LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PGB

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jetje31
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 aug 2006 18:24

Re: PGB

Ongelezen bericht door jetje31 »

Heb zelf een zoon van 12 die meervoudig gehandicapt is, als alleenstaande moeder en nog 2 jongen kinderen ben ik dankbaar dat er iets is waarbij je zelf zorg kan dragen voor je kind.
Mensen denken dat het een pretje is en dat als gehandicapte ouder je alles maar gegeven word. Maar je moet iedere keer weer vechten met hulpverleners om je recht voor je kind te halen.

Ik denk dat iedere ouder die een kind hebben met wat voor beperking dan ook weet waarover ik spreek, en ik vind dat als mensen de schoen niet aan hebben niet voor andere moeten gaan denken en zeker niet moeten gaan oordelen.

Wanneer men massaal hun kinderen met wat voor beperking in opvang tehuizen zou zetten, wil ik zien als er genoeg hulp is om deze zorg te bieden.
men moet dankbaar zijn dat ouders een deel van hun leven opgeven om voor hun kind te zorgen. Want in principe zou niemand in onze schoenen willen staan.

Vanaf mijn zoon klein is, heb ik de ene hulp verlener na de andere in mijn huis gehad, op gegeven moment bestond mijn leven alleen maar uit ziekenhuisbezoeken en had ik geen prive leven meer voor mezelf. Ik werd geleefd. En omdat het belangrijk is voor je kind al die onderzoeken ga je getrouw.

Dankzij de pgb kan ik nu zelf zorg dragen voor mijn kind, en zelfs al heb ik parttime naast een uitkering gewerkt heeft het me nooit wat opgeleverd dan meer problemen, omdat men vergeet dat zulke kinderen hoe groter ze worden hoe zwaarder de zorg word. En ze denken als je vroeger heb gewerkt kun je dit toch nu ook. Portie stress die het me heeft opgeleverd door druk te zetten op een persoon die al geen kant op kan met haar kind.

ik ben dan een alleenstaande moeder en ik ben zo blij dat ik dit voor mijn kind kan doen, en al kan ik niet ieder jaar op vakantie omat ik het geld er niet voor heb. ik maak het thuis gezellig, en als daar het geld van de pgb voor nodig is zo be it. Tenslotte ik werk ervoor als ik een buitenstaander kan betalen voor zorg die soms niet eens goed gedaan worden, omdat de mankracht niet voldoende is, zoals je vaak in logeerhuizen ziet. Maar ga daar niet over klagen want het ontlast ons ouders.

ik kan wel door blijven praten over dit onderwerp, maar soms maakt het me verdrietig, omdat mensen niet willen begrijpen dat je niet om een ziek kind vraagt. en dat een kind krijgen een zegen is. En als het niet gezond is kun je dit kind niet zomaar wegdoen. En probeer je het beste ervan temaken.
dit wilde ik alleen even kwijt. En ik wil iedere ouder met de zorg van een gehandicapt kind het volgende mee geven blijf voor je kinderen vechten ze zijn een zegen en geen straf...en geniet van ze zolang ze er zijn, want ik heb er al heel veel moeten zien gaan op de dagverblijf van me zoon. En tot slot dit als mijn zoon gezond kon worden kon die hele pgb me gestolen worden. En de hoofdpijn en de ellende die het met zich meebrengt.

Simone1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2009 01:04

Re: PGB

Ongelezen bericht door Simone1987 »

Hoop dat iedereen hier iets gaat doen met hun klachten over bedrijven ipv bedrijven hier anoniem zwart maken op het internet.
Laatst gewijzigd door Simone1987 op 19 jul 2009 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

bmoisvaag
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2009 19:55

Re: PGB

Ongelezen bericht door bmoisvaag »

simone

je weet zelf dondersgoed dat je verhaal van geen kant deugd

begeleiders stellen niets voor
ze plukken ze zo van een één of andere kantoorbaan af en zo ben je ineens woon begeleider. Ze hebben totaal geen inzicht op de problematiek van deze mensen & al helemaal geen mensen kennis.

1 pot nat dus.......


en vertel dan is simone... hoe kom je in godsnaam met je "bedrijf" in radar terecht???

nou niet omdat je zo goed bezig ben he ??
volgens mij kom je bij radar als je niet helemaal volgens boekje te werk gaat.

.. Ze pretendeert mensen hulp te bieden maar kan zelf niet aan gemaakte afspraken voldoen.. er wordt op klachten niet of nauwelijks gereageerd.
bewoners hebben geen kijk op inzicht financieën.
zo zijn er nog wel 100 dingen

Simone1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2009 01:04

Re: PGB

Ongelezen bericht door Simone1987 »

Hoop dat iedereen hier is gaat doen met hun klachten over bedrijven ipv bedrijven hier anoniem zwart maken op het internet.
Laatst gewijzigd door Simone1987 op 19 jul 2009 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

joze12
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2009 19:04

Re: PGB

Ongelezen bericht door joze12 »

Wij vinden het heel jammer dat op deze manier van omgaan met overheidsgeld het PGB in een verkeerd daglicht komt. En dat diegene die er goed mee omgaan en niet anders meer willen en kunnen straks de dupe zijn van onveranwoordt PGB gebruik.
Onze dochter is chronisch ziek, zij heeft een PGB en wij kunnen alles verantwoorden wanneer zij iemand inschakelt. Zelfs s,nachts.
Voor de groep jonge chronish zieken is er geen wooneenheid of wonen met hulp op afroep. Er wordt niet op gelet of deze persoon wel voldoende eet en drinkt. Wat nu door haar ziekte (nee geen anorexia) echt een probleem begint te worden. Zij moet s,nachts gehoplen worden naar toilet en in en uit bed, douchen ,aankleden en alles.
Zorg in natura is vele malen duurder dan een PGB. zorginstellingen vragen € 65,- per uur. Is dat nog normaal?
Wij kunnen daar 3 uur zorg voor leveren. Zij heeft een 12 uren indicatie
per week, dat is veel te weinig maar omdat wij hulpen hebben die het voor minder doen kunnen wij er mee uit. En zijn wij tevreden.
Schrijf eens waarom het PGB moet blijven voor de mensen die het wel goed veratnwoorden.
Wij zijn op meerdere vlakken benadeeld omdat er door anderen misbruik van wordt gemaakt. Wij moeten de mensen vertrouwen en niet wantrouwen. voor diegen die er niet goed mee om kunnen gaan en de boel belazeren zwaardere straffen op zetten. Eigen schuld dikke bult!!

gebrokenhart
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2009 09:59

Re: PGB

Ongelezen bericht door gebrokenhart »

Mijn broertje van 22 is in 07 in Harderwijk komen wonen
alles leek goed geregeld maar al snel werd duidelijk hoe onoverzichtelijk BMO is !!!

als ik alle berichten hier lees van mensen en na mijn eigen broertje en BMO kijk
dan zijn de volgende dingen voor mij de waarheid en duidelijk

1 BMO is heel slecht berijkbaar

2 BMO laat mensen die onder curatele staan zo maar dingen
ondertekenen, terwijl ze weten dat dat niet mag

3 ze maken maar zo hoge rekeningen op die maar betaald moeten
worden

4 ze komen amper afspraken na en als ze komen komen ze met
tegenzin (wat de bewoners vast niet weten).

5 post en overzichten waar mensen recht op hebben
krijgen ze niet of met moeite, Nicolette en Klaas Drost hebben
de gegevens niet goed overzichtelijk

6 Nicolette en Klaas Drost lijken misbruik van hun bewoners te
maken en zeker van hun geld, het liefst hebben Nicolette en
Klaas Drost alle financiële overzichten en de curator
schappen van de bewoners zodat ze alle bewoners gerust
kunnen stellen en ondertussen van alles met het geld kunnen
gaan doen de bedragen die Nicolette en Klaas er dan afhalen
waar dan ook voor, daar zullen de bewoners en zeker de
de familieleden amper of geen duidelijk over zicht van krijgen

7 alles wat ik hier lees, zijn mensen die problemen hebben met
BMO
en wat me opvalt,alle bewoners zeggen dat ze geen problemen
hebben.......ik vraag me af hoe nicollette en Klaas het hebben
geflikt dat ze deze bewoners zover hebben weten te krijgen...

8 ze geven de bewoner te veel zelf vertrouwen,dat geeft de
bewoners natuurlijk een heel goed gevoel, maar de bewoners
zien niet dat als een familielid hun kind wil helpen dat dan
de familieleden zwart worden gemaakt tegenover de
bewoners, en dat BMO de bewoners dan dingen anders
vertellen dan dat het is!!!

9 1 ding is de waarheid : bedrijven en instantie zullen nooit
zomaar alles kwijt raken...dat gebeurd alleen als ze zich niet
aan de nederlandse regels houden en niet eerlijk zijn !!!

10 BMO zit nu niet voor niets bij radar......je komt alleen bij
radar als er dingen niet kloppen !!!!!!!!!

11 uit betrouwbare bron weet ik dat Nicolette en Klaas nu
trillen op hun benen....ze weten dat er dingen niet kloppen
en ze weten dat als ze nu een fout maken...dat het dan
verkeerd af gaat lopen en dat ze dan kans hebben dat ze hun
instantie kwijt raken......en iets kwijt raken heeft een reden
dan moet er iets zijn wat niet klopt....en ik weet haast
zeker dat de bewoners hiervan niks weten !!!
en als de bewoner hiervan wel iets weten, dan hebben
Nicolette en Klaas gezegd dat het door andere mensen is
gekomen, dat familieleden Nicolette en Klaas hebben zwart
gemaakt.......Nicolette en Klaas zullen nooit zeggen dat hun
fouten hebben gemaakt................

12 ooit kom er duidelijkheid en dan zullen de bewoners ook
zien dat we met ons allen gelijk hadden......................
we doen dit ons de bewoners te beschermen tegen BMO
mensen hoe de bewoners ook praten.... geef niet op!!!!
ooit zullen ze ons dankbaar zijn dat ze hun geld nog hebben

dus bewoners hou maar op met BMO goed te praten want jullie weten net als wij...bij radar kom je alleen als er iets niet klopt

en dit is nog even voor Nicolette en Klaas:

zorg dat mijn broertje niet al zijn geld kwijt raakt......
anders moet ik nog langs komen........om rond de tafel te gaan zitten............... :evil: :lol:

en ik hou me aan de afspraken.........

eerlijkheid en open kaart duurt het langst....anders gaat het een keer mis.............dat weten jullie inmiddels.........
geloof me......

sterkte verder gr ......................
Laatst gewijzigd door gebrokenhart op 08 jul 2009 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

gebrokenhart
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2009 09:59

Re: PGB

Ongelezen bericht door gebrokenhart »

Simone jij kan mijn broertje wel kennen, dat zal vast.....

maar jij kent onze familie verder helemaal niet zelf persoonlijk
laat staan wat er allemaal gebeurd, dus wil jij niet over dingen gaan praten waar je eigenlijk helemaal niets van weet en waar jij al helemaal niet bij was??

en verder kan je praten wat je wilt...........
maar ook jij weet net zo goed als iedereen......
je komt alleen bij Radar als er dingen gebeuren die niet goed zijn !!!

het maakt nog niet eens uit wat er niet goed gaat, maar dat er dingen zijn die niet goed gaan is duidelijk.............
verschillende vreemde mensen onder elkaar met allemaal bijna de zelfde verhalen.........hoe verklaar je dat dan?
we kennen elkaar allemaal niet hier en de meesten hier hebben een nickname hier ook nog

en dat BMO Nicolette en Klaas nu met Radar in aanraking zijn gekomen................hoe verklaar je dat dan?

nogmaals.....bedrijven en instantie s komen niet maar zo bij Radar, dan moet er iets zijn wat niet klopt........

ben benieuwt naar jou verklaringen.............

vr gr ............................
Laatst gewijzigd door gebrokenhart op 08 jul 2009 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: PGB

Ongelezen bericht door jor »

Het klinkt misschien wat hard maar schreeuwen ( hoofdletters gebruiken ) is tegen de forumregels en word niet op prijs gesteld ( word veel minder gelezen ook ).

Forumregels...
Het gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan,
http://www.trosradar.nl/index.php?id=367


Mvg Jor.

bmoisvaag
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2009 19:55

Re: PGB

Ongelezen bericht door bmoisvaag »

nou gebroken hart ik ben zelf ook een bewoner van "bmo" maar alles wat je zegt klinkt heel bekend in de oren;)
je wordt genaaid waar je bij staat ;)
dus ja simone verklaar is dan hoe je met je bedrijfje bij radar terecht komt?
niet omdat je zo goed bezig bent toch?
maarja jij bent zowat de rechterbil van nicolet he simoontje

ze kunnen beter op hun site zetten:

telefoneren doen we niet
afspraken nakomen beginnen we niet aan
en tot slot mensen de juiste zorg bieden kunnen we niet HAHA

vr gr ........................................................

joze12
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2009 19:04

Re: PGB

Ongelezen bericht door joze12 »

Dan wordt het toch hoog tijd dat hier wat aangedaan wordt?
Of even doorlichten of het allemaal zo is.
Straks zijn de eerlijke mensen de dupe van diegenen die er misbruik van maken.
Zo is het meestal, dat klopt niet.

bmoisvaag
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2009 19:55

Re: PGB

Ongelezen bericht door bmoisvaag »

idd joze
maar wat kun je er aan doen?
ze zijn eigen baas, als je iets niet bevalt zoek je maar wat anders dat is hun instelling in de vage onduidelijke instantie

joze12
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2009 19:04

Re: PGB

Ongelezen bericht door joze12 »

Probeer een beroep te doen op de stichting MEE.
Misschien kan die jullie helpen voor een oplossing.
Zij zijn gratis en voor chronisch zieken - gehandicapten en verstandelijk gehandicapten.
Probeer het maar eens, wat dit is toch ook niets.
Of bij je huisarts een gesprek aanvragen.

Kattemand
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2009 18:18

Re: PGB

Ongelezen bericht door Kattemand »

Al bekend dat Klaas Drost ook zo handig is met hypotheken?
Dat huizen aangekocht worden? Is daar wel controle op of is dit belangenverstrengeling?

bmoisvaag
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2009 19:55

Re: PGB

Ongelezen bericht door bmoisvaag »

Hoe zit dat ook alweer met de gedragscode waar zij mee werken?
Wordt dit nageleefd? Kun je dit controleren?

Kattemand
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2009 18:18

Re: PGB

Ongelezen bericht door Kattemand »

Geen idee, wij hebben afgehaakt, na een vervelende ervaring en op zijn zachts gezegd onbeleefde houding van Klaas Drost. Nicolette wil nog wel eens wat afspraken vergeten, is niet handig als je met autisten werkt. Een vergissing kan een keer gemaakt worden nietwaar, maar een aantal keren?

Het PGB kan beter besteed worden aan iemand die wel goed werk levert.

Maar als er mensen zijn die er wel goed geholpen worden: geweldig hoor!

broertje101
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 okt 2009 20:24

Re: PGB

Ongelezen bericht door broertje101 »

hoi hier is broertje 101 ik vind het fijn dat mijn brokendhart lief tallig fammilie lid zo over mij praat dat mijn beperking vrij gegeven is op internet dit vind ik erg droevig dat mijn famielie zo hun aandacht moet trekken omdat hun verloren hebben tegen mij en bmo zelf hebben hun het ook niet helemaal op een rijtje als ze nou eens zelf wat posietiever waren ingesteld dan hadden ze ook niet zo negatief te praten over bmo tja als jezelf al zwakbegaaft bend weet je niet beter om alleen maar negatief te doen warom nemen ze nou geen intresse en kom kijken wat bmo is kijk op bmo.nl dan weet je zeker dat het leuk is bij bmo maarja als je eigen leven al een puinhoop is dan weet je niet beter om zo raar te praten over anderen werk maar eerst aan je eigen relatie met andere mensen en dan kun je pas een oordeel trekken en mijn brokendhard kan ook liegen en denken kan die niet dus niet serieus nemen

dank u voor dit begrip de mazzel


zonde van sommige mensen ( zet er nog een tatoo bij )

MrTerecht
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 dec 2009 16:38

Re: PGB

Ongelezen bericht door MrTerecht »

jullie mensen zijn echt gewoon dom he. kunnen alleen maar anderen afzeiken.
ik woon niet eens bij bmo en kweet al genoeg over bmo.
bmo is goede manier om begeleidend wonen te krijgen en een bedrijf runnen met zn 2e doe jij dat maar eens zonder fouten, en dan praat ik over gebrokenhart. als je nou zelf eens zoiets begint en alles foutloos doet doe dan pas je muil open anders gewoon STFU. Heeft iemand ooooooit wel eens een bedrijf gezien die geen fouten maakt ........ kweet wel zeker van niet en al helemaal niet een bedrijf met maar 2 mensen. dus in plaats van je muil open tedoen om aftezeiken kom op he gaat een leven zoeken. en mrs gebrokenhart als hij zijn geld kwijt raakt hier hoe kan het dat jou ouders aka de zijne hem zn geld aftroggelen leg dat maar eens uit of is dat normaal omdat dat je ouders zijn en niet bmo? zoek je soms alleen punten waar bmo fout is inplaats van naar anderen te kijken?....

anoniem@puur
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 mar 2010 11:27

Re: PGB

Ongelezen bericht door anoniem@puur »

ik sta onder curatorschap en heb al precies een jaar geen overzicht gekregen ik heb een aanvaring gehad met mij mentor was heel emotioneel en ik kreeg te horen dat mij tv pc playstation van het pgb is gekocht is het kan ook uit wouden gezegd zijn maar ik weet niet wat ik moet doen ik

groetjes

anoniem

contrabas
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 jun 2010 13:45

Re: PGB

Ongelezen bericht door contrabas »

Over BMO Harderwijk kan ik alleen maar zeggen dat ze hun zaken niet op orde hebben.
Mevrouw Nicolette Drost komt haar afspraken niet na, reageert niet op mailtjes en doet niet wat ze zegt. Dit gebeurt tegenover andere organisaties, maar ook tegenover de cliënten die zij 'begeleid'. Het heeft er alle schijn van dat zij veel geld verdiend, zonder daar veel voor te willen doen. Het is schandalig dat zij dit doet bij een doelgroep die hier moeilijk wat tegen kunnen doen.

justbeme
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 jun 2010 14:15

Re: PGB

Ongelezen bericht door justbeme »

Klaas en Nicolette zijn mensen met engelen geduld. Als je weet hoeveel kansen bewoners krijgen en wat ze allemaal voor de bewoners doen..............!
Fantastisch gewoon. Voordat er allemaal uitspraken worden gedaan zou ik eerst eens nadenken wat en hoe je iets zegt.

Gesloten