LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] munten kantoor

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ACE_R
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2007 12:40

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door ACE_R »

Dag Maxiem,

Bedankt voor je antwoord!

Doe ik verstandig om nu eerst per mail aan hen (= Het Muntenhuis) vragen of men:
1. mij een bewijs van mijn (schriftelijk met handtekening) geplaatste order willen overleggen;
2. mij een bewijs van ontvangst willen overleggen.

Dan stuur ik ze vandaag nog een mail, in afwachting daarvan zal ik dan volgende week -desnoods- mijn rechtsbijstand inschakelen.

MAXIEM

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ACE_R,

Daar doe je inderdaad verstandig aan. Wel moet je om een bewijs van een door jouw getekende order vragen of een voicelog. Kunnen ze dat niet overleggen of laten horen, dan heb je niets te vrezen. Wel denk ik dat ze op een e-mail niet zullen reageren. Schrijf dus in die e-mail dat je vóór (datum noemen) bericht van hen wil hebben. Bewaar de e-mail goed, want als zij doorgaan dan moet je een schriftelijk dossier opbouwen. Anders kan jouw verzekeraar daar niet verder op borduren.

Nogmaals sukses, Groeten, Maxiem.

W.J.Buisma
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 feb 2007 10:28

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door W.J.Buisma »

....
Laatst gewijzigd door W.J.Buisma op 06 jul 2011 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.

ACE_R
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2007 12:40

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door ACE_R »

Dag Maxiem,

Zal ik doen!

De reden dat ik een e-mail ga sturen hangt samen met het feit dat zij bij de betalingsherinnering een mailadres hebben bijgevoegd. Uiteraard zal ik de betreffende mail goed bewaren. Ik zal vragen om een schriftelijke reactie binnen de termijn van 1 week vanaf heden.

Vooralsnog kunnen ze me niets maken, ik heb niets getekend en ben niet ingegaan op telefonische verkoop. Ook heb ik nooit een munt ontvangen, dus kunnen zij mij niets overleggen waaruit blijkt dat ik getekend heb voor de ontvangst daarvan.

Bedankt voorzover, ik zal een mooi mailtje gaan fabriceren :wink:

MAXIEM

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Als in een later stadium jouw eigen rechtsbijstandverzekeraar de boot afhoudt, dan heb ik nog wel een model van een goede brief aan het incassobureau beschikbaar. Geef dan maar even een seintje.

Maxiem.

ACE_R
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2007 12:40

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door ACE_R »

Is goed, Maxiem, dat zal ik je dan -indien nodig- laten weten!
Bedankt voor alle hulp tot nu toe!

MAXIEM

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag J.W. Buisma,

Het is verstandig om het "kado" niet in ontvangst te nemen en dus niet te tekenen voor ontvangst. Zelf denk ik dat het gewoon een envellop is die door de brievenbus gaat. Het pakketje dan niet openen maar met een briefje erbij terugsturen met de boodschap dat je verder geen kontakt meer wilt hebben met deze firma omdat ze je misleid hebben.
Schrijf daarbij ook dat je bij verdere pakketjes deze zult zien als een ongewenste toezending en dat zij indien van toepassing zo'n pakketje op (adres noemen) kunnen afhalen binnen 10 werkdagen.

Sukses, groeten Maxiem.

ACE_R
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2007 12:40

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door ACE_R »

Dag Maxiem,

Hier mijn concept e-mail aan het Muntenhuis:

"Geachte heer/mevrouw,

Van u heb ik gisteren een schriftelijke kennisgeving ontvangen, uit welke kennisgeving blijkt dat er een overdracht aan incassobureau Intrum Justitia heeft plaatsgevonden van een vordering ten laste van ondergetekende en ten behoeve van u.

Echter maak ik, ondergetekende, bezwaar tegen gemelde vordering, daar er m.i. geen sprake is van een betalingsverplichting van mij aan u.

Ten eerste heb ik nimmer een munt, zijnde "Het Rembrandt Vijfje", bij u besteld.
Ten tweede heb ik nimmer een munt, zijnde "Het Rembrandt Vijfje", van u ontvangen.

In verband hiermee verzoek ik u vriendelijk mij per omgaande, doch uiterlijk op 23 februari 2007, in het bezit te stellen van de volgende bescheiden:

1. Een afschrift van de schriftelijke overeenkomst, voorzien van
een dag- en handtekening van ondergetekende, waaruit blijkt
dat ondergetekende met u een overeenkomst van koop van
de munt zijnde "Het Rembrandt Vijfje", is aangegaan; en
2. Een schriftelijk bewijs van ontvangst, waaruit blijkt dat
ondergetekende de betreffende munt in ontvangst heeft
genomen, welk bewijs van ontvangst eveneens voorzien dient te
zijn van een handtekening van ondergetekende.

In afwachting van u bericht, verblijf ik inmiddels,

met vriendelijke groet,"

Is het zo in orde of heb ik wellicht iets over het hoofd gezien?

Alvast bedankt weer!!

MAXIEM

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nogmaals dag ACE_R,

Perfekt!!!

Maxiem.

ACE_R
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2007 12:40

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door ACE_R »

Super, bedankt, ik ga 'm meteen verzenden!!

ACE_R
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2007 12:40

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door ACE_R »

Dag Maxiem,

Ben ik weer even.

Zojuist een reactie gekregen van het Muntenhuis:

"Geachte heer, mevrouw,

De bestelling is via het internet verlopen. Dat houdt in dat wij u geen getekend intekenformulier kunnen laten zien.

Deze gegevens zijn echter wel degelijk ingevoerd anders zouden wij niet aan uw volledige gegevens zijn gekomen.

Wij kunnen niet aantonen dat u de munt heeft ontvangen. Wij zullen de vordering daarom afboeken.

Indien u in de toekomst nog orders wilt plaatsen zullen wij u vragen om vooruitbetaling zodat wij zowel voor u als voor ons problemen kunnen voorkomen."

Zo, volgens mij ben ik er nu van af.... Zal wel alle correspondentie e.d. maar goed bewaren, je weet nooit, natuurlijk...

Fijn weekend!!

Mea
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 19:28

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door Mea »

Hoi Allemaal
Ik zag al dat Ace een prachtige voorbeeldbrief had geproduceerd. Ik heb ook de enquete ingevuld en opgestuurd en koos als dank voor het muntensetje.

Ik heb vandaag het muntkantoor gebeld. Zij vertelde mij dat het in de media verkeerd wordt uitgelegd. Iets wat ik niet echt geloof. Op deze site is ook te lezen dat ook al heb je niet gekozen voor ee dank cadeau je je ook verbonden hebt aan een abonnement.

Het muntkantoor vertelde mij dat ik het gratis terug kon sturen als ik het niet wilde. Als ik dat zou doen dan zou ik nergens aan vast zitten. Ik wilde echter meteen zorgen dat ik helemaal niks zou ontvangen. Ik was echter nog niet geregistreerd dus dat kon nog niet.

Ik kon ook een brief versturen of mailen met de mededeling dat ik niks wilde ontvangen.

Ga hem vandaag posten dus ben benieuwd!

Ps. Het muntenkantoor is alleen te bereiken op 0900357357. Wanneer je belt naar 09008014 zeggen ze dat ze een nieuw telefoonnummer hebben en dat je die moet bellen. Ook zijn ze alleen open van 8 tot 16.30. Bel je erna betal je weer maar zijn ze er dus niet.

Het lijkt dus allemaal mee te vallen!!!

Groetjes

W.J.Buisma
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 feb 2007 10:28

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door W.J.Buisma »

...

.

Gesloten