LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
inge58
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2010 16:59

auto

Ongelezen bericht door inge58 »

wij hebben 4 weken geleden een auto gekocht mercedes bens 1400 klasse a 2001 voor 6500 euro wij hadden de auto een half uurtje en er ging een lampje branden van de motor dat was niet goed de garage heeft de auto opgehaalt hij is daar al bijna 14 dagen maar nou moeten wij het arbeidsloon betalen 250 euro mag dat heel graag een berichtje alvast bedankt :oops:

inge58
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2010 16:59

Re: auto

Ongelezen bericht door inge58 »

ik ben nog wat vergeten wij hebben 3 maanden garantie

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: auto

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

3 mnd garantie :D

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: auto

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Nog een vraagje.

Was het een Bovag garantie bedrijf??

stofzuigertje

Re: auto

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Graag naam en plaats garage want er zijn handelaren die waardeloze maar wel erg mooie garantie bewijzen uitdelen.

inge58
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2010 16:59

Re: auto

Ongelezen bericht door inge58 »

nee ze zijn niet aangesloten bij de bovag maar dan nog ik vind dit niet kunnen garantie tot aan de deur en het is nog waar ook

marcel65
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2010 18:36

Re: auto

Ongelezen bericht door marcel65 »

Inge,

binnen de europese wet is geregeld dat in feite op alle non food producten standaard 2 jaar garantie dient te worden verleend, tenzij anders en schiftelijk overeengekomen. Los daarvan is het zlefs nu zo dat ook een particulier die via marktplaats verkoopt aangesproken kan worden op verborgen gebreken etc.

In jouw geval koop je een auto met 3 mnd garantie, van belang is te achterhalen of er op enige wijze in je aankoop bon beschreven staat waar de garantie betrekking op heeft. Als de storing valt binnen de beschreven afsrpaken dan zal hierook arbeidsloon onder vallen. Ik weet uiteraard niet de hoed en de rand, maar goed is om gewoon ofwel een rechtsbijstand te bellen, bovag of zelfs ANWB om duidelijk te verkrijgen over je rechten. Wel is het zo dat de consument veel meer rechten heeft dan je ogenschijnlijk zou denken. hierbij is snelheid van handelen en mogelijk juridische steun wel van belang.

groet

stofzuigertje

Re: auto

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een naam hier plaatste kan ik het bedrijf voor uitleg van hun vragen en om naam verlies te voorkomen is vaak meer mogelijk.

Dus soms is naam noemen en wat precies fout was de oplossing van dit soort problemen.
Verder voorkom je ook dat andere ook slachtoffer worden van slechte bedrijven en Google vind alles!

inge58
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2010 16:59

Re: auto

Ongelezen bericht door inge58 »

de auto hebben ze vandaag gebracht hij wou chas 250 euro ik heb het niet gegefen hij werd daar heel kwaad om en zei als wij het niet binnen 1 week betalen draaien wij voor alle kosten op hij had ook geen uitdraai wat ze allemaal aan de auto gedaan hebben hij kan zoveel zeggen wat ze er aan gedaan hebben maar het geloof is weg ik vertrouw het niet meer wat moet ik doen

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: auto

Ongelezen bericht door tennis »

Blijkbaar is dit een test, want het staat bij Radar Test Panel !

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: auto

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kennelijk is dit een niet bestaand bedrijf.

TS geeft na herhaald vragen niet de naam.

Maar - de stelling is duidelijk - tenzij de voorwaarden van de garantie (die de koper dus geaccepteerd heeft bij koop) duidelijk stellen dat 2e hands alleen de onderdelen onder de garantie vallen - is dit onzinnig.

In feite zou je kunnen overwegen de koop te ontbinden, omdat het product niet in de staat is die je zou mogen verwachten bij een serieus en betrouwbaar garagebedrijf.

Gesloten