LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Concertkaartjes

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
maurice69
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:30

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door maurice69 »

De kaartjes voor Metallica waren vanaf de donderdagochtend vóór de officiele verkoop reeds te koop via de officiële Metallica-Fanclub (die weer via Ticketservice ging). En dan nog ook 4 kaarten per clublid, terwijl Ticketservice op de zaterdag maar 2 kaarten pp verkocht.
Zo waren de kaartjes voor Londen reeds 5 dagen voor de officiële verkoop te koop (via Ticketmaster) en zodoende bijna uitverkocht voordat niet-fanclubleden een kaartje konden bemachtigen.
Zo zijn de veldkaartjes voor het concert van Ilse DeLange niet meer via ticketservice te krijgen, nog wel via haar eigen site (dit was reeds de woensdag vóór de officiële verkoop op zaterdag).
Laatst gewijzigd door maurice69 op 17 nov 2008 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Quirine.Brinkman
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:11

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Quirine.Brinkman »

Ik heb afgelopen jaar een 3 dagen kaart voor Pinkpop bij ticket service gekocht. Natuurlijk komen boven op de 129,- euro service kosten. Maar ik kwam uiteindelijk op 141,07 euro uit. Dat vond ik toch best veel geld. Via de website van ticket service heb ik het kaartje gekocht. Helaas heeft het wel ruim 3 uur geduurt ( :shock: )voor ik de mogelijkheid had om het kaartje te bestellen. Een minuut of 20 wachten en weer van de site worden gelazerd. Of het liep mis bij de betaling en kon ik overnieuw beginnen met het wachten en het opnieuw invullen van mijn gegevens.

En ook ik wilde heel erg graag naar Metallica maar helaas eerst kwam ik niet door de website heen van ticket service om er na een uur wel door heen te komen en dat er dan staat dat het concert volledig is uitverkocht. Ik besloot te wachten tot zondag. Op het hoofdpagina stond niks over een uitverkocht concert van Metallica en toen ik wilde betalen verscheen het scherm dat het was uitverkocht.
Waarom toch eerst al die tijd en moeite, ik wil zo graag. Maar helaas, wachten op het volgende concert.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Idioot gedoe,
Ik ga een pak suiker verkopen voor 0,50 maar bij afrekenen graag even 3,50 service kosten aftikken.
Gewoon wet maken tweede kamer mensen = 50 euro voor kaartje is 50 euro en geen cent meer

ZZtopSpeed
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2008 08:08

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door ZZtopSpeed »

Ook ik ben de dupe geworden van het belachelijke kaartverkoopsysteem van Mojo (cq LiveNation) en ticket service. Ze werken dus vrolijk samen en houden de prijs kunstmatig hoog. Kan ons aller Nelie Kroes hier niet ingrijpen?

Bovendien is de bestelprocedure belachelijk en dit werd in de uitzending ook duidelijk aangetoond door middel van de redacteur die ook online kaartjes ging bestellen. Dit was precies hetgeen ik bij AC/DC ook heb meegemaakt. Het trieste is dat een groot deel van de kaarten nooit bij het normale publiek terecht komt en via via de zwarte markt op gaat of bij dubieuze ticketbureaus terecht komt. Voor het deel wat dan overblijft is een ondoorzichtig verkoppsysteem bedacht met een hoog error-gehalte.

Vroeger kon je bij het postkantoor of de shouwburg tenminste voor de deur gaan liggen; dan had je nog het idee dat er een eerlijke kans was. Dat heb je tegenwoordig absoluut niet meer.

Zet de kaarten op naam, zoals bij het voetbal en in andere landen bij concerten al lang gebeurt en je bent van je zwarthandel af. Zet daarnaast een systeem op om kaarten te kunnen verkopen zodra je zelf verhindert bent (zoals Skelper bij het voetbal) en klaar ben je. Maar zolang Mojo, TicketService en de concertzalen onder 1 hoedje blijven spelen zal dit er nooit van komen.

Hulde voor Radar trouwens dat dit onderwerp eindelijk onder de aandacht is gebracht. Het weigeren te verschijnen in de uitzending van Mojo en Ticketservice spreekt boekdelen.

vdijken
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 10:46

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door vdijken »

Verplicht de kaartjes op naam te verkopen en op de kaartjes te drukken; zwarthandelaren hebben dan niks meer aan kaartjes. Net zoals bij de voetbal EK gebeurt.

CindyBles
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2004 17:51

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door CindyBles »

Ik probeerde zojuist kaartjes te bestellen voor het concert van Ilse de Lange op 21 maart.
Kaartjes voldoende. Ze kosten bijv. 39 euro per stuk. Ik wil 2 kaartjes maar er komen totaal ruim 12 euro aan kosten bij! Dat is toch niet normaal. Ik ga wel kijken of ze via MP te koop zijn zonder extra kosten.

wheely
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:55

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door wheely »

Dat had ik dus ook, maurice69. Ik ben fan van Ilse DeLange en net wat je aangaf woensdag 12 november al in de voorverkoop via de site en net wat je zegt via ticketmaster. Ik kwam er helemaal niet in. Ik had geen "account" dus ik heb een poging gedaan om een account te maken maar iedere keer na dat ik mijn gegevens heb genoteerd kreeg ik deze foutmelding te zien:

Er waren problemen met uw aanmelding.
Sorry, er trad een tijdelijk probleem op. Probeer a.u.b. nog een keer.

En dit is al sinds vorige week woensdag! En tot mijn verbazing (omdat ik een rolstoel zit) mag ik niet eens kaarten bestelllen via de site van ticketmaster! want dit staat in de FAQ:

Bestellen van Rolstoel- en Begeleiderplaatsen

Rolstoel-/begeleiderplaatsen zijn niet online te koop. U kunt deze reserveren via 0900-3001250 (45 cpm) of kopen bij de bekende voorverkoopadressen. Er is slechts een beperkt aantal rolstoel-/begeleiderplaatsen per evenement beschikbaar. Als u wordt begeleid, dan kiest u voor de begeleider eveneens een rolstoelplaats. Per rolstoelgebruiker wordt één begeleider toegelaten. Indien de prijscategorie ROLSTOEL niet voorkomt in het evenement van uw keuze, kunt u een reguliere ticket kopen en eventueel contact opnemen met de zaal. De contactinformatie vindt u bij de gegevens van het evenement


Dus met andere woorden je word als gehandicapte dubbel gedwarsboomt omdat je niet via de site tickets (mag) boeken en als je belt ook nog eens 45cpm op kunt hoesten en zodoende heb ik geen kaarten kunnen krijgen voor Ilse DeLange want toen ik zaterdag na de 3e keer had gebeld toen waren de (rolstoel)kaarten al uitverkocht en dat binnen zoveel uur. 10:00 uur gebeld toe werd de verbinding automatich verbroken door de drukte 2de keer gebeld 4 á 5 mijn aan de lijn gehangen dus maar weer opgehangen en rond 11:30 uur waren de (rolstoel)kaarten al uitverkocht. Na ongeveer 10 min. aan de lijn te hebben gehangen, bij de 3e keer bellen.

Metallaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2008 18:07

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Metallaar »

Het is niet goed dat de kaartjes al heel snel op de zwarte markt komen voor een idioot hoge prijs. De servicekosten per kaart moet ook naar gekeken worden door de regering en niet alleen maar naar de zwarthandel.
Maar wat ik nog veel erger vind is de manier van kaarten bestellen. Dat je gewoon niet meer je kaartje kan halen bij het postkantoor. Je moet maar hopen op een snelle verbinding met de server anders heb je gewoon geen kaartje. Is dit een eerlijke manier van kaartverkoop?

tasz
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2008 12:45

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door tasz »

Een aantal weken geleden kocht ik twee kaartjes voor de Kaiser Chiefs in de HMH. Ik kocht ze via ticketdirect die gebruik maakt van Eventim. De kaartjes kosten 34 euro per stuk. Daar kwam €3,50 servicekosten bij pér kaartje, en eventim rekende nog €5,50 transactiekosten eroverheen voor het geheel. Vervolgens kon ik met iDeal betalen of per credit card, voor iDeal werd €1 in kosten gebracht, voor credit card nog meer. Kortom: voor twee kaartjes was ik 68 euro kwijt, en in totaal kwam er €13,50 aan onzinkosten erbij. Echt waanzinnig. Deze kosten maken echt dat ik niet meer zo vaak naar concerten kan gaan als ik vroeger deed. Met alle veranderingen in de afgelopen 10 jaar (van belastingheffingen voor alle deelnemende artiesten, teruglopende cd-verkoop, tot nu belachelijke hoge service-, transactie-, én betalingskosten) worden concerten bijna onbereikbaar voor mij. Mojo heeft zizhzelf in een momopolypositie weten te plaatsen en verdient daar grof geld aan, waar de artiesten zélf niets van terug zien. Ik betaal Mojo en HMH dus heel veel geld terwijl ik niet kom voor de HMH maar voor de Kaiser Chiefs. De HMH verdient weer genoeg geld aan drankverkoop en dergelijke.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Shine »

Ticketmaster spreekt over 'Verkooppunten'.
Echter het overgrote deel van de tickets zijn alleen maar via internet de kopen als je zeker van een plekje wilt zijn.
Dan bots ik al gauw op een enorme onverklaarbare tegenstrijdigheid op hun website:
VERGOEDEN TICKETS AFGELAST/VERSCHOVEN EVENEMENT

Afgelast evenement

Reguliere tickets voor een afgelast evenement kunnen binnen 6 maanden (tenzij anders aangegeven) worden ingeleverd bij één van onze verkooppunten. Dit geldt ook voor tickets die u online heeft gekocht. U ontvangt ter plekke de kaartprijs retour.
Verschoven evenement

Tickets voor een verschoven evenement blijven geldig voor de nieuwe datum. Als u niet op de nieuwe datum aanwezig kunt/wilt zijn, dan kunt u de tickets tot twee dagen voor de nieuwe evenementdatum (tenzij anders aangegeven) inleveren op één van onze verkooppunten. Dit geldt ook voor tickets die u online heeft gekocht. U ontvangt ter plekke de kaartprijs retour.
Goed,............dus gaan we even kijken wat en waar die de verkooppunten zijn....... Ik klik onderaan op de grijze link 'verkooppunten' (daar waar ook de voorwaarden e.d staan)
Verkooppunten
Ticket Service Nederland beschikt over een landelijk distributiesysteem waarbij het mogelijk is om naast online bestellen, direct tickets te kopen bij een verkooppunt of of telefonisch te reserveren. De servicekosten bij telefonische en online bestellingen liggen hoger dan bij directe verkoop. Tevens wordt bij online bestellen extra administratiekosten berekend voor verzending en online betaling.
Om tickets te reserveren en deze later te betalen, kunt u ons callcenter bellen op 0900-3001250 (45 cpm).
Hieronder vindt u een lijst met onze verkooppunten. Bij elk van deze verkooppunten kunt u tickets kopen of (telefonisch) gereserveerde tickets ophalen binnen de gestelde afhaaltermijn. De kosten kunt u ter plekke voldoen.

.....en dan...........NADA.......... totaal geen overzicht van enig verkooppunt!! ....... Dus niks hieronder vindt u .........
Maar, rechts ziet u dan weer onder het blok contact verkooppunten staan,.......dus hoppah dat maar eens proberen en Bingo,....... ze verschijnen.
Helaas pindakaas,.......in mijn stad of directe omgeving kan ik nergens bij een verkooppunt terecht. Sterker nog mijn hele provincie bevat helemaal geen verkoop-/afhaalpunt.
Tja........dit betekent dat ik ruim 120 km moet rijden om bij het dichtsbijzijnde verkooppunt te geraken om mijn ticket te kunnen inleveren.
Wie betaald mij deze reiskosten terug ???????????????

We gaan nog even verder........
Servicekosten

Ingeval van een annulering of een verschuiving van een evenement worden uitsluitend de kaartprijzen, dus niet de servicekosten of administratiekosten op verzoek terugbetaald.
De servicekosten en administratiekosten dekken namelijk de kosten die betrekking hebben op zaken en diensten die normaal zijn geleverd. Denk hierbij aan kosten voor de beveiligde halffabrikaten, de systeemkosten, datacommunicatiekosten, distributiekosten, verkoopkosten en banqaire kosten.
Euh pardon? Ik moet mijn ticket zelf uitprinten! Ik betaal 4 tickets met 1 bankhandeling betaling, overschrijving. Datacommunicatiekosten? Euh,.......en mijn datacommunicatie(lees internetverbinding) kosten dan?
En waarom krijg ik die kosten niet terug? Ik annuleer toch niet het optreden!?
Kortom dit hele hoge servicekosten verhaal is werkelijk te zot voor woorden en nog schandaliger is het dat een overheid het toelaat dat in de verkoop van kaartjes hier een akelig monopolyspel mag worden gespeeld.

feminem
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2008 14:41

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door feminem »

Naar aanleiding van bovenstaande, is iemand bekend met de website Ticketbande.nl? Wij hebben kaartjes voor het concert van The Killers besteld dat op 14 maart plaatsvindt in Berlijn. Kaarten zijn besteld via Ticketbande.nl en betaald met creditcard. Dit is meer dan een week geleden en nog geen kaarten gezien bij de post. Iemand ervaring met deze ticketservice?

annmarie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2008 18:53

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door annmarie »

Ik heb kaarten voor Il Divo gekocht.
Was op al snel op de hoogte dat er kaarten verkocht werden en ik wilde graag vooraan zitten. Maar daar is gewoon niet aan te komen.
Ik heb gewacht totdat Ticketservice ze ging verkopen toen want de goedkoopste was eerst 99,00 bij de anderen en dan zat je achteraan.
Nu zit ik boven in het midden voor 56,00 excl. servicekosten. Dat was het meest gunstigste. En op de 1e verkoopdag. Ra ra hoe kan dat.
Ik heb nu 3 kaarten voor 196,00 totaal. Terwijl 3x 56,00 168,00 kost.

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Sailors »

Ik ga nooit naar concerten omdat ik walg van deze praktijken

Als iedereen nu eens een paar maanden geen kaartjes kocht dan was het probleem over. En wat betreft de zwarte markt daar weten diezelfde lui alles van want ze willen helemaal niet op een normale manier verkopen daar verdienen ze te " weinig "aan

De fan is zelf zo dom om te kopen, soms lijken het net voetbalsupporters die ten koste van alles hun voetbal miljionairs wil zien spelen met een bal Ook daar floreert de zwarte mart Zelf Olypische spelen zijn niet heilig voor dit soort praktijken. De wereld draait om geld en dat moet iedere consument als melkkoe nu eens door hebben.

haagse kakker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 okt 2006 02:16

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door haagse kakker »

Wat ik nog vreemder vind zijn tegenwoordig de voor-voor-voorverkoopdata. Via de Tros kreeg mijn moeder een brief met nieuws over de verkoop van Frans Bauerkaarten in Ahoy in december 2008. Wij hebben gelijk 2 veld-zitplaatsen gekocht. Dat betekent dus dat er al concerten waren uitverkocht op het moment dat een week later de officiele voorverkoop begon.

Jammer dat het snachts in de rij liggen bij het postkantoor nu voorbij is, dat had ook altijd wel z'n charme.

Franck Briels
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2008 20:03

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Franck Briels »

Op 19 november 2007 heb ik twee kaarten besteld voor het consert van Andre Rieu op het Vrijthof in Maastricht. Voor twee kaartjes betaalde ik 237.50 euro te weten 2x 105 euro + 7.50 euro verzendkosten.
Op 2 april 2008 ontving ik de kaarten per aangetekend schrijven
Het waren uitstekende plaatsen doch op de kaarten stond een bedrag van 70 euro +3 euro servicekosten. tezamen 146 euro voor twee kaarten.
Dit is voor deze twee plaatsen dus 91.50 euro teveel.
Toen ik hierover mailde werd ik als een stuk vuil behandeld.
Ik voelde me echt opgelicht. Via ticketservice zal ik nooit meer kaarten kopen.
Op mijn verzoek om mijn naam uit hun administatie te verwijderen zei men dat dat niet ging.
Laat het een waarschuwing zijn voor deze oplichters.
Franck Briels Belgie

louise71
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2008 09:17

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door louise71 »

De oplossing zou heel simpel kunnen zijn. Als bij wet wordt geregeld dat de prijs inclusief alle extra heffingen wordt genoemd, weet je tenminste waar je aan toe bent. Ik bestel niet vaak via de TOPTICKETLIJN, maar als ik het wel doe, sta ik steeds weer verbaasd van de torenhoge extra kosten, belachelijk gewoon! Dat naast de telefoonkosten die ook nog eens behoorlijk op kunnen lopen, ik heb al eens meer dan een kwartier aan de lijn gehangen voordat ik geholpen werd.
Nee, bij de vliegreizen kwamen er ook altijd allerlei kosten bij die niet vermeld werden en wel betaald moesten worden. Dit probleem is inmiddels heel simpel opgelost, dat kan mijns inziens ook bij het kopen van tickets.

PeeJee63
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2008 12:45

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door PeeJee63 »

In de uitzending werd ook het lange wachten op internet besproken. Je merkt hieraan dat mensen gewoon geen geduld meer hebben als het niet in 1 keer lukt. Nu we internet moet alles snel, snel snel. Een echte fan heeft het er voor over om moeite te doen voor een kaartje. Iedereen mag blij zijn dat we tegenwoordig internet hebben en thuis kaartjes kunnen bestellen, de echte fan moest vroeger de hele nacht in de kou voor het postkantoor liggen om op tijd aan kaartjes te komen.

janderikx
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2008 17:49

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door janderikx »

Concert kaartjes,
In 2006 wilden wij naar Andre Rieu.
Via onlineticketservice kaartjes besteld, 2 voor 122 euro.
Bij ontvangst hadden wij 2 kaartjes van 45 euro = 90 euro
Kosten voor verkrijgen van de kaartjes 2x10 euro=20 euro
Verzend kosten 2x 6 euro = 12 euro. totaal 122 euro.
Ik heb hier fel tegen geprotesteerd, maar helaas...
U bent akkoord gegaan met de voorwaarden, punt!!
Ingezonden brief naar consumentenbond gestuurd.
Meer dan een publicatie bij stekeligheden zat er niet in.
Vriendelijke groet,
Jan Derikx Weert

Martens72
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2008 10:03

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Martens72 »

het is jammer dat liefhebbers worden gedupeerd, juist door het feit dat ze door hun liefde voor de artiesten en de wetenschap dat ze niet de enige zijn wel akkoord 'moeten' gaan met deze prijzen. benieuwd of de overheid hier ooit tussenkomt...

bobjillis
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2008 11:33

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door bobjillis »

Ik vind dat Mojo er in het Radar-item genadig van af komt, verder niks dan lof voor het item overigens.

In de laatste alinea van hun schriftelijke reactie legt Mojo zelf de link met Viagogo. En Ticketmaster (nu nog partner van Mojo) kan wel ontkennen een link te hebben met de Get-me-in! website maar op die site staat levensgroot vermeldt dat het een website van Ticketmaster is. Daar wringt hem een wrange schoen. Mijn ervaring met concerten in het buitenland en deze reactie van Mojo leert waar concertliefhebbers volgens mij huiverig voor moeten zijn in Nederland. Concertorganisatoren nemen zelf de zwarthandel over via bedrijven als Viagogo: de muziekliefhebber die op het moment van de start van de voorverkoop van een groot concert klaarstaat bij de verkoopbalie of (na 31 december) achter de computer zit koopt als koper van het eerste uur matige kaarten omdat de concertorganisator onder één hoedje speelt met een dochteronderneming als Viagogo of Getmein! (eventueel onder het mom van een kaartenruilbeurs) die de beste kaarten krijgt doorgesluisd en gelijk voor een veelvoudig bedrag te koop aanbiedt. Ook daarom zou het lovenswaardige wetsvoorstel een zegen zijn voor muziekliefhebbers.

Dit is mijn ervaring van de verkoop van de Prince concerten in Londen (2008) die ik in reactie op een artikel in dagblad Metro (p.2: http://metropoint.metro.lu/20080806_MetroHolland.pdf) verwoorde en kort daarop werd gepubliceerd (p.8: http://metropoint.metro.lu/20080808_MetroHolland.pdf).

Gesloten