LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goudkoortsveiling

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door mattie »

Ben het met Sailors eens.
Ik heb wel op Ebay of op een gewone veiling geboden.
Maar heb daar nooit voor het bieden moeten betalen.
Hier dus wel,dit is gewoon gokken hoor!!
Ze plakken er gewoon een andere naam aan,en dat lukt blijkbaar!
Hier zou ik dus nooit aan mee doen.

Goudkoorts fan
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2009 09:29

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Goudkoorts fan »

Lieve Radar kijkers.

Ik begrijp dat de meeste van u op de ChristenUnie stemmen. Toch wil ik Radar vragen om de volgende keer een professor met verstand van zaken uit te nodigen.

Goudkoorts is gebasseerd op het volgende veiling model:
The dollar auction is a non-zero sum sequential game designed by economist Martin Shubik to illustrate a paradox brought about by traditional rational choice theory in which players with perfect information in the game are compelled to make an ultimately irrational decision based completely on a sequence of rational choices made throughout the game.

The setup involves an auctioneer who volunteers to auction off a dollar bill with the following rule: the dollar goes to the highest bidder, who pays the amount he bids. The second-highest bidder also must pay the highest amount that he bid, but gets nothing in return. Suppose that the game begins with one of the players bidding 1 cent, hoping to make a 99 cent profit. He will quickly be outbid by another player bidding 2 cents, as a 98 cent profit is still desirable. Similarly, another bidder may bid 3 cents, making a 97 cent profit. Alternatively, the first bidder may attempt to convert their loss of 1 cent into a gain of 97 cents by also bidding 3 cents. In this way, a series of bids is maintained. However, a problem becomes evident as soon as the bidding reaches 99 cents. Supposing that the other player had bid 98 cents, they now have the choice of losing the 98 cents or bidding a dollar even, which would make their profit zero. After that, the original player has a choice of either losing 99 cents or bidding $1.01, and only losing one cent. After this point the two players continue to bid the value up well beyond the dollar, and neither stands to profit.

Het lijkt mij dan ook verstandig om de heer Shubik een keer uit te nodigen.
Het is ook mogelijk om engelse consumenten programma's uit 1996 te bekijken. Dit is het moment waarom de penny auctions daar werden geintroduceerd.

Conclusie. Wel een veiling!

MVG Goudkoorts Fan

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Sailors »

Neem even de moeite om dat gebrabbel te vertalen misschien dat je dan mensen over de streep kan trekken dat het TOCH een veiling is.

Waar heb je dat engelse tekstje (of liever gezegd Amerikaanse) vandaan ?? Zo van een site geplukt??

Tja gewoon lekker blijven meedoen hoor fan dan ben je zo pleite SUCCES

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door gravedigger »

Conclusie. Wel een veiling!
Dan kan je je bete eens verdiepen in wat een veiling inhoudt. Bj elke veiling is er geen limiet aan het te verhogen bod zoals op Goudkoorts, waar de verhoging standaard 1 cent is. Conclusie: wel oplichting en een loterij!

Johan81
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:15

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Johan81 »

ik heb gisteravond na de aflevering van radar is een poosje naar de site van goudkoortsveiling zitten kijken, wat mij opvalt: vaak vlak voor het verstrijken van de tijd word er opnieuw geboden, dit zullen vaak gewone bieders zijn, maar wat ook nog zou kunnen, dat goudkoortsveiling zelf ook stiekem mee bied, door middel eigen mensen die gewoon een oneindig aantal biedingen kunnen doen om zo kunstmatig de prijs om hoog te stuwen, ook zou dit dmv een bot kunnen gebeuren, kortom je word genept waar je bij staat.

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Sailors »

Nog even voor ARROS

Tja Arros als je met open ogen door het leven gaat en een luisterend oor hebt voorkom je een hoop ellende.

Natuurlijk ben ik verzekerd maar niet zomaar ergens willekeurig en alleen dat wat nodig is. Natuurlijk heb ik een hypotheek maar die heb ik zelf verzorgd omdat een tussenpersoon mij toch wel te erg op zijn eigen bonus lette en het mij ook nog eens te vroeg probeerde aan te smeren.
Maar het is natuurlijk volledig in orde als jij vertrouwen hebt in Banksters van Wall Street en de City in Londen (The City Boy's)
Door mijn wantrouwen in dat soort bedrijven als verzekeraars en banken heb ik al menigkeer financieel verlies oorkomen.

jojobobo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2009 11:08

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door jojobobo »

Wat mij opviel gisteravond:
Ik bezocht de veiling gister tussen 10-12 uur. De veiling van de goudstaaf was gepauzeerd binnen de veilingtijden. Hierover staat niks in de algemene voorwaarden. De websmaster kan dus gewoon veilingen pauzeren en zo zijn eigen voordeel manipuleren. Zij zeggen dit te hebben gedaan vanwege grote drukte...maar is het niet aannemelijker dat zij dit doen omdat er juist te weinig drukte is? En dus de kans toeneemt dat de veiling gewonnen wordt waardoor zij risico lopen op winstderving???? Lijkt mij zeer waarschijnlijk.

En ja, ik ben er ook zeker van overtuigd dat de beheerders van de website zelf ook meebieden; zij hebben er baat bij dat veiligen gewonnen worden voor 3x de marktwaarde.

Wat ik niet begrijp:
Sinds 2007 weet het Ministerie van Justitie dat deze sites bestaan. Zij zijn op de hoogte van de website Bidster.com, maar deze is nog steeds in de lucht. Zie hier een artikel uit 2007: http://www.nu.nl/internet/1234232/veili ... sspel.html

Heeft het Ministerie hier niks aan gedaan/genegeerd? op de website van Bidster lees ik ook nadrukkelijk dat zij zeggen " geen kansspel' te zijn. Of worden deze websites dan toch gedoogd? Want hoe het ook zei: het is geen veiling! Je kunt hier niet je bod bepalen....

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Sailors »

jojobobo politici hebt veel praats op de tv want dan is hun hoofd in beeld maar omzetten van woorden in de praktijk dat is heel andere koek.

Een lid van het politieke genoodschap heeft het tempo van een dooie slak. met 40 graden vorst tegen de berg op.

Kijk maar eens wat ze over telecom bedrijven zeggen en over "geldleen instituten"mooie woorden maar er gebeurdt helemaal niets en dat weten die rakkers maar al te goed.

mandarijn330
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2009 15:00

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door mandarijn330 »

er is niet alleen goudkoortsveiling.nl maar BUDSON.COM-bidster.com. en zo zullen er nog meer zijn.
ik heb zelf 200,00 verloren bij www.budson.com en ben dit eens gaan volgen. budson stelt dat er maar een adres één artikel gewonnen mag worden van één en dezelfde soort. wel ik heb het gekopieerd en tobbeman77 heeft al zoveel laptops gewonnen en andere dingen ook zie ik vaak dezelfde namen. miss brunett-wille-LL--stolk34-supra-jamz(ontzettend veel) zo kan ik nog wel 10 mensen opschrijven die ik aldoor zie winnen.
gek toch-eigen mensen mischien? moet echt iets aan gedaan worden.
vriendelijke groet,
Marion

Arros
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2009 13:31

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Arros »

@ sailor:

Nu draai je het verhaal al wat bij. Wat je in eerste instantie riep was dat je verzekeringsmaatschappijen, banken, enz niet vertrouwde. Nu roep je dat je bepaalde maatschappijen en banken niet vertrouwt. Dat wilde ik dus aangeven met het over één kam scheren.
Ik ben zeker niet iemand die zomaar ergens iets afsluit, dus als het voor jou betekent dat iedereen die niet paranoide is meteen overal in trapt en niets controleert, dan is dat wederom nogal kortzichtig.
Dat is waarom deze discussie uiteindelijk is ontstaan en niet omdat ik een grote fan ben van zulke veilingen.

Ben om eerlijk te zijn wel benieuwd of men nog onderzoek gaat doen naar de gang van zaken binnen zulke veilingen.

Maarten1985
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2005 11:07

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

@Goudkoorts fan: Je praat onzin, want hiervoor moet je betalen en dus is het wel een kansspel! En inderdaad bij een veiling (zoals eBay) mag je zelf bepalen wat het bod wordt.

Chrisjon
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2009 21:39

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Chrisjon »

er is niet alleen goudkoortsveiling.nl maar BUDSON.COM-bidster.com. en zo zullen er nog meer zijn.
ik heb zelf 200,00 verloren bij www.budson.com en ben dit eens gaan volgen. budson stelt dat er maar een adres één artikel gewonnen mag worden van één en dezelfde soort. wel ik heb het gekopieerd en tobbeman77 heeft al zoveel laptops gewonnen en andere dingen ook zie ik vaak dezelfde namen. miss brunett-wille-LL--stolk34-supra-jamz(ontzettend veel) zo kan ik nog wel 10 mensen opschrijven die ik aldoor zie winnen.
gek toch-eigen mensen mischien? moet echt iets aan gedaan worden.
vriendelijke groet,
Marion
Hoi Marion,

Ik heb ook geld gespendeerd op budson.com, echter ik heb wel gewonnen. De artikelen heb ik ook gewoon netjes binnen 10 dagen ontvangen, misschien heb je mijn naam ook wel eens voorbij zien komen.
De artikelen die ik gewonnen heb zijn de volgende keer niet beschikbaar. Echter stel dat ik laptop 1 win, en laptop 2 is iets verschillend (of misschien wel een heel ander type) dan zou ik daar gewoon weer aan mee kunnen doen, maar niet meer met laptop 1.

Goudkoortsveiling heb ik geen ervaringen mee, dus daar kan ik niet over oordelen, ik geloof wel dat het zuivere koffie is. Echter, je moet je wel bedenken dat je gewoon geld kan verliezen.
Helaas leven wij in een maatschappij waarin de overheid beslist wat goed voor ons is, als ik graag 1000 euro wil verliezen op zo'n site, dan moet ik dat zelf weten (zelfde als het online poker gebeuren). Zolang het bedrijf de gewonnen producten gewoon levert is er wat mij betreft niets aan de hand.

Ik ben het met je eens dat het niet te controleren is voor ons als consument om na te gaan of de aanbieder niet zelf meebiedt, dit zou gecontroleerd moeten/kunnen worden.

Ik heb er een mooie winst mee gepakt (producten weer verkocht via marktplaats), iedereen moet zelf weten of hij/zij er geld in wil steken, het kan zijn dat je het op een gegeven moment beu bent en je verlies neemt, je kan ook doorgaan tot het "bittere" eind.
Met het nieuwe biedsysteem op budson.com gaat het me allemaal net iets te hard, dus daar zal ik niet meer aan meedoen, op sarbid.com (hierover loopt ook een topic op Trosradar) wacht ik nog even op de producten die ik daar gewonnen heb (eigenaar van de site zegt 2e week van mei). Als blijkt dat hij gewoon levert, dan ben ik best bereid om weer te investeren.
Mocht daar niet geleverd worden...
:twisted:

Ik ben wel van mening dat trosradar een politicus van een andere partij had moeten uitnodigen, je weet van te voren wat een CU lid gaat zeggen over dit soort dingen, dat was een beetje jammer.

ralph73
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2009 21:50

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door ralph73 »

Zit een tijdje te kijken op goudkoortsveiling en zie een keer of 20 dezelfde persoon op een 50 euro biedbundel 'bieden' en bedenk me dan dat hij het opgegeven heeft en enkele tientallen euro's lichter is. Veiling, laat me niet lachen, dit is gokken en het gevaarlijke is, dat het niet gecontroleerd wordt door de overheid. Nog niet. Kan ik er blindelings op vertrouwen dat de medewerkers van goudkoorts.nl niet zelf meespelen, of iets hebben ingebouwd dat als b.v. de goudstaaf voor minder dan 250 euro eruit dreigt te gaan het systeem automatisch zelf gaat bieden? Nee en dat maakt het (voor mij) zeer onbetrouwbaar. Ze kunnen doen wat ze willen, systemen programmeren om mee te bieden tot een bepaald bedrag, zodat de winst gedekt is. Denk dus na voordat je meedoet. Ik zeg, het is een kwestie van tijd voordat de site wordt opgedoekt.

gido
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2009 19:14

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door gido »

Ik denk dat de Goudkoortsfan iemand is die in dienst is van de goudkoortsveiling.

Naar mijn mening wordt je via deze site opgelicht en misleid.

De goudkoortsveiling is een initiatief van 0900 Money B.V. hetgeen als je op het internet kijkt een firma blijkt dat wordt beheerd door G. van Leest

Heeft er uberhaupt iemand wel eens wat gewonnen en ontvangen of meer ervaring met het bedrijf 0900 Money B.V.

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Sailors »

Iemand wint producten in Goudkoorts en verkoopt het dan via Marktplaats. Hoe ironisch Je doet nog niet eens mee omdat je iets kunt gebruiken nee je doet mee om het weer te verkopen via Marktplaats om b.v. weer geld te hebben om met een internet pokersite mee te kunnen doen.

Een materialistische wereld ten top.

Bravo Bravo Bravo

AnnickdG
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2009 15:26

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door AnnickdG »

Ik zeg, kansspel, verscholen achter de naam veiling. Nouja, ik vind het meer een loterij eigenlijk. Je koopt een lot, en dan wacht je, en als je verliest, dan ben je, je geld kwijt.

Chrisjon
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2009 21:39

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Chrisjon »

Iemand wint producten in Goudkoorts en verkoopt het dan via Marktplaats. Hoe ironisch Je doet nog niet eens mee omdat je iets kunt gebruiken nee je doet mee om het weer te verkopen via Marktplaats om b.v. weer geld te hebben om met een internet pokersite mee te kunnen doen.

Een materialistische wereld ten top.

Bravo Bravo Bravo
Wat een rare reactie? Misschien moet je een hutje op de hei gaan kopen, dan hoef je je niet meer te ergeren aan die grote boze materialistische maatschappij..
Ik ga van die centen lekker op vakantie trouwens :) Misschien moet jij dat ook eens doen in plaats van zulke overspannen reacties te plaatsen.
En nogmaals, als iemand een x aantal euro's wil spenderen aan die site, dan moet diegene dat lekker zelf weten.

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Sailors »

Chrisjon

Je gaat maar lekker je gang,het is tenslotte jouw leven en jouw geld

En een hutje op de hei kan heel gezellig zijn hoor.

rat666
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009 14:40

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door rat666 »

Waar gaat het in nl naartoe, met alle regels. laat mensen toch bieden voor een paar euro als ze dat leuk vinden. persoonlijk vind ik site van goudkoortsveiling wel een onbetrouwbare uitstralng hebben maar als je kijkt naar budson.com of sarbid denk ik dat het gewoon leuk is om er aan mee te doen. Gokken zie ik niet helemaal zitten want je bepaald toch nog altijd zelf of je nog een bod wilt uitbrengen en in die zin heb je toch ook zelf in de hand of je uiteindelijk het laatste bod uitbrengt. gewoon blijven bieden lijkt mij....o ja christenunie wil ook homohuwlijk en abortus verbieden

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door jor »

Online veiling lijkt op kansspel
Minister: website Goudkoortsveiling moet stoppen
DEN HAAG - De website Goudkoortsveiling.nl moet uit de lucht. De online veiling is ondoorzichtig en lijkt veel op een kansspel.
En ook hier is het verhaal van Goudkoorts.nl over.
irsch Ballin heeft de site inmiddels gewaarschuwd dat de online veiling moet stoppen en dat een rechtszaak dreigt als dat niet gebeurt.
Er klopte kennelijk toch iets niet. :wink:
Bron.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3931 ... ht___.html
Laatst gewijzigd door jor op 15 mei 2009 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten