LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pixmania

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
edbzulte
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008 10:57

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door edbzulte »

Ook ik bestelde iets bij Pixmania. Ziehier mijn wedervaren TOT OP HEDEN , want wat de toekomst zal brengen weet ik nog niet.

Op 29 november laatstleden heb ik een GPS Mio Moov 580 europe plus besteld bij Pixmania. Deze had ik op 15 december als verjaardagsgeschenk moeten geven.
Ik bestelde dus ruim op tijd, gezien er bij mijn bestelling een leveringstermijn van 3 à 4 dagen vermeld stond op de website. Na een paar dagen zag ik bij 'mijn bestelling opvolgen' dat de leveringsdatum gewijzigd was in 5/12. Op zich nog geen probleem dus, maar ..... deze datum werd later gewijzigd in 8/12, nog iets later in 11/12, nog iets later in 15/12 en gisteren werd het 18/12 .....
Bij telefonische contactname (op een duur betaalnummer - waar je miniumum rond de 5 minuten moet wachten) kon mij niets meer meegedeeld worden. De juffrouw zei me dat ze enkel op een scherm kon kijken en daar zag ze ook enkel die gewijzigde data. Bij contactname met pixmania.com en e-mail naar Parijs kreeg ik ook geen exacte datum meegedeeld.... Intussen hebben ze bij Pixmania wel reeds 3 weken mijn centen en kan er mij niemand een exacte datum geven. Ikzelf ben reeds een 35 jaar aankoper in een bedrijf. Ik weet wat mijn baas zou doen als ik hem vertel dat ik van een bepaald product geen exacte leveringsdatum krijg van de leverancier en dat ik het product wel reeds betaald heb. Ondank het feit dat ik er 35 voor werk, zou hij me zeker op staande voet ontslaan. Misschien zou ik dan bij Pixmania kunnen gaan werken, daar mag en kan dit blijkbaar.
Ik ga verder op diverse forums mijn wedervaren uit de doeken doen en iedereen verder op de hoogte houden.
Het minste wat ik kan doen is duizenden mensen op de hoogte brengen van deze vaudeville.
Groetjes
Eric

Pixmaniac
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2009 15:41

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Pixmaniac »

Beste gebruikers,

Mocht u een klacht over Pixmania hebben of hulp nodig bij een bestelling, dan kunt u inderdaad gebruik maken van het bovenstaande forum (http://pixforum.eu/index.php). Wij proberen iedereen natuurlijk zo goed mogelijk te helpen, dus mocht u een probleem hebben met uw bestelling, stel uw vraag op het forum, wij zorgen voor een snelle oplossing.

Wij betreuren natuurlijk iedere vorm van problemen, en staan daarom ook tot uw beschikking om u zo goed mogelijk te helpen.

Met vriendelijke groet,


Pixmaniac


http://www.pixmania.nl

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2011 08:31

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door [email protected] »

Afgelopen week een IGOTU GT-600 besteld bij Pixmania.com. Afhandeling ging lekker vlot en ook de levering liet niets te wensen over (netjes op tijd binnen!).
Bij het opladen bleek dat de stekker was afgebroken (daarmee hou je de stekker in de GT-600). Dit is een handeling welke een behoorlijk aantal keren zou moeten kunnen! Gegeven het feit dat je daarmee oplaad en ook de gegevens inlaat in je PC. Zonder deze kun je niets met het apparaat! :evil:
Contact gezocht met de klantenservice maar deze begonnen eerst maar de klacht te verwerpen (zoek zelf maar contact met de fabrikant en je hebt het zelf stukgemaakt dus zoek het maar uit). Heb vervolgens aangegeven het artikel te willen retourneren (kan binnen 2 weken). Maar dat kon niet vanwege de kapotte stekker. Vervolgens kon ik een klacht indienen bij het Franse hoofdkantoor.
Krijg een beetje kastje/muur gevoel.....
Pixmania is al eens eerder negatief in het nieuws geweest maar lijkt zich daar niets van aan te trekken. Uiteindelijk zou je denken ook Pixmania bestaat bij de gratie van tevreden klanten.
Heb de standaard brief van de consumenten bond nu maar opgestuurd naar Pixmania Klantenservice. Ik hoop dat ze tot het inzicht komen dat het uiteindelijk gaat om tevreden klanten.

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2011 08:31

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door [email protected] »

Vandaag gebeld door een enorm aardige medewerker van Pixmania (vanuit Parijs).... Zij gaan de hele bestelling omruilen! Hier krijg ik wel een warm gevoel van! Even de echte afhandeling afwachten maar de inspanning vanuit Pixmania is zeer gewaardeerd!

Cat122
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2011 13:42

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Cat122 »

een Nilfisk Extreme X 100 stofzuiger besteld en betaald op Pixmania site. De behandeling zou door Super10count gebeuren (kwam ik ook pas bij afronding van de bestelling achter). Vervolgens krijg ik een bevestiging van Pixmania met de correcte gegevens en ook nog een bevestiging in het Frans (wat ik niet beheers) van Super10count met de volgende gegevens: 1 x Electrolux ZAN3713. telefonisch contact opgenomen en men vroeg of ik de bestelbevestiging van Super10count wilde forwarden naar Pixmania en vertelde mij vervolgens dat Pixmania ervoor zou zorgen dat ik OF het juiste artikel zou krijgen OF mijn geld terug. Ik dacht nog: vervelend probleempje, maar goede service.
Vervolgens kreeg ik een mail van Pixmania (niet Super10count) dat er inderdaad een Electrolux stofzuiger was verzonden en dat er werd aangeraden die “te weigeren en de Super10count mail te beantwoorden en hen te melden dat ze een verkeerd product versturen, eventueel samen met de (Pixmania-) bevestiging van uw bestelling, zodat zij weten waarom u dit product zal weigeren”. Dit heb ik beide gedaan, de mail voor alle zekerheid in het Engels, met een cc. naar Pixmania. Hier is door Super10count nooit op gereageerd. Ik ben nu al een week mijn geld kwijt zonder dat ik daar het bestelde artikel voor heb gekregen en ik kan helaas geen andere stofzuiger kopen totdat ik het geld terug heb! Weer een email naar Pixmania. antwoord: “U heeft een product gekocht op onze site dat is verkocht door Super10Count. Zij nemen dan ook de verzending en After Sales op zich.” De handen werden er dus duidelijk vanaf getrokken en ik kon het zelf uitzoeken. Ik had al aangegeven dat ik de Franse taal niet beheers en de berichten van Super10count (bestelbevestiging, leveringsaankondiging en factuur) allen in het Frans zijn opgesteld. Ook reageerde Super10count niet op mijn bericht. Vervolgens heb ik nog geprobeerd via de Pixmania site een bericht naar Super10count te sturen (volgens Pix website gaat de communicatie via hen en een mail daar achtergelaten zouden ze doorsturen naar Super10count), maar kreeg steeds een foutmelding als ik op verzenden drukte (18-10-11 + 11:00).
Ook maar de standaard brief van consumentenbond naar hoofdkantoor Pixmania in Frankrijk gestuurd. Afwachten nu ...
!
Laatst gewijzigd door Cat122 op 19 okt 2011 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Cat122
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2011 13:42

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Cat122 »

super10count wil volgens Pixmania de stofzuiger niet terugnemen. Vreemde zaak, aangezien de wet aangeeft dat “contracten” van via internet aangekochte zaken binnen een termijn van 10 dagen kostenloos kunnen worden ontbonden! Ook is natuurlijk het sturen van een niet besteld artikel niet eens onderhavig aan die wet. Zou lekker zijn: iets bestellen en betalen, vervolgens iets totaal anders (en van minder waarde natuurlijk) thuisgestuurd krijgen en dan te horen krijgen dat de geweigerde spullen niet worden teruggenomen??? Waar blijven ze dan? Bij de bezorger? Pixmania heeft wel aangegeven dat ze zelf de kosten willen vergoeden, maar aangezien ze met spoed op een reactie van mij wachten (volgens hun email) ben ik toch echt bang dat ze met een “shoptegoed” bij Pixmania gaan komen ipv het bedrag terug te storten. Ik heb ook aangegeven als antwoord op hun mail dat ik alleen tevreden ben met een terugstorting op mijn girorekening van het totaal door mij betaalde bedrag. HIER HEB IK OOK WETTELIJK RECHT OP!

Cat122
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2011 13:42

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Cat122 »

Even een update over het verhaal van de stofzuiger en super10count (pixmania). Ik kreeg bericht van Pixmania: "Beste mijnheer, Pixmania zelf stelt voor het bedrag van 55.72 € te vergoeden. Super10Count zal de stofzuiger vervolgens niet terug nemen. Ik hoop op uw spoedige reactie. Met vriendelijke groeten, Claire". Dat ik een dame en geen heer ben vergeten we maar even. Hier heb ik op gereageerd dat ik de stofzuiger bij aflevering geweigerd heb en het voor mij niet van belang is wat er verder mee gebeurd en dat ik het prima vond dat Pixmania het bedrag wil vergoeden, maar dan wel in geld op mijn rekening gestort en niet als shoptegoed bij Pixmania. (Ik ben klaar met ze en wil helemaal niets meer bij ze bestellen). Ze schreef wel dat ze spoedige reactie wilde maar toen ik geen reactie terug kreeg heb ik per email de consumentenbond standaardbrief gestuurd in zowel Frans als Nederlands. Vervolgens heb ik niets meer van ze gehoord. Typisch toch! Wacht dus nog steeds op mijn geld en een reactie van Pixmania.

Jurjen12
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:52

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Jurjen12 »

Ik heb een home cinema set bij pixmania bestelt , dit artikel koste 400 euro
Ik ben nu al bijna een week aan het wachten en ze zeggen bijna elke dag tegen mij dat er iemand zal bellen en dat het arikel dan ook zal komen , maar het artikel is er nog steeds niet

Slechte service

Lange levering

Je wordt steeds doorverbonden en in een half uur weet je nog steeds niet waar je product nu is of dat het product al is verzonden

Al met al een slechte site ,

Gesloten