LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben je verplicht te betalen?

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
miepie76
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2009 17:48

Ben je verplicht te betalen?

Ongelezen bericht door miepie76 »

Hallo,
Ik woon sinds een tijdje in een maisonette woning. Ik betaal maandelijks de servicekosten aan de VVE.
Nu willen ze onderhoud plegen aan de rabatdelen. De rabatdelen vervangen voor kunststof delen.

Nu heeft mijn woning geen rabatdelen. Maar toch willen ze dat ik meebetaal. Het gaat om een bedrag van bijna 600 euro. Kunnen ze mij verplichten dit te betalen, terwijl mijn woning geen rabatdelen bevat???

MVG

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ben je verplicht te betalen?

Ongelezen bericht door dhc »

Ja, U bent, samen met de andere leden van de VVE, verantwoordelijk voor het onderhoud van het pand. Ook als U daar zelf geen voordeel van hebt.
U bent daartoe wettelijk verplicht.

hjgerding
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2006 01:12

Re: Ben je verplicht te betalen?

Ongelezen bericht door hjgerding »

U betaalt een vast bedrag per maand aan de VVE.
Uit de "pot"die daardoor onstaat kan men allerlei onderhoud c.q. verbeteringen bekostigen.
Bij regulier onderhoud zal het bestuur beslissen, bij grotere renovaties zal een ledenvergadering belegd worden om te beslissen. Daar kan een voorstel dus bij meerderheid van stemmen worden aangenomen.

Begrijp ik dat er voor het plan waarover u spreekt een eenmalige (extra) betaking van € 600 moet worden gedaan ? Dan ligt het wel even anders.

H.J.Gerding

miepie76
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2009 17:48

Re: Ben je verplicht te betalen?

Ongelezen bericht door miepie76 »

Hallo,
Ja het het budget in de "pot" is niet toereikend, dus er moet nu voor het plaatsen van kunststof rabatdelen eenmalig 600 euro betaald worden.
Er zijn 92 mensen bij de vergadering geweest waarvan er zo'n 63 voorgestemd hebben.

mvg

ineke8
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 13:03

Re: Ben je verplicht te betalen?

Ongelezen bericht door ineke8 »

Het gezamelijk onderhoud wordt bepaald in de VVE vergaderingen door stemming. Om vrijstelling te kunnen verkrijgen betreffend iets wat uw woning niet heeft dient u in de akte ofwel de overeenkomst/bepalingen terug te vinden. Bij oprichting van een VVE worden al deze zaken behandeld. Succes.

Gesloten