LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlijdensrisicoverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Overlijdensrisicoverzekering

Ongelezen bericht door Radar »

Als je een hypotheek afsluit, zit daar een overlijdensrisicoverzekering bij. Wat veel mensen niet weten is dat de prijzen veranderd zijn en dat je hier heel veel geld op kunt besparen. Niet alleen als je een nieuwe hypotheek afsluit, maar ook als je de bestaande overlijdensrisicoverzekering oversluit.

johnnieboy
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:46

Re: Overlijdensrisicoverzekering

Ongelezen bericht door johnnieboy »

Hallo,ik wil mijn overlijdensrisico verzekering oversluiten,maar volgens de abn Amro bank gaat dat niet omdat mijn verzekering is gekoppeld aan aan belegging hyphotheek,en die zijn niet apart af te sluiten,maar ik moet ze wel apart betalen,en volgens de bank lukt het toch niet om geaccepteerd te worden bij een nieuwe verzekering,omdat ik 50 ben geweest,en arbeidsongeschikt ben,waardoor mijn premie veel hoger kwam te liggen bij een nieuwe polis,klopt dat.
mvrgr john

Vincent1108
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2007 13:08

Re: Overlijdensrisicoverzekering

Ongelezen bericht door Vincent1108 »

Wij hebben een hypotheek via de hypotheker bij de maatschappij SKP (oosteroever) afgesloten bestaande uit

Deel 1 € 120.000,-- sk spaarkypotheek looptijd 30jaar, 20 jaar rentevast
Deel 2 € 63.500,-- sk aflossingsvrije hypotheek 30jaar, 20jaar rentevast

GEKOPPELD aan deel 1 een levensverzekering op beide cliënten van € 120.000,-- looptijd 30 jaar. Deze hypotheek is vorige jaar afgesloten. Nu heb ik zitten kijken en zou ik fors kunnen besparen op het maandbedrag (€ 182.73) van de levensverzekering, echter wordt aangegeven dat de twee gekoppeld zijn.

Nu heb ik contact gehad met de hypotheker en die geeft aan dat dit hoge bedrag samenhangt met de lage rente voor de hypotheek (4,3%/4,2%).

Graag zou ik advies willen ontvangen wat te doen.

tippie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2007 19:16

Re: Overlijdensrisicoverzekering

Ongelezen bericht door tippie »

Misschien een tip voor mensen die net zoals wij een opmaathypotheek
bij de rabobank hadden.
Ga in onderhandeling met andere geldschieters tot je een laag rentebod hebt (houd de rentestanden goed bij), leg dit voor aan de rabo hypotheekadviseur zij gaan waarschijnlijk op hetzelfde % zitten. probeer een voorstel voor 30 jaar te krijgen, dit wordt dan wel een nieuwe hypotheek wij hebben deze aflossingvrij
De kosten voor deze constructie zijn +- E300,00 afhankelijk van hypotheekhoogte.
Je hebt geen notarieele kosten omdat de hypotheek al ingeschreven is.
Je bent vrij in het kiezen van een levensverzekering, deze is dan niet verpand en als je dan kiest voor een vaste premie weet je waar je aan toe bent.
Voor dit alles moet je rentevastperiode niet te lang zijn ivm boete,
en je hypotheek moet +- 5 jaar bestaan om de reeds opgebouwde
premie(rest saldo) uit de opmaatrekening te halen.
Voor de opbouw van de nieuwe hypotheek kun je kiezen uit losse produkten die ook niet meer verpand zijn, hierbij bepaal je je risico zelf Sparen=zeker, beleggen is een vorm die misschien meer opleverd.
Aflossen in de loop van de jaren lijkt misschien ouderwets maar het mag bij de meeste hypotheken boetevrij 10% per jaar.
Doe er uw voordeel mee!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Overlijdensrisicoverzekering

Ongelezen bericht door D1RK »

Tippy ?

Als je online offertes kunt overleggen die niet bij elkaar horen dus laagste Rente van DSB en goedkoopste Verzekering via Independer en nog een beleg of spaar produkt en dan naar je oude bank gaan of ze iets kunnen doen want bij aanpassen mag het zonder notaris en afsluitkosten, en ze houden een klant...
Ze mogen van de adviesrente en voorwaarden afwijken want het zijn zelfstandige vestigingen onder de naam Rabo werkende, en elke plaatselijke mag zowel hogere als lagere rente's rekenen dus zal het voor de verzekering ook wel gelden!

keesvds
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2007 09:37

Re: Overlijdensrisicoverzekering

Ongelezen bericht door keesvds »

Ik ben ook benieuwd of ik teveel betaal voor mijn overlijdensrisicoverzekering. Ik probeer daarom al bijna een week de radar hulp voor overlijdensrisicoverzekeringen te gebruiken, maar al die tijd krijg ik aldoor de reactie van de hulp dat het te druk is en de hulp daarom "tijdelijk" niet gebruikt kan worden. Die melding krijg ik altijd, ook 's-nachts en vroeg in de ochtend.

Wordt die hulp ooit nog eens weer geactiveerd?

Kappert
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2008 19:15

Re: Overlijdensrisicoverzekering

Ongelezen bericht door Kappert »

Heb een vraagje over onze levensverzekering of deze wel correct is en of deze ook gekoppeld is aan de hypotheek. We hebben een spaarhypotheek bij Aegon van fl. 148.800,00. En een aflossinsvrije hypotheek van fl. 80.000,00. We hebben een depotbedrag, waaruit we de premie levensverzekering van betalen. De eerste 3 jaren hebben wij fl. 767,76 per maand moeten betalen en daarna moeten we 17 jaar fl. 79.03 per maand betalen.

jeannettemc
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2009 22:09

Re: Overlijdensrisicoverzekering

Ongelezen bericht door jeannettemc »

LS, Behalve dat wij via de FBTO O.R.Verz. ook veel te veel betaald hebben vanaf 1981 op elkaars leven, moest ik voor mijn partner vanaf 65 jaar een duurdere o.r.verz. nemen. En werd hij 5 jaar later 70 jaar eruit gegooid. Volgens FBTO was er geen enkele verzekeringsmij die een hogere leeftijd toe liet. Joop is op mijn leven blijven betalen tot 20 nov.2007. Hij overleed op 74 jaar aan darmkanker. 22 en 26 jaar hebben wij betaald en geen enkele uitkering, daar zit toch iets heel scheef. Ik blijf achter met 4 kinderen en een huis dat verkocht moet worden, maar niet lukt, dus geen kachel aan, besparen op gas, water en electra, met een netto WAO van E 799,00. Nu lees ik in de folder van Centraal Beheer Achmea dat de O.R.Verz. loopt tot 80 jaar en af te sluiten is tot 64+ 11 mndn. Ik voel me ontzettend gepikt, en weet niet wat te doen. Al mijn verzekeringen lopen bij FBTO, ook de rechtsbijstand!!! Weet U wat ik kan doen. Dank en met vriendelijke groet, Jeannette Coret

Gesloten