LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centrada investeerd in Urgenten.

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
Schrederhof
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 19:05

Centrada investeerd in Urgenten.

Ongelezen bericht door Schrederhof »

Woningbouw centrada investeerd in prettig wonen?!

Ons gezin, 2 volwassenen en een baby van 5 maanden, in een jongerenwoning van 30 vierkante meter. Inmiddels staan wij nu 2 jaar ingeschreven en hebben nog steeds geen zicht op een eengezinswoning! Wij weten en snappen dat er een wachttijd is van 2 tot 3 jaar voor een eengezinswoning. Wat wij niet snappen is waarom 7 op de 10 woningen wordt toegewezen aan urgenten door heel het land. Er zijn, en worden een aantal nieuwe wijken gebouwd in Lelystad door Centrada. Dan zou je toch moeten denken dat juist dáárdoor de wachtlijst zou verkleinen! alleen tot onze verbazing word de wachtijd alleen maar langer. Hier een voorbeeld van onze reactielijst;

14-8-2009 Horst 27-49 volgnummer toewijzing nr. 62
Één later:
14-8-2010 Horst 25-51 volgnummer toewijzing nr. 99

12-7-2009 Kempenaar 12-14 volgnummer toewijzing nr. 72
Één jaar later
13-7-2010 Kempenaar 28-64 volgnummer toewijzing nr. 112

Dit zijn 2 voorbeelden uit onze reactielijst. Zoals je ziet, een uitzichtloze situatie. Als het aan centrada ligt, zitten wij de komende 2 jaar nog met ons gezin in deze jongerenwoning van 30 vierkante meter. Ons kindje van 5 maanden slaapt in de enige aanwezige slaapkamer van 6 vierkante meter. Wij slapen op een slaapbank in de woonkamer!

Wij hebben dit voorgelegt aan Centrada, en hun reactie was dat onze huidige jongerenwoning 4 jaar geleden wél gepast was. Toen was dat inderdaad ook het geval.

Maar door de geboorte van onze kleine, niet gepland, wel heel welkom! Wordt deze woning echter veel en veel te klein.

Centrada gaf ook aan dat wij dan beter abortus hadden kunnen laten doen, en dat wij dit probleem dan niet hadden gehad! Wij vinden dit heel erg triest.

Urgent zijn wij volgens centrada niet,
" Urgentie krijgt u wanneer er sprake is van een handicap, scheiding, Psychische aandoening of wanneer een persoon verhuisd van het buitenland naar Nederland "

Wij vinden het dan ook niet gek dat de goede wijken langzamerhand zwaar achteruitgaan. En er steeds meer problemen voordoen.

Het is écht te belachelijk voor woorden dat er totaal geen schot in de wachtlijst is, en centrada van haar huurders verwacht om stil te staan in het leven. En de mogenlijkheid " aanbied " abortus te doen zodat je geen probleem krijgt met je woonruimte.

Schandalig!

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Centrada investeerd in Urgenten.

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Heb je ook toevallig gezien hoeveel "urgenten" woningen hebben gekregen in de nieuwe wijk? Gewoonweg te belachelijk voor woorden!

Mijn tip, hou hun website goed in de gaten en reageer zo snel mogelijk via internet.
De gezinswoningen gaan inderdaad erg hard, en nee ze gaan niet altijd naar de gezinnen.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Centrada investeerd in Urgenten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben er niet bij geweest, maar deze opmerking:
Centrada gaf ook aan dat wij dan beter abortus hadden kunnen laten doen, en dat wij dit probleem dan niet hadden gehad!
is natuurlijk not done. Zo iets zeg je niet, en zeker niet als woningbouwvereniging. Hoewel het je niet aan een woning helpt, zou ik wel een klacht indienen tegen de betreffende medewerker.

Schrederhof
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 19:05

Re: Centrada investeerd in Urgenten.

Ongelezen bericht door Schrederhof »

Ja ook dat hadden wij in de gaten!

Het is zeker belachelijk.
Alsof urgenten de enige zijn die dringend opzoek zijn naar woonruimte.
Merendeel van de woningzoekenden die al een langere tijd staan ingeschreven zijn ook dringend opzoek naar gepaste woonruimte inverband met kinderen krijgen of juist kleiner willen gaan wonen.
Je gaat niet verhuizen omdat dat misschien je hobby is, je verhuisd omdat dat (meestal) noodzakelijk is!
Wij reageren echt elke week op woningen op het internet van Centrada!

Bedankt voor je reactie.

Wat is hier aan te doen?!

Schrederhof
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 19:05

Re: Centrada investeerd in Urgenten.

Ongelezen bericht door Schrederhof »

Zo'n opmerking is inderdaad Not Done.. we zijn er zeker ook over aan het nadenken om een klacht in te dienen over deze medewerker.

Natuurlijk helpt dat ons niet aan een woning.

Zeker gaan wij bezig om weten te komen hoe het kan dat wij in 2009 voor een woning op nr 72 staan en precies 1!! jaar later voor eenzelfde soort woning, in dezelfde wijk, zelfde grootte op nr 112 staan.

Dat kan gewoon niet kloppen...

Mizz-D
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2010 10:31

Re: Centrada investeerd in Urgenten.

Ongelezen bericht door Mizz-D »

Ik heb precies het zelfde probleem.

In 2006 heb ik een 2kamer flat aangeboden gekregen waar ik ander half jaar in geschreven stond. Helaas door omstandigheden moest ik deze weer opgeven binnen 6 maanden.

NU sta ik 3,5 jaar in geschreven en precies het zelfde 2kamer flat wat ik zo graag wil krijg ik na 3,5 jaar nog steeds NIET!!! :evil: .

Ik heb centrada even gebeld om polshoogte te nemen wat betreft het zogenaamde "urgentie". In de nieuwe wijk warande hebben zij woningen aangeboden aan urgenten. Mijn broek viel hier van naar beneden :shock: . Ik meen me te herinneren dat als jij urgent bent je per direct op zoek bent naar een woning en niet 1 die over 3 of 4 maanden pas opgeleverd gaat worden. Bovendien urgentie valt onder mensen die in een scheiding liggen, huis is afgebrand of een gehandicapte kind of dergelijke in huis heeft. Mevrouw wist mij aan de telefoon te vertellen dat dat niet de redenen waren voor de urgenten die een huis hebben aangeboden gekregen in de warande.. Waar gaat dit dan over mensen? Je bent urgent maar je kan wel even 3 of 4 maanden wachten op een woning?!?!?! :evil: Hoe oneerlijk is dit voor de mensen die nu langer in geschreven staan dan? :evil: Dit maakt de wachtlijsten alleen maar langer en langer. Mevrouw wist mij ook te vertellen dat ik een klacht kon indienen die nota bene door Centrada zelf in behandeling wordt genomen. Dan voel je je toch zwaar in de maling genomen want als je klacht hen niet aan staat dan verdwijnt het net zo hard de prullenbak in, ben je dus nog steeds helemaal NERGENS!!!..

Dit kan toch niet zomaar.. er moet toch iemand ingrijpen.. Er moet toch 1 of andere instantie zijn die toezicht op hun moet gaan houden?!?!?!

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Centrada investeerd in Urgenten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Je gaat niet verhuizen omdat dat misschien je hobby is,
Dat had je gedacht in Lelystad. Toen ik er woonde heb ik er genoeg gekend die, zo gauw ze een leuke woning zagen, of er een nieuwe wijk gebouwd werd, zich zo gauw mogelijk inschreven. Of die zich al direct na de verhuizing inschreven, voor de volgende verhuizing. Meestal verhuisden die om de twee jaar, soms nog sneller.

Mizz-D
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2010 10:31

Re: Centrada investeerd in Urgenten.

Ongelezen bericht door Mizz-D »

Ja en helaas zijn dat de rotte appels die dat soort dingen flikken..
En met name de zogenaamde URGENTEN! die helemaal niet zo urgent zijn als dat ze zeggen. Waardoor ZIJ het verpesten voor andere mensen die wel echt een huis kunnen gebruiken. Al die jaren zit je goed in je huis en dan in eens willen reageren op een nieuwbouw woning.. een beetje jammer!

Gesloten