LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hybride auto's

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Andre Berkhout
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2008 18:43

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door Andre Berkhout »

De Prius is een progressieve auto en de TROS is geen progressieve omroep, dus dat klikt al niet. Je mag het van een vrouw niet kwalijk nemen dat ze geen verstand heeft van auto’s. Niet bepaald een progressieve uitspraak.
Wat ik nog niet wist is de anti-hybride lobby als concurrentie, vooral in de lease markt. Wat een slimme aanpak om dit door Radar, met een hoog kijkcijfer, uitgezonden te krijgen. Daar is presentatrice mooi ingetrapt, maar dat mag je haar toch niet kwalijk nemen?
Alle bovenstaande mooie ervaringen van Prius eigenaren zijn waar. Ik heb een eerste model Prius en het is een super-de-luxe, superzuinige superauto!
Omdat de Prius zo onterecht is afgekraakt en ik daarmee een beetje voor gek wordt gezet, enkel voor commerciële doeleinden, heb ik dit bericht geplaatst.

Spottie
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2008 18:50

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door Spottie »

Ach, Radar zal zich inmiddels wel bewust zijn, dat zij met dit programma een perfect voorbeeld van het begrip wanprestatie geleverd hebben...

terwijl er toch echt wel kritische vragen te stellen zijn, bij voorbeeld over de prijsstelling... Prius wordt verkocht vanaf 25000 euro. Vergelijkbare traditioneel aangedreven wagens kosten zo'n 20.000. De staat subsidieert nog eens met zo'n 6000, dus er zit een gat van 11.000.

Is dit verschil te verklaren? Worden die 6000 overheidssubsidie inderdaad door de koper opgestreken? Of maakt Toyota hier ook een beetje gebruik van door haar marge op te krikken.

Hoe liggen die prijsverhoudingen in landen waar de overheid zich niet met dit soort dingen fiscaal bemoeit. Zien we daar analoge prijsverschillen?

Als we het milieu aspect even vergeten, hoe veel kilometer moet iemand dan rijden om deze 5000 euro netto prijsverschil terug te verdienen door het het zuiniger gebruik en de belastingvoordelen ?
Is aanschaf voor een particulier zinvol of is het alleen voordelig voor iemand met een bedrijfs leasebak, die nu slechts 14% bijtelling heeft.

Nou ja..zo maar wat vraagjes, waar een zich zelf respecterende consumentenrubriek misschien wat mee kan...

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Hi Spottie,

Vergelijkbare wagens kosten ongeveer 20.000 euro.
Noem er eens een paar met hetzelfde uitrustingsniveau en formaat.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Lijkt mij ook mooi.

Volautomaat.
Automatische airco
Lichtmetalen velgen.
Allemaal optie`s die de prijs hard richting 25.000 jagen.

jvamstel
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:33

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door jvamstel »

Hi Spottie,

Het schijnt zo te zijn dat Toyota nagenoeg geen winst (tot misschien wel zelfs verlies) maakt op de Prius. Voordat je ernaar gaat vragen, hard bewijs heb ik niet.

pjutr@25
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:00

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door pjutr@25 »

Zeer eenzijdige tendenzieuze uitzending. Er wordt de indruk gewekt dat de vermeende 'tekortkomingen' van de Toyota model staan voor alle andere hybrides. Het onderwerp is nl hybride auto's en de andere worden in de intorductiezin zelfs genomend.

Maar i.t.t. Toyota heeft Honda geen nieuwe auto gebouwd met unieke onderdelen rond het hybride aandrijfsysteem, maar een passend hybride systeem ingebouwd in een bestaand model Civic Sedan. Daardoor slaat het verhaal van die Amerikaan volkomen dood, zlefs als hij al gelijk zou hebben wat Toyota betreft. De Honda Hybride rijdt hierdoor danook als een nor,male benzineaurto maar dan superzuinig. Ik haal op de snelweg zonder minder dan 120 te rijden makkelijk 1:20!!

De Prius is volgens internettesters wel iets zxuiniger in de stad omdat daar alleen electrisch gerenden wordt. Kortom een gmiste kan om een compleet verhaal over dit onderwewrp te maken!

Spottie
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2008 18:50

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door Spottie »

OK, dus die 11.000 zijn goed besteed..alweer een zorg minder.
:)

We zullen de komende jaren meer en meer hybrides op de markt zien komen; ik zag op een amerikaanse site een hele mooie ford en ook lexus gaat in het hogere segment van de lease markt ongetwijfeld scoren. Prius heeft inmiddels een levertijd van ruim een half jaar.

Ik ben een recente bekeerling en nog volop bezig de wagen te leren kennen. Wel merk ik, dat ik me minder opwind over prijsverhogingen bij de pomp, want daar kom ik een stuk minder vaak tegenwoordig :lol:

priusrijder
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2008 10:37

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door priusrijder »

pd0beq. Ook ik heb je voorbeeld gevolgd. Ben benieuwd of de redactie daar in de volgende uitzending iets mee gaat doen. Trosredactie: javascript:emoticon(':oops:')
Embarassed

juggie(Dual Power)
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2008 22:05

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door juggie(Dual Power) »

Altijd goed een "programma" die onderzoek doet of een hybride wel zo goed is voor ons.... 8) maar kom svp wel met feiten a.u.b. :shock:

Ik heb nog nooit zoveel onwaarheden in één programma gezien, wat een aanfluiting :?

Als ik Toyota was had ik hier ook geen tijd aan verspild, wat een onzin zeg en dat noemt zich een "consumenten" programma.

Het ergste is misschien nog wel dat we er nog aan meebetalen ook om die flauwekul uit te zenden!!

Radar alstublieft blijft bij de feiten en doe u huiswerk (zoals bv www.john2211.nl) goed of doe het niet :!: :!:

Juan

chucky_tramp
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2008 22:24

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door chucky_tramp »

Het achterhouden of verkeerd weergeven van de juiste informatie is meestal een strategische keuze van grote industriëlen om meer winst te maken of een betere positie in de markt te verkrijgen.
Daarom dus programma's als KASSA en TROS RADAR.
Zij leggen de vinger op de zere plek en halen verborgen/verstopte zweren naar de oppervlakte. HULDE..... als consument voel ik me beschermt.

Met stijgende verbazing kijk ik naar de uitzending van maandag 3-3-08.
Een onderzoek naar de hybride auto, met als voorbeeld de PRIUS en de CIVIC.
Na de uitzending besef ik dat de CIVIC alleen in het begin van de uitzending in beeld is gekomen, daarna is het vakkundig uit beeld gehouden. Het is dus een test geworden die alleen gericht is op (of tegen...) de PRIUS.
Vervolgens zie ik dat er een PRIUS in beeld wordt gebracht die bijna of niet meer wordt verkocht (en een plek in het museum waardig), tenzij als een tweedehands auto met zeer veel kilometers op de teller.
Het is deze auto die het vervolgens op moet gaan nemen tegen de HUMMER.

Per definitie is een HUMMER alleen te koop voor mensen die bulken van het geld en er een sport van hebben gemaakt de wereld te laten zien dat zij echt schijt hebben aan welke energiebesparende maatregelen dan ook.
De PRIUS (al is het een oud beessie) wordt gekocht door de normale man/vrouw die het minder breed heeft en probeert te besparen op kosten en tevens (mooi meegenomen) iets kan doen aan het minder vervuilen van de natuur.
Elk normaal denkend mens weet dat een HUMMER qua gewicht, omvang, verbruik, kosten, onderhoud... een normale middenklasser ver overtroefd en dat de bezitter van deze HUMMER aan alle kanten volgepropt zit met minderwaardigheid complexen.
Misschien dat een hybride rijder ook minderwaardigheidscomplexen heeft (niet onwaarschijnlijk) maar deze probeert nog iets terug te doen aan zijn portemonnee en natuur.
Nee....we hebben inderdaad twee vergelijkbare auto's tegenover elkaar gezet. Dat geeft vertrouwen in de test.....

Een prof wordt erbij gehaald..... uit Amerika notabene...want dan weten we zeker dat het juist is en geloofwaardig.
Europa schijnt geen kenners in huis te hebben die een geloofwaardig rapport kunnen opstellen.
De PRIUS (Amerikaanse uitvoering) wordt afgezet tegen de HUMMER (per definitie uit Amerika komend) en wordt vervolgens afgeschilderd als een energieverslindend monster die tevens om de 20.000 km nieuwe schoenen nodig heeft. Gelukkig kan de HUMMER veel langer met een stel banden over de wegen schuren terwijl er 6.9 liter brandstof de lucht in wordt gepompt. Dat scheelt flink in de kosten.

Al met al wordt de kijker voorgeschetst dat het aankopen van een PRIUS misschien niet de juiste keuze is en dat de fabrikanten niet alle informatie op de juiste wijze naar buiten hebben gebracht. Is de hybride auto inderdaad wel zo zuinig als de fabrikanten ons willen doen geloven?
Foei toch TOYOTA.... :x
Het is dus verstandig met een kritische blik te kijken naar andere merken en type auto's die eveneens zuinig rijden is de boodschap.

Het is deze kritische blik die ik bij TROS RADAR op dit moment mis.
Een Amerikaan een rapport laten opstellen (jaren geleden gedaan blijkt achteraf, dus reeds lang achterhaalt) die Amerikaanse auto's met elkaar vergelijkt vanuit een Amerikaans oogpunt onder Amerikaanse omstandigheden.
Dit rapport wordt vervolgens gepresenteerd als zijnde representatief voor deze tijd, voor de Europese markt en Europese omstandigheden.
Nog steeds schieten de beelden van een niet meer relevant model PRIUS over het scherm (welke museum zou hier zijn medewerking aan hebben verleend??), terwijl even terloops wordt gemeld dat er nu een nieuw model PRIUS op de markt is met moderne middelen geproduceerd en energiezuiniger is dan het oude model.

Ik trek hieruit de conclusie dat ik beter niet de PRIUS oude stijl kan kopen die in Amerika te koop wordt aangeboden.
Daar zitten tenslotte de verkeerde Amerikaanse banden onder waarvan het profiel op de Europese wegen slijt als sneeuw voor de zon. Elke 20.000 km banden laten plaatsen die per boot zijn overgevaren naar Nederland is erg duur en niet zo vriendelijk voor het milieu.

Ik zit nog wel met de vraag of ik nu een HUMMER moet kopen, geproduceerd in Amerika, of een HUMMER, geproduceerd in Nederland. Want er is niet duidelijk gemaakt welke uitvoering energiezuinig is geproduceerd. Ik moet in ieder geval niet overstappen op een hybride auto.... die schijnen slecht te zijn voor het milieu en trekt in sneltreinvaart je geld uit je knip.

De CIVIC komt er goed vanaf. Die wordt nergens meer gezien tijdens de RADAR uitzending.
Wederom is het RADAR gelukt een representatieve test in elkaar te flansen die de gewone man moet waarschuwen voor misstanden in de automobiel industrie.

Overigens ben ik geen PRIUS rijder.
Laatst gewijzigd door chucky_tramp op 06 mar 2008 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.

kuiken
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2004 07:31

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door kuiken »

Geweldig die reacties van jullie, dit is de manier om mensen te laten nadenken over allerlei dingen.
Wat mij opvalt is, dat het alleen eigenaren/rijders van deze auto,s zijn.
En het is ook zo dat als je een hele website opzet over deze auto's je toch wel moet reageren en ook je website moet promoten.
Mijn veel te vroeg overleden vader zei altijd, als mensen boos worden is dat meestal een vorm van onmacht.
Jullie worden natuurlijk op allerlei feestjes en gebeurtnissen aangevallen op de Auto waar je in rijd en dat doet zeer.
Vandaar die heftige reacties?

BramdB
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2007 21:11

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door BramdB »

Ik sluit me helemaal aan bij de alle reacties over deze uitzending. Waardeloos!
Ik ben geen onderzoeksjournalist (heb ik de talenknobbel niet voor)
maar zelfs voor mij was / is gelijk duidelijk dat deze reportage nergens op slaat.

De vergelijkingen die gemaakt worden zijn belachelijk. Levensduur van de banden hier al meer malen genoemd. En ik wil best geloven dat de banden van een hummer langer mee gaan. Dat is niet raar heb je gezien wat voor tracktor banden hier onder zitten. Het maken van die van die banden kost een veelvoud aan energie. Die banden zijn dus wat energie betreft niet zomaar te vergelijken met die banden de Prius. En zeker niet op de manier zoals in de reportage.

Dat in een nieuw te ontwikkelen auto meer energie zit kan ik ook in komen. ik denk dan dat het ontwikkelen van de eerste windmolen ook meer energie koste dan deze opleverde. het gaat er om dat de voor in de toekomst gebouwde wat het oplevert.

En dan dat onderdelen over de hele wereld heen en weer verscheept worden dat klopt maar dat is voor bijna elke auto die rondrijd het geval. En daarbij gaat het niet om 1 onderdeel per schip maar om een schipvol met onderdelen.

Ook wat betreft de snelweg kilometers. Veel lease rijders zijn ook file rijders. (files waar de snelwegen in deze tijd mee vol staan) En bij het optrekken stil staan in deze files wint de prius weer heeeeeeeel veel.

Jammer Jammer Jammer deze uitzending.

Even voor de duidelijkheid ik ben geen prius rijder.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door Shine »

Nou Men/Mv Kuiken, zou u goed gelezen hebben, had u kunnen constateren dat er voldoende niet prius rijders Radar mbt deze uitzending gigantisch op de vingers tikt.
Het is dus zeker niet zo, zoals u veronderstelt, dat het ego van de Prius rijder aangetast wordt, alswel dat eerlijke en deugdelijke consumenten journalistiek hier te wensen over laat. Het is regelrecht misleidende riool journalistiek. Meer dan een koude douche waardig.
Zie ook:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=58744

Ook ik vind dat een ratificatie door en van Radar op zijn plaats is.

Groet,
Een none Prius rijder.

fwa
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:54

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door fwa »

Met gemeng gevoel heb ik naar de uitzending gekeken. De hoge energiebelasting bij produktie verraste mij. Daar sta je niet altijd bij stil.
Verder vond ik de uitzending te slecht om een consumentenprogramma waardig te zijn. Alleen al het feit dat aan het einde (als een soort disclaimer waar Radar zo op afgeeft) wordt even snel gemeld dat de Amerikaan het over het oude model heeft en het niet van toepassing is voor het nieuwe model. Het oude model is al drie jaar niet meer te koop. Wetenschap bedrijven op basis van drie jaar oude technologie is niet iets om trots op te zijn.

Wat betreft het verbruik van de Prius, kan ik na 90.000 km melden dat het mij nog niet gelukt is duurder te rijden dan 1 op 17 per tankinhoud. Regelmatig haal ik de 1 op 19. OK, niet 1 op 20+, maar is het niet zo dat bijna elke auto wordt verkocht met een te laag verbruik op de folder? Om 1 op 17 te halen, rij ik voornamelijk snelweg, inclusief files. Om het even over de files te hebben... Wanneer deze alleen uit priussen zou bestaan, zou deze file nauwelijks energie kosten en volstrekt roetvrij, geluidsarm en CO2-arm zijn. Natuurlijk zijn er auto's die zuiniger rijden, maar ik zou niet graag met twee volwassenen en drie kinderen in een Aigo of Citroen C1 willen zitten. Dat is appels met peren vergelijken. Overigens, ik zou niet graag naast een file willen wonen, waar alleen maar Hummers in staan. Domme domme vergelijking. Alleen al het idee dat je voor elke Hummer twee parkeerplekken moeten gebruiken. Waar moeten de kinderen spelen????

Het beeld van hard en snel rijden in de uitzendig, geeft aan dat Radar energiebesparen nog niet begrijpt. Wanneer ik een wasmachine koop met een energie knop, deze knop niet gebruik en dan vervolgens zeg dat de wasmachine niet energiezuinig is, is apenkool. Bij het kopen van een Prius kies je voor een ander manier van rijden. ZUINIG rijden. En dat kan als je niet als een idioot over de weg scheurt, zoals in de uitzending. Wanneer ik rustig rij, anticipeer op het ander wegverkeer en daarmee voorkom dat ik telkens moet remmen en hoge toeren moet maken, is de Prius zuinig en confortabel.

Jammer dat Radar zich met dit item zo dom heeft geprofileerd. Ik kan me voorstellen dat Toyota zich niet heeft verdedigd. Tegen zoveel slechte informatie kan je je als Toyota niet in zo'n korte tijd verdedigen.

Alles bij elkaar... Radar zorg voor meer kwaliteit zodat jullie geloofwaardig blijven.

priusrijder
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2008 10:37

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door priusrijder »

Beste heer/mevr. Kuiken, Leuke reactie, gaat vaak wel op wat u zegt. En eerlijk gezegd ben ik aan één kant ook wel blij met deze uitzending van radar. Het is me duidelijk dat wanneer het gemiddeld benzine verbruik van alle auto's met een derde naar beneden gaat, de prijs van benzine met een derde omhoog gaat. Ook begrijp ik dat alle subsidies en kortinge vervallen wanneer het grote gros in hybrides gaat ridjen. Ik als Priusrijder heb dus alleen voordeel wanneer de rest van Nederland zolang mogelijk in andere voertuigen blijft rijden. En om dat voordeel te halen rij ik ondertussen ook nog pakweg 1 op 20, gedeeltelijk gesubsidieerd in aanschaf en wegenbelastingen en met voordeel in de verzekeringskosten in verreweg het fijnste voertuig waar ik tot nu toe ooit in heb gereden of meegereden. Maar wanneer u een andere keuze maakt dan is dat aan u. Laatste vraag nog waarom toch uw interesse in hybride-auto's?

bhsado
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2007 13:35

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door bhsado »

Wel grappig de Prius rijders gaan reageren... en terecht. Dit soort testen worden steeds meer sensatie gericht. Het is allemaal teen krommend en slecht onderbouwd. Het lijkt wat dat betreft wel wat op de manier waarop de ANWB een auto als "beste"gezins auto selecteerd. Vraag me af of zij ook een auto kunnen selecteren waar je het beste naar de Snackbar kunt gaan rijden (m.a.w. waardeloos en misleidend)

even ontopic

Toch heeft Radar wel een punt. De overheid kijkt alleen naar het eindprodukt en neemt daarbij niet het totale plaatje mee (productie belasting voor mileu, en herbruikbaarheid).

De regering maakt dus simpel een knip tussen Hybride en Traditioneel.

Ik rij zelf in een agyo/C1/107 en weet uit ervaring dat de berijder zelf de meeste invloed heeft op het verbruik. Afhankelijk van het type/soort auto tot wel 33%.

Bij het testen van auto's gaan ze zeker niet rijden om heel zuinig te rijden.

ps

- het is niet voor niets dat vooral de US auto producenten heel erg hard klagen over dit soort ontwikkelingen. Ze hebben zelf namelijk deze technologie nog niet (verkoopbaar) in huis. Zo-wie-zo is de US gaan schoolvoorbeeld qua auto/mileu beleid.

- Dom dat Toyota geen uitleg heeft gegeven. Dit soort onderzoeken zijn jaren gelden ook al geweest. Ze hadden wat mij betreft het antwoord al op de plank moeten hebben liggen. Nu is het gemiste kans (zwijgen is instemmen)

Beologisch
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2008 10:04

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door Beologisch »

Normaliter volg ik met belangstelling de kritische noten van Antoinette met aandacht, zo ook nu; vooral omdat ik in het bezit ben van een hybride auto {civic} :D , nu zelfs met extra belangstelling, maar wat een koude douche !
Het aangekondigde onderwerp : "Hybride auto's" is exact waar men zich bij radar tegen verzet nl. een onjuist etiket welke de inhoud niet dekt, het bleek slechts te gaan over een gedateerde Prius icm. een gedateerd en gekleurd onderzoeksrapport, dus helemaal niet over Hybride auto's in het algemeen [ Honda Civic/Toyota Prius/Lexus ] en dekte de lading derhalve in het geheel niet.
Is dit nu de zgn. "veramerikanisering" {obamisering?} [oneliners met weinig inhoud en/of onderbouwing] van onze samenleving met medewerking van trosradar in dit geval zelfs ? :shock:
Helaas is hetgeen wat men onthoud juist de aanhef en gaat de mens en media hiermee aan de haal, beter en recenter onderzoek voordat men zgn. journalistiek levert, is toch een voorwaarde voor een gerespecteerd :oops: programma als Trosradar.
Verontschulding cq. rectificatie ivm. gezichtsverlies van betrouwbaarheid Trosradar is m.i. een must !!

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Het was geen consumenten voorlichting, maar een steun in de rug voor andere autoproducenten, die hopeloos achterlopen.
Volkswagen had bij monde van Wolfgang Hatz al eerder laten weten, dat als Volkwagen het merendeel van zijn wagenpark als hybride op de markt zou moeten brengen, zij als concern en ook de rest van de autoindustrie failliet zouden gaan. Hij bedoeld eigenlijk te zeggen, dat ze minder winst zouden maken, want bij Toyota denkt men daar heel anders over.

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ ... r-hybrides

Je denkt dat je naar een consumenten programma zit te kijken, maar je word gefopt.
Er worden soms heel andere belangen behartigd.

ecopiet
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2008 12:38

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door ecopiet »

In tegenstelling tot alle misleidende propaganda wordt een Prius of hybride per saldo helemaal NIET gesubsidieerd.

In Amerika betaal je voor de Prius minder dan € 17,000, inclusief belasting.

In Nederland betaal je vanaf € 25,000. Het verschil zit 'm voornamelijk in de ruim € 5,500 euro aan BPM en BTW belastingen die je moet betalen.

De grootste winst op auto's gaat in Nederland niet naar fabrieken, importeurs of dealers. Nee, de overheid pakt op iedere auto een woekerwinst. Dat gaat ten koste van uw welvaart, uw veiligheid, uw comfort, en uw plezier.

De zogenaamde subsidie die in Nederland op een hybride auto wordt gegeven is niet meer dan een beetje KORTING op de mega-belasting die u moet betalen.

Dankzij uw bereidheid om de mega-belastingen te blijven betalen kan de overheid zichzelf trakteren op mega-salarissen, mega-ontslagvergoedingen, mega-pensioenen, mega-auto's, en mega-luxe. Ook programma’s als TrosRadar worden met uw belastinggeld gefinancierd (zodat u toch maar kiest voor een auto waar meer belasting op zit).

Ik stel voor dat de media u wat eerlijker gaat informeren:
Als u een hybride auto koopt betaalt u (tijdelijk) wat minder belasting voor zo'n auto. Dat is op zich een goede zaak die de verkoop stimuleert.
Maar noem het a.u.b. niet een subsidie. Dat is bedrog.

Frans212
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2008 09:42

Re: Hybride auto's

Ongelezen bericht door Frans212 »

--------------------------------------------------------------------------------
Wat mij opvalt is, dat het alleen eigenaren/rijders van deze auto,s zijn.
--------------------------------------------------------------------------------

Beste kuiken,

Zie mijn vorige reactie. Ik heb geen Hybride auto (van welk merk dan ook maar). Voor de volledigheid: VW Golf, 145PK, Diesel. Niets hybride aan.

Gesloten