de DNB heeft itt de federale banken in de VS, dus geen commerciële banken als aandeelhouder, enkel de Nederlandse staat.
sjohie dat is dus precies waar deze documentaire over gaat en dat is dus niet waar. De bank is niet van de staat, de winst van de bank is niet van de staat, en het geld is niet van de staat. Sterker nog, het geld is niet eens van jou, zelfs niet als er een briefje in jouw broek zit, blijft het formeel in bezit van de bank en mag jij er alleen tijdelijk over beschikken.

Het geld is van de DNB, welke 1 aandeelhouder heeft, de Nederlandse staat. Volgens mij is een aandeelhouder ook (naar gelang het percentage van aandeel) eigendom van het bedrijf waar het aandeel van is. Dat wil niet zeggen dat ze het besturen, maar ze zijn wel eigenaar van DBN, en dus van alles wat er op/aan/in zit. Dat de staat vervolgens ook weer de enige klant van ze is, is slechts bureaucratisch stuivertje wisselen.

En ik ben wél eigenaar van de waarde op het papier of munt, dat heb ik zelf verdiend of geleend. DNB is inderdaad eigenaar van het medium, maar dat is iets subtiel anders.
Je bent misleid, ik heb je nu net verteld hoe het zit, als je dit niet geloofd en wilt geloven dat je bank van de staat is mag dat, maar het is onjuist. Op ieder bankpapiertje staat dat het papiertje van de bank is. Dit blijft ook zo als het in jouw broekzak zit, je mag het alleen even van ze gebruiken, maar het valutapapiertje is van hun (ik gebruik bewust het woord geld niet, omdat de euro geen geld is, maar valuta)

De banken zijn in de handen van aandeelhouders, maar de aandeelhouders zijn niet de staat, dit zijn de andere banken. Er is niets Nederlands aan de Nederlandse bank, alleen is deze naam bewust zo gekozen om jou het idee te geven dat dit wel zo is. Anders ga je natuurlijk nooit iedere dag om 8 uur in de file staan.
De Nederlandse Bank nv, heeft 1 aandeelhouder, de Nederlandse staat. Dat is in 1948 bij wet geregeld.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door AnoNylz »

sjohie schreef:
De banken zijn in de handen van aandeelhouders, maar de aandeelhouders zijn niet de staat, dit zijn de andere banken. Er is niets Nederlands aan de Nederlandse bank, alleen is deze naam bewust zo gekozen om jou het idee te geven dat dit wel zo is. Anders ga je natuurlijk nooit iedere dag om 8 uur in de file staan.
De Nederlandse Bank nv, heeft 1 aandeelhouder, de Nederlandse staat. Dat is in 1948 bij wet geregeld.[/quote]

De Nederlandsche Bank (DNB) is door de wijziging van de Bankwet in 1998 formeel bestuurlijk geheel onafhankelijk geworden van de Staat. De Staat is nog wel enige aandeelhouder. http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Nederlandsche_Bank

Ik moest toch echt even zoeken, maar moet je gelijk geven. De Nederlandse staat heeft inderdaad alle aandelen in handen, maar kan zelf dus helemaal geen invloed uitoefenen op de bank. Weer zo'n truukje waarmee je ze proberen te misleiden, want aan die aandelen heb je dus helemaal niets en uiteindelijk komt dat dus op hetzelfde neer als wat ik eerder al gezegd heb. Als je het filmpje gezien hebt hoor je ook dat Nederland eigenlijk helemaal geen inzicht kan krijgen in wat de bank precies doet, alweer een bewijs dat DNB helemaal niet in het belang van de staat handelt en dat alle mensen die voor deze instelling werken het grootste uitschot van de aarde zijn.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door AnoNylz »

hier, voor als je bij het type mens hoort dat wikipedia niet geloofd

http://www.eerstekamer.nl/behandeling/1 ... 6233st.pdf

angel1978
Berichten: 10962
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door angel1978 »

AnoNylz schreef:
sjohie schreef:
De banken zijn in de handen van aandeelhouders, maar de aandeelhouders zijn niet de staat, dit zijn de andere banken. Er is niets Nederlands aan de Nederlandse bank, alleen is deze naam bewust zo gekozen om jou het idee te geven dat dit wel zo is. Anders ga je natuurlijk nooit iedere dag om 8 uur in de file staan.
De Nederlandse Bank nv, heeft 1 aandeelhouder, de Nederlandse staat. Dat is in 1948 bij wet geregeld.

De Nederlandsche Bank (DNB) is door de wijziging van de Bankwet in 1998 formeel bestuurlijk geheel onafhankelijk geworden van de Staat. De Staat is nog wel enige aandeelhouder. http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Nederlandsche_Bank

Ik moest toch echt even zoeken, maar moet je gelijk geven. De Nederlandse staat heeft inderdaad alle aandelen in handen, maar kan zelf dus helemaal geen invloed uitoefenen op de bank. Weer zo'n truukje waarmee je ze proberen te misleiden, want aan die aandelen heb je dus helemaal niets en uiteindelijk komt dat dus op hetzelfde neer als wat ik eerder al gezegd heb. Als je het filmpje gezien hebt hoor je ook dat Nederland eigenlijk helemaal geen inzicht kan krijgen in wat de bank precies doet, alweer een bewijs dat DNB helemaal niet in het belang van de staat handelt en dat alle mensen die voor deze instelling werken het grootste uitschot van de aarde zijn.
Kijk, de gebruikelijke tactiek van dit soort types.
Meneer laat een kreet los en hoopt maar dat niemand het tegendeel kan bewijzen.
Dan is er toch iemand en zelfs als blijkt dat meneer dus ongelijk heeft, dan heeft hij toch ook eigenlijk wel weer gelijk, want ( en dan volgt de volgende niet onderbouwde kreet ).
De volgende losse flodder in de hoop dat dit wel iets is dat een ander niet kan weerleggen. Liefst altijd begeleidt met ellenlange filmpjes, maar als dat niet kan, in ieder geval goed ingespeeld op het gevoel zodat velen de neiging hebben het te geloven.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door kuklos »

AnoNylz schreef:Meerdere mensen hadden al gezegd dat DNB in handen van de staat is, maar nog was het niet genoeg?
AnoNylz schreef: alweer een bewijs dat DNB helemaal niet in het belang van de staat handelt en dat alle mensen die voor deze instelling werken het grootste uitschot van de aarde zijn.
Hoppakee, een batterij aannames bij elkaar en voor is het complot er al. De gedachte erachter probeer je niet eens te begrijpen, of wil je niet eens begrijpen.
Waarom is DNB zo onafhankelijk? Zodat de NL staat deze niet kan beïnvloeden elke keer dat de wind anders waait. Zodat we geen Afrikaanse toestanden krijgen waar de op dat moment regerende dictator het monetaire beleid bepaalt.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door AnoNylz »

kuklos schreef:
AnoNylz schreef:Meerdere mensen hadden al gezegd dat DNB in handen van de staat is, maar nog was het niet genoeg?
AnoNylz schreef: alweer een bewijs dat DNB helemaal niet in het belang van de staat handelt en dat alle mensen die voor deze instelling werken het grootste uitschot van de aarde zijn.
Hoppakee, een batterij aannames bij elkaar en voor is het complot er al. De gedachte erachter probeer je niet eens te begrijpen, of wil je niet eens begrijpen.
Waarom is DNB zo onafhankelijk? Zodat de NL staat deze niet kan beïnvloeden elke keer dat de wind anders waait. Zodat we geen Afrikaanse toestanden krijgen waar de op dat moment regerende dictator het monetaire beleid bepaalt.
DNB is niet onafhankelijk.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door kuklos »

Nou zijn ze weer niet onafhankelijk. Wat is het nou? Beslist de staat nu wel of niet wat er gebeurt?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door sjohie »

AnoNylz schreef:
sjohie schreef:
De banken zijn in de handen van aandeelhouders, maar de aandeelhouders zijn niet de staat, dit zijn de andere banken. Er is niets Nederlands aan de Nederlandse bank, alleen is deze naam bewust zo gekozen om jou het idee te geven dat dit wel zo is. Anders ga je natuurlijk nooit iedere dag om 8 uur in de file staan.
De Nederlandse Bank nv, heeft 1 aandeelhouder, de Nederlandse staat. Dat is in 1948 bij wet geregeld.
De Nederlandsche Bank (DNB) is door de wijziging van de Bankwet in 1998 formeel bestuurlijk geheel onafhankelijk geworden van de Staat. De Staat is nog wel enige aandeelhouder. http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Nederlandsche_Bank

Ik moest toch echt even zoeken, maar moet je gelijk geven. De Nederlandse staat heeft inderdaad alle aandelen in handen, maar kan zelf dus helemaal geen invloed uitoefenen op de bank. Weer zo'n truukje waarmee je ze proberen te misleiden, want aan die aandelen heb je dus helemaal niets en uiteindelijk komt dat dus op hetzelfde neer als wat ik eerder al gezegd heb. Als je het filmpje gezien hebt hoor je ook dat Nederland eigenlijk helemaal geen inzicht kan krijgen in wat de bank precies doet, alweer een bewijs dat DNB helemaal niet in het belang van de staat handelt en dat alle mensen die voor deze instelling werken het grootste uitschot van de aarde zijn.[/quote]

Mwoa, ik zou ze wel willen hebben hoor, die brengen doorgaans 1,5 miljard aan dividend op per jaar. :wink: Maar je kan er bij halen wat je wilt, jij had het fout, en ik had het goed. En wat DNB doet is bij statuut geregeld, die kunnen niet ineens een pizzeria beginnen ofzo. Ook dat is gewoon allemaal in te lezen, want dat is openbare informatie. Staat precies in wat ze wel en ook niet mogen, binnen welke wettelijke kaders en Europese bepalingen dit gebeurd, en wat de procedures zijn bij belangenverstrengeling van bijvoorbeeld de directie of raad van commissarissen.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door AnoNylz »

sjohie schreef:
Mwoa, ik zou ze wel willen hebben hoor, die brengen doorgaans 1,5 miljard aan dividend op per jaar. :wink: Maar je kan er bij halen wat je wilt, jij had het fout, en ik had het goed. En wat DNB doet is bij statuut geregeld, die kunnen niet ineens een pizzeria beginnen ofzo. Ook dat is gewoon allemaal in te lezen, want dat is openbare informatie. Staat precies in wat ze wel en ook niet mogen, binnen welke wettelijke kaders en Europese bepalingen dit gebeurd, en wat de procedures zijn bij belangenverstrengeling van bijvoorbeeld de directie of raad van commissarissen.
Alleen jammer dat alles zo corrupt is geworden dat alles wat je zegt onwaar is. Als DNB morgen een pizzeria wil beginnen, omdat de dochter van de directeur dat graag wil, dan komt die pizzeria er gewoon. En als jij een rechtszaak gaat beginnen sta je geheel machteloos. Dit is meerdere keren aangetoond en hier kunnen ook diverse voorbeelden van worden gegeven.
http://www.youtube.com/watch?v=dGCvZuzShSc

angel1978
Berichten: 10962
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door angel1978 »

AnoNylz schreef:
sjohie schreef:
Mwoa, ik zou ze wel willen hebben hoor, die brengen doorgaans 1,5 miljard aan dividend op per jaar. :wink: Maar je kan er bij halen wat je wilt, jij had het fout, en ik had het goed. En wat DNB doet is bij statuut geregeld, die kunnen niet ineens een pizzeria beginnen ofzo. Ook dat is gewoon allemaal in te lezen, want dat is openbare informatie. Staat precies in wat ze wel en ook niet mogen, binnen welke wettelijke kaders en Europese bepalingen dit gebeurd, en wat de procedures zijn bij belangenverstrengeling van bijvoorbeeld de directie of raad van commissarissen.
Alleen jammer dat alles zo corrupt is geworden dat alles wat je zegt onwaar is. Als DNB morgen een pizzeria wil beginnen, omdat de dochter van de directeur dat graag wil, dan komt die pizzeria er gewoon. En als jij een rechtszaak gaat beginnen sta je geheel machteloos. Dit is meerdere keren aangetoond en hier kunnen ook diverse voorbeelden van worden gegeven.
http://www.youtube.com/watch?v=dGCvZuzShSc
En voor de verandering maar weer eens een filmpje. Nu nog even spammen en we zitten weer op het gebruikelijke niveau

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door kuklos »

AnoNylz schreef:Alleen jammer dat alles zo corrupt is geworden dat alles wat je zegt onwaar is. Als DNB morgen een pizzeria wil beginnen, omdat de dochter van de directeur dat graag wil, dan komt die pizzeria er gewoon. En als jij een rechtszaak gaat beginnen sta je geheel machteloos.
Onbewezen aanname en ook nog eens appels met peren vergelijken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door sjohie »

AnoNylz schreef:
sjohie schreef:
Mwoa, ik zou ze wel willen hebben hoor, die brengen doorgaans 1,5 miljard aan dividend op per jaar. :wink: Maar je kan er bij halen wat je wilt, jij had het fout, en ik had het goed. En wat DNB doet is bij statuut geregeld, die kunnen niet ineens een pizzeria beginnen ofzo. Ook dat is gewoon allemaal in te lezen, want dat is openbare informatie. Staat precies in wat ze wel en ook niet mogen, binnen welke wettelijke kaders en Europese bepalingen dit gebeurd, en wat de procedures zijn bij belangenverstrengeling van bijvoorbeeld de directie of raad van commissarissen.
Alleen jammer dat alles zo corrupt is geworden dat alles wat je zegt onwaar is. Als DNB morgen een pizzeria wil beginnen, omdat de dochter van de directeur dat graag wil, dan komt die pizzeria er gewoon. En als jij een rechtszaak gaat beginnen sta je geheel machteloos. Dit is meerdere keren aangetoond en hier kunnen ook diverse voorbeelden van worden gegeven.
Ze zijn bij Nederlandse wet, Europese verdragen &wetten, en hun eigen statuten, met handen en voeten gebonden, dus dat kunnen ze niet, wat jij ook denkt. Gezien het feit dat je vorige bronnen 100% fout zaten wat betreft het particuliere eigendom van DNB, zou ik toch ook eens beginnen met wat vraagtekens plaatsen bij de andere beweringen en wat ze daar als "bewijs" voor hebben. :wink:

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door AnoNylz »

sjohie schreef:
AnoNylz schreef:
sjohie schreef:
Mwoa, ik zou ze wel willen hebben hoor, die brengen doorgaans 1,5 miljard aan dividend op per jaar. :wink: Maar je kan er bij halen wat je wilt, jij had het fout, en ik had het goed. En wat DNB doet is bij statuut geregeld, die kunnen niet ineens een pizzeria beginnen ofzo. Ook dat is gewoon allemaal in te lezen, want dat is openbare informatie. Staat precies in wat ze wel en ook niet mogen, binnen welke wettelijke kaders en Europese bepalingen dit gebeurd, en wat de procedures zijn bij belangenverstrengeling van bijvoorbeeld de directie of raad van commissarissen.
Alleen jammer dat alles zo corrupt is geworden dat alles wat je zegt onwaar is. Als DNB morgen een pizzeria wil beginnen, omdat de dochter van de directeur dat graag wil, dan komt die pizzeria er gewoon. En als jij een rechtszaak gaat beginnen sta je geheel machteloos. Dit is meerdere keren aangetoond en hier kunnen ook diverse voorbeelden van worden gegeven.
Ze zijn bij Nederlandse wet, Europese verdragen &wetten, en hun eigen statuten, met handen en voeten gebonden, dus dat kunnen ze niet, wat jij ook denkt. Gezien het feit dat je vorige bronnen 100% fout zaten wat betreft het particuliere eigendom van DNB, zou ik toch ook eens beginnen met wat vraagtekens plaatsen bij de andere beweringen en wat ze daar als "bewijs" voor hebben. :wink:
ik gebruik als de ik-heb-gelijk-indicator liever de koers van bitcoin

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door sjohie »

sjohie schreef:
AnoNylz schreef:
sjohie schreef:
Mwoa, ik zou ze wel willen hebben hoor, die brengen doorgaans 1,5 miljard aan dividend op per jaar. :wink: Maar je kan er bij halen wat je wilt, jij had het fout, en ik had het goed. En wat DNB doet is bij statuut geregeld, die kunnen niet ineens een pizzeria beginnen ofzo. Ook dat is gewoon allemaal in te lezen, want dat is openbare informatie. Staat precies in wat ze wel en ook niet mogen, binnen welke wettelijke kaders en Europese bepalingen dit gebeurd, en wat de procedures zijn bij belangenverstrengeling van bijvoorbeeld de directie of raad van commissarissen.
Alleen jammer dat alles zo corrupt is geworden dat alles wat je zegt onwaar is. Als DNB morgen een pizzeria wil beginnen, omdat de dochter van de directeur dat graag wil, dan komt die pizzeria er gewoon. En als jij een rechtszaak gaat beginnen sta je geheel machteloos. Dit is meerdere keren aangetoond en hier kunnen ook diverse voorbeelden van worden gegeven.


Ze zijn bij Nederlandse wet, Europese verdragen &wetten, en hun eigen statuten, met handen en voeten gebonden, dus dat kunnen ze niet, wat jij ook denkt. Gezien het feit dat je vorige bronnen 100% fout zaten wat betreft het particuliere eigendom van DNB, zou ik toch ook eens beginnen met wat vraagtekens plaatsen bij de andere beweringen en wat ze daar als "bewijs" voor hebben. :wink:
ik gebruik als de ik-heb-gelijk-indicator liever de koers van bitcoin
Die koers fluctueert ~50% op een dag, dat verteld me dan wel genoeg..

SCARLATTI
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2013 12:38

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door SCARLATTI »

Ik ben zeer benieuwd naar de gang van zaken omtrent de bitcoins.
Ga er vooral mee door om daarover info te verschaffen!

Ik vind Antoinette Hertsenberg ook dapper dat ze dit heeft aangezwengeld,
ik hoop niet dat ook zij net als Geert Wilders gaat ondervinden wat er met 'je' gebeurt als je de waarheid aan het licht brengt.

'Ze' proberen er om heen te praten maar WIJ WETEN het al làng!!
Ik heb dit bericht bijvoorbeeld mèt deze video al in september verspreid!!

"money as debt (geld als schuld) nl ondertiteld volledige versie
http://www.youtube.com/watch?v=ooyMha3831I

fabianus85 1 year ago

Deze documentaire moet verplicht op elke middelbare school worden getoond. Het is een kwestie van tijd totdat dit piramidespel niet langer houdbaar is. Het word ook tijd dat mensen niet meer pikken dat hun overheid geld leent tegen rente van private banken die dit uit het niets kunnen toveren.
De hele gemeenschap gijzelen door deze rente over lucht te laten betalen. Het huidige systeem is er een van private winsten en publieke verliezen!"

Misschien dat ook ik een sneer krijg over het 'zoveelste You Tube filmpje' maar ik merk dat vélen niet eens op de hoogte zijn, nèt zo min als ik zèlf trouwens in September toen ik voor het eerst dit filmpje zag. Nx samenzweerderigs aan of complotterigs... wij worden gemanipuleerd door de overheden en dus ook de banken, het is aan ONS hier en eind aan te maken want dàt hoef je v hèn niet te verwachten!
Denk aan Cyprus, die mensen konden het zich ook niet voorstellen dat ze hun eigen geld niet mr vd bank zouden kunnen halen, nou... wij hebben t allemaal kunnen zien en lezen en volgens MIJ staat dat hier OOK te wachten.... Degenen die màcht hebben willen dat niet goedschiks AFgeven!

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door kuklos »

SCARLATTI schreef:Deze documentaire moet verplicht op elke middelbare school worden getoond.
Waarom? Omdat jij het zegt? Is onomstotelijk vastgesteld dat wat in het filmpje wordt verteld de waarheid is?
Wat voor effect moet het bereiken? Wat voor effect hebben eerdere proeven op het gebied van de jeugd financieel opvoeden ons opgeleverd?

SCARLATTI schreef:Misschien dat ook ik een sneer krijg over het 'zoveelste You Tube filmpje'
Inderdaad. Blijkbaar rust het hele betoog van hen die jouw visie delen op YouTube filmpjes. Een fatsoenlijk boek is er niet meer bij tegenwoordig.
SCARLATTI schreef:Denk aan Cyprus, die mensen konden het zich ook niet voorstellen dat ze hun eigen geld niet mr vd bank zouden kunnen halen, nou... wij hebben t allemaal kunnen zien en lezen en volgens MIJ staat dat hier OOK te wachten....
Dus we moeten ons voortaan gaan conformeren aan de domsten?
Iemand met meer verstand dan een amoebe heeft de VS een crisis zien doorstaan in de jaren 30 waarbij een bankrun ontstond en mensen hun eigen geld niet konden da wel mochten opnemen. En met gezond verstand, nogmaals iets meer dan een amoebe is al genoeg, had dit ook kunnen bedenken.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door AnoNylz »

SCARLATTI schreef:Ik ben zeer benieuwd naar de gang van zaken omtrent de bitcoins.
Ga er vooral mee door om daarover info te verschaffen!

Ik vind Antoinette Hertsenberg ook dapper dat ze dit heeft aangezwengeld,
ik hoop niet dat ook zij net als Geert Wilders gaat ondervinden wat er met 'je' gebeurt als je de waarheid aan het licht brengt.

'Ze' proberen er om heen te praten maar WIJ WETEN het al làng!!
Ik heb dit bericht bijvoorbeeld mèt deze video al in september verspreid!!

"money as debt (geld als schuld) nl ondertiteld volledige versie
http://www.youtube.com/watch?v=ooyMha3831I

fabianus85 1 year ago

Deze documentaire moet verplicht op elke middelbare school worden getoond. Het is een kwestie van tijd totdat dit piramidespel niet langer houdbaar is. Het word ook tijd dat mensen niet meer pikken dat hun overheid geld leent tegen rente van private banken die dit uit het niets kunnen toveren.
De hele gemeenschap gijzelen door deze rente over lucht te laten betalen. Het huidige systeem is er een van private winsten en publieke verliezen!"

Misschien dat ook ik een sneer krijg over het 'zoveelste You Tube filmpje' maar ik merk dat vélen niet eens op de hoogte zijn, nèt zo min als ik zèlf trouwens in September toen ik voor het eerst dit filmpje zag. Nx samenzweerderigs aan of complotterigs... wij worden gemanipuleerd door de overheden en dus ook de banken, het is aan ONS hier en eind aan te maken want dàt hoef je v hèn niet te verwachten!
Denk aan Cyprus, die mensen konden het zich ook niet voorstellen dat ze hun eigen geld niet mr vd bank zouden kunnen halen, nou... wij hebben t allemaal kunnen zien en lezen en volgens MIJ staat dat hier OOK te wachten.... Degenen die màcht hebben willen dat niet goedschiks AFgeven!

Hoi Scarlatti,

alle informatie omtrent bitcoin wordt samengebracht op www.bitcointalk.org op dit forum is alles wat je maar wilt weten terug te vinden.

Goed om te horen dat je jezelf aan het informeren bent omtrent je eigen welvaart, je hebt helemaal gelijk als je zegt dat niemand dit verhaal snapt. Ik heb afgelopen jaar meerdere malen getracht mensen op de hoogte te brengen van de biljoen dollar die er dit jaar is bijverzonnen en dat dit in 1 jaar meer is dan al het geld wat we tot het jaar 2000 gecumuleerd hadden, maar minder dan 50% van de Nederlanders begrijpt dit verhaal.

Een andere manier dan bitcoin om jezelf te bevrijden van de moderne slavernij is door het aanschaffen van zilver of goud. Als jij je hiermee bezig houd zou je eigenlijk eens het youtube kanaal van brotherjohnf moeten bekijken. Deze man brengt met enige regelmaat goed onderbouwde filmpjes uit waarin wordt aangetoont dat de huidige zilver en goud prijs gemanipuleerd zijn. Wist jij bijvoorbeeld dat de zilverprijs iedere dag wordt vastgesteld doordat 5 banken om 12:00 uur Londense tijd met elkaar bellen? In dit telefoon gesprek stellen deze 5 de prijs van de dag vast. Tijdens deze prijsafspraken kunnen alle banken gewoon handelen in opties. Deze en tal van andere grappige feitjes kunnen dus http://www.youtube.com/user/BrotherJohnF?feature=watch hier worden teruggekeken.

Het specifieke filmpje over de golf&silver fix http://www.youtube.com/watch?v=9--YxIKJSpo

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door AnoNylz »

Overigens:

Scarletti noemt een naam van een politicus, die van alle Nederlandse politici (misschien op wouter bos na) het meest aantoonbaar baat heeft bij de huidige gang van zaken. De campagnes van Wilders worden o.a. gefinancierd door toespraken te houden in Amerika waarbij hij zich prachtig uitdost.
http://www.youtube.com/watch?v=38Gq5U-nkag

De bedragen waar hij een half uurtje voor spreekt zijn genoeg om een campagne te financieren. Wie zegt mij dat degene die deze bedragen neertelt niet de koers van de PVV bepaalt? Misschien speelt Wilders in ruil voor deze gulle gift af en toe eens wat informatie door via PGP, wie kan bewijzen dat dit niet gebeurt? Ik weet niet of de wet inmiddels is gewijzigd, maar volgens mij hoeft meneer Wilders niet eens te vertellen van wie hij al dat geld krijgt.

Om eens een anders geluid te horen verwijs ik naar deze link http://wake-net.nl/forum/attachment.php?aid=9 Deze tekst heb ik geschreven ter ere van Guy Fawkes day 2013, ook de (schijn)democratie wordt hier kort besproken

16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
SCARLATTI schreef:Deze documentaire moet verplicht op elke middelbare school worden getoond.
Waarom? Omdat jij het zegt? Is onomstotelijk vastgesteld dat wat in het filmpje wordt verteld de waarheid is?
Wat voor effect moet het bereiken? Wat voor effect hebben eerdere proeven op het gebied van de jeugd financieel opvoeden ons opgeleverd?
Van Kuklos hoor ik geen enkel onderbouwd argument, waarom de film niet vertoond mag worden op de middelbare school. Voor onderbouwing zal Kuklos toch eerst die film moeten zien , om dit zelf op waarde te kunnen schatten.
Gelukkig zijn er scholen waar film al onderdeel lijkt te zijn van lespakket:

http://downloads.zwincollege.nl/documen ... 20debt.pdf

sharonchum
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2014 22:01

Re: Geldcreatie

Ongelezen bericht door sharonchum »

AnoNylz schreef:Onze bankiers verdienen niet langer de positie waarin ze leven en daarom zeg ik binnenkort mijn bankrekening op. Ik ga graag met iedereen over dit onderwerp in discussie, maar alleen als iemand zijn huiswerk heeft gedaan.

De belangrijkste onjuistheid in deze reportage is het gebruik van het woord geld waar valuta bedoeld word. In plaats van onze tijd te verdoen en deze bankiers nog langer krediet te geven zouden we beter een discussie kunnen voeren over de toekomst van valuta.

Om eens een verhaal over exponentiele groei te horen wat wel ergens op gebaseerd is verwijs ik naar het volgende youtube filmpje http://www.youtube.com/watch?v=qHUPPYzzZrI

Ik heb niet echt het idee dat je zelf je huiswerk hebt gedaan. Bankiers doen ons niet veel goeds nee, maar om je geld in je zakken te houden schiet je niks mee op. Als er geen geld is voor banken, dan creëren ze het gewoon. Dit is niet goed voor het prijsniveau. Als de geldhoeveelheid stijgt, dan zal er op lange termijn sprake zijn van inflatie. Inflatie is niet echt gunstig voor de economie.
Bankiers doen vies werk misschien, maar het zijn wel de consumenten die hier aan hebben meegewerkt. Denk aan de zeepbel van de huizenmarkt. Mensen konden makkelijk leningen afsluiten, zonder dat er vereiste waren. Hiermee kochten de mensen een huis met een hypotheek. Massaal werd dit gedaan, wat niet echt slim van de consument was. "Wij" hebben deze zeepbel mede veroorzaakt en daar kun je de banken dus niet alleen de schuld van geven. De hebzucht van de mens speelt een hele grote rol. Bankiers zijn tenslotte zelf ook mensen, die een hele grote hebzucht hebben. Zij willen steeds meer geld verdienen door mensen hypotheken te laten afsluiten die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen. Wij als hebzuchtige mensen namen alles aan, omdat we alles graag willen hebben. We weten dat geld lenen geld kost, maar niemand had het daar over in die tijd.

De bank als grote boosdoener zien vind ik dus niet terecht. De bankiers zijn ook mensen, en mensen denken alleen aan zichzelf. Ik vind het te makkelijk om één groep de schuld te geven van alles.

Ook zou ik als ik u was niet zo geloven in de bitcoin, of er op tijd mee stoppen. U bent er helemaal van overtuigt dat de bitcoin alleen in waarde zal stijgen, net zoals de investeerders en bankiers dat dachten over de huizenprijzen. Soms zijn de dingen echt te mooi om waar te zijn.

Gesloten