LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VOLVO

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
BNFBink
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:15

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door BNFBink »

Afgelopen zomer zelfde probleem gehad met Volvo V70 (2000).Dealer liet mij, ondanks klachten naar Spanje vertrekken. In Frankrijk grote problemen met inhouden en afslaan. Volvo Assistance ingeschakeld! Blijkt gewoon de ANWB te zijn. In Spanje mocht de auto niet bij een Volvo dealer gemaakt worden. Gasklephuis vervangen (10 dagen!). Kosten ruim € 1500,-. Oude gasklephuis in mijn bezit. Klacht ingediend, maar Volvo heeft ondanks herhaalde beloftes, niets van zich laten horen!

ecru
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:19

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door ecru »

De klachten uit de uitzending heb ik niet. Wat me wel bekend voor komt:

Ik heb een V70 2.4D 2007 (nieuw model, 42000 km)

- De Volvo dealer (Verkerk, Leidsche Rijn) geeft bij letterlijk ieder probleem aan dat het echt de eerste keer is dat hij ervan hoort. Dit is standaard bij Volvo blijkt wel uit de uitzending!

KRAAK IN ACHTERKLEP

De auto heeft een kraak in de achterklep. Na 8 keer (!)bij de dealer te zijn geweest wordt er eindelijk toegegeven dat het een productiefout is. Opgelost en na 10000 km weer terug.

AUTORADIO:
ik heb een navigatie/bluetooth telefoon/radio cd combi. De radio heeft een rare tik: op vaste plaatsen slaat de zender een halve seconde over op een andere zender en weer terug. Erg irritant maar wederom....het probleem was niet bekend en ik was de eerste die dit had. Nu ben ik onlangs 3 andere volvo rijders tegengekomen en die hebben exact hetzelfde probleem (ook in de V50 en S40 komt dit voor). De auto gaat volgende week wederom naar de dealer met de afspraak dat dit de laatste keer is. Als het niet opgelost wordt stel ik ze officieel in gebreke.


Een ding weet ik heel zeker: voor mij nooit meer Volvo!
Laatst gewijzigd door ecru op 02 feb 2009 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.

mdeneef
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:19

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door mdeneef »

In de uitzending werd genoemd dat het om Volvo met benzinemotoren gaat, maar ik heb een V40 diesel met dezelfde problemen (traag bij opstarten, afslaan al rijdend, maar alleen bij lage snelheden en dat zo nu en dan). Ik wist tot vanavond nog niet wat het was (onderhoud bij algemene garage, niet bij Volvo), dus ik ben blij dat deze uitzending er was. Zeker nu ik gezien heb dat het ook kan gebeuren op de snelweg! De auto heb ik 2e hands gekocht, dus ik zit wel met vragen of ik nog vergoeding van Volvo kan krijgen.

revaro
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:27

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door revaro »

Rij al 20 jaar Volvo. Nooit geen problemen met niks. Nu al 320.000 op de teller met een s40: reparaties bestaan uit 2 nieuwe distributieriemen en 3 sets ruitenwissers. Uitlaat origineel. Fantastisch merk.

Volvo-forum.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:28

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Volvo-forum.nl »

Ik rijd Volvo sinds ca. 30 jaar en heb nooit grote problemen ondervonden.
Als er al iets was is dat netjes door de dealer opgelost.

Kijk ook eens op hét grootste Nederlandstalige forum voor volvoliefhebbers. www.volvo-forum.nl
Heb je een Volvo 850 of een nieuwer model op datzelfde platform, ga dan eens kijken op www.volvo850forum.nl

heel veel links naar Volvo gerelateerde sites zijn te vinden op de liefhebbers portal www.volvo-plaza.nl

wilh01
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:42

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door wilh01 »

Natuurlijk een tegenvaller als je dit probleem overkomt, maar ook wel erg nederlands en passend in de toenemende claimcultuur, om te verwachten dat je in een vijf of tien jaar oude auto kosteloos zonder problemen kunt blijven rondrijden.
Voor niets gaat de zon op.

Wilhem.

Bijna V70 eigenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:46

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Bijna V70 eigenaar »

Kan iemand mij zeggen welke Volvo-motoren juist wel of juist geen problemen hebben van het snelslijtend gasklephuis?
Of om welke jaartallen het gaat?

s80rijder
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2009 16:06

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door s80rijder »

Op het woordje claimcultuur;

de illussie dat Volvo over de brug komt inzake dit probleem, ik verwacht niet dat ze dat doen, nooit de gedachte gehad. Ik vindt het veel belangrijker dat mensen veilig rijden in de auto die ze, naast voor hun gemak, voor hun plezier hebben.

Ik rijdt Volvo met veel plezier, jarenlang lid van clubs. Het gaat mij erom dat mensen weten dat er een alternatief is voor een dure reparatie en waar de schoen hem wringt. En boven dat, ze mogen niet met die auto al dan niet bewust in gevaar gebracht worden.

Als ik een boekje losdoe over kwaaltjes bij voertuigen is dit een van de weinige waar ik Volvo op kan betrappen; diverse andere merken steken daar toch ver de loef bij af. 8)

Het ging trouwens om MY1999 tot in ieder geval MY2002 en wellicht ook later (nog weinig over bekend).

koste001
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2009 18:00

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door koste001 »

Vier weken geleden een grote beurt laten uitvoeren bij de volvo garage. Aangegeven dat stationair de motor soms iets opliep in toeren. Bij het ophalen kwam ik niet eens het terrein van de garage meer af. De garage had de gasklep opengemaakt zonder toestemming en kwam daarna met een reparatie voorstel van 850 euro. Dat vond ik te gek. Doordat de auto niet meer liep werd een andere oplossing voorgesteld. De gasklep kon worden schoongemaakt. Kosten 120 euro. En even nieuwe software erin. Ik schok nu heen en weer bij 120. Als ik had geweten dat de gasklep niet de boosdoener was maar de koolstof baantjes van de eletronica had ik deze reparatie nooit laten uitvoeren. Contactspray van 5 euro had dit lapmiddel stukken goedkoper opgelost. Volvo dit valt mij erg van jullie tegen.

mart5
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2005 22:05

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door mart5 »

Wij zijn in bezit geweest van 2 Volvo's V50 2.0D
De klachten die hier omschreven worden hebben ook wij meegemeekt met allebei deze auto's.
De eerste keer op weg naar Spanje met de caravan tot 5 keer toe langs de snelweg stil zetten opnieuw starten en probleem weg.
Dit probleem kwam mij bekent voor omdat exact hetzelfde met een Opel safira had meegemaakt.
Verder een prima auto deze volvo, maar helaas omdat de dealer dit niet kon oplossen van merk veranderd
Nu heel tevreden in een Ford Mondeo

Volvo doe hier wat aan, anders kost je dit meer klanten en imago schade. En de oplossing is heel simpel, zie uitzending van Radar.

Jan_uit_DH
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 22:29

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Jan_uit_DH »

Ik heb een Volvo V70 XC AWD uit dec 1999. Hij heeft 135.000 km gereden. Het gasklephuis is inmiddels al 3x vervangen! 2x door mijzelf en 1x door de vorige eigenaar.

De laatste keer sloeg de auto een keer af midden op de snelweg in een file. De auto startte toen niet meer en toen de file langzaam oploste stond ik daar stil met 3 kinderen achterin midden op een 4-baans stuk snelweg terwijl aan beide zijden de auto's voorbij scheurden. Heb me zelden zo onveilig gevoeld! Na een minuut of 5 startte de auto gelukkig weer.

Ik heb na de reparatie uitgebreid met de garage over e.e.a. gesproken. Zij lieten me een hele stapel oude defecte gasklephuizen zien en vertelden me dat het een veel voorkomende reparatie was en dat het niet abnormaal was dat het gasklephuis iedere 40.000 km vervangen moest worden!

Ik heb na 90.000 km de automatische versnellingsbak van deze auto moeten laten vervangen en heb toen een tegemoetkoming van Volvo Nederland ontvangen. Heb verder ook problemen gehad met de ABS elektronica. Gezien de vele problemen met het gasklephuis lijkt me het niet onredelijk als Volvo hier een structurele oplossing voor zou bieden i.p.v. de dealers de hoofdprijs te laten rekenen voor een reparatie.

Mijn andere Volvo, een Amazone uit 1970, doet het nog steeds prima en deze ellende met de gasklephuizen is Volvo onwaardig!

heeksbleek
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2007 23:23

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door heeksbleek »

Europees aanpakken ?

Ze wisten het al heel lang, zie http://www.vexedvolvo.org/

heeksbleek
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2007 23:23

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door heeksbleek »

Vraag van S. Hendriks: Mijn vraag is eigenlijk of dit een meer voorkomend probleem is en of deze coulance redelijk is.

Coulance bedrag lijk redelijk: in 1998 met een VW Golf van 4 jaar oud en 80.000 km vastzittende zuigerveren. Motor moest uit elkaar en bij alle 4 cylinders alle zuigeveren vernieuwd. kosten 3000 gulden,
Coulance 50 % vd rep kosten. Rijdt nog steeds, inmiddels km stand 265.000.
(NB: het gasklephuis heeft vergelijkbare potentiometer met glijvlakjes, dit is nog nooit vervangen).

XC90gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2009 07:23

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door XC90gebruiker »

Ik ben sinds een klein jaar de eigenaar van een XC90 D5. Tot afgelopen najaar toen de auto een 50.000 beurt kreeg geen enkel probleem. De garage melde echter een olie lekkage en hiervoor moest de gehele motor uit de auto worden getakeld (8 uur werk volgens de garage). Latere controle gaf nog steeds een lekkage maar nu op de vulpijp of peilstok (een van de twee). Tweede kerstdag wilden we 's ochtends op vakantie gaan, bleek de auto op de snelweg nog maar 80 km/uur te gaan en stond er een storing Motor Management Service vereist. De ANWB erbij, zij konden het probleem niet verhelpen, andere auto geregeld maar bleek de auto toch zijn normale vermogen weer terug te hebben. De hele dag door Duitsland geen probleem en de andere ochtend zelfs de storings melding weg. Echter 2 dagen later weer terug en bij Oostenrijkse garage langs geweest, de computer gaf 2 storingen Luft Massen Messer-signal zu niedrig en Turbo Lader Steuerung- zu niedrig. Uitwisselen van de massa meter met een nieuwe hielp niet. Wel hebben ze een Abgasrückführungsventil vernieuwd. Maar een dag later was de storing weer terug. Bij de garage in Nederland de storing gemeld, de auto moest een dag komen, bij ophalen heeft de garage gemeldt dat ze de computer hebben gereset en nu het probleem over moet zijn, echter, afgelopen week kwam tot tweemaal de melding "motor management vereist" weer terug. Wie kent deze problemen nog meer?

rommelbak
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2009 07:33

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door rommelbak »

Volvo S60 problemen die je op het volvo-forum meldt
worden direkt gecensureerd of verwijderd
uit eigen ervaring blijkt dat problemen onder het tapijt worden gemoffelt
volvo s60 is een rommelbak
-kapotte motorsteunen.....structureel
-kapot gasklephuis...........structureel
-kapotte deurvergrendeling....structureel
-roest op dakbevestiging........structureel
-trillend stuur..............................structureel
enz enz

nog even over dat forum,
heb sterk de indruk dat dat volvo-forum gesubsidieerd is

ook ik stap over op een japanner
veel meer auto voor veel minder geld

Ruud52
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2009 12:35

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Ruud52 »

Rijdt nu ruim een half jaar een S80 uit 2000. Gekocht met 235d km.
Een prachtig mooie auto en met een hoog veiligheidsgehalte (zo dacht ik). Een prima auto en na een grote beurt bij aflevering waren we ook dik tevreden, het reedt alsof je in een luxe zetel van a naar b gaat.
Nu een aantal maanden begint de auto iedee keer wat in te houden net of je net iets meer of net iets minder gas geeft.
Ook komt er af en toe de melding motormanagement service spoed soms 1 x per week soms 1 keer per maand in het display.
Na het opnieuw starten is de melding weg en rijdt de auto weer normaal. Toen ik dat kortgeleden meldde bij mijn eerste 15000 km beurt vertelde de monteur me dat dit een bekend euvel was bij volvo, (het was een storing inhet gasklephuis) en ook een kostbaar euvel van
600 a 700 euro.
Bij de verkoop in juli vorig jaar werd ons verteld dat we een prima en veilige auto hadden gekocht en dan nu dit.
Ik zal dan ook de brief afwachten op deze site.
Het veilige gevoel is wel afgenomen

Volvo-forum.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:28

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Volvo-forum.nl »

Volvo S60 problemen die je op het volvo-forum meldt
worden direkt gecensureerd of verwijderd
uit eigen ervaring blijkt dat problemen onder het tapijt worden gemoffelt
Volvo-forum bestaat ruim 4 jaar en gedurende die tijd is er nog nooit iets gecensureerd of verwijderd.
nog even over dat forum,
heb sterk de indruk dat dat volvo-forum gesubsidieerd is
Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt. Volvo-forum is volledig onafhankelijk en wordt volledig privé door mij gefinancieerd.
ook ik stap over op een japanner
veel meer auto voor veel minder geld
ik hoop dat je dat beter bevalt en dat je daar 10 jaar zonder problemen in kunt rijden.

Volvo-forum.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:28

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Volvo-forum.nl »

Op www.volvo-forum.nl is volop ruimte voor discussie over elk onderwerp dat met Volvo te maken heeft.
Met meer dan 14.000 leden is het dé plek om van gedachten te wisselen.
Iedereen is er van harte welkom.
We houden ons wel aan de gebruikelijke regels van fatsoen en wellevendheid.

bertouwendijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2009 20:03

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door bertouwendijk »

Reagerend op uw trosradar aflevering 'Volvo' gasklephuis kan ik u melden dat mijn auto van het merk Ctroën Xara Picasso exact met dezelfde problemen kampt. Dit verschijnsel doet zich voor sinds kmstand < 1000 (de 1e week na aflevering in 2004)t/m heden kmstand 99100. Ook hier zijn computer reset,software vervangen (symptoom bestrijding) gedaan en is nooit daadwerkelijk het eigenlijke defect te verhelpen. Nu de garantie is verlopen, Ik heb as. maandag een afspraak bij de dealer, om de computer uit te laten lezen en weet intussen door het inroepen van een 3e partij die de computer heeft uitgelezen dat het om het gasklephuis gaat.Benieuwd wat de bevindingen van de citroëndealer gaan worden maar aldaar is mij al verzekert dat er van enige claim op garantie wegens de al
de leeftijd van ruim 4jaar van de auto geen sprake kan zijn.Significant detail is dat wanneer je gas plotsklaps wegvalt er levensgevaarlijke situaties kunnen ontstaan.Te denken valt wanneer men in een tunnel rijdt zonder vluchtstrook of op de linkerbaan een vrachtauto inhaalt en plots het motorvermogen wegvalt. Met vr. groet Bert Ouwendijk

robdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2009 20:52

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door robdv »

Ik rij zelf gedurende 30 jaar Volvo en dit naar volle tevredenheid ,aan de reparatie's die ik gedaan heb aan mijn volvo's ben ik in al die jaren niet veel kwijt geweest.
Het verhaal van de gasklephuisen is alleen van toepassing op de V70 en de S80 van 1999 tot 2002 en verder niet op de diesels of op de V40 of de S40 of de V50 of de S40 .
Echter wat zien we nu gebeuren veel mensen gaan met vuil gooien en ze breken een merk af wat zeker niet terecht is.
We praten hier wel over wagens die doorgaans tot ver boven de 300.000km kunnen draaien wat bij veel andere merken niet te halen is.
Ik weet zeker dat bij mijn dealer, ik als het gasklephuis het zou begeven niet voor een gesloten deur kom te staan als het om een bijdrage gaat.

EEN ZEER TEVREDEN VOLVO RIJDER -

Robdv

Gesloten