LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Sacha Laheije
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2005 12:27

Re: NTI

Ongelezen bericht door Sacha Laheije »

Ik heb momenteel contact gehad met mevrouw Beltman en heb van haar een toezegging gehad dat er fouten gemaakt zijn vanuit het NTI. Met als gevolg dat ik het geld wel terug zal krijgen.
Zover is het nog niet, maar ik heb het idee dat we nu wel op de goede weg zijn.

Als alles volldeig is afgehandeld zal ik dat hier ook vermelden. Want ook als iets wel goed afloopt mag dat gezegd worden.

Vr gr, Sacha

Cindy80
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2005 13:45

Re: NTI

Ongelezen bericht door Cindy80 »

Ik en het NTI...
Ik volg sinds september de opleiding NIMA Communicatie A. En niets dan ellende. Ik ben zo blij dat ik deze link tegen ben gekomen op internet. Ik heb constant het gevoel gehad dat het aan mij ligt.

Ik heb echt van alles meegemaakt. Onbeschofte telefonistes, pakjes die kwijt raken, beroerde communicatie en ik heb 4 maanden moeten wachten op een boek waardoor mijn studie van een jaar inmiddels behoorlijk is verlengd :shock: . En ik moet nog één leszending. En ik kan je voorspellen... dat gaat weer mis.

Ik heb inmiddels het klachtenbureau ingeschakeld en die hebben toegezegd dat ik 10 & korting krijg op mijn studie. (voorlopig) tot ze weer zo beroerd de fout in gaan. Dat is leuk.. maar nou nog dat geld krijgen. Want communiceren met het NTI is beroerd.

Ik wil alles op alles zetten om mijn opleiding bezig. Maar ik ben er dadelijk twee jaar mee bezig. Ik mail bijna dagelijks met het NTI, ze moeten onderhand gek van me worden. Maar ik weiger me te laten behandelen als een stuk vuil. Bellen doe ik dus niet meer, ik heb één keer een hele aardige dame gehad 'ben helaas haar naam kwijt'. Maar de rest weigert iets voor je uit te zoeken of worden gewoon onbeleefd. Dan wordt ik dus ook onbeleefd. Het NTI brengt het slechte van mensen naar boven.

Ik ben meer bezig met de NTI dan met mijn studie en dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Ik moet er soms gewoon een beetje om huilen :cry:

lurvi09

Re: NTI

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Ik heb ruim 200 euro uitgegeven voor een massagecursus die echt 10x niks was. ik heb er uiteindelijk niets aan gehad en bovendien was het alleen maar theorie. Hoe kun je nu theoretisch masseren. Bovendien heb ik in 6 maanden tijd 4 verschillende 'docenten' gehad die allemaal op hun eigen manier de stof nakeken. De ene keer moest ik me strikt houden aan de opgaven in het boek, bij de andere 'docent' moest ik me juist niets van het boek aantrekken en via why.nl alle wijzigingen op de stof bijhouden. Ook is er 'huiswerk' kwijt geraakt bij het wisselen van 'docent', wat me veel extra tijd heeft gekost. Hierdoor heb ik extra tijd voor mijn cursus aan moeten vragen, die dan vervolgens weer niet juist geregistreerd was, waardoor ik toch uit het systeem geknikkerd werd. Kortom NOOIT MEER EEN CURSUS VAN DE NTI !!!

Anand
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 apr 2005 11:43

Re: NTI

Ongelezen bericht door Anand »

Bekende verhalen op dit forum mbt NTI. Ik wil mijn zaak graag voorleggen aan een advocaat die succesvolle ervaring heeft in het behandelen van één of meer zaken tegen NTI. Wie kan mij helpen aan een adres?

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

IK heb helaas ook erg slechte ervaring met het NTI.
In september dit jaar begonnen met HBO hotelmanagement met duits.
De hulp die ik kreeg van schandalig, mijn mentor was te achterhalen. Na 4 weken was er een medewerker die me dan toch een naam gaf en vervolgens is de beste man niet te bereiekn.
Mijn huiswerk kwam niet terug en na 2 maanden heb ik de hoop opgegeven. Helaas kan ik mij pas na 1 jaar uitschrijven. Waarschijnlijk had ik dit ergens kunnen lezen, deze is dus mijn fout.
Maar dan blijk in januari dat het nti al 4 maanden niet automatisch het bedrag van 109,- van mijj rekening haalt. Terwijl ik hen daar opdracht toe heb gegeven en dat de eertste maanden wel goed ging.
Een telefoontje leert mij dat er geen geld op mijn rekening stond! Nou, beste mensen van het nti, dat stond er wel op en laat ik dat nu het beste weten.
Gaat weer 2 maanden goed en gaat nu weer mis. Net gebeld, zegt de medewerker dat ze een foutje gemaakt hebben en dat ik dus per accept giro zou moeten over maken. Als je iemand per accept giro wil laten betalen dan lijkt het em handig dat de student dat zelf ook weet,
ongeacht de bedoeling of niet.
Wat zou ik blij zijn wanneer ik van deze club ben verlost.
Volg nu een cursus SEPR VVR bij het NHA. Bevalt me prima. Hier wordt je op een persoonlijke en professionele manier behandelt en is wel een echte aanrader. Bovendien nog goedkoper ook!!!

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

hoop dat er niet te veel gedoe komt wanneer ik mij laat uitschrijven zal gauw eens nagaan hoe het beste te doen.

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Als je en thuiscursus doet moet je ook alles zelf regelen. Veel mensen hebben t idee van oh dat doe ik wel even zo'n thuisopleidinkje. U dient alles zelf te doen, dus dat betekent veel uizoeken ook over de stof die u thuisgestuurd krijgt. logisch u doet t thuis, had anders naar een school gegaan met een leraar. Veel HBO studenten haken af, veel gehoord, daar, ik studeer er ook MBO, en de HBOnivo Is gewoon geen makkelijke studie, zeker zonder leraar (voor de klas) best ingewikkeld en vraagt een hoop discipline. Als je thuis gaat studeren waar dan ook, ga er voor de 150% voor anders lukt t niet.
Wil even melden dat de studie HBO hotelmanagement en de seprcursus niet in verhoudening staan tot elkaar. Sepr heb ik ook en dat is nou een cursus die iedereen thuis kan doen, heb ik bij t loi gedaan, makkie, HBO is een verhaal apart, stukken moeilijker en daar wordt trouwens ook voor gewaarschuwd!!! Gaat u nou maar lekker sepr doen, maakt niet uit waar, stelt niets voor! Denkt u daar uberhaupt een baan in te krijgen, het ene na t andere reisburo gaat dicht!

NTI

Re: NTI

Ongelezen bericht door NTI »

Beste inzenders,

Heel graag wil ik u vragen uw verhaal, met uw cursistnummer, bij mij te melden zodat ik de situaties exact na kan gaan.
Het wisselen van een docent is voor de student natuurlijk heel storend, en wij zullen er dan ook altijd alles aan doen om dit te voorkomen. De meeste docenten werken dan ook al jarenlang bij ons.
Dat de student van Hotelmanagement bij aanvang van de opleiding nog niet over de naam van zijn mentor kon beschikken klopt, wij zijn in september bij 2 opleidingen gestart met het toewijzen van een mentor, en door het grote succes is dit in oktober ook gebeurd bij alle andere HBO opleidingen. Inmiddels hebben alle HBO en MBO studenten een eigen mentor, inclusief alles basis opleidingen. Er worden voor de starters ook speciale dagen georganiseerd waarop advies gegeven wordt over voorbereiden op examens, indelen van de studie, en bestuderen van het huiswerk. Speciale examentrainingen behoren ook tot de mogelijkheden, evenals training in het schrijven van scripties. Hogeschool NTI heeft ook een actieve studentenraad die bij vragen of problemen ingeschakeld kan worden.
Kortom, wij doen er alles aan ervoor te zorgen dat de student vlot kan studeren.
Als er onverhoopt toch problemen zijn ontvang ik heel graag de berichten hierover.

Vriendelijke groet,
Hogeschool NTI
Els Beltman

bazz

Re: NTI

Ongelezen bericht door bazz »

Ik studeer nu bijna 6 maanden bij het NTI en ik ben op zich wel tevreden. Ook in mijn geval zijn er wel dingen fout gegaan (geen lesmateriaal bij een praktijkdag waardoor de leraar even met de handen in het haar zat maar dat uiteindelijk leuk oploste) maar mijn huiswerk krijg ik redelijk snel terug en ik vind het lesmateriaal boeiend. ik vind het alleen wel erg jammer dat de examens op doordeweekse dagen worden afgenomen. in principe moet je deze studie naast je werk kunnen doen maar dat betekent wel steeds vrij nemen voor een examen. als je zakt moet je hem natuurlijk overdoen. dat betekent dat weer dat je het examen in een volgende examenronde erbij moet tellen en je dus twee examens op één dag zult moeten doen óf weer een vrije dag van het werk aan moet vragen. Erg vervelend want volgens mij vindt iedereen het prettiger om gewoon op een zaterdag of zondag een examen af te leggen. de meesten van ons werken en dan komt dat toch beter uit. of niet ? In reactie op de eerdere berichten op dit forum: ik vind dat er erg veel ten onrechte geklaagd wordt. direct boos worden omdat je huiswerk niet snel terug gestuurd wordt ?!? big deal. het komt echt wel een keer terug. de HBO psychologie is een relatief nieuwe opleiding in de markt. Je zult, als voorloper in het beginstadium, nu eenmaal met kinderziekten te maken krijgen. Die problemen lossen zich gaanderweg wel op maar daar zullen helaas enkelen de dupe van worden. Niet helemaal netjes maar het is niet anders. verder is het gewoon: tanden op elkaar en doorstuderen! niet opgeven en niet teveel luisteren naar klachten en gezeur om je heen. de markt zit niet te wachten op HBO psychologen? het gaat er toch om dat je een HBO diploma in je zak hebt? je doet het toch voor jezelf? en met dat diploma kun je zo de universiteit binnenstappen. dus NTI: luister naar de klachten ! en medestudenten: doorzetten!

Sacha Laheije
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2005 12:27

Re: NTI

Ongelezen bericht door Sacha Laheije »

Heb hier een tijdje geleden mijn klacht over het NTi geplaatst. Heb daarna ook vermeld dat ik inmiddels contact had gehad en dat ik in afwachting was van een oplossing.
Bij deze dus, ik heb na lange tijd mijn geld wel uiteindelijk terug gekregen. Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik maar door 1 persoon correct ben behandeld en deze dame in kwestie heeft ook voor mijn restitutie gezorgd. Bij deze mevrouw Beltman Bedankt!

Dus mijn advies voor andere mensen met problemen; sta je in je recht, blijf dan gewoon volhouden en laat je niet afschepen door de telefonisten, want deze mensen hebben daar niets te zeggen. Doorgaan totdat je op de plek komt waar je moet zijn, bijvoorbeeld klantenservice. En verder; bewaar van alles een bewijs (verzendbewijzen etc). Dan kan men nooit zeggen dat iets niet ontvangen is!

Ik hoop dat andere mensen ook uiteindelijk zo geholpen worden als ik uiteindelijk.

M vr gr

J Kierkels

Re: NTI

Ongelezen bericht door J Kierkels »

Waar ben ik aan begonnen.................of eigenlijk, niet begonnen.
Ik ben al 8 weken bezig materiaal te krijgen voor de cursus Italiaans voor beginners. Na 7 keer bellen en mailen kan nog steeds niemand me vertellen hoelang het nog kan duren. Een paar keer is mij gezegd dat het niet mogelijk meer is om de inschrijving te beeindigen. Maar ineens....kan het wel. "Ja hoor mevrouw, bij deze bent u uitgeschreven.."
Vervolgens heb ik binnen een half uur een voicemail van de supervisor: of ik even kan terugbellen. Waarschijnlijk kom ik er toch niet zo makkelijk mee weg en nu ik deze verhalen allemaal lees heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit met NTI in zee ben gegaan.

Ik ben benieuwd..........

nti

Re: NTI

Ongelezen bericht door nti »

Beste gast,

wat ontzettend jammer dat de start van een opleiding die louter leuke dingen moet opleveren, zo ontzettend moeizaam is.
Wilt u zo vriendelijk zijn contact met mij op te nemen via [email protected] . Ik zal dan zo spoedig mogelijk de situatie nagaan.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman

GHALLO

Re: NTI

Ongelezen bericht door GHALLO »

het is eigenlijk bizar dit ik heb ook heeel veel problemen met de nti maar ik ben blij dat ik niet de enige ben. wachten op antwoord duurt een eeuwigheid en dan is het zo dan is dat ze veranderen in hun verhalen en duidelijk zijn ze ook al niet in hun antwoordennee ik doe niet echt graag deze opleiding ik baal dat ik al over de helft was toen de problemen begonnen nou moet ik hem wel afmaken denk ik want me geld krijg ik niet meer terug weet iemand of dat lukt als je al zo ver bent GA MAAR NAAR DE LOI WANT DE NTI IS NIKS

groetjes

gelmer

Re: NTI

Ongelezen bericht door gelmer »

Ik dacht een cursus duits te gaan doen bij NTI. betaal je 300 euri, krijg je een stapel zwart/wit kartonnen lesschriften uit de jaren 60. Interessant als je ook alles wilt weten over de DDR. (dan had ik wel een curus geschiedenis gedaan)

Anand
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 apr 2005 11:43

Re: NTI

Ongelezen bericht door Anand »

All,

Gezien de negatieve ervaring van velen kun je rustig concluderen dat dit bedrijf geen goede prestaties levert. Daarnaast worden klanten én vermeende klanten op een ongebruikelijk agressieve manier benaderd als het om betaling van (onterechte) facturen gaat.

Ik denk dat iedereen recht heeft om te weten welke handelswijze NTI erop nahoudt. Wellicht een goed initiatief om de krachten te bundelen en de praktijken van deze firma op een georganiseerde manier aan te pakken!

Ik ben ook zeker benieuwd naar zaken waarbij facturen door mensen aan NTI zijn betaald terwijl er feitelijk geen overeenkomst was afgesloten. Laat het svp weten!

Mvg,
Anand

GHALLO

Re: NTI

Ongelezen bericht door GHALLO »

ja je kan wel stellen dat het een slechte organisatie is

NTI

Re: NTI

Ongelezen bericht door NTI »

Beste Anand,

het kan natuurlijk onmogelijk zo zijn dat het NTI facturen stuurt aan iemand die niet ingeschreven staat, dit is absoluut onmogelijk.
Ook bestrijd ik dat het NTI een agressieve manier van benaderen zou hebben. Juist om de studenten optimaal te begeleiden is door het NTI een team van persoonlijke mentoren aangesteld die de studenten heel intensief begeleiden, bovendien worden tijdens de ook door de mentoren georganiseerde startdagen en examentrainingen heel veel tips en feiten gegeven waardoor de student een grote slagingskans zal hebben en op een prettige manier door de opleiding komt.
Ik heb het al eerder aangegeven, maar als er kwesties zijn die niet tot iemands tevredeheid zijn behandeld wil ik daar heel graag van op de hoogte worden gesteld via [email protected] .
En iedereen die twijfelt aan de inzet en goede bedoeling van het NTI wil ik heel graag uitnodigen bij ons eens een kijkje te komen nemen. Je zult bij ons zeer hard werkende en gemotiveerde mensen tegenkomen die als doel hebben de studenten zo vlot en prettig mogelijk te laten afstuderen. Hieraan wordt door alle afdelingen heel bewust aan gewerkt.
En als je nagaat dat alleen al bij de MBO opleidingen per maand 50 studenten afstuderen, dan lukt dat dus ook!

Vriendelijke groet,
NTI, Els Beltman

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Als je geen overeenkomst hebt getekend hoef je niets te betalen. Lijkt mij duidelijk, wie daar over begint te zeuern moet eerst aan NTI vragen of zij een kopie met daarop jouw handtekening willen sturen. Kunnen ze dat niet dan betaal je heelmaal niets. Duidelijk toch.
Ik studeer zelf bij NTI en t gaat prima, een MBO opleiding, geen problemen, heb ook t idee dat de problemen niet zitten bij gemotiveerde mensen die graag iets willen leren maar meer bij mensen die zomaar even een cursusje willen doen.

knukkie

Re: NTI

Ongelezen bericht door knukkie »

het wordt hoe langer hoe gekker daar commincieren doen ze niet met elkaar als je ze belt dan krijg je na ruim een week nog geen bericht te hebben gehad dacht ik stuur maar weer eens een mailtje daarnaar toe en wat blijkt er was weer niks geregeld want mijn mentor was niet eens op de hoogte van dat telefoon gesprek ik baal dat ik al zo ver ben had graag gestopt er mee maar ja ik weet nu zeker mijn vervolg opleiding ga ik zeker daar niet doen

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door eeliane »

Dan BEL je toch je mentor??

Gesloten