LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overhemden strijkvrij

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: overhemden strijkvrij

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik inderdaad nog wel eens doe (beter gezegd deed, want de t-shirts strijken, eenmaal opgevouwen, zichzelf wel) de bout er op zetten zo gauw het uit de machine kwam. Dat scheelde met t-shirts en overhemden best wel een hoop. Met sommige broeken ook trouwens. Het nadrogen gaat dan ook een stuk sneller dan gewoon drogen. Niettemin blijven sommige kreukels zeer enthousiast aanwezig. Net of ze me uitlachen: 'je krijgt ons lekker toch niet weg'. Pestkreukels.

Maar waarom zou je voor droog haar geen stoomstrijkijzer kunnen gebruiken? We hebben er ooit een gehad die alles had meegemaakt en bij wie alles kon. ;)

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: overhemden strijkvrij

Ongelezen bericht door gosewijn »

netjes opvouwen ,onder matras leggen , klaar is ..............!

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: overhemden strijkvrij

Ongelezen bericht door Smartje »

gosewijn schreef:
24 mar 2021 17:49
netjes opvouwen ,onder matras leggen , klaar is ..............!
Heb ik ook van arme mensen ook gehoord, kost helemaal niks.
Bij ons onder de matras werk dat helaas niet: teveel bewegingen boven het matras.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: overhemden strijkvrij

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
24 mar 2021 16:12
Niettemin blijven sommige kreukels zeer enthousiast aanwezig. Net of ze me uitlachen: 'je krijgt ons lekker toch niet weg'. Pestkreukels.
In aanvulling op de andere strijktips onze ervaring: De aparte mini-strijkplanken voor mouwen zijn handig. Brede strijkplank met dikkere bovenlaag werkt fijner/sneller dan smalle met dunne bovenlaag. Overhemden worden binnenstebuiten, met alle knopen dicht, gewassen en hangen ondersteboven aan de lijn. Gemiddeld overhemd is niet meer dan een paar minuten strijkwerk. Kreukelvrij. :wink:

Meer ontopic: Echt strijkvrije overhemden hebben wij nooit gevonden.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: overhemden strijkvrij

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

witte angora schreef:
24 mar 2021 15:15
Mijn afkeer van strijken ligt daarin dat ik lang niet alle kreukels er uit krijg, hoe ik ook poets, boen en... strijk. En dan heb ik dus zo'n stoomstrijkgeval.
Shirts niet te lang in de wasmachine laten zitten en voor het ophangen flink hard uitkloppen zodat de grootste kreukels er uit zijn scheelt heel veel.

Gesloten