LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
KlapMuts

Re: NTI

Ongelezen bericht door KlapMuts »

Wat een onoverzichtelijk forum van de NTI zeg! Ik begrijp gelijk waarom niemand daar komt.

nti

Re: NTI

Ongelezen bericht door nti »

Beste Topery,

De situatie ligt anders dan geschetst, het is zeker niet zo dat het een restitutie zou zijn die onbetwist is maar een coulance-aanbod van onze zijde om uit een impasse te geraken. Zoals u in mijn eerste reactie kunt lezen staat het ons niet vrij om zelf te reageren op het moment dat iemand aangeeft de kwestie voor te leggen bij de Onafhankelijke commissie van Beroep, dan dienen wij ons aan het oordeel en de uitspraak deze instantie te houden.
Op het moment dat uitspraak is gedaan kan een student natuurlijk besluiten weer met ons in overleg te treden, op dat moment geen enkel probleem meer.

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: NTI

Ongelezen bericht door topery »

U heeft een coulance aanbod gedaan op 1 van de zaken, dat heeft mijns inziens niets te maken met de andere zaak die is voorgelegd aan de Comissie.......toch?

Daniëlle21

Re: NTI

Ongelezen bericht door Daniëlle21 »

Wat ik wel weet is dat ze doorzetten bij het NTI.......

Het begon in november 2004. Wij werden telefonisch benaderd door een callcenter of er interesse was om een opleiding te volgen. Die interesse is er wel voor een studiebedrijfskunde. Helaas konden zij die studie niet bieden maar wel INFORMATIE sturen over iets wat in de buurt kwam.
Enige tijd later werd er een pakket bezorgd. Nieuwsgierig als we zijn het natruulijk meteen opengemaakt om een cursus bedrijfsadiministraie makelaardij aan te treffen . Meteen gebeld en te horen gekregen dat er misverstand was ontstaan en dat het pakket retour kon. Door drukte waren we een week te laat met terugsturen en nu beweerd het NTI dat wij aan de cursus vast zitten!! Toch wel bijzonder dat je nergens voor tekent maar wel ff ruim 250 euro moet betalen.......

Afijn, netjes in de pen geklommen en een keurig briefje geschreven. Helaas wilde het NTI van geen wijken weten. Om te zorgen dat alles vanaf het begin correct zou worden behandeld hebben we de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Gelukkig staan die aan onze kant en willen zij ons helpen.

Het is nu juli 2005 na veel geschrijf en gedreig heeft het NTI inmiddels een 2e incassobureau ingeschakeld welke dreigt naar de rechter te stappen, zelfs onze jurist vindt dat ze het wel heel erg op de spits drijven. Kortom het loopt nog steeds, en het begint nu toch wel heeeeeeeeeeel erg irritant te worden!!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: NTI

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hmm, danielle21, ik neem aan dat de NTI al heeft aangetoond middels het bandje van het eerste salesgesprek dat jij die cursus besteld hebt?
Dat kunnen ze uiteraard niet, dus ik denk dat erg weinig kans maken voor een rechtbank.

brian van de wege

Re: NTI

Ongelezen bericht door brian van de wege »

Beste E. Beltman

Erg onplezierig dat u opeens per e-mail verder gaat. Zo weten de nadere lezers niet of een geschil waarop u hier reageert wel opgelost wordt.

Na anderhalf jaar begrijpt u het nog steeds niet. U blijft twee aparte zaken maar steeds samenvoegen die niets met elkaar te maken hebben. Ook voor de andere lezers leg ik het nog een keer uit.

Ik ben de opleiding makelaar o.g. gestart. Na twee maanden kwam ik erachter dat de lesstof sterk verouderd was. Hierover heb ik een klacht ingediend bij het NTI en later de commissie.

Dat is duidelijk punt 1!!!

tijdens de studie geraak ik achter met mijn betaling. Ik stuur het nti een keurige brief met daarin min verontschuldiging en uitleg van de situatie. Om deze brief kracht bij te zetten stuurde ik tevens een kopie mee van een op dat moment gaande procedure ivm met het niet ontvangen van loon. Nadat de brief eerste tot twee keer toe is zoek geraakt op de administratie heb ik deze nog twee maal gefaxt, want ook de eertse was opeens weg. Nadat men deze fax eindelijk bij de verantwoordelijke persoon was aangekomen ontving ik van het NTI een brief waarin werd gesteld dat de aanvraag tot uitstel van betaling te laat was en het verschuldigde bedrag binnen zeven dagen op de rekening van het NTI moest staan. Tegelijkertijd ontving ik van het incasso bureau een waarschuwing, inclusief verhoging voor deurwaarderskosten etc, etc.

Gelukkig had ik een regeling kunnen treffen en de rekening binnen de gestelde termijn betalen via het incassoburo betaald. Helaas was de administratie deze termijn vergeten door te geven aan het incasso want aan het nti betalen kon niet meer.

Dit is punt twee!

Twee punten die niets met elkaar te maken hebben worden met elkaar gemengd. Zelfs in de conclussie van de geschillen commissie worden deze punten gemengd.

Toch heb ik aantoonbaar aan u de brief van uw mederwerker gefaxt en heeft u zich voor deze vergissing verontschuldigd. Het te veel betaalde bedrag aan incasso kosten zou u terug storten. Maar niet als ik voor punt één een klacht in zou dienen bij de geschillencommissie.

vriendelijke groeten
Brian van de wege

NTI

Re: NTI

Ongelezen bericht door NTI »

Geachte heer Van de Wege,

natuurlijk wil ik ook hier graag uitleg geven over de per e-mail gevoerde correspondentie. Het lijkt mij dan ook niet meer dan correct mijn laatste bericht hieronder te plaatsen, normaliter zullen wij om privacyredenen anders handelen maar uit uw bericht blijkt dat u hier prijs op stelt:


Geachte heer Van de Wege,

Omdat de e-mail die ontvangen is via de website NTI- klachtenforum anoniem was is - zoals ik ook eerder heb aangegeven - daarop niet gereageerd. Toen wij controleerden hoe de site in elkaar zat bleken 1 lid en 1 bezoeker aanwezig te zijn. Logisch dus toen bleek dat u de oprichter was, dat door mij gekozen is u direct aan te spreken. Op anonieme contacten zonder vermelding van relevante gegevens zal door ons nimmer gereageerd worden.

Overigens wil ik ook graag van de gelegenheid gebruik maken te melden dat de wijze waarop u een forum hebt geopend op het Tros Radar gedeelte en direct afgesloten zonder mij daarbij de gelegenheid te geven te reageren ook niet geheel 'comme il faut' is.

Zoals al eerder aangegeven staat mij - nu de kwestie niet meer onder handen is bij de geschillencommissie - de mogelijkheid weer open u het betaalde bedrag aan incassokosten te restitueren. Ik heb daarom vandaag opdracht gegeven een bedrag van 83.40 euro op uw rekening over te boeken.

Blijft natuurlijk uw bezwaar tegen de kwaliteit van de opleiding. Daarin blijven opinies tegenover elkaar staan. Wij worden in onze houding gesterkt door de uitspraken van de Onafhankelijke Commissie van Beroep. Uit uw reacties mag ik dus opmaken dat deze uitspraken bij u geen verandering in visie teweeg hebben gebracht.
Ergo: een patstelling waar uitsluitend door begrip en soepelheid van beide zijden een oplossing te vinden is.

Zorgvuldig de omstandigheden bestuderend ben ik tot de volgende redenering gekomen:
U bent de opleiding gestart op 8 juli 2003. Nadat in eerste instantie uitsluitend contact is geweest over betalingen, ontvingen wij in maart 2004 uw eerste klacht over het studiemateriaal.
Alhoewel wij, daarin gesterkt door de slagingspercentages van onze studenten, weten dat studenten die via ons materiaal aan de examens deel hebben genomen een betere score hebben gerealiseerd dan het landelijk gemiddelde, zouden wij ook kunnen stellen dat op dat moment uw interesse voor de opleiding weg was en de opleiding vanaf dat moment als geannuleerd beschouwen. Conform het studiereglement worden drie maanden annuleringskosten in rekening gebracht. Deze kosten echter zullen wij coulancehalve niet in rekening brengen.

Mijn voorstel luidt dan ook: het NTI beschouwt de opleiding vanaf 24 maart 2004 als geannuleerd en zal daarna nog betaald lesgeld aan u restitueren op voorwaarde dat u ons het studiemateriaal retourneert. Na ontvangst hiervan zullen wij overgaan tot restitutie van 348 euro (6 maandtermijnen ad. 58 euro per maand) op het gironummer zoals aangegeven in uw emailbericht d.d. 3 augustus 2005.

Let wel: dit aanbod is uitsluitend gedaan om uit deze impasse te geraken en er mag dus geenszins uit geconcludeerd worden dat het NTI niet achter het niveau en de kwaliteit van de opleiding zou staan.

Heel graag verneem ik per omgaande uw reactie.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: NTI

Ongelezen bericht door topery »

Overigens wil ik ook graag van de gelegenheid gebruik maken te melden dat de wijze waarop u een forum hebt geopend op het Tros Radar gedeelte en direct afgesloten zonder mij daarbij de gelegenheid te geven te reageren ook niet geheel 'comme il faut' is.
Dit onderwerp op het forum is gesloten door Tros Radar, omdat er al een aantal topics waren over NTI. Hier heeft Hr. v/d Wege geen stem in gehad.

MAXIEM

Re: NTI

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag els,

Nadat ik dit draadje las, lijkt me een kwalificatie druiloor wel op zijn plaats. Het is ronduit beschamend dat bij uw bedrijf uw klanten op deze wijze hun recht moeten halen. Dat u daaraan gedwongen door uw bedrijf uw medewerking moet verlenen is veelzeggend. Uw bedrijf is er kennelijk niet op gericht om problemen en klachten te voorkomen. Het zou u sieren als hoofd afdeling klantenservice, klachten verder binnenboord adequaat op te lossen zodat dit forum zo snel mogelijk overbodig wordt. Vriendelijke groet, Paula.

moessie

Re: NTI

Ongelezen bericht door moessie »

Betreffende een rekening die door een incasso bureau wordt geincasseerd, terwijl er nooit geen boeken zijn afgeleverd, waar we meerdere keren telefonisch en schriftelijk contact met NTI over hebben gehad.

De rekening ligt hier nog steeds en zal ook niet meer betaald worden, we wachten wel een dagvaarding af vooreen rechtzaak.

vriendelijke groet,

Een boos persoon!

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg Brian,

Ga jij eerst maar eens een cursus Nederlands Foutloos schrijven voordat je zo hoog van de toren blaast ! En die hebben ze ook wel bij het LOI ! ;-)

Dahaag !

NTI

Re: NTI

Ongelezen bericht door NTI »

Beste Paula,

de wijze waarop deze correspondentie wordt gevoerd vind ik ook niet plezierig maar gezien de reacties op dit forum voel ik mij door de inzender van het bericht gedwongen. Men zou anders het idee kunnen krijgen dat het NTI niet of niet zorgvuldig reageert.
Ik wil graag benadrukken dat het aantal klachten dat door ons ontvangen wordt procentueel heel laag is maar niettemin nemen wij iedere klacht natuurlijk serieus en doen wij er alles aan om studenten op een goede manier te begeleiden.

Moessie wil ik toch nogmaals vragen naar mijn e-mailadres te reageren zodat ik na kan gaan wat hier aan de hand is.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman

moessie

Re: NTI

Ongelezen bericht door moessie »

ik had dus precies hetzelfde als jou danielle21. een paar dagen het pakket te laat terug gestuurd.schrijven, bellen SMEKEN , nee hoor betalen zul je cursus of geen cursus oke dan, maar dan wil ik wel de boeken waar ik recht op heb. jaar verder inmiddels maar geen boeken wel oplopende rekeningen. :evil:

als die mevrouw van het NTI denkt dit op te kunnen lossen voor mij ( en dan heb ik het niet over boeken sturen, stop die maar in jullie....) dan zal ik zeker persoonlijk contact met u opnemen.

groet, moessie

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: NTI

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@moessie, ook hier: laat NTI maar de band horen waarop staat dat jij deze cursus hebt besteld.
Anders lijkt het me een ongevraagde zending en daarvoor hoef je niet te betalen.

moessie

Re: NTI

Ongelezen bericht door moessie »

MAARSCHALK mag ik vragen hoe je daar bij komt? heb je er verstand van of al iets eerder meegemaakt met zoiets?
groetjes, moessie

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: NTI

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ja, zowel ik als mijn ouders hebben het meegemaakt.
Bedenk je eens wat er gebeurt als ik je iets zou toezenden, iets waar je niet om gevraagd hebt en je daarna een rekening mag sturen die jij dient te betalen.
Dan zou je morgen van mij alles krijgen wat ik zelf niet meer wil hebben. En drie dagen later een rekening ervoor.

In jouw geval heb je aangegeven dit niet te willen en de spullen teruggestuurd. Spullen waar je niet om gevraagd hebt. Dus moet NTI aantonen dat je er wel om gevraagd hebt/dit besteld hebt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: NTI

Ongelezen bericht door Maarschalk »

moessie, het is wel verstandig met dit geval naar een rechtswinkel te gaan.

Danielle21

Re: NTI

Ongelezen bericht door Danielle21 »

Moessie, ik zou zeker eens naar een rechtswinkel gaan!! Ik vond een rechtsbijstandsverzekering altijd te duur, maar man o man wat ben ik nu blij dat ik hem heb!!!! Ze nemen gewoon alle correspondentie voor hun rekening, en mocht het nodig zijn dan verzorgen zij vertegenwoordiging bij een eventuele rechtzaak!!
Succes!

moessie

Re: NTI

Ongelezen bericht door moessie »

ik heb een email naar mevr. beltman gestuurd waarop zij direct heeft gereageerd en heeft beloofdhet voor me uit te gaan zoeken.....
ik wacht het af, weet in ieder geval nu wel dat ik zeker niet zal betalen en dat ik in mijn recht sta. mocht het nodig zijn dan zal ik zeker naar de rechtswinkel gaan.( gelukkig ook lid van :lol: )

groetjes, moessie

moessie

Re: NTI

Ongelezen bericht door moessie »

mijn complimenten aan mevr. beltman.
ze heeft het voor me uitgezocht en het is gelukkig opgelost!
gelukkig een zorg minder :D
iets positiefs mag dan ook gezegd worden vind ik.
groeten, moessie

Gesloten