LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureaus

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
RGoedhart
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2008 16:28

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door RGoedhart »

Bij hele jonge kinderen echt een uitkomst!
Ouders durven nu een beroep te doen op de familie.

Ik heb zelf een jaar geleden kennisgemaakt met dit fenomeen en betreur het dat ik het niet eerder wist. Mijn broer heeft namelijk kleine kinderen waar mijn moeder meer op had kunnen passen als mijn broer haar had durven vragen. Direct betalen kon niet, omdat mijn moeder het niet zou accepteren. De schoonfamilie deed niet veel en dus kon hij uit goed fatsoen niet meer vragen dan dat zij soms een dagje in de week kon bijspringen. Als mijn broer had kunnen zeggen dat er een wet is waar hij gebruik van maakt, had hij zich niet bezwaard gevoeld. Mijn schoonzus had dan veel eerder kunnen gaan werken/studeren (leerkracht basisschool). Nu heeft zij eerst gewacht tot de jongste drie was.

Inmiddels werk ik - geattendeerd door een buurvrouw die dit werk al deed - zelf voor een gastouderbureau. Ik merk dat het voor vele ouders echt een uitkomst is om tegen de oppas te kunnen schermen met de kinderopvangtoeslag. Dat er een verdienste tegenover staat, verschaft als het ware legitimatie om een beroep te doen op oma, opa of een studerend familielid.

veer08
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 19:17

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door veer08 »

Natuurlijk is het prettig dat je geholpen wordt met de aanvraag en dat je finacieel precies weet waar je aan toe bent. Maar als een consulent van ViaViela langs komt is er ook belangstelling voor hoe de oppas gaat en kun je het hebben over de opvoeding. Handige tips en anekdotes. Er is ook kennis in huis over hoe met kinderen om te gaan.

tborra
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 19:08

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door tborra »

Toen we hadden gehoord dat oppas oma en opa daar ook wat voor vergoedt konden krijgen zijn wij ons gaan orienteren, en hebben we informatie en contact gehad met verschillende gastouderbureau's.

Al snel kwamen we op ViaViela en al gelijk na het eerst vriendelijke gesprek met de helpdesk hebben we aangegeven dat wij wel een eerste (info)gesprek wouden hebben.

In dat eerste gesprek is ons zoveel duidelijk geworden en zijn wij met ViaViela in zee gegaan.

Onze consulent beantwoord al onze vragen snel en zeer duidelijk. We betalen voor 1 kind € 75 p.m. Tuurlijk klinkt dat als makkelijk verdienen, maar in alle eerlijkheid vindt ik het waard.
We zijn geholpen met de aanvraag, invullen van RIE en nalopen van de contracten, ik geloof dat ik wel 3x dezelfde vraag heb gesteld en ben altijd eerlijk en vriendelijk te woord gestaan door onze consulent.

We hebben nog niet gewerkt met het online systeem maar ga er vanuit dat ook dat goed verloopt. Zo niet dan is een telefoontje naar onze consulent zo gebeurt.

We hebben dus alleen ervaring met Viaviela maar dat is ons zeer goed bevallen.

Gr Rovanny Tamara en kleine Janela

Pier484
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 20:38

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Pier484 »

Ik wil graag even reageren op deze stelling. Ik maak sinds januari 2007 ook gebruik van ViaViela en ben super tevreden over dit gastouderbureau. De bureauvergoeding die we moeten betalen (1 kind, Euro 75,-) is slechts een klein gedeelte van de totale subsidie die we ontvangen voor de opvang en is volgens mij zeer op zijn plaats. De consulente in mijn regio heeft mij en de oppas in het eerste gesprek geheel vrijblijvend alles heel duidelijk uitgelegd en heeft me zelfs geholpen bij de aanvraag van de kinderopvangtoeslag. In het 2e gesprek heeft ze op het oppasadres nog een paar handige tips gegeven en alle vragen die we nog hadden heel duidelijk beantwoord. Vervolgens kregen we inlogcodes voor het computersysteem van ViaViela en konden we beginnen met het registereren van de oppasuren. Dit systeem is heel overzichtelijk en duidelijk. Ook worden er via de online-helpdesk al veel vragen beantwoord en mocht ik dan nog vragen hebben dan staat mijn consulente of een medewerker van de helpdesk altijd klaar om deze te beantwoorden. Tevens word ik via de nieuwsbrieven ook goed op de hoogte gehouden over de aktuele zaken. Ook voor de belastingaangifte van de oppas werden we heel goed begeleid. Ik vind dus de bureauvergoeding absoluut in verhouding staan met de geleverde service.

Space
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 21:34

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Space »

Hallo,

Bij deze wil ik graag reageren op het onderwerp gastouderbureau's.
Ik ben vader van drie kinderen en maak al bijna 10 jaar gebruik van de oppasdiensten van mijn schoonmoeder.
Sinds februari 2005 is zij ingeschreven bij ViaViela.
Aangezien kinderopvangsubsidie voor mij nieuw was, was ik erg blij met de hulp van de consulent. Hij heeft destijds de subsidie aangevraagd en heeft mij sindsdien ierder jaar geholpen bij de wijzigingen. Verder is de urenregistratie en de maandelijkse facturatie op een prettige manier online geregeld.
Ook wordt er ieder jaar een bezoek gebracht aan het oppasadres om een risico inventarisatie uit te voeren. Al met al ben ik zeer tevreden over ViaViela en vind ik het heel prettig dat ik op deze manier mijn schoonmoeder kan vergoeden voor het oppassen op mijn kinderen. Het gaat hier overigens uitsluitend om de oppasuren die nodig in de tijd dat mijn vrouw en ik beiden werken. De prive oppasuren, bijvoorbeeld een feestje, worden vanzelfsprekend niet meegenomen. Ook hierover is ViaViela, in tegendeel tot sommige andere bureau's, altijd heel duidelijk geweest. Ik vind het daarom ook erg vervelend dat de hele "opa en oma regeling" op het moment zo slecht wordt neergezet in de media.
Het lijkt mij dat de hele regeling juist prima werkt en ik kan wel een aantal andere regeleingen noemen die volgens mij meer negatieve aandacht verdienen! Dankzij de oppas door oma kunnen mijn vrouw en ik zonder zorgen gaan werken en worden mijn kinderen op een prima manier opgevangen.

Danique1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 21:56

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Danique1 »

Ik ben een trotse moeder van twee kinderen. Onze kinderen gaan twee dagen per week naar mijn ouders en 1 dag per week past mijn schoonmoeder op.
Op de site: www.omavanroodkapje.nl lazen wij veel informatie over de oppassubsidie. Omdat dit bedrijf ons veel aangeraden werd door familie en vrienden hebben wij ons ook aangemeld.
Alles wordt nu voor ons geregeld, ook het betalingsverkeer wordt elke maand geregeld, zodat wij zelf niks hoeven te doen! Perfect geregeld.
Wij zijn super tevreden en raden iedereen Gastouderbureau Roodkapje aan.
De kosten vallen erg mee: 1/6e deel van de subsidie met een maximum van 100 euro.

Groetjes van een trotse moeder

lieny
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 22:03

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door lieny »

Ook ik pas op mijn kleinkind en ben een zeer tevreden klant van gastouderbureau Roodkapje! Al meteen bij de eerste afspraak was ik enthousiast.We kregen een duidelijke uitleg over hoe het allemaal werkt en we zijn meteen met ze in zee gegaan. Nu wordt ik elke maand betaald voor het oppassen op mijn kleinzoon en kan mijn dochter fijn gaan werken.We kunnen met alle vragen die we hebben bij ze terecht,2 keer per jaar komen ze bij ons langs,1x om te kijken of het huis veilig en hygienisch is en nog een keer om te kijken of alles goed verloopt. Ze organiseren workshops, doen gratis mijn aangifte en helpen ons met alle financiele zaken, we hoeven zelf helemaal niets te doen! Kortom; een zeer tevreden gebruiker van www.omavanroodkapje.nl

janine_essen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 21:44

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door janine_essen »

Graag wil ik even reageren op de stelling en de reacties die hier beschreven staan. Ook mijn moeder staat ingeschreven bij een gastouderbureau om zo betaald te krijgen voor haar diensten. In eerste instantie stond mijn moeder ingeschreven bij Via Viela en ik moet zeggen: Ook ik vond dit makkelijk geld verdienen. 1 keer is een consulente bij ons aan de deur geweest en vervolgens hebben we haar niet meer gezien. De Risico inventarisatie die elk jaar zou moeten geschieden, werd nooit uitgevoerd, een vraag had enkele weken tijd nodig alvorens er een antwoord kwam en laatst kwam mij nog ter ore dat ze voor de inventarisatie nu 60 Euro extra gaan vragen, om over het abonnement op het tijdschrift 'OOK' maar te zwijgen. Waar zijn dan de bureaukosten voor?
Mijn vriendin haar moeder had zich enkele maanden geleden ingeschreven bij Gastouderbureau Roodkapje en door haar positieve verhalen zijn wij ook eens inlichtingen gaan vragen.
Nu dat werd een heel ander verhaal. Zij regelen echt alles voor mij! De subsidieaanvraag, ook van het kinderdagverblijf wat ik ernaast heb lopen, de overboekingen, de risicoinventarisaties tot zelfs de belastingaangifte voor mijn moeder! En dat zit allemaal in de bureaukosten! Door allerlei belastingtechnische voordeeltjes die zij mij uitlegde hield mijn moeder netto een stuk meer over. En buiten het feit dat het me nu helemaal geen tijd meer kost om alles te regelen, heb ik een eigen consulente die mij altijd te woord staat! En dat is waar je uiteindelijk voor betaalt !

Kwadraat
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 22:15

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Kwadraat »

Ik moet zeggen dat ik het wel interessant vind om alle ervaringen eens te lezen. Ik heb 2 kinderen en mijn moeder past 1 dag in de week op. Het valt mij op dat iedereen het heeft over goede begeleiding, betrouwbare en vakkundige consulenten, perfecte uitleg en ga zo maar door. Zeker over Via viela zijn jullie erg te spreken. Ik heb zelf contact gehad met darkom, maar ik kreeg alleen papieren thuis gestuurd. Ik heb niet de indruk dat er nog iemand van plan is om naar mij toe te komen. Ga toch nog eens verder kijken en in ieder geval contact zoeken met Viaviela. Het gaat toch om financiële zaken en dan moet het wel goed geregeld zijn.

ViaViela Zutphen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 20:47

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door ViaViela Zutphen »

Ik werk zelf als consulent bij Viaviela. ViaViela is met 87 vestigingen en 230 medewerkers het grootste oppassubsidie-bureau van Nederland. Ik, als consulent verbaas me er nog steeds over hoeveel mensen niet op de hoogte zijn van deze subsidieregeling. Bij ViaViela zorgen we zowel landelijk als regionaal dat mensen op de hoogte worden gesteld van deze subsidieregeling. Door het voeren van landelijke campagnes en het verspreiden van promotiemateriaal proberen wij zoveel mogelijk mensen te informeren. Dit hoort toch een taak van de overheid te zijn? Omdat elke klant uniek is, wordt in een persoonlijk gesprek met (gast)ouder de complexe regelingen helder uitgelegd. Wij ondersteunen ouders bij de subsidieaanvraag en nemen de aanvragers veel papierwerk uit handen. Daarnaast geven wij advies over bijv. inkomsten belasting, arbeidskorting en ouderenkorting. Als consulent vind ik het belangrijk dat ik voor de klant altijd bereikbaar ben. De klant kan bij vragen en wijzigingen altijd een afspraak maken. Vooral in de eerste 6 jaar nadat een kindje is geboren zijn er vaak veel veranderingen. Ook onze helpdesk is 6 dagen per week bereikbaar. Binnenkort wordt onze service nog verder uitgebreid, de klant kan straks ook bij ons terecht voor uitgebreide informatie en praktische tips over opvoeden. Hiervoor gaan wij samenwerken met deskundigen op het gebied van opvoeden, veiligheid en gezondheid. En dat allemaal voor een vast bedrag (gemiddeld zo'n € 100,00) per maand.

groeten van ViaViela Zutphen,
Petra Schwab

cindy001
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 22:24

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door cindy001 »

sinds enige tijd ben ik aangesloten bij gastouderbureau omavanroodkapje. Ik ben meer gaan werken nadat ik hier om informatie had gevraagd, mijn kennissen die bij mij oppassen heb ik inderdaad altijd al betaald maar als ik meer ging werken betaalde ik ook meer belasting en dus bracht het me niks op. Nu ik via omavanroodkapje alles geregeld heb en me uit heb laten leggen hoe het werkt ben ik meer gaan werken. Overigens is het zo dat onze consulente regelmatig contact met ons heeft, vaak via de mail maar ook per telefoon, 2 maal per jaar komt ze zelfs langs om alles weer eens door te nemen, dit bezoek heeft te maken met de veiligheid. De kosten die ze vragen zijn het dubbel en dik waard, ik hoef werkelijk zelf niets te doen! In tegenstelling tot ons vorige gastouderbureau, wat overigens hier op de reacties goed word aangeschreven, Via Viela, deze vragen een vergoeding per kind wat al minstens 75 euro en elk volgend kind 25 euro, ik heb 3 kinderen dus tel uit! Alle bankzaken gaan automatisch, bij Via Viela moest ik alles zelf regelen. Nee, ze verdienen hun geld niet zomaar, ze moeten er echt wat voor doen!! Om de zoveel tijd worden er cursussen gegeven, bijvoorbeeld hoe om te gaan met bepaalde kwesties bij opgroeiende kinderen. Ik wordt ook op de hoogte gehouden van veranderingen in de wet, hoe een bloedneus te stelpen van je kinderen, iedere maand komt er een nieuwsbrief met allerlei informatie over oppassen en kinderen, knutsel tips en kookrecepten voor en met kinderen.

M.vr.gr.

Cindy

oma jo
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 22:23

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door oma jo »

Ook ik ben sinds augustus 2008 geregistreed als gastouder bij Via Viela. In het begin wilde ik hiervan niets weten omdat ik geen inkomsten had, alleen iets van de belastingen elke maand. Mijn dochter en schoonzoon wilde mij toch op deze wijze belonen voor de "diensten". Wilde er niets van weten en dacht snel dat er addertjes onder het gras zitten. Er is toch een afspraak gemaakt met Via Viela. Een man (Hans uit Uden) is bij ons lansgekomen. Er wordt op een eenvoudige manier glashelder uitgelegd hoe deze subsidie regeling in het werk ging. De voorwaardes werden duidelijk uitgelegd en niemand van ons had hier problemen mee. Zelfs werd voor mijn dochter
de digid codes aangevraagd en de belasting aanvraag ingediend. Later heeft er een controle van mijn woning plaats gevonden. Er werd vooral gelet op onveilige situaties. Dacht eerst dat alles wel veilig was, heb zelf 4 kinderen groot gebracht, maar er werden toch nuttige tips gegeven. Vooral het messenblok op de aanrecht heeft mij toch tot nadenken gezet.
Later had ik nog wat vraagjes, en deze werden keurig netjes per telefoon beantwoord.
Ik vind deze regeling prachtig. Krijg nu wat extra geld zodat ik toch ook weer andere leuke dingen kan kopen en kan doen met mijn kleinkinderen.
Groetjes oma Jo

pieternelletje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2008 16:21

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door pieternelletje »

VIAVIELA is naar mijn idee wel het eerlijkst. Als je bijvoorbeeld op hun website kijkt, kun je direct een berekening maken, zo zie je hoeveel de gastouder netto verdient. Er komt altijd iemand bij je thuis om uitleg te geven. Voor zover ik heb begrepen waren zij de grondleggers van deze oppas-subsidie. Ze waren de eerste en zijn het grootste bureau en kunnen daardoor veel bieden aan hun klanten.

In dit forum wordt gepraat over hoge vergoedingen voor de gastouderbureau's. Wat veel mensen niet weten is dat het rijk het grootste deel hiervan betaald.

Heb je een modaal inkomen. Dan betaal je ipv 100 euro vergoeding voor het gastouderbureau, bijvoorbeeld maar 20 euro zelf, omdat 80 % van de opvangkosten door het rijk wordt vergoedt. En bij een tweede kindje krijg je altijd minimaal 90 % van je opvangkosten van het rijk.

pieternelletje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2008 16:21

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door pieternelletje »

oma van roodkapje

Ik heb zojuist hun website bekeken en zij vinden dat je ook oppas-subsidie mag krijgen voor sporten en andere dingen die je in je vrije tijd doet. Daar kan deze regeling toch niet voor bedoeld zijn.

Ik snap dat de overheid stimuleert om te gaan werken en voor de uren die oma oppast tijdens werktijd een vergoeding mag zijn, maar voor sporten en uit eten gaan?

Ik zet hier mijn vraagtekens bij....

een viaviela-fan

henk van de vijfeijke
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2008 21:33

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door henk van de vijfeijke »

dat is toch wel sterk. ik zie hier bijna alleen maar positieve reacties over via viela. en dat terwijl Gastouderbureau Roodkapje veel meer waar biedt voor haar geld dan de meeste andere gastouderbureau's.
omdat Roodkapje wel een goede prijs/kwaliteitverhouding kent.
omdat de risico-inventarisatie serieus wordt genomen.
omdat wij geen kwaad spreken over andere gastouderbureau's en niet bang zijn voor gezonde concurrentie.
omdat de gastouder ook fiscaal wordt ondersteund.
omdat de aanvragen voor de vraagouders worden gedaan en ze dat niet zelf hoeven uit te puzzelen.
omdat we het betalingsverkeer uit handen nemen.
omdat we cursussen organiseren, niet alleen voor gastouders, maar ook voor de kinderen waar het allemaal om gaat.
omdat onze consulenten binnen 3 dagen reageren als er een afspraak gemaakt moet worden.
omdat onze gastouders als dank een presentje krijgen met kerstmis want het draait niet alleen om geld
omdat onze risico-inventarisaties gratis zijn.
omdat wij de verklaring omtrent het gedrag voor de gastouder vergoeden.
omdat onze bureaukosten voor de gastouder fiscaal aftrekbaar zijn.
omdat onze gastouders precies weten wat ze er netto aan over houden.
omdat er rekening wordt gehouden met huurtoeslag, zorgtoeslag, heffingskorting, premie zorgverzekeringswet en de consequenties voor sociale uitkeringen.
omdat wij de problemen bij de belastingdienst opvangen en fouten corrigeren.
omdat wij ook fouten maken, maar deze netjes herstellen
omdat we niet alleen oma's en kleinkinderen koppelen.
omdat sommige consulenten dag en nacht bereikbaar zijn.
omdat onze site www.omavanroodkapje.nl perfect uitlegt hoe het allemaal werkt.
omdat wij wel reclame maken voor de regeling en de overheid niet.
omdat wij vinden dat de overheid fatsoenlijke wetten moet maken in plaats van de zwarte piet bij de gastouderbureau's neer te leggen (kinderdagverblijven vragen ook niet of mama gaat werken of naar de sauna gaat).
omdat wij de cliniclowns ondersteunen met giften.
en last but not least,
omdat wij pedagogisch verantwoorde gezelschapsspellen ontwikkelen om de kinderen van tv en computer weg te houden.

met vriendelijke groet,
Henk van de Vijfeijke,
Gastouderbureau Roodkapje

mariavanburen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 23:10

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door mariavanburen »

Goed nieuws voor de gastouders die vinden dat ze te veel moeten betalen aan het gastouderbureau. De kosten die GASTOUDERBUREAU ROODKAPJE berekent zijn nl. afhankelijk van de subsidie die wordt ontvangen. Minder subsidie? Ook minder kosten. Er wordt niet per kind berekend. Maximale kosten zijn 100 euro. En daarvoor wordt ook de belastingaangifte gratis verzorgd. Zelfs de kosten voor de verklaring omtrent het gedrag ad euro 30,05 worden door ROODKAPJE vergoed!!
Meer weten?? Kijk op www.omavanroodkapje.nl.

Mevr.van Riel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 23:36

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Mevr.van Riel »

Ik wil ook even reageren op al deze reacties op de Gastouderbureau's.
Ben al een jaar aangesloten bij Gastouderbureau Roodkapje uit Bladel.
Hier heb ik zeer goede ervaringen mee. Ze nemen alle administratieve rompslomp uit handen. Verzorgen alles. Houden zeer goed contact met mij en al mijn vragen. De wijzigingen naar de belastingdienst doen ze ook voor mij. Kortom : niets dan goeds over Roodkapje. Het is een super fijne regeling die de overheid heeft getroffen. Laten ze vooral zo doorgaan . Voor die paar tientjes in de maand heb ik het er graag voor over !

Roodkapje Weert
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 23:24

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Roodkapje Weert »

Kenmerkend voor de manier van werken van de meeste gastouderbureaus is, dat ze hardnekkig blijven praten over "oppassubsidie". Een volkomen misplaatste term. Subsidie is een gunst; de kinderopvangtoeslag is een recht.
Jammer dat zoveel bureaus de regels aan de laars lappen om maar zo veel mogelijk "provisie" binnen te halen. Te voorzien valt, dat bij de eerste de beste controle zijdens de fiscus een groot aantal ouders de ten onrechte ontvangen toeslagen moeten gaan terugbetalen. Immers - het is genoegzaam bekend - vele bureaus hebben contracten gesloten met terugwerkende kracht. Soms over grote perioden. Frauduleus en doorzichtig. Immers, de verklaring omtrent het gedrag die gastouders moeten hebben, kun je niet met terugwerkende kracht krijgen.
Het kaf zal uiteindelijk vanzelf van het koren worden gescheiden.
Kwaliteit zal - als altijd - overleven.

marleen05
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 21:07

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door marleen05 »

Sinds maart 2007 maak ik met veel plezier gebruik van deze overheidsregeling. Hierbij moeten we niet uit het oog verliezen dat de veiligheid van het kind bovenaan staat. Daarnaast is het van groot belang dat de administratieve rompslomp voor ouders beperkt blijft maar dat men wel op de hoogte is van alle overheidsregels (vb. regeling is om werk en zorg te combineren en niet om te sporten of een verjaardag). Tevens dienen ook alle inwonende personen boven de 18 jaar een verklaring omtrent gedrag aan te vragen. Zelfs hiervoor is de consulente onlangs bij ons geweest. ViaViela voert deze acties naar alle tevredenheid uit. Wat mij betreft zijn de burokosten het dubbel en dwars waard

Roodkapje Horst
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2008 09:28

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Roodkapje Horst »

Gastouderbureau Roodkapje vraagt een vergoeding voor bureaukosten die aangepast is aan het aantal oppasuren en aan de daarbij behorende subsidie. Wij vragen 1/6 van de subsidie met een maximum bedrag van 100 euro. Dat wil zeggen dat bij ons de bureaukosten zelfs voor 4 kinderen nooit meer bedragen dan 100 euro.

Wij wijzen geen klanten af, omdat we als bureau dan niet genoeg kunnen verdienen. Ik ben al diverse keren bij gezinnen geweest, waar men mij toch maar een nieuwe berekening liet maken in de hoop dat de gastouder wel geld kon verdienen met oppassen, omdat wij de bureaukosten aanpassen aan de oppasuren en de subsidie.

Daarom kan een gastouder bij ons vaak wel geld overhouden, vanwege onze redelijke bureaukosten.

Wij berekenen ook de belasting die de gastouder moet betalen over de verdiensten met het oppassen. Natuurlijk weet de gastouder precies wat er uiteindelijk netto overblijft.

Gastouderbureau Roodkapje is in het hele land vertegenwoordigt door consulenten. Wij maken altijd snel een afspraak (overdag of ’s avonds) net zoals het U uitkomt. We regelen na het afsluiten van een contract ook de aanvraag kinderopvangtoeslag bij de belastingen, niet alleen voor de uren van de gastouder, maar ook de uren van de kinderdagverblijf worden bij ons aangevraagd en indien nodig ook gewijzigd.

We regelen alle betalingen automatisch, we doen voor de gastouder gratis aangifte inkomstenbelasting. De verklaring van goed gedrag voor de gastouder zelf is gratis bij ons. De "Risico-inventarisatie Veiligheid & Gezondheid" Gastouderopvang wordt eenmaal per jaar uitgevoerd en eenmaal per jaar volgt een evaluatiegesprek, waarbij alle praktische zaken nog eens doorgesproken worden en gekeken wordt of alles nog precies loopt zoals verwacht wordt, mochten de oppasuren binnenkort aangepast moeten worden i.v.m. school, dan wijzen wij daar ook op. Kortom, we zijn er om alles in goede banen te laten lopen. Mocht er onverhoopt iets niet goed gaan, dan hebben we een onafhankelijke klachteninstantie. Uiteraard worden door Gastouderbureau Roodkapje ook diverse cursussen aangeboden.

Veel gastouders en vraagouders stellen het op prijs dat Gastouderbureau Roodkapje de Cliniclowns steunt met een percentage van de bureaukosten.

Verder kan men bij mij als consulente in principe 7 dagen per week terecht voor vragen en afspraken. Ik ken geen vaste werktijden. Voor mij is het belangrijk dat ik voor iedereen op elk gewenst moment van de dag (behalve ’s nachts) bereikbaar ben. Mocht ik mijn telefoon niet aan hebben staan, omdat ik tijdens een gesprek met vraag- en gastouder niet gestoord wil worden, dan zal ik altijd z.s.m. terugbellen.

Kortom: www.omavanroodkapje.nl en U bent op de goede weg voor een perfecte en eerlijke begeleiding van Uw kinderopvang.

Ik ben consulente van Gastouderbureau Roodkapje en wil laten weten dat ik het mooiste werk doe wat er bestaat… en voor een supergoed gastouderbureau.

Gesloten