LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overeenstemming Woekerpolis

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Overeenstemming Woekerpolis

Ongelezen bericht door Radar »

Radar werpt een kritische blik op de woensdag bereikte overeenstemming tussen Delta Lloyd Groep en de stichtingen Verliespolis en Woekerpolisclaim.

In de uitzending op maandag 15 september, 20.30 uur op Ned 1.

astrid1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:56

Re: Overeenstemming Woekerpolis

Ongelezen bericht door astrid1966 »

Ik heb gisteren ook de uitzending gezien: heel goed dat er aandacht aan wordt besteed. Er is mij echter niet duidelijk of het alleen gaat om lopende polissen of ook om reeds afgehandelde (koersplan) wij zijn aangesloten bij koersplandewegkwijt omdat ook bij onze polis veel te veel geld is achtergehouden. Onze koersplan is al een paar jaar geleden gestopt. Ook hierbij werden bedragen genoemd van rond de 70.000 gulden (nog) en uiteindelijk kregen we net iets meer dan de inleg terug (12 jr x 1000 gulden en we kregen ongeveer 13000 gulden terug) Wat mij vooral tegenstaat is dat er gesproken wordt over hoe langer de termijn van beleggen is hoe beter de resultaten maar dat het resultaat uiteindelijk alleen maar afhankelijk is van de koers op moment van verkopen. En als je dit moment niet zelf in de hand hebt, moet je maar gokken op een goede afloop en dat is er nooit bijgezegd.
Weet iemand hoe het gaat met gesloten polissen?

Daarnaast hebben wij een polis lopen van het Delta Loyd mixfonds, gelukkig met een garantie van 4 % maar ook daar gaan nog behoorlijke kosten vanaf nadat er 4 % wordt uitgekeerd. Dit loopt nog ca 10 jaar (in totaal 20 jr)maar ook dit gaat op een teleurstelling uitlopen, zoals het er nu voorstaat. Heeft misschien iemand hier ervaring mee?

koos08
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 10:44

Re: Overeenstemming Woekerpolis

Ongelezen bericht door koos08 »

Ook ik ben geintresseerd over polissen die in het verleden expireerde. Hoe zit het daarmee??????
Koos

ferry67
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:25

Re: Overeenstemming Woekerpolis

Ongelezen bericht door ferry67 »

Ik heb jaren geleden een Bijspijkerpensioen bij Delta Lloyd geregeld. Ik aan Delta Lloyd heb gevraagd naar de mogelijkheden;
1. pensioen stoppen en reeds gespaarde uitkeren. Dit komt erop neer dat ik niks ontvang omdat de kosten van Delta Lloyd en de kosten opgelegd door de Belastingdienst hoger zijn dan hetgeen ik reeds "gespaard" heb.
2. Premievrij maken van het Bijspijkerpensioen. Dit betekent dat ik geen premie meer betaal en het bedrag wat tot nu toe is "gespaard" tot einde looptijd blijft staan.

In de uitzending werd door Delta Lloyd aangegeven dat alle Delta Lloyd klanten een overzicht in 2009 ontvangen met daarin uiteengezet de mogelijkheden. Moet ik daarop wachten of kan ik het beste het Bijspijkerpensieon premievrij maken? Dit pensioen schiet niet op, ik hou hier niks aan over.

wolte582
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 11:20

Re: Overeenstemming Woekerpolis

Ongelezen bericht door wolte582 »

Mijn echtgenote en ik verkeren in dezelfde situatie als astrid1966 met dien verstande dat ik nog een smak minder dan m'n eigen inleg kreeg uitbetaald. In 3 jaar tijd waren €5200 foetsie. Maar wij gaan ons hier niet zonder slag of stoot bij neerleggen. Wanneer je al met aandeelfondsen met laag risico werkt dan moet je op kunnen zeggen. Ik stop nu en wil op zijn minst m'n eigen inleg minus admin. kosten terugzien. In plaats daarvan komt er een brief van de strenge meester die de gedupeerden nog een oorvijg uitdeelt. Vooral niet opgeven en blijven hameren en zeuren. Vind wel dat Koersplandewegkwijt nog niet veel bereikt heeft voor ons.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Overeenstemming Woekerpolis

Ongelezen bericht door santygo »

Ik ben van mening dat koersplandewegkwijt de eerste en enige is die al ruim 3 jaar procedeert tegen Aegon.

Dat die procedure zo lang duurt ligt niet aan de Stichting maar aan de tegenpartij en aan de rechtbank.

Kennelijk bent u nogal ongeduldig en volgt u de voortgang van zaken niet zo best.

zjarl
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jun 2007 21:33

Re: Overeenstemming Woekerpolis

Ongelezen bericht door zjarl »

Nu heeft Radar ,leaseverlies en woekerpolis.nl een deal gesloten met Delta Lloyd. En Radar doet in de persoon van Antoinette Hertzenberg alsof dit een gigantische DEAL is. Er wordt een hele uitzending uitgespeeld en een hele verlenging
Maar we hebben het over EEN bank.
Er zijn VEEL meer Banken en Verzekeraars.
Delta Lloyd is een kleine speler. Ik hoor 6 % van de totale markt.
Wanneer hoor ik over ´´mijn´´ bank de SNS bank die middels REAAL het woekerproduct ``het MULTIFACETPLAN´´ verkocht waardoor ik over 5 jaar GEEN PENSIOEN heb.
[email protected]

ikwashierniet
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 apr 2008 23:45

Re: Overeenstemming Woekerpolis

Ongelezen bericht door ikwashierniet »

Mensen trap niet in deze deal je krijgt maar 10% vergoed en 90% winst voor de bank

Gesloten