LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energielabel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Energielabel

Ongelezen bericht door Radar »

Vol trots reikte Minister Vogelaar voor Wonen Wijken en Integratie deze week het 100.000ste energielabel uit. Eind vorig jaar concludeerde Radar al dat de invoering van het energielabel bepaald niet vlekkeloos verliep. Hoe staat het er nu voor? In Rader de stand van zaken.

Jorybor
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:20

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door Jorybor »

werkelijk schandalig, nu komt er een vreemde binnen die je zelf moet vertellen hoe je huis geïsoleerd is, en dat kost dan een X bedrag, terwijl als het zelf vertelt aan de koper kost het niets.
Of gaan ze er van uit dat alle huizen-verkopers en/of makelaars fraudeurs zijn.

weer een lekker potje erbij.......................vind het wekelijk ongelofelijk...................hoe verzin je het.

druifie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2008 21:35

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door druifie »

Als je je huis verkoopt, kan je ook je energierekeningen laten zien van de laatste jaren. Weten de kopers gelijk waar ze aan toe zijn.
Maar het is elke keer als er een andere regering komt, moeten de ministers en staatssecretarissen steeds weer iets verzinnen en veranderen. Vaak kost dat de burger veel geld. Dat is ook zo met wethouders in de gemeenteraad. Als ze niets veranderen hebben ze waarschijnlijk het idee dat ze niks doen en dat is ook zo. Maar deze regering moet zo snel mogelijk gewipt worden.
m.v.gr.

paienne
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:59

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door paienne »

Wat een flauwkul met die enerielabel. Als verkopers en kopers moeten we dit eenvoudig WEIGEREN EN ER NIET AAN MEEWERKEN!!
Het is pure oplichterij. Wat nog erger is dat als dit doorgaat dat er straks nog een EXTRA BELASTING WORDT GEHEVEN OP HUIZEN DIE NIET AAN DE ZOGENAAMDE NORMEN VOLDOEN!!!

Ik heb deze week een huis gekocht en ik heb gezegd dat ik als koper absoluut GEEN label wil!!!!!! Die paar honderd euro kan de koper en verkoper zich uitsparen het VERKWIST GELD.

De opname van de energielabels gebeurt overigens door VOLSTREKT ONDESKUNDIGE adviseurs.
:twisted: OPHOEPELEN MET AL DIE FLAUWEKUL EN FLESSEN TREKKERIJ!!!!

Ed van Rotterdam
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 feb 2007 20:14

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door Ed van Rotterdam »

Ben ik nu dom of is het wat anders. Voor zover ik op de hoogte ben is dit toch nog niet verplicht, al hoor je overal wat anders. Ik ben het roerend eens met diegenen die het de zoveelste opgelegde kostenpost vinden die door deze regering in het leven wordt geroepen. In plaats van eerst eens de boel op een rijtje te zetten, moet dit ingevoerd worden zonder te kijken of alles goed "afgedekt" is, en uitgevoerd kan worden. Maar ja, je zit niet voor niets in de 2e Kamer.

Jorybor
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:20

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door Jorybor »

Nou let maar op dat het er gewoon komt hoor.............

vsr
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2004 20:39

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door vsr »

Het energielabel is bij voorbaat zwendel. Als enige manier om de energiewaarde van een woning te kunnen meten zoi je een woning moeten verwarmen en daarbij de toegevoegde energie meten, een poos wachten en meten hoeveel de warmte in de woning na een bepaalde tijd is afgenomen. Uiteraard moet tevens rekening worden gehouden met de temperatuur buiten en windkwacht.
Op het moment dat ik nu een energielabel voor mijn woning zou moeten kopen zou ik informatie verstrekken dat spouwmuurisolatie is toegepast etc. etc. Jammer dat excuustruus Vogelaar wederom zoveel ruimte wordt gelaten om wederom zoveel misstanden in het leven te roepen.

Wim Peters
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:33

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door Wim Peters »

Tot op vandaag was ik in de veronderstelling dat bij verkoop van ja huis een energielabel 'verplicht" is. Dat wordt ook steeds bevestigd. Dan begrijp ik de reactie van de notaris niet. Mensen die overeenkomen zonder een energielabel de boel over te dragen handelen toch in strijd met de wet? Dient een notaris daar niet voor te waken?

Lindy2
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2008 11:09

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door Lindy2 »

Natuurlijk wil de NVM de energielabels afgeven, ZIJ verdienen hier dik aan !!! ZIJ hebben hun mannetjes wel opgeleid om geld van de verkopers af te troggelen.
Boycotten die NVM en zeker geen GEEN energielabel aanschaffen, want dan doe je mee met deze oplichterij !

Het is weer zo'n miskleun van dit waardeloze kabinet !!!

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door Sjors_B »

[quote]
Tot op vandaag was ik in de veronderstelling dat bij verkoop van ja huis een energielabel 'verplicht" is. Dat wordt ook steeds bevestigd. Dan begrijp ik de reactie van de notaris niet. Mensen die overeenkomen zonder een energielabel de boel over te dragen handelen toch in strijd met de wet? Dient een notaris daar niet voor te waken?
[quote]

In princiepe moet de notaris doen wat de opdrachtgever verlangt en in het "voorlopige "koop contract staat.
In NL is er volgens mijn info voor gekozen dat weggeldlabel geen wet te laten zijn. Er kan hoogstens foei niet meer doen tegen u worden gezegd.
Zolang er geen illegale of verboden dingen in een koopcontract staan moet de notaris dit gewoon uitvoeren.
De notaris heeft wel een adviserende rol maar afdwingen kan hij dit dus niet.
Als u om het gek te zeggen afspreekt tussen verkoper en koper dat alle ramen worden ingegooid na verkoop dan staat dit in de akte.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door Sjors_B »

[quote]
Natuurlijk wil de NVM de energielabels afgeven, ZIJ verdienen hier dik aan !!! ZIJ hebben hun mannetjes wel opgeleid om geld van de verkopers af te troggelen.
Boycotten die NVM en zeker geen GEEN energielabel aanschaffen, want dan doe je mee met deze oplichterij !
[quote]
Flauwekul, dat label hebben we aan dat geweldige stel europese uitvreters uit Brussel te danken. En er zij genoeg anderen die het label willen afgeven, de Nuon doet appartementen als aanbieding voor 115 euro.
[quote]
Het is weer zo'n miskleun van dit waardeloze kabinet !!!
[quote]
Inderdaad weer halfgebakken werk

Lindy2
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2008 11:09

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door Lindy2 »

Brussel heeft/had hier niets mee te maken met dit plan en is een (mis) initiatief van dit kabinet (VROM).
Het energielabel doet niets af of aan het stookgedrag (dus energie verslinden) van de gebruiker.
De een vind het behagelijk bij 18 graden, terwijl de ander dat vindt bij 24 graden.
De woningisolatie speelt hierin maar een gedeelde rol.
Misschien moet we weer terug in de tijd dat we muntjes kopen om in de gasmeter te werpen......
Het is niet aan de notaris om er sancties op te leggen en zullen daar ook nooit aan meewerken.
Zou ook van de konijnen zijn als het kabinet hier strafmaatregelen op zou leggen. Ze willen gewoon niet toegeven dat het een waardeloos plan is, zoals de HSL lijn, enz. enz.enz.enz,zzzzzz

Hans Ancher
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:16

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door Hans Ancher »

L.S.,
Het energielabel geeft geen maat voor het energieverbruik van een woning maar over de energiekwaliteit van een woning. Dit is een groot verschil: bij een groot, vrijstaand huis zullen de verwarmingskosten hoger zijn dan bij een klein huis met hetzelfde label. Als koper weet je dus niet wat je energierekening zal worden. Een objectieve maat, ook voor de millieuvervuiling, zou het energieverbruik zijn. De politiek heeft echter gekozen voor bevoordeling van grote vrijstaande huizen en een berekeningsmethode voorgeschreven waarin de grote huizen een beter label krijgen als ze op basis van hun verbruik zouden moeten krijgen. Nu krijgt men problemen met hoek- en tussenwoningen; de hoekwoningen met meer verbruik krijgen een beter label dan de tussenwoningen. Dit snapt toch niemand meer....
Het zelfde met het autolabel: hoe kan een BMW van 1:14 hetzelfde (A)-label krijgen als een Daihalsu van 1:20?? Het is begrijpenlijk dat veel mensen geen label willen en het afdoen als onzin. Jammer, want het is goed om te besparen op energieverbruik en het zou inzicht kunnen geven aan de woningbezitter.
Hans

Gesloten