Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door kuklos »

Marktkenner schreef:
21 mei 2021 13:00
Daarnaast zie ik véél liever een programma als Radar, dan al die andere pulp op bijv. SBS6.
Maar als ik Twitter in de gaten houd in de avonduren, merk ik dat serieuze NPO programma's veel "slechter" scoren op "amusementswaarde" dan bijv. The Voice of Holland"
Publieke omroep wordt betaald met belastinggeld, de commerciële omroep niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een consumentenprogramma als Radar bij SBS6. Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
21 mei 2021 12:42
16again schreef:
21 mei 2021 12:12
Aan de zijlijn roepen is blijkbaar makkelijker dan onderbouwing erbij leveren.
...
Iets met "stating the obvious", en het niet hebben van zin in het steken van energie in het overtuigen van bepaalde mensen.

Ik maak mijn opmerkingen in het licht van dit topic, waarbij ik er vanuit ga dat de meeste lezers prima weten waarover ik schrijf. Die paar die dat blijkbaar niet weten neem ik dan maar op de koop toe.
Als bedrijven zich benadeeld voelen in de uitzending, kunnen ze naar de rechter stappen, en rectificatie eisen.
Wat volgens mij al 1 keer gebeurd is....

sake1987

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door sake1987 »

Marktkenner schreef:
21 mei 2021 13:00
Het is natuurlijk best makkelijk om dingen "af te kraken".
Ik ben van mening dat dergelijke programma's moeten blijven en vind het zelf een toegevoegde waarde hebben.
Is het voor álle NL'ers? nee, maar dat is zeker geen enkel programma, dus dat lijkt me een utopie.
(mede) Dankzij dit soort programma's weet ik veel beter wat mijn rechten zijn als consument.
Daarnaast zie ik véél liever een programma als Radar, dan al die andere pulp op bijv. SBS6.
Maar als ik Twitter in de gaten houd in de avonduren, merk ik dat serieuze NPO programma's veel "slechter" scoren op "amusementswaarde" dan bijv. The Voice of Holland" Als we het dan toch over uitgemolken programma's hebben die wat mij betreft van de buis af mogen...
Nee, geef mij dan maar de kwaliteit van NPO 1, 2 & 3. Daar steek je vaak nog iets van op!
Denk dat we het er allemaal over eens zijn dat programma's als Kassa en Radar moeten blijven en dat ze goed gebracht een meerwaarde hebben.
Maar ze moeten niet proberen de commerciële zenders te overtroeven. (ze zijn vaak al beter)
Breng gewoon een goed duidelijk informatief programma, maar ontdoe het van alle vooringenomenheid , clowneske en overdreven toevoegingen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
21 mei 2021 13:10
Als bedrijven zich benadeeld voelen in de uitzending, kunnen ze naar de rechter stappen, en rectificatie eisen.
Klopt. Je snapt zelf ook wel dat dat niets afdoet aan hetgeen ik schreef.
Jose2501 schreef:
21 mei 2021 12:58
Lastig om uw ongelijk toe te geven niet? 🤣
Totaal niet. Als je me ook maar een béétje volgt, zou je weten dat ik dat vaak genoeg doe. Jouw opmerking laat slechts zien dat je niets begrijpt of wilt begrijpen van wat ik schreef.
Marktkenner schreef:
21 mei 2021 13:00
Het is natuurlijk best makkelijk om dingen "af te kraken".
Kritiek leveren is niet hetzelfde als afkraken. Ik vind Radar en Kassa in de basis prima programmas met relevante meerwaarde. Maar de uitvoering kan veel beter.
Marktkenner schreef:
21 mei 2021 13:00
Nee, geef mij dan maar de kwaliteit van NPO 1, 2 & 3. Daar steek je vaak nog iets van op!
Eens. De publieke omroep levert me meer op dan de commerciëlen. Desondanks is er ook bij de publieke zenders genoeg winst te halen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door 16again »

Meest irritante bij die commercielen:
De items A , B en C worden met reclame R in een vorm als deze gegoten
ABC-R-ABC-R-ABC-R
in plaats van
A-R-B-R-C-R
Wellicht levert dat meer kijkers naar reclame, maar door dat hak op de tak springen haak ik af.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door juliomariner »

16again schreef:
21 mei 2021 13:10
Als bedrijven zich benadeeld voelen in de uitzending, kunnen ze naar de rechter stappen, en rectificatie eisen.
Wat volgens mij al 1 keer gebeurd is....
Dat is als bedrijf het domste wat je kunt doen. Inplaatst van de storm over laten waaien wakker je het alleen maar aan en vestig je nog meer aandacht op je.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door angel1978 »

En het kost ook nog eens klauwen vol met geld. De kosten overstijgen de baten en dus doe je dat in principe niet tenzij de schade zo groot is dat je niet anders kan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door moederslink »

Marktkenner schreef:
21 mei 2021 13:00
Nee, geef mij dan maar de kwaliteit van NPO 1, 2 & 3. Daar steek je vaak nog iets van op!
Ik kijk ook het meest naar NPO 1-2-3 .
De rest? Veel pulp , vind ik.
Wie heeft bv vd week gekeken naar het 1e deel op NPO 2 van Molukkers in Nederland?
Dat vraag ik mij af, dát is ook onze geschiedenis en wat weet de gemiddelde Nederlander daarvan af?
Bitter weinig denk ik. Hoe wij als Nederlanders daar tekeer zijn gegaan.
Over de slavernij en " Zwarte Piet " komt nu zolangzamerhand méér boven water.
Maar de consument wil ' geamuseerd' worden en kijkt niet naar de educatieve programma's.
Zeker het gros van de jongeren kijkt sowieso geen TV .
Gisteren Zembla gezien? Over ' dor hout ' ....in deze pandemie wordt steeds gesproken over ' kwetsbare' ouderen, nou, de meesten voelen zich niet kwetsbaar en zielig , ze staan nog volop in het leven met uiteraard wél wat méér ouderdomskwaaltjes .

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
21 mei 2021 13:07
Een consumentenprogramma als Radar bij SBS6. Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.
Dat is met Ali Baba en Rapper Jelle in de hoofdrol.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door moederslink »

En dan Nikkie en Famke? De één bij Radar, de ander bij Kassa? En dan op SBS 6 , om de week? :D

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
21 mei 2021 12:42
Jose2501 schreef:
21 mei 2021 12:11
Maar uit uitzendingen van afgelopen jaar moet het toch niet moeilijk zijn een paar voorbeelden uit uw herinnering te geven? Anders bent u ook altijd actief om iets uit het verleden te halen. Zo moeilijk moet dat niet zijn dan toch? En uw aanbod om al uw bijdragen in dit forum te laten wissen indien u ongelijk zou hebben spreekt een groot vertrouwen in uw gelijk. Of was dat te optimistisch gedacht misschien? 😁
Iets met "stating the obvious", en het niet hebben van zin in het steken van energie in het overtuigen van bepaalde mensen.
Zelfs nog in dit topic vraag je aan een ander om uitspraken te onderbouwen, maar als je daar zelf naar gevraagd wordt, laat je dat na.
Moneyman schreef:
21 mei 2021 12:42
Ik maak mijn opmerkingen in het licht van dit topic, waarbij ik er vanuit ga dat de meeste lezers prima weten waarover ik schrijf. Die paar die dat blijkbaar niet weten neem ik dan maar op de koop toe.
Verschuilen achter een zelf veronderstelde meerderheid. Prima hoor.
Maar ook de lezers die dan wel begrijpen waar je het over hebt kunnen voorbeelden geven van items, waar bedrijven ten onrechte in de uitzending figureren. Maar ook van hen heb ik nog geen voorbeelden gezien.
Is wellicht moeilijker dan op een like knop te klikken.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je praat echt weer onzin 16again. Je kunt een hoop zeggen, maar niet dat ik mijn uitspraken in dit topic niet onderbouwd heb. Het enige wat ik niet doe, is parels voor de zwijnen werpen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door Moneyman »

Goed weekend José :D :mrgreen:

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door 16again »

kassa sloeg zich net op de borst in het jaaroverzicht, dat ze de verhoging van 16% van de deurwaarderstarieven heeft voorkomen dan wel uitgesteld.
Deed me gelijk denken aan een forumlid, en zijn aversie tegen dit soort programmas

Zodra de server niet meer overbelast is, zal ik de petitie ook eens tekenen

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door angel1978 »

Proest.. denk je hiermee een ander over te halen?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door 16again »

Ik denk wat glimlachen op gezichten te toveren. Wat zo te lezen al 1 keer gelukt is.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als uitlachen je doel is is je dat gelukt. Dat was overigens al lang het geval, je hebt niets nieuws bereikt.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
22 mei 2021 20:12
kassa sloeg zich net op de borst in het jaaroverzicht, dat ze de verhoging van 16% van de deurwaarderstarieven heeft voorkomen dan wel uitgesteld.
Deed me gelijk denken aan een forumlid, en zijn aversie tegen dit soort programmas
Hahaha briljant als Kassa dat durft te claimen :mrgreen: En dat jij er een argument in ziet is nog briljanter :lol:

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ophef over halveren zendtijd Radar en Kassa

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Daarmee heeft Kassa haar bestaansrecht zeker bewezen. Een verhoging van de woekertarieven van dit soort van god vergeten tollenaars is abject.

Gesloten