LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kankertherapie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door Robjee »

Ik heb inderdaad niet de beschikking over allerlei onderzoeks resultaten van Dr. hamer
Hoe kun je dan concluderen dat de 60.000 gedocumenteerde gevallen gedegen onderzoek is? Iedere inhoudelijk kennis hierover ontbreekt.
maar zijn denkwijze is voor mij heel wat logischer dan die van de reguliere, die heet mij altijd al de kriebels gegeven, waardoor ik maar liever geen dokter erbij roep.
Voor mij niet. Zeker niet gezien de huidige kennis over de huidige etiologie van kanker. http://carcin.oxfordjournals.org/cgi/reprint/27/8/1526
En dat werkt, tot nu toe heb ik als leek mijn eigen gezin prima gezond gehouden en kleine problemen opgelost.
Dat is fijn, maar bewijst natuurlijk niets.
Ik begrijp de roep naar onderzoeken, maar nieuwe dingen hebben tijd en geld nodig om onderzocht te worden en moeten dus door de gevestigde orde een kans krijgen.
Waarvoor is onderzoek nodig als jij ervan overtuigd bent dat het werkt? Waar baseer je dat dan op als je zelf zegt dat goed onderzoek afwezig is? Baseer jij jouw mening op 60.000 gedocumenteerde casuistieken waarvan de inhoud onbekend is? Of op andere uitspraken waarvan de onderbouwing ontbreekt?
Zoals ik het nu begrijp is goed onderzoek voor jou overbodig om te concluderen dat de theorie van Hamer juist en dat daarmee kanker genezen kan worden.

Stel dan wanneer dat goede onderzoek gedaan zou worden dan wil dat nog niet zeggen dat de resultaten positief voor Hamer uitvallen. Het lijkt of je dat nu al suggereert op basis van de magere betrouwbare informatie die je nu hebt.
Men kan Dr. Hamer en de mensen die baat hebben gehad wel gaan verplichten om bewijsmateriaal te produceren, maar dan is bij voorbaat bekend dat ze dat i.v.m. geldgebrek niet kunnen. Lekker gemakkelijk.
Zo werkt het voor iedereen.
Hamer zal wel weten dat op basis van wat nu bekend niemand veel geld investeerd in zijn onderzoek. Het is dan gemakkelijk om de schuld naar anderen te schuiven omdat deze niet bereid zijn mee te werken.

Mies Kloos
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 apr 2009 09:58

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door Mies Kloos »

Ho even: Onderzoek is nodig voor andere mensen die niet de ervaringen en overtuiginen hebben die ik heb.

Ik toets de wetten van Hamer wel in mijn eigen omgeving. Als iets me logisch lijkt en en wordt bij navraag keer op keer bevestigd, dan heb ik geen onderzoek nodig.

Iederreen zou een keuze moeten hebben, niet alleen baas in eigen buik, maar ook baas over je eigen gezondheidskeuzen. Voor mij is de denkwijze van dr. Hamer logisch, idereen zou op zijn minst de keuze moeten hebben om zich erin te kunnen verdiepen en dan beslissen wat hij of zij wil doen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door puma73 »

ik kan alleen maar constateren dat u levensgevaarlijk bezig bent. ik krijg het idee dat u "doktertje" speelt in uw omgeving.
Ik toets de wetten van Hamer wel in mijn eigen omgeving. Als iets me logisch lijkt en en wordt bij navraag keer op keer bevestigd, dan heb ik geen onderzoek nodig
onderzoek is nodig om te bewijzen dat de constateringen die meneer hamer doet legitiem zijn.
Ho even: Onderzoek is nodig voor andere mensen die niet de ervaringen en overtuiginen hebben die ik heb.
de constateringen van meneer hamer gaan wel erg ver en ook het afraden van regulier is spelen met levens.

maar dit soort uitwassen komen regelmatig voor bij grote ego's

Mies Kloos
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 apr 2009 09:58

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door Mies Kloos »

Wie zegt dat ik doktertje speel? Waar hebt u het over? Mag ik voor mezelf bepalen wat ik vind en niet? Kijkt en leest u niet dat ik zegt: iedereen moet voor zichzelf kunnen beslissen en zich daarvoor moeten kunnen informeren? Wie heeft het erover dat ik mensen afraadt om de reguliere weg te volgen?

Ik beslis alleen voor meself en in discussies met mensen analyseer ik hoe de ziekte gekomen zou kunnen zijn en hoe er verband gelegd kan worden met de denkwijze van Dr. hamer. Tot nu toe is die altijd naar boven gekomenen dat is toch frappant. Ik raadt mensen dan aan om daar eens over na te denken en daar iets mee te doen, maar dat houdt niet in dat ik mensen probeer over te halen om zichzelf op een andere te laten behandelen. Iedereen moet voor zichzelf beslissen wat hij of zij doet en wie ben ik om de reguliere geneeswijzen af te raden?

Het afraden van een een bepaalde methode komt eigenlijk alleen voor in de reguliere geneeskunde. Die zijn zo arrogant om anderen methodes af te raden en in een kwaad daglicht te zetten. Ik analiseer, discusieer, zoek verbanden en werk met wat me logisch lijkt en wat ik weet. Of men daarnaast ook kiest voor een reguliere behandeling is helemaal aan degene die voor die keus staat. De denkwijze van Dr. Hamer kan zonder meer gecombinerd worden met chemo's en bestralingen. Dat je dan erg veel kapot maakt, is een bijkomstigheid die bij de keuze hoort die men maakt als men voor de reguliere weg kiest. Ik kan die keus nooit voor iemand anders maken en dat zal ik ook nooit doen.

Ik pleit enkel en alleen voor informatievrijheid en keuzevrijdheid en of men nu gaat werken met voeding, homeopathie, goeroes en de reguliere methode wil bewandelen, de denkwijze van Dr. Hamer kan overal bij worden gecombineerd. Het is een bewustwordingsproces, het is een manier om inzicht in je zieke te krijgen en van daar uit de weg naar gezondheid terug te vinden, onafhankelijk van de hulpmiddelen (therapieen) die daarbij worden gebruikt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door jor »

Ik heb last van een pijnlijk hielspoor, ik denk dat ik mijn voet maar eens om vergeving ga vragen en mijn excuus aanbieden.Wat een flauwekul, ik kan niet geloven dat mensen dit verhaal serieus nemen al is duidelijk ( zie boven ) dat ze er zijn.Niks Dokter,gewoon meneertje hamer.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door Robjee »

Als iets me logisch lijkt en en wordt bij navraag keer op keer bevestigd, dan heb ik geen onderzoek nodig.
Hieruit blijkt dat voor jou de bewijslast van 'onderzoek' niet hoog hoeft te zijn om dit te geloven.

Op basis van (verkeerde) aannames, verdraaien van feiten, onjuist geinterpreteerde ervaringen, gebrek aan een kritische houding en objectiviteit en gebrek aan kennis over de etiologie van kanker is het voor te stellen dat de theorie van Hamer logisch lijkt.
Voor mij is de denkwijze van dr. Hamer logisch
Zoals eerder genoemd is een wetenschappelijk verantwoorde onderbouwing hiervoor afwezig. Het argument van de 60.000 gedocumenteerde casuistieken valt in het water daar niemand de inhoud en opzet ervan kent. Wanneer een argument genoemd wordt zou het fijn zijn wanneer dit controleerbaar is.
Onduidelijk is mij waarom een dergelijke casuistiek niet gepubliceerd wordt maar in de geheimzinnigheid blijft.

Naast de afwezigheid van onderbouwing van de theorie van Hamer bestaat er een steeds groeiend inzicht en aantal onderzoeken die de etiologie van de verschillende soorten kankers aangeven.
Hiervan is veel onderzoek beschikbaar van verschillende niveaus.
Welke onlogica zit hierin, en op basis waarvan concludeer je dat om de theorie van Hamer daarboven te verheffen?
Wie zegt dat ik doktertje speel?
Volgens mij niemand. Puma73 gaf alleen aan dat hij dat idee krijgt.
Mag ik voor mezelf bepalen wat ik vind
Dat mag zoals een ander dat ook mag. Je blijft echter herhaaldelijk in gebrek als er om onderbouwing wordt gevraagd. Daarmee maak je volgens mij de theorie van Hamer niet geloofwaardiger.
Het afraden van een een bepaalde methode komt eigenlijk alleen voor in de reguliere geneeskunde. Die zijn zo arrogant om anderen methodes af te raden en in een kwaad daglicht te zetten
Is het arrogant om volgens best evidence te werken met het doel de patiënt de helpen?
Het is de taak van de reguliere geneeskunde om onderbouwde adviezen te geven. Wanneer niets afgeraden mag worden kan er ook niets aangeraden worden. Hiermee is de patiënt niet geholpen.

thetruth
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 mar 2009 12:04

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door thetruth »

Hey, dat is interessant. Ik kom na een tijdje weer eens kijken op dit forum en dan zie ik dit. Ik dacht dat deze discussie ten einde was gekomen, maar niets is minder waar. Goed om te zien dat er meer mensen zijn die de GNM hebben bestudeerd en persoonlijke ervaringen hebben die de GNM onderbouwen (wetenschappelijk bewezen of niet). Het mooie van persoonlijke ervaringen is dat niemand die kan vervalsen. Ik hoop dat nog meer mensen de bereidheid hebben om de GNM te onderzoeken en dan voor zichzelf de keuze te maken welke weg zij willen bewandelen. Dus, voor de duidelijkheid, ik raad niemand een therapie aan of af. Het enige dat ik aanraad is het bestuderen van de inzichten van Dr Hamer (voor mij blijft hij een doctor). En dan maak je zelf maar de keuze wat je doet. Als je het flauwekul vindt, leg je het naast je neer. Als je er iets mee kunt, doe je er wat mee.

Met vriendelijke groeten,

The Truth
P.S. Nog even een reactie op de opmerkingen over de 60000 medische dossiers. Ik denk dat iedereen zou moeten weten dat medische dossiers niet openbaar gemaakt mogen worden. Daar heeft Dr Hamer ook rekening mee te houden. En zoals terecht door Mies wordt opgemerkt, het enige dat Dr Hamer vraagt is om een officieel wetenschappelijk onderzoek waarin geverifieerd wordt of zijn bevindingen die in die 60000 dossiers staan kloppen. En dat wordt gewoon simpelweg geweigerd...linksom of rechtsom men wil er niet aan. Als de reguliere geneeskunde dan zo zeker is dat het allemaal flauwekul is, dan zouden ze toch niets te vrezen hebben bij een dergelijk wetenschappelijk onderzoek? Hebben wij wereldburgers niet gewoon het recht op zo'n onderzoek?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door puma73 »

En zoals terecht door Mies wordt opgemerkt, het enige dat Dr Hamer vraagt is om een officieel wetenschappelijk onderzoek waarin geverifieerd wordt of zijn bevindingen die in die 60000 dossiers staan kloppen. En dat wordt gewoon simpelweg geweigerd...linksom of rechtsom men wil er niet aan.
zoals al eerder hier terecht is opgemerkt is meneer hamer zelf verantwoordelijk voor publicatie.meneer hamer heeft een stelling en die mag hij bewijzen door publicatie. en dat kan hij niet zoals zovele kwakzalvers met hem o.a simoncini.

er wordt weer in de slachtofferrol gekropen door te beweren dat tegenstanders dit tegenwerken, regulier en de big farma zich bedreigt voelen en dus tegenhouden en meer van dat soort onzinverhalen.

meneer hamer kan zelf geen fondsen bij elkaar krijgen en dus kruipt hij in de slachtofferrol.

meneer hamer is een levensgevaarlijke en dodelijke fantast.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door dhc »

Nog even een reactie op de opmerkingen over de 60000 medische dossiers. Ik denk dat iedereen zou moeten weten dat medische dossiers niet openbaar gemaakt mogen worden.
En dan moeten diezelfde dossiers gebruikt worden om onderzoek te verrichten?
Dat kan dus niet.....
Thetruth spreekt zichzelf tegen, en niet voor de eerste keer!

Mies Kloos
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 apr 2009 09:58

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door Mies Kloos »

In de onderstaande link treft men een ongelooflijk lange lijst van publicaties inzake de GNM van Dr. Hamer: onderzoeken, verificaties, rechtszaken en hun uitstraken, briefwisselingen, ervaringen van patienten, etc. Allen zijn in het Duits, maar dat mag degene die roepen om bewijzen niet tegen houden.

http://www.pilhar.com/inhalt.htm

Hieronder nog een link naar een aantal verificaties in het Nederlands. Kopien van de orriginele (Duitse) brieven worden getoond, inclusief handtekening(en) en eronder staat de Nederlandse vertaling.

http://www.gnm-nl.be/index.php?option=c ... &Itemid=61

Er werd geroepen om bewijzen: hier zijn ze!!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door dhc »

Er werd geroepen om bewijzen: hier zijn ze!!
En de paaashaas, sinterklaas en de kerstman bestaan ook! Ik heb ze zelf gezien dus is het waar...

Je dienkt toch niet dat een verwijzing naar een pro-Hamer site gezien wordt als bewijs?

Da's de slager die zijn eigen vlees keurt!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door puma73 »

bbegrijpend lezen is blijkbaar moeilijk voor sommige mensen. hamer, meneer hamer heeft nog nooit een splinter op papier gezet, dus niks gepubliceerd.

de reden daarvoor is niet interessant, de in de links aangedragen z.g bewijzen zijn testimonials. dat is geen wetenschappelijk bewijs.

ik kan morgen ook wel een brief schrijven dat mijn buurman een wonderbaarlijke genezing heeft verricht met wijwater uit de lokale kerk. dat kan ik laten ondertekenen door iedereen die "zegt" daarbij te zijn geweest. maar dat is nog geen wetenschappelijk bewijs.

nogmaals, meneer hamer kruipt in de slachtofferrol. daar moet hij mee stoppen en beginnen met zijn 6000 of 60000 "genezen" patienten om te zetten in een wetenschappelijke publicatie.

Mies Kloos
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 apr 2009 09:58

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door Mies Kloos »

Je hebt duidelijk niet de moeite genomen om er zelfs maar een blik op te werpen:

1. de tijd tussen je reactie en mijn plaasten was te kort en
2. denk je nu werkelijk dat ik dit soort Duits, compleet met handtekeningen en duidelijk getyped op een ouderwetse typemachine even uit mijn duim zuig???

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door puma73 »

leren lezen wat mensen schrijven. die gnm onzin site ben ik al lang geweest, een grote onzinbende wordt daar opgevoerd volgens het model wat ik beschreef. wat daar staat is absoluut geen wetenschappelijk bewijs, verre van dat.

nogmaals, meneer hamer moet grondig onderzoek publiceren en dat laat hij zoals alle grote kwakzalvers na.

Mies Kloos
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 apr 2009 09:58

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door Mies Kloos »

Je dienkt toch niet dat een verwijzing naar een pro-Hamer site gezien wordt als bewijs?
Da's de slager die zijn eigen vlees keurt!
En dat geldt niet voor de onderzoken die gefinancieerd worden door de farmaceutische industrie?
Dat is wel even meten met 2 maten!

Wat "Big Pharma" steedfs doet, wordt Dr. Hamer verweten! Werd er ook niet beweerd dat hij een gedegen wetenschappelijk onderzoek moest gaan doen naar zijn methode? Als hij dat dan doet, hoe gaan jullie dan reageren daarop?
"Oh, maar hij is voorstander van zichzelf, dus dat onderzoek telt niet".

Dus: als hij bewijzen op internet zet, dan mag dat niet gezien worden als bewijs, want hij heeft het zelf uitgevoerd.
Maar: hij moet het wel allemaal zelf doen want anders kruipt hij in zijn slachtofferrol.

Wat willen jullie nu eigenlijk? In mijn ogen doen jullie maar 1 ding: hem geen kans geven en hem de grond in boren.
Niet de moeite nemen om iets te lezen, maar wel een oordeel hebben over de informaie, die jullie niet hebben gelezen.

Verder: wat hij ook doet, jullie weter het altijd wel weer in het negatieve te trekken

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door puma73 »

deze discussie met deze mevrouw is verder zinloos. ze is net als die andere fan hier idolaat van haar kwakzalver en staat niet open voor andere geluiden.

immers in haar directe omgeving heeft iemand een positieve ervaring met deze kwakzalvertheorie. 2 x raden wie deze heeft aangegeven.

levensgevaarlijk zijn mensen die anderen met onbewezen theorieen opzadelen.

ik hoop niet met dodelijke afloop, maar ja als het verkeerd gaat heeft het gelegen aan het feit dat die persoon niet voldoende in de kwakzalverbehandeling geloofde.

dit soort excuses ben ik al te vaak tegen gekomen bij kwakzalvers.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door Robjee »

Thetruth:
Ik denk dat iedereen zou moeten weten dat medische dossiers niet openbaar gemaakt mogen worden. Daar heeft Dr Hamer ook rekening mee te houden.
Er is een verschil tussen het op tafel leggen van een persoonlijk medisch dossier en een systematisch bijgehouden document van de interventie (in casus GNM).
Dergelijke casuistiek is regelmatig terug te vinden in de medische literatuur.
Het mooie van persoonlijke ervaringen is dat niemand die kan vervalsen.
Het minder mooie ervan is dat het een subjectieve waarneming is die onjuist geinterpreteerd kan worden, het één persoon betreft, een controlegroep ontbreekt, geen rekening gehouden is met storende factoren en daar ook niet voor gecorrigeerd is.
Het bovenstaande is een belangrijke reden dat wetenschappelijk wordt uitgevoerd waardoor de bewijslast van het resultaat hoger ligt.
Als de reguliere geneeskunde dan zo zeker is dat het allemaal flauwekul is, dan zouden ze toch niets te vrezen hebben bij een dergelijk wetenschappelijk onderzoek?
Het lijkt mij niet de juiste manier dat de reguliere geneeskunst geld investeerd in onderzoek waar iedere onderbouwing voor ontbreekt omdat diegene het onderzoek niet kan financieren.
Wanneer meneer X een eigen brouwsel heeft ontwikkeld tegen kanker kan hij tegen de reguliere geneeskunst zeggen: 'steek maar geld in goed onderzoek om mijn ongelijk te bewijzen'.
En als ze dat weigeren wordt het argument gebruikt dat ze tegengewerkt worden.
Dat komt bij mij over als een erg gemakkelijke manier van 'afschuiven'.

Zoals tegenwoordig voor veel dingen in de maatschappij geldt moet er aangetoond kunnen worden dat iets effectief, winstgevend en/of de moeite waard is. Wanneer dat onvoldoende kan worden aangetoond zal het verdwijnen. Het is over het algemeen niet de taak van anderen om dat voor je te doen.
Er werd geroepen om bewijzen: hier zijn ze!!
Wanneer je dergelijke informatie beschouwd als het bewijs begrijp ik dat je vertrouwen hebt in GNM.
Het lijkt alsof ieder positief artikel, ervaring, briefwisseling en wat nog meer gezien wordt als 'bewijs' zonder op kritische wijze de werkelijke betekenis ervan te achterhalen.
Kenmerkend daarvan is het posten van een waslijst aan informatie.
Kun je een specifiek artikel eruit lichten waarvan je zegt; dat is voor mij overtuigend? Aan de hand daarvan kan de betekenis besproken worden.
Reageren op die waslijst is natuurlijk ondoenlijk.
denk je nu werkelijk dat ik dit soort Duits, compleet met handtekeningen en duidelijk getyped op een ouderwetse typemachine even uit mijn duim zuig???
Het probleem is hier niet of het uit de duim gezogen wordt of niet. De vraag wat de waarde ervan is:

Hamer and his supporters repeatedly refer to the numerous investigations of his hypotheses at medical conferences in which, they say, the theory was verified on the basis of cases involving patients. The confirmations presented at such conferences are scientifically unconvincing, because essential data on the process are lacking. Supporters of the «New Medicine» also emphasize the confirmation by three representatives of Trnava University (Slovakia), but this is meaningless without the appropriate data.
http://www.swisscancer.ch/dt_fr/content ... amer_e.pdf
Dus: als hij bewijzen op internet zet, dan mag dat niet gezien worden als bewijs, want hij heeft het zelf uitgevoerd.
Maar: hij moet het wel allemaal zelf doen want anders kruipt hij in zijn slachtofferrol.
Er is een wezenlijk verschil tussen een internetsite die GNM promoot en een publicatie in de medische literatuur. Daar is als het goed is data aanwezig en is de methodologie beschreven. Hierover kunnen dan commentaren verschijnen. Dit alles ontbreekt bij het eerdere 'bewijs' dat hier is aangedragen.
Vele verhalen worden er omheen geschreven, maar met een kritische blik is daar doorheen te prikken vind ik.
Natuurlijk moet onderzoek, uitgevoerd door de industrie kritisch bekeken en geevalueerd worden. Net zoals het onderzoek door Hamer.
Het is in mijn ogen echter wel de juiste weg die Hamer moet inslaan om serieus genomen te willen worden.

Mies Kloos
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 apr 2009 09:58

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door Mies Kloos »

hai robjee,

Ja, ik ben het met je eens dat veel meer en gedegen onderzoek gedaan moet worden en dat is ook precies wat Hamer wil doen. Wat hij tot nu toe heeft kunnen doen is zijn alleen aanzetten geweest, maar ik vindt dat voldoende bewijs om op verder te borduren.

Hij heeft veel voorbereidend onderzoek gedaan voordat zijn licentie werd afgenomen, daarna kon hij niks meer doen omdat hij voor de hersenscans toch de medewerking van een ziekenhuis nodig heeft en daar mag hij niet meer komen.

Hij heeft eens gezegt: toon me 1 geval waar de wetten niet voor gelden en ik zie van mijn hele denkwijze af. Wat wetmatig is, moet in alle gevallen gelden, vindt hij. Hij is er tot nu toe niet één tegen gekomen die er niet aan voldeed en daarom wil hij er ook dieper in duiken, om ook voor zichzelf echt zeker te krijgen dat het daadwerkelijk wetmatigheden zijn. Ik vind het triest dat hij zo wordt tegengewerkt.

Medewerking van de reguliere hoek is toch wel een voorwaarde om gedegen onderzoek te kunnen doen en die krijgt hij niet. Dat blijkt ook wel uit een aantal publicaties. En als je verder niets mag doen, je wordt in de gevangenis gestopt alsje iets doet, hoe kan je dat onderzoeken dat bewerstelligen? het enige wat je kan doen is de hele waslijst op het internet zetten, om het zo bekendheid te geven en daardoor de gelegenheid tot onderzoek af te dwingen.

Dat is ook wat casper Rutten voor elkaar wil krijgen: gelegendheid om gedegen onderzoeken te kunnen doen om erachter to komen of het echt is wat het lijt te zijn.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door Robjee »

Je spreekt van tegenwerking, maar waarom heeft hij een gevangenisstraf uitgezeten, is zijn dokterstitel afgenomen, ontkent het SCAC de effectiviteit van GNM, is niemand bereid zijn onderzoek te financieren, is er geen enkel gepubliceerd onderzoek dat zijn theorie onderbouwd gepubliceerd, heeft hij zelf geen publicatie op zijn naam staan etc?
Zou dat allemaal onterecht zijn en heeft Hamer gelijk hetgeen we maar moeten aannemen?
Maar nu wordt er wederom in de slachterofferrol gekropen.

Telkens komen er reacties op onderwerpen die je zelf uitkiest, vaak vol onduidelijkheden, maar naar mijn idee relevante vragen worden niet beantwoord.
Zou je een reactie/antwoord op de volgende vragen kunnen geven?

Waarom worden er geen gedocumenteerde casuistieken gepubliceerd die hij zoveel zegt te hebben?

Welke onlogica zit in het huidige inzicht in de etiologie van kanker door de reguliere geneeskunsde, en op basis waarvan concludeer je dat om de theorie van Hamer daarboven te verheffen?

Kun je een specifiek artikel eruit lichten waarvan je zegt; dat is voor mij overtuigend? Aan de hand daarvan kan de betekenis besproken worden.

van de N.
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2009 06:47

Re: Kankertherapie

Ongelezen bericht door van de N. »

Wat ben ik blij dat er mensen zijn die het inmiddels ook hebben ondervonden hoe supergaaf je lichaam in elkaar zit, zoals "Mies", "the Truth" en de mensen in een ander forumdeel op deze site.

Ergens is de reactie van de anderen wel te begrijpen als je alleen maar bent groot gebracht met de reguliere medische wereld en een paar mensen hebt verloren. Wij konden ons zelf ook niet voorstellen dat het allemaal ook anders kan. Maar sinds 6 jaar weten wij wel beter. Wanneer je in je kennissenkring iemand hebt die een niet operabele kankergezwel in de hersenen heeft zitten en die krijgt het voor elkaar met een soortgelijke methode als hiervoor beschreven en m.b.v. energie (wat ook nog niet in deze westerse wereld thuishoort) om z'n kankergezwel uit z'n lichaam te krijgen, dan vind ik dat helemaal te gek. Ook een meisje van 18 die dolgraag kinderen wilde en waarbij haar baarmoeder eruit zou moeten heeft op deze manier haar baarmoeder kunnen behouden. Zodra de artsen in beide gevallen te zien kregen dat de tumor totaal was verdwenen en ze hoorden dat dat volgens de patient door een alternatieve manier is gekomen, reageren ze erg bot en wordt je op een onvriendelijke manier de deur gewezen. Ook dat is misschien een beetje te begrijpen, want moet je je even voorstellen wat er gebeurt met de reguliere medische wereld wanneer die verloren zou gaan. Je komt, zoals al eerder gezegd, aan hun boterham. Maar zo aan de reacties in de vorige 14 pagina's gaat dat voorlopig nog niet gebeuren.
Kanker is dus weldegelijk op een alternatieve manier te behandelen.

Wanneer je zoiets gaafs al een aantal maal hebt meegemaakt, dan kan ik je wel vertellen dat je niks anders doe dan de hele dag in je handen klappen...
Inmiddels weten wij ook hoe het werkt en hebben al diverse malen onze kinderen zelf kunnen helpen. (ik zeg het zo om het makkelijk te houden want genezen doen ze natuurlijk zelf, iedereen gelooft wel dat je lichaam zich van een wondje kan genezen omdat dat duidelijk zichtbaar is, maar dat je lichaam in staat is in nog veel grotere dingen gelooft haast niemand omdat het niet zichtbaar is en je er niet mee bent grootgebracht)

Dit zal voorlopig we een strijd blijven tussen beide geneeswijzen. Onze dochter is van de chronische ziekte "Coeliakie" genezen. Wanneer we dit aan medepatienten vertellen hoe het eigenlijk in elkaar zit, kijken ze ons ook merkwaardig aan en doen niet eens de moeite om het uit te proberen, wat hebben die te verliezen? Het is niet levensgevaarlijk. Het lijkt ook vaak wel dat mensen het interessant vinden om een ziekte te hebben.

Wij zijn ook niet van die alternatiefjes met geitewollen sokken en zo, maar zijn ontzettend blij dat we deze ontzettende gave wereld hebben leren kennen. En gelukkig zijn we niet alleen...

Gesloten