LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerpolis

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Woekerpolis

Ongelezen bericht door Radar »

Duizenden mensen hebben inmiddels de Radar Woekerpolis 2008 ingevuld. Hierdoor heeft TROS Radar een uitgebreide analyse kunnen maken van de verschillende polissen. Maandagavond presenteert Radar de opzienbarende uitkomsten.

Maandagavond Radar, 20.30 Ned1

Grandad
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:07

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door Grandad »

ja leuk je vult alles in betaald de 29 €
en dan hoor je nooit niks meer

of is dit ook een woekerpolis ??????

Yours Truly
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 aug 2005 16:33

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door Yours Truly »

Ben het met de geponeerde stelling van de vorige spreker eens. Dezelfde ervaring heb ik ook. Waar is bijv. OHRA ?

Yours Truly
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 aug 2005 16:33

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door Yours Truly »

Nog even voor Grandad. Als het lukt.
Onafhankelijkheid. Consumentenbelangen, maar ook wij willen er aan verdienen. Zou dit er door komen, denk je ?

moederkloek
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 aug 2006 20:46

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door moederkloek »

Ik heb door mooie misleidende praatjes( waarbij heel veel feiten verdraaid zijn en weggelaten ) van een intermediair van Optima mijn lopende spaarhypotheek sinds 1995 overgesloten naar een Amev levenshypotheek( bleek een beleggingsverzekering) later Foris ASR. Tegen de tussenpersoon heb ik inmiddels een klacht ingediend bij het KiFid( Een rechtbijstandsverzekering helpt je niet bij een beleggingsverzekering want dit zijn economische belangen) Het woord levensverzekering is verdwenen uit de overzichten van Foris ASR. Beleggingsverzekering wordt genoemd. Om nog iets te redden ben ik tot afkoop overgegaan. Na 13 jaar inleg op mijn hypotheek plus extra storting waardoor de eerste kosten blijken van betaald te zijn is de waarde € 6673,26. De overlijdensrissico verzekering blijkt nu 2/3 van de inleg op te slokken( gewoon stelselmatig verhoogd ) gaan door ook nog eens de provisie en kosten vanaf, resterende inleg praktisch nihil. Stel de verzekeraars vergoeden een fractie van de kosten( dat is natuurlijk niet de premie voor de overlijdensrisicoverzekering die ze ook omhoog hebben geooid bij tegenvallende resultaten, dan lachen ze zich kapot. Hadden ze niet constant de kosten van de inleg agfetrokken maar belegd, was er een aardige groei geweest van de verzekering ondanks de tegenvallende beursresultaten. maar de inleg is nooit benut voor beleggen, alleen maar voor kosten te betalen. Die gemiste groei hoor ik niemand over. Elk bedrijf stuurt toch een rekening over gemaakte kosten. die je apart betaalt.

moederkloek
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 aug 2006 20:46

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door moederkloek »

excuus voor de spelfout Foris ASR moet zijn Fortis ASR

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door axasjaak »

Hoe zit het met de verzekeringmaatschappijen die overzichten versturen
met onvoldoende gegevens om de WOEKERPOLISTOOL te kunnen invullen ?
AXA is er daar één van.
Op mijn vraag om aanvullende gegevens werd elke medewerking geweigerd.

Willembaardse
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006 20:22

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door Willembaardse »

Waarom doen die mensen nu geen aangifte, ze worden toch opgelicht?

mathijsvn
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2008 09:43

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door mathijsvn »

Het is toch logisch dat als je een hoge overlijdensrisicoverzekering sluit je op de einddatum minder uitkering krijgt!

En dit zijn dan geen kosten dat is gewoon overlijdensPREMIE !

Slecht voorbeeld RADAR! beetje misleidend...

petrasusan
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2007 22:39

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door petrasusan »

in het stappenplan wordt geadviseerd aan deze en gene een klachtenbrief te sturen.
zou daar ook graag een voorbeeld brief van zien

amy waterman
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 12:41

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door amy waterman »

Beste Axasjaak,

Als je aanvullende informatie wilt kun je het beste een schriftelijk verzoek indienen bij AXA. Als je aangeeft dat je n.a.v. de woekerpolisaffaire informatie wilt over de kosten van je verzekering worden deze wél degelijk uitgelegd...

amy waterman
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 12:41

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door amy waterman »

Hoi PetraSusan,

Volgens mij kun je het beste zelf een brief schrijven. Alle internet-voorbeeldbrieven kennen ze ondertussen wel en worden standaard beantwoord. Vraag specifieke gegevens voor jouw verzekering, dan krijg je waarschijnlijk ook antwoord op jouw vragen.

Polis23
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2006 15:44

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door Polis23 »

Ook in België heeft de bank zo zijn geheimen!

Zondag 1 juni op Canvas om 20u10.
Panorama zoekt uit wie er beter wordt van uw beleggingen, uw bank of uzelf.

We lazen op de website van de VRT, CANVAS:
'We moeten beleggingsproducten verkopen die we zelf niet zouden kopen,’ getuigt een beleggingsadviseur van een grote bank...
...De klant zelf komt er vaak berooid uit. Hij is niet opgewassen tegen de commerciële praatjes van zijn bankier en laat zich almaar complexer producten aansmeren. De 82-jarige Jean-Louis Dirickx werd er zeven jaar geleden van overtuigd om zijn met hard werk verdiende centen in aandelenfondsen te stoppen. Vandaag is hij de helft van zijn spaargeld kwijt. Hij is geen alleenstaand geval. Banken maken handig gebruik van het financieel analfabetisme van de Belg om hun winsten op te drijven.

Bankgeheimen is een reportage van Wim Van den Eynde en Jan Puype.
Bron: http://multiblog.vrt.be/canvasactua/category/panorama/

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door axasjaak »

Beste Amy Waterman ,
Uiteraard heb ik AXA schriftelihjk om aanvullende info gevraagd.
Het antwoord was dat hun opgave voldeed aan de eisen , gesteld door de Comissie De Ruiter .
Aanvullende informatie wordt dan ook niet verstrekt.

Gesloten