LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Willem JR

Re: NTI

Ongelezen bericht door Willem JR »

Beste mensen, Ik snap niet wat u allemaal voor klachten hebt. Ik volg ook een cursus bij het NTI en ik herken helemaal niets in de klachten die er in de uitzending naar voren zijn gebracht. Wanneer ik bel is men altijd erg vriendelijk en probeert men z.s.m. de klachten of vragen te behandelen. Daarnaast is mijn huiswerk altijd binnen zeven terug. Ik vind het dan ook een beetje jammer dat iedereen nu op dit forum loopt te z*****! U moet weten dat u niet de enige cursist bent en dat men er naar mijn idee en ervaring keihard aan werkt. Volgens mij is er sprake van een hetze tegen het NTI en dat verwijt ik de redactie van RADAR. Echt jammer dat u zich verlaagd tot dit soort zaken!!! Een buitengewoon tevreden klant!

Nathalie [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Nathalie [[email protected]] »

Ik heb dit al eerder geschreven. Waar haal je het recht om de klachten van zoveel mensen in twijfel te trekken. Dit getuigt van behoorlijk wat arrogantie en vooral van kortzichtigheid. Als het voor jou goed is zal het dat wel voor iedereen zijn. Heb je misschien een baantje bij het NTI. De klachten gaan niet zomaar richting Radar, vaak is al een ander traject bewandeld. Het is maar goed dat er instanties als Radar en ook dat nog bestaan. Jij kan dus een en ander voor 52 000 studenten invullen. Knap hoor. Ik vind je gewoon grof en vooral star.

diny.b

Re: NTI

Ongelezen bericht door diny.b »

het verbaast mij, dat NTI kennelijk nog steeds dezelfde methode hanteert als 4 jaar geleden. Ik had in december 2000 een cursus stressconseling besteld maar bij nader inzien heb ik het toch maar weer opgestuurd onder hun voorwaarde: aangetekend binnen 30 dagen! hieraan had ik voldaan en ik had daarvan dus het bewijs. Daarna begonnen acceptgiro's tot betaling binnen te komen; deze heb ik gewoon genegeerd; uiteindelijk werd een incassobureau ingeschakeld en ging men tenslotte over tot kennisgeving van civiele rechtsvervolging; Inmiddels was het mei 2001; hierop heb ik het incassobureau een brief geschreven dat ik hun intimidatie spuugzat was en nooit iets zou betalen voor niets en dat ik het ministarie van Justitie op de hoogte zou stellen van hun praktijken omdat ik van mening was dat ik niet de enige zou zijn die zo werd behandeld. Dit heb ik ook gedaan maar het ministerie kon deze zaak niet in behandeling nemen omdat dat hun taak niet was. Ik heb hierna nooit meer iets van NTI noch van het Nationeel Incassobureau N.V. te Amsterdam gehoord!!!!

klachtvrije student

Re: NTI

Ongelezen bericht door klachtvrije student »

Ik zit met verbazing dit allemaal te lezen. Zoveel klachten en maar weinig positieve reactie's. Ik volg nu mijn tweede studie en heb nog helemaal geen problemen met het NTI. Mijn huiswerk wordt snel weer terug gezonden nagekeken en wel. Ik kan altijd met vragen terecht bij de leraar en wordt goed geholpen. En bij telfonisch contact wordt ik ook altijd vriendelijk benaderd Ik ben erg tevreden bij het NTI en zal ook ondanks al die klachten het NTI wel blijven aanprijzen want niet iedereen heeft klachten en problemen. NTI laat je ontmoedigen! er zijn ook tevreden klanten

[[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Even het vervolg van mijn verhaal van 18 februari 16.36 uur. Sinds 13 januari geen enkel antwoord op mijn vragen gehad. Wel veel telefoontjes gepleegd en brieven geschreven. Ben steeds met smoesjes aan het lijntje gehouden zoals: "Wij zijn al de vragen uit uw brief nog aan het uitzoeken", en "U krijgt een maand uitstel van betaling bij het incassobureau." Maar intussen lopen de schulden steeds meer op. Uit pure wanhoop voor de zekerheid op 19 februari maar een aangetekende brief gestuurd waarin ik per direct de studie heb geannuleerd. Nog nooit eerder zo'n snelle reactie gehad!!! Twee dagen later kwam het antwoord. De annuleringsregeling is van toepassing.Te betalen binnen 10 dagen voor een nooit gevolgde cursus, waarvan het proefpakket na 3 weken is teruggestuurd het bedrag van 165 euro. En nog steeds geen enkele van mijn eerdere vragen beantwoord!!! Het NTI is echt niet van plan mij ergens in tegemoed te komen en ik weet niet meer waar ik aan toe ben.Het zou mij niet verbazen als er spoedig weer een acceptgiro via een incassobureau door de bus komt. Ik wacht de volgende uitzending van Tros Radar af en vraag dan zo nodig alsnog rechtsbijstand aan. Kan iemand mij trouwens vertellen of een telefonische overeenkomst, nl.het aanbieden van een proefcursus aan een minderjarige, rechtsgeldig is???

nathalie [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door nathalie [[email protected]] »

Als je onder de 18 bent, ben je minderjarig. Dat betekent: - dat je onder ouderlijk gezag staat - dat je handelingsonbekwaam bent. Minderjarigen zijn in principe handelingsonbekwaam en hebben toestemming nodig van hun wettelijke vertegenwoordiger voor het afsluiten van een overeenkomst. Als je een studie volgt sluit je een contract af. Als jij nergens voor getekend hebt kunnen ze je normaal niks maken. En al helemaal niet omdat je minderjarig bent. Kijk even op www.jip.nl, je vindt er adressen voor jongerenbijstand. Succes

chou

Re: NTI

Ongelezen bericht door chou »

Hierbij even een korte reactie op de opmerking dat je bij de NTI "echte" lesboeken krijgt en bij de LOI ringbanden met A4-tjes. Voordelen: -Je kunt je eigen indeling/volgorde maken dmv de meegeleverde tabbladen. -Het doorvoeren van wijzigingen in het lesmateriaal zal door een onderwijsinstelling sneller gebeuren als ze daarvoor maar 1 of enkele A4-tjes voor hoeven aan te passen. (De kosten hiervoor zijn laag).Als een instelling een heel lesboek daarvoor moet vervangen zullen zij vanwege de hoge kosten wachten totdat er meer aan te passen is (Je zult dus eerder de kans lopen met verouderd materiaal te werken). -Als cursist hoef je ook niet te kliederen, je vervangt het oude A4-tje door de nieuwe. :P

fubarxxx [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door fubarxxx [[email protected]] »

Ik was me van geen kwaad bewust, toen ik twee maanden geleden begon met HBO psychologie bij NTI. Had ik de uitzending maar eerder gezien, en had ik maar als gast op het studentenforum van het NTI kunnen kijken. Daar kun je dus alleen maar op als je al cursist bent. Nou, EEN EN AL ELLENDE WAT JE DAAR LEEST. Korte cursussen zo tot een jaar zijn nog wel te doen, maar een volledige opleiding? NIET DOEN. Op het studentenforum zjin allerlei medestudenten druk bezig om te klagen, brieven te schrijven etc. etc. een heleboel. Heel goed allemaal hoor en heel lief maar het is de taak van NTI dat alles goed loopt, daar zijn ze voor. Het is belachelijk dat werkstukken kwijtraken, examenuitslagen foetsie zjin, mensen geen oproepen krijgen voor het examen en wel ingedeeld zijn etc. etc. Antwoord?? Je kunt mailen wat je wilt, antwoord krijg je nooit. Ik ben net begonnen en baal al als een stekker, had ik maar beter opgelet. Fubarxxx

DVS [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door DVS [[email protected]] »

Helaas, dat heb ik weer... Op 3 januari heb ik mij ingeschreven voor de opleiding Personeels & Arbeid. Na 4 weken wachten besloot ik om maar eens te bellen aangezien ik nog niet eens een bevestiging van inschrijving had ontvangen. Met de mededeling dat die bevestiging vanzelf zou komen heb ik mij af laten schepen. 2 weken later nog maar eens gebeld en te horen gekregen dat mijn boeken die dag (maandag) verstuurd zouden worden en dat ik ze dus vrijdag wel zou moeten ontvangen. Ik vroeg nog waarom dat 4 dagen zou duren; de afstand Leiden-Den Haag zou toch een peuleschil moeten zijn voor de mensen van TPG post.... Die vraag kon niet beantwoord worden en ik moest maar afwachten. U voelt het waarschijnlijk al aankomen; nooit geen boeken gekregen. Weer gebeld en ik kreeg te horen dat het helemaal niet zou kunnen dat iemand mij had verteld dat de boeken verstuurd zouden zijn, want ik was nog niet ingeschreven. :?: Nog maar eens gevraagd of ik nog een bevestiging zou krijgen van inschrijving en die zou dus wel onderweg zijn. Idd, 3 dagen later eindelijk een brief van NTI, wegens een overweldigend aantal aanmeldingen kan het NTI niet iedereen van boeken voorzien dus het zou 3 weken langer duren voordat ik met mijn opleiding zou kunnen beginnen.... Godzijdank werd ik gewezen op de uitzending van Radar en heb besloten om mijn inschrijving te annuleren, aangetekend en wel. En ja hoor, ineens weet het NTI mijn telefoonnummer en ze willen weten waarom ik mijn inschrijving wil annuleren :arrow: haarfijn uitgelegd dat ik niets meer met die prutsers te maken wil hebben en aan het eind van het verhaal mag ik straks nog blij zijn als ik me kan uitschrijven. :roll: Ben benieuwd........

Tjallina [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Tjallina [[email protected]] »

Ook ik kan me aansluiten bij de regen van klachten bij de N.T.I. Sinds een half jaar volg ik een cursus dierenartsassistente en ben heel fanatiek begonnen. Een tijdje geleden ben ik eens bij mijn dierenarts gaan vragen of ik eventueel in de toekomst bij hun in de praktijk zou kunnen werken als dierenartsassistente en vertelde dat ik de cursus doe via N.T.I. Tot mijn verbazing hoorde ik dat ze eigenlijk niet zaten te wachten op mensen die een opleiding via de N.T.I. hadden gevolg want bij deze opleiding moet er een stage bij in zitten en dat bied de N.T.I. niet aan en dus is de opleiding niet volledig. Ik heb toen de informatie en voorlichting die de N.T.I. over deze cursus geeft nog eens aandachtig door gelezen en ze zeggen toch echt dat je als dierenartsassisente aan het werk kan. Vervolgens via een aangetekende brief contact opgenomen met de N.T.I. en kreeg in eerste instansie bericht dat deze cursus eigenlijk een opstapje was naar een vervolgopleiding. Ik heb vervolgens weer cotact met hun opgenomen en gezegd dat "dat opstapje naar een vervolgopleiding" nergens te lezen was in de voorlichting die zij over deze cursus geven en dat ik vindt dat ze mij verkeerde en oneerlijke onformatie hebben gegeven en dat ik mijn geld terug wil. Ik heb de cursus inmiddels beeindigd en ik kreeg als antwoord van de N.T.I. dat ik mijn geld niet zou terug krijgen omdat ze nog nooit een klacht over dit onderwerp hadden gehad en dat de dierenartsenpraktijk die mij geweigerd had geen gelijk had. Ik heb vervolgens met meerdere dierenartsen contact gehad en ze geven allemaal de voorkeur aan iemand die een opleiding dierenartsassistente heeft met een gedegen stage. Ik baal hier stevig van en vindt het dan ook een kwalijke zaak dat de N.T.I. niet de juiste informatie geeft. Dus studenten hou er rekening mee dat jullie niet aan de bak komen!!!!!!! Ik hoop dat RADAR met hun programma wat aan deze zaak kan doen en ik zal dan ook met veel interesse de uitzendingen gaan volgen. Veel succes!!!!!!!!!

EmilieDee

Re: NTI

Ongelezen bericht door EmilieDee »

Hallo, Hetzelfde opnieuw, ik ben van Belgie en ik ben ook fanatiek begonnen aan de cursus Dierenartsassistente.Ik was pas begonnen (2de maand) toen ik nog eens op de site zag : "Worden de cursussen/diploma's ook wettelijk in België erkend. op een vergelijkbare manier als in Nederland? In Nederland kent deze opleiding een landelijke erkenning, wij mogen aannemen dat deze erkenning ook in België van kracht zal zijn. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het Ministerie van Onderwijs, Kon. Albert2ln. 15, 1210 Brussel." Dit heb ik dan ook gedaan en het ministerie van Onderwijs heeft mij gezegd dat dit niet in belgie geldig is. Ook de dierenarts die ik contacteerde bevestigde dit. Als ik in de proefmaand bezig was belde ik naar het nti en die mevrouw aan de telefoon zei toen wel dat het diploma geldig was in belgie en er heel wat studenten van belgie waren dus ik vertrouwde die info wel. Het is enorm veel geld en als je toch geen erkend diploma krijgt waarom dan al dit geld wegsmijten? Ik beklaag het mij enorm dat ik al 2 x heb betaald en ik wacht nu op een antwoord van het NTI, mijn mentor daarentegen was altijd enorm vriendelijk en antwoorde direct om mijn huiswerk te verbeteren via e-mail, daar had ik geen klagen van, wel dat ze niet eerlijk waren over het feit dat het in Belgie niet telt, kunnen wij een petitie tekenen of welke stappen zal men ondergaan om dit onrecht recht te zetten? Ook staan er veel typfouten en zelfs inhoudsfouten in de cursus (wat ik leesde op het nti forum voor studenten, daar klaagt men ook enorm over al deze zaken) Bedankt

grietje [grietjevanstoffelen@hotma]

Re: NTI

Ongelezen bericht door grietje [grietjevanstoffelen@hotma] »

Hallo, Ik wil graag de opleiding kraamverzorgende via het nti volgen. Zijn hier ook klachten van bekent???

zomaar [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door zomaar [[email protected]] »

Gewoon niet doen.

WMT
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2004 14:11

Re: NTI

Ongelezen bericht door WMT »

Wat een herkenning van al deze klachten, nu maar hopen dat Radar er ook iets mee kan doen. Ik heb in augustus 2003 een cursus Office aangevraagd, deze kwam netjes binnen een paar dagen, maar helaas, het was een foute versie. Direct gebeld, men beloofde mij terug te bellen wat niet gebeurde. Na een week zelf maar weer gebeld. De juiste versie moest besteld worden wat 6-8 weken zou gaan duren. Ik was niet blij, want ik had op dat moment geen werk, ik had de cursus nog niet betaald, omdat het bedrag wat op de AC stond ook niet goed was, men zou een nieuwe AC toesturen. Ik deelde mee dat ik niet zou betalen voordat ik de cursus in huis had. Het meisje werd erg kortaf, zei dat ze terug zou bellen en gooide de haak erop. Maar na weer een week, niets. Ik was mijn vertrouwen in NTI kwijt, en heb de cursus aangetekend retourgestuurd, op 1 sept., met een begeleidende brief. Geen reactie. Na 5 weken kreeg ik een aanmaning om te betalen. Gebeld dat ik niets had wat ik zou moeten betalen. Nee, het meisje aan de telefoon wist niets van een retourzending, maar na heel lang navragen bleek deze juist gisteren te zijn binnengekomen, op 8 oktober, rara, hoe kan dat. en de nieuwe versie zou deze week verstuurd worden. Ik heb gezegd dat ik deze niet zou accepteren, en dat pakje is dus inderdaad teruggegaan, ik heb het geweigerd. Vervolgens kwam er een brief van het incassobureau, ik heb De Commissie van Beroep ingeschakeld, duurde twee maanden voordat ik als antwoord kreeg dat ik geen enkele reden had de cursus te weigeren. Uit de papieren van NTI bleek dat mijn pakketje op 8 oktober door hen was ontvangen en ze hebben NETJES BINNEN EEN WEEK mij de nieuwe versie toegestuurd. NOU VRAAG IK JE. Ik heb hierop gereageerd met de mededeling dat de NTI dus leugens verteld, omdat de post geen 5 weken over een aangetekend stuk doet. Ik heb gelukkig alle bewijzen, en heb inmiddels een brief binnen van TPG dat NTI op 2 september heeft getekend voor ontvangst van mijn pakje. Van het incassobureau heb ik de toezegging dat ik niet hoef betalen zolang ik geen uitsluitsel heb. Maar zelfs als dit ook weer negatief uitvalt, denk ik dat ik het voor laat komen. Zeker als ik alle klachten lees, denk ik dat NTI zeer zwak staat. Zo ga je toch niet met mensen om. Nogmaals, ik hoop dat Radar iets met al deze klachten kan bereiken en dat NTI gaat inzien waar ze mee bezig zijn.

[[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Nou ze hebben het voor elkaar hoor, met dat lompe beleid van ze. :evil: Ik ben mijn stageplek kwijt omdat mijn stagebegeleider geen contact krijgt met het NTI. :evil: Ze weten niet hoe ze mij goed moeten begeleiden, want ze vinden de opdrachten niet erg duidelijk. :evil: En uitleg vanuit het NTI kun je naar fluiten. :evil: Ze hebben verschillende keren gebeld met het NTI en telkens was de desbetreffende persoon, die over de stage ging, (even) niet aanwezig. :evil: Er is meerder malen beloofd dat mijn directeur teruggebeld zou worden, nou niet dus he!! :evil: Bedankt mij niet heus. :evil: En dan bel je boos naar het NTI en dan zeggen ze doodleuk dat het een beetje overdreven is en dat er nooit gebeld is. :evil: Erg kinderachtig hoor. :evil: Nou ben ik dus mijn stageplek kwijt, de directeur zei dat ik terug mocht komen als ik de studie zou voortzetten bij het reguliere onderwijs. :evil: Nou maar hopen dat mijn uitkerende instantie een andere opleiding wil betalen!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

claudia2

Re: NTI

Ongelezen bericht door claudia2 »

Wat een berichten allemaal, jammer dat de NTI deze niet serieus neemt en het afdoet met incidentele gevallen! Ik volg sinds kort de HBO-psychologie opleiding en heb tot nu toe een goed contact met de NTI. (al ben ik nu huiverig voor het vervolg) Ik heb alles goed toegestuurd gekregen en direct antwoord op vragen gekregen. Ik verstuur huiswerk via de mail en krijg deze binnen 10 dagen meestal weer gecorrigeerd terug. Een positieve noot dus. Alleen jammer dat ik nog steeds zit te wachten op mijn beloofde koffiepot!

NTI [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door NTI [[email protected]] »

Graag reageer ik op de twee bovenstaande gasten: De inzender van het bericht over de stage wil ik heel graag vragen zich bekend te maken bij mij, via mijn e-mail adres, zodat de directeur MBO- HBO rechtstreeks kontakt op kan nemen met de direktie van uw stagebedrijf. Het mag niet zo zijn dat u door kennelijk haperende communicatie onzerzijds een stageplaats kwijt kunt raken, dus heel graag kontakt!! Aan Claudia2 wil ik ook vragen zich te melden zodat wij na kunnen gaan waarom de Senseo nog niet is toegestuurd. Vriendelijke groet, Klantenservice NTI - Mevr. E. Beltman

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

:evil: :evil: :evil: :evil: Ik heb al eerder gereageerd dat ik een brief had gekregen dat ze het gingen overdragen aan de rechter ..En jawel !!Na een half jaar zwijgen krijg ik weer zo een fijne brief !!Of ik effe €1300 wil dokken anders worden er stappen ondernomen.Het bedrag word steeds hoger!!.En nou ben ik het goed beu met die gasten.Kom maar met bewijs dat ik iets heb ondetekend ,want ik ben nergens mee accoord gegaan en ik ga niet betalen voor een studie en boeken DIE IK NIET HEB!!!!Ik word hier heel erg moedeloos van en begin hoop te verliezen dat dit goed gaat komen..De rechtswinkel wilt me wel helpen maar omdat dit nu al zo lang duurt moet ik er voor gaan betalen ...en geld heb ik daar niet voor ///Dus laat die zaak maar komen.Ik ga liever nog een half jaar zitten dan dat ik maar een cent betaal aan die hufterige oplichters!! :evil: :evil: :evil: :x

sa1 [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door sa1 [[email protected]] »

Hallo, Nog meer ontvreden NTI cursisten... Ik vind het raadzaam niet met de NTI in zee te gaan. Het is verbazingwekkend dat ze de erkenning door het Ministerie van Onderwijs zo kunnen misbruiken Ik denk dat ze bij het Ministerie niet op de hoogte zijn van wat er zich daar allemaal afspeelt. Je wordt gewoon misleid en dan draai je nadien nog zelf voor de kosten op? Mooi niet. Ik ga andere maatregelen treffen. Heb jij ook klachten over de vage stresscounselling cursus. Neem dan contact op met Radar. Groetjes

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Toch wel vreemd dat er nu wel wordt gereageerd op mijn klagen.Maar dit is wat ik op mijn brood kreeg, fi jn he????? :evil: :evil: Geciteerd uit de onstlagsbrief van de stageschool; Wij hebben mevrouw...... aangeraden om de stage/studie via NTI te stoppen en te zoeken naar een ander opleidingsinstituut omdat van de zijde van het NTI geen enkele actie werd ondernomen om de stage invulbaar te maken.Hiervoor ligt de verantwoordelijkheid uitdrukkelijk niet bij mevrouw....Wij hadden het gevoel dat wij de opleiding realiseerden en niet NTI.Daarom vonden wij het ook niet zinvol om deze stage te continueren. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Gesloten