LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] munten kantoor

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
John Staneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:03

munten kantoor

Ongelezen bericht door John Staneke »

Ik ben zo stom geweest een formulier in te vullen om een horloge en 'Finse' munten te ontvangen. Nu begrijp ik dat men automatisch vastzit aan een 'abonnement'. Hoe kom ik daarvan af ? :shock:

joluowbo
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2007 09:31

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door joluowbo »

Hallo,
Mijn ouders hebben hier ook op gereageerd.

En willen er nu vanaf, hoe pakken wij dit aan.

Bedankt alvast, groetje jolanda

fruchten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2007 09:19

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door fruchten »

Ook ik ben zo stom geweest om te reageren op de zogenaamde Finse
munten.
Hoe kan ik nu van dat abonnement afkomen?
Is het verstandig om een brief te schrijven?
:(

snammie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2007 09:51

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door snammie »

Help help

Ook ik ben zo vriendelijk geweest om te reageren op die enquete.
Maar ik dacht zo wijs te zijn alleen de enquete in te vullen en verder geen munten te willen, die interesseren mij ook geen bal!!!!!
Maar nu blijkt dat ik wel een abbonement heb genomen, wordt verteld in de uitzending van Radar.

Ra ra politepet, hoe kom ik hier vanaf!!!!!
Ik kan natuurlijk een brief, mailtje sturen maar naar wie.
Wie het weet mag het zeggen.............. :roll:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door Henri42 »

1* zending betalen en schriftelijk opzeggen

joluowbo
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2007 09:31

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door joluowbo »

Hoi,

Ik heb mijn ouders gezegd dat ze het pakketje moeten weigeren als de postbode het komt brengen.
Niet om gevraagd.

En mocht het in de brievenbus gegooid worden, niet openen en retour afzender,met de mededeling NIET OM GEVRAAGD.

Is dit een goede oplossing.

Volgens mij heb je toch een aantal dagen bedenktijd op zo iets!!!!!

Ik ga vanmiddag nog even verder informeren.

groetjes jolanda

wilma heus
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2007 10:40

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door wilma heus »

ik heb wel het telefoonnummer en e-mail adres gevonden voor degene die het handig vinden.

0900-8014
[email protected]

groetjes wilma

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat grappig dat er na de uitzending nog twee topics over het muntkantoor bij zijn gekomen.

Niemand moet zich laten intimideren, ze weten heel goed dat ze fout zitten. Vandaar mijn eigen initiatief (gelukkig zijn er meer op hetzelfde idee gekomen) om het muntkantoor op kosten te jagen door legen enveloppen aan hun antwoordnummer te sturen. Misschien een beetje kinderachtig, maar dat zijn ze zelf immers ook.

Ik heb er wel op gelet, dat mijn zendingen (ik heb het gehouden op lege enveloppen) onder een maximum gewicht zaten. Ik weet niet precies waar de limiet ligt ( 5 kilo, 10 kilo??) waaronder je kosteloos spullen mag sturen naar een antwoordnummer.

Zoals in de andere topics al gezegd: het zal weinig effect hebben, over een maand ligt er natuurlijk alweer een nieuwe mailing in de brievenbus.

Maar als het het muntkantoor dan toch echt om die enquete gaat, waarom nemen zij de kosten van dat verzenden dan niet voor hun rekening, en waarom verpolicht je je dan bij die enquete aan een abonnement, dat bij volledige afname tussen de 2500 en de 4000 euro kost?

zander
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:57

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door zander »

@ Wilma, dat nummer is oud. Zie mijn post elders:

Aan allen die het wel hebben opgestuurd en niet de rest van de sets willen ontvangen, misschien helpt het om naar het Nederlands Muntkantoor te bellen: 0900 3570357 10cpm. Ik denk dat ze je daar waarschijnlijk wel verder kunnen helpen.
Mocht dit niet werken kun je de muntsetjes die je later zult ontvangen binnen 20 dagen op de kosten van het nederlands muntkantoor terugsturen, ik zou daarbij dan wel aangeven dat je ze niet meer wenst te ontvangen.

joluowbo
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2007 09:31

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door joluowbo »

Hoi,

Het emailadres werkt niet en het telefoonnr 0900 3570357 ook niet bij mij.

verder zoeken! :cry:

zwanie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:40

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door zwanie »

ik heb vanmiddag opgebeld naar het muntkantoor in echt en daar werd mij verteld dat ik dus niet aan een abonnement vast zi t je krijgt het dankpakket thuisgestuurd en als je verder geen zendingen meer wilt ontvangen pleeg je even een telefoontje om dat te melden en dan ben je er van af is mij verzekerd het telefoonnummer is 0900-3570357

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door Henri42 »

waar heb ik dit al meer gelezen ??

kroepoekplukker
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2007 17:43

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door kroepoekplukker »

nou ik heb het voor elkaar ze hebben mij een 5 euro munt gestuurt en heb hem niet ontvangen nu heb ik een brief gekregen ik moet 6euro50+17,95 overmaken en als ik dat niet doe krijg ik problemen met intrum justitia.
wie heeft die praktijken nog meer mee gemaakt en wat heb je er aan gedaan

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Je in ieder geval niet bang laten maken door die bluffers van intrum justitia.

Heb je voor de aardigheid eens op dit forum rondgekeken, naar berichten over de handelwijze van incassobureaus?

Natuurlijk moet je, als je iets hebt besteld, ontvangen en na de zichttermijn behouden, gewoon aan je betalingsverplichtingen voldoen. Simpel zat.

Maar jij hebt een zending niet ontvangen. Maar hoe toon je dat aan? Informeer eens bij de postale recherche, en laat het muntkantoor weten dat je dat hebt gedaan. Laat duidelijk weten dat je wel wil betalen, maar niet voor iets dat je nooit ontvangen hebt.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Voor een ieder die in de enquete getrapt zijn van het "Muntkantoor" het volgende;Ondanks deze handtekening is er nog niet direkt sprake van een geldige overeenkomst omdat;

1/ Er ook sprake moet zijn van een wilsovereenkomst en dit ontbreekt bij de meeste van u. Ik neem tenminste aan dat u die verdere zendingen helemaal niet gewild hebt.

2/ Bij een overeenkomst behoort ook de algemene voorwaarden meegelevert te zijn en dit zal zeer waarschijnlijk hebben ontbroken.

3/ Een overeenkomst is pas geldig als deze ook is ingeschreven in een nederlandse Kamer van Koophandel en waarschijnlijk zal ook die voorwaarde ontbreken.

Een ieder die geen zendingen wil en geen overeenkomst wil met dat "Muntenkantoor" zal een brief moeten sturen naar het adres dat op uw ongevraagde post staat vermeld.
Doe dit wel aangetekend en met bericht van ontvangst!!

Vermeld dat u van mening bent dat u misleid bent en u op basis van Nederlandse wetgeving ter zake u meent geen overeenkomst te hebben met dat Muntkantoor en dus derhalve geen enkele ongevraagde zending zal aanvaarden.

Mocht Muntkantoor toch geld van uw rekening heeft gehaald dan kunt u dit met een kopie van uw brief bij uw bank laten storneren (= terugstorten op uw eigen rekening) en vragen om een selectieve blokkade.
Uiteraard zal Muntkantoor of hun "incassobureau" dreigen met deurwaarders,beslaglegging en het voor de rechter te brengen.
Uiteraard ook kunt u dit gewoon langs uw koude kleren af laten glijden (dit kan nu nog, straks wordt het toch weer warmer) want Muntkantoor heeft geen poot om op te staan.
Een rechter is ook niet gek.

Dus, koppie omhoog! De eerste blaadjes zijn al weer aan de meidoorn.
't Wordt lente.......

Grootvader

W.J.Buisma
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 feb 2007 10:28

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door W.J.Buisma »

....
Laatst gewijzigd door W.J.Buisma op 06 jul 2011 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door SJZ »

Er ook sprake moet zijn van een wilsovereenkomst en dit ontbreekt bij de meeste van u. Ik neem tenminste aan dat u die verdere zendingen helemaal niet gewild hebt.
Ha ha, zo kun je overal onderuit komen.

Gelukkig bepaalt het BW wel dat je verklaring geacht wordt je wil te zijn, tenzij .... en jouw opmerking staat niet als uitzondering in het BW vermeld.

ACE_R
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2007 12:40

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door ACE_R »

Ik heb in januari 2007 een betalingsherinnering gekregen voor een munt welke ik in november 2006 gekregen zou hebben. Echter heb ik nooit iets ontvangen. Meteen gebeld in januari, niks meer op gehoord (nu zeggen ze 1x gebeld te hebben, maar er werd niet opgenomen??) Nu heb ik een kennisgeving gekregen dat de vordering is overgedragen aan een incassobureau. Volgens het Muntenhuis zou ik via First Impressions deze munt hebben besteld. Ik weet zeker dat ik niets besteld heb, maar heb (stom stom) achteraf wel eens meegedaan aan een enquete van First Impressions. Wel vul ik standaard overal "nee" in bij vragen of ik iets wil bestellen dan wel wil ontvangen, omdat ik geen zin heb in dat soort toestanden. Maar aan het eind van zo'n enquete vul je wel je volledige gegevens in. Weet iemand of ik er verstandig aan doe gewoon niets te betalen? Ze geven het dossier nu aan het incassobureau en zeggen het door mij ingevulde formulier wel te kunnen achterhalen (indien nodig). Maar wie zegt mij dat het door mij ingevulde "nee" dan niet wordt veranderd in een "ja". Mijn gevoel zegt dat het grootspraak is, of doe ik er toch verstandig aan contact met mijn Rechtsbijstand op te nemen of toch maar gewoon te betalen?? M.a.w. staan ze in hun recht? Ik heb nergens voor getekend en ook nooit een munt gezien!

MAXIEM

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ACE_R,

Je schrijft: Maar wie zegt mij dat het door mij ingevulde "nee" dan niet wordt veranderd in een "ja". Mijn gevoel zegt dat het grootspraak is, of doe ik er toch verstandig aan contact met mijn Rechtsbijstand op te nemen of toch maar gewoon te betalen?? M.a.w. staan ze in hun recht? Ik heb nergens voor getekend en ook nooit een munt gezien!

Laat ik met het laatste beginnen: de firma moet letterlijk bewijzen dat ze de munt ook daadwerkelijk aan je afgeleverd hebben. En dat zal dan met jouw handtekening op een afschrift van aflevering moeten staan. Dat is dus niet het geval. Ook zal de firma daadwerkelijk moeten bewijzen dat ze een order van jou hebben gekregen, hetzij met een voicelog, hetzij schriftelijk met jouw handtekening. Ook dat kunnen ze niet. Krijg je bericht van een incassobureau dan is het wél verstandig te reageren. Maar daarover zou je eerst kontakt kunnen opnemen met je rechtsbijstandverzekeraar. Uiteraard nooit iets betalen, want je hebt geen bewijsbare order geplaatst.

Sukses, groeten, Maxiem.

MAXIEM

Re: munten kantoor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag WJ Buisma,

De NAP-gegevens zijn:

Adres Muntkantoor:

Benelux Muntkantoor Goede
Postbus 45
6100 AA Echt
Telefoon 0475 418181
Tel.-Nr.: 0900 - 80 14 /Fax: 0900 - 222 00 00 of 0475-483232
E-Mail:[email protected]

0900 3570357 10cpm

Nederlands Muntkantoor
Antwoordnummer 1000
6100 XB ECHT

Groeten, Maxiem.

Gesloten