LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door nevermind »

Als het verhaal van de monteur klopt dat deze de complete folieverpakking uit de slang heeft gehaald zou het mij niet verbazen als iemand het blokje er zo in heeft gedaan dat niet in een oplosbaar plasticje zat.
Ik hergebruik wel eens glazen van de jam.
Dus de lege vieze glazen gaan met de stikkers in de afwasser.
Als deze klaar is, liggen de stikkers in de filter, want ook iedere machine heeft ook een filter.
Of dit een papiertje/plastic van de afwastablet was, wil ik zelf nog betwijfelen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door snepke »

nevermind schreef: Als deze klaar is, liggen de stikkers in de filter, want ook iedere machine heeft ook een filter.
Of dit een papiertje/plastic van de afwastablet was, wil ik zelf nog betwijfelen.
Klopt,het filter houdt het tegen.
Ik heb het weleens gezien ,dat zo'n slang moest worden vervangen,een grote bruine klont zat er in.
Vroeg wat dat was.
Bleekt het gestold vet te zijn van oa jus pannen en mayonaise dat nog op borden zat.
Volgens die monteur moet je dat niet zo in de vaatwasser zetten ,even afspoelen en door de jus pan even een stuk keukenpapier halen.
Hij adviseerde ook 1 keer in de 3mnd een schoonmaak tab in de vaatwasser te doen ,leeg op hoogste temp te laten draaien

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door bosse bol »

[
quote="Emmy75"]
bosse bol schreef:Als je het plastic eraf kunt halen dan moet het ook want dat
zijn gewoon blokjes.Van die alles in een kun je het er niet
afhalen want er zit ook vloeistof in die tabletten.
Er zijn ook 'normale' blokjes (zonder vloeistof) die in een oplosbaar plasticje zitten en ook dan haal ik het plasticje eraf. Er zit lang niet bij elk merk een vloeistof in. Bij dreft dan weer wel en kan het er beter niet af tenzij men van een knoeiboel houdt.
Weet ik maar het is een kleine moeite om het eraf te halen maar nodig is het niet.


[
quote="Chocomelk"] Haal die folie maar eens van een vaatwastablet af en hou die tussen je vingers onder het water, het plakt, blijft plakken en je moet je handen grondig wassen om die plakzooi eraf te krijgen.
Een mens houdt het (nagenoeg) niet vol om de handen onder zulk heet water te houden als waarmee een vaatwasser afwast. Dat kan inderdaad een behoorlijk verschil maken in hoe makkelijk de folie oplost.[/quote]

Een vaatwasser wast nooit heter dan 70* en dan moet je hem nog op dat
program zetten.Meestal wast hij tussen de 40 en 60*
De hitte die je voelt als de mach. klaar is komt van het drogen.
Als het verhaal van de monteur klopt dat deze de complete folieverpakking uit de slang heeft gehaald zou het mij niet verbazen als iemand het blokje er zo in heeft gedaan dat niet in een oplosbaar plasticje zat.
[/quote]
Die oplosbare verpakking van die blokjes dwarrelen zeker 45 min. rond
voordat er gepompt wordt dan is het alang opgelost en anders is er nog een filter,

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef: Ik hergebruik wel eens glazen van de jam.
Dus de lege vieze glazen gaan met de stikkers in de afwasser.
Als deze klaar is, liggen de stikkers in de filter, want ook iedere machine heeft ook een filter.
Kan dat ook ? Nooit geweten zal het zeker eens uitproberen. :wink:
nevermind schreef: Of dit een papiertje/plastic van de afwastablet was, wil ik zelf nog betwijfelen.
Ik vind dat ook vreemd inderdaad, eigenlijk had de filter dit tegen moeten houden. Het enige dat ik me nog kan voorstellen is dat het een flexibele afvoerslang is die misschien in een te vervelend bochtje loopt, waardoor deze sneller verstopt raakte of dat het filter verwijderd was misschien ?
bosse bol schreef:Een vaatwasser wast nooit heter dan 70* en dan moet je hem nog op dat
program zetten.Meestal wast hij tussen de 40 en 60*
De hitte die je voelt als de mach. klaar is komt van het drogen.
Ja dat klopt dat die hitte van het drogen is die men voelt als men de machine opentrekt. De meeste mensen houden hun handen toch niet zo gemakkelijk onder een hete kraan van 60 graden.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik haal die plasticjes erook af maar dat komt omdat ik al paar keer gehad heb dat mn blokje met zo'n smeltbaar plasticje niet volledig oploste..

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door hawkwind »

De meeste gebruikers vergeten om de (grove)etensresten af te spoelen.
Met name vetten etc. gaan zich hechten in het labyrinth(en vlotterkamer) waardoor na verloop van tijd de bovenste sproeiarm niet meer werkt.
Vetten eerst afspoelen en daarna pas de vaat in de afwasmachine plaatsen.
Eens per half jaar de machine reinigen met (schoonmaak)azijn (zonder vaat en op de hoogst instelbare temperatuur)en deze is dan weer helemaal fris!!.
Met vloeibare vaatwasmachinereiniger kan ook maar deze is 4x zo duur.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

hawkwind schreef:De meeste gebruikers vergeten om de (grove)etensresten af te spoelen.
Met name vetten etc. gaan zich hechten in het labyrinth(en vlotterkamer) waardoor na verloop van tijd de bovenste sproeiarm niet meer werkt.
Vetten eerst afspoelen en daarna pas de vaat in de afwasmachine plaatsen.
Eens per half jaar de machine reinigen met (schoonmaak)azijn (zonder vaat en op de hoogst instelbare temperatuur)en deze is dan weer helemaal fris!!.
Met vloeibare vaatwasmachinereiniger kan ook maar deze is 4x zo duur.
Dat is toch heel normaal om je borden etc af te spoelen voordat het
de vaatwasser in gaat !
(is voor mij tenminste normaal)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat is toch heel normaal om je borden etc af te spoelen voordat het
de vaatwasser in gaat !
Afspoelen doe ik nooit , ik haal er altijd een stuk keukenpapier overheen. Alleen tomatensaus spoel ik er altijd af.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
Dat is toch heel normaal om je borden etc af te spoelen voordat het
de vaatwasser in gaat !
Afspoelen doe ik nooit , ik haal er altijd een stuk keukenpapier overheen. Alleen tomatensaus spoel ik er altijd af.
Ik spoel de borden af waar warm eten op heeft gezeten, niet een bord waar een boterham op heeft gelegen maar ligt er op een boterhambord jam of wat op dan spoel ik het af.
Spoel zelfs vieze messen, vorken etc af. :oops:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door bprosman »

Spoel zelfs vieze messen, vorken etc af.
Spoel iets langer en droog t af met de theedoek :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
Spoel zelfs vieze messen, vorken etc af.
Spoel iets langer en droog t af met de theedoek :wink:
Ja ik weet het....

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Een afwasmachine zit na 2 maanden vol met bacteriën, beter is de afwas met de hand te doen en verschillende theedoeken te gebruiken voor de borden en kopjes etc. en deze goed te laten drogen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door bprosman »

Een afwasmachine zit na 2 maanden vol met bacteriën
Ik draai meestal op 70 Graden, in combinatie met het agressieve afwasblokje, dan zijn ze echt wel dood.
Ik weet zeker dat jij je handafwas niet op 70 Graden doet.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Klopt ik laat het doen :wink:

Gesloten