LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge hypotheken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
snake25
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:15

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door snake25 »

ik kan even niet volgen wat hier nu gaande is :?

denk niet dat het de bedoeling is om elkaar de vinger te gaan wijzen wat hier geschreven wordt maar dat iedereen een beetje zijn verhaal kwijt kan en waar we eventueel terecht kunnen voor advies

laten we nou niet zo met elkaar om gaan want ik weet ook even niet wat nu uiteindelijk jou probleem is HGJP.

zijn we in gebreke gebleven om te reageren op jou verhaal? dan zou je een punt hebben maar dat kan ook op een normale manier geuit worden

hou het aub voor zover het mogelijk is gezellig

gr maurice

snake25
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:15

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door snake25 »

eerst maar is kijken naar p&w :D wat daar weer te liegen valt

snake25
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:15

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door snake25 »

19 klachten? kan ik me haast niet voorstellen en geen wonder dat iedereen probeert de hypotheek te betalen en dat er maar 0,1% achterstand is wie wil er nou op straat terecht komen met evt. ook nog een gezin. je wordt zodra je niet betaald gelijk gebeld wanneer je wel van plan ben om te dokken, dan voel je je zo bedreigt dat je er alles aan doet om het betaald te krijgen ten koste van eventuele andere lasten die dan maar blijven liggen

ik ga slapen

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door gaal1944 »

HGJP
Je moet niet boos worden op Mattie en mij, want wij hebben jou geen leningen aangesmeerd hoor maar de heer Scheringa! En.... dankzij het het speeltje AZ komt hij nu positief in de belangstelling! En Mattie en ik gooien hier geen rotzooi op dit forum, maar proberen mensen te helpen! Als jij dat anders ziet kom je toch niet meer hier, niemand verplicht je hier te komen lezen of schrijven? Daarnaast wil ik je nog even het laatste nieuws mededelen dat de heer Scheringa met knipperende ogen Bij Pauw en Wittenan vanavond heeft verteld dat Tros Radar maar 19 gevallen met problemen heeft binnengekregen!
Hij deed daar nog een opmerkelijke uitspraak bij dat wanneer iemand in de problemen is gekomen de laaste kredierverstrekker voor het hele bedrag dient op te draaien. Ik ben benieuwd!

Snake ik ga nu even naar mijn mail kijken!

mvgr.

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Snake, ik heb geen mail van je ontvangen op

[email protected]?

Maar ik ga nu slapen

tot morgen

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Rense »

Beste Piet, Mattie en overige gedupeerden.

De officiële reactie van DSB Bank. (Ja, zelfs ik werd er boos van!!)

DSB slaat terug: ‘Wij kennen maar vier klagende klanten’
dinsdag 21 april 2009
DSB ligt stevig onder vuur in de media, maar slaat nu terug met een filmpje. De bank stelt maar vier klagende klanten te kennen. Je zou het door het kampioenschap van AZ bijna vergeten, maar bij DSB Bank van Dirk Scheringa is het even geen feest. De afgelopen weken is er in de media, waaronder in deze krant, veel negatieve aandacht geweest voor de wijze waarop DSB hypotheekleningen heeft verstrekt.
Om het sentiment ten positieve te keren, heeft de bank de euvele moed gehad een filmpje op zijn site te zetten (dsbbank.nl/over-dsb-bank/dsb-bank-in-beeld/klant-staat-centraal), waarin bestuurslid Hans van Goor vertelt hoe goed het met DSB gaat. Dat er zoals gerapporteerd in ieder geval honderd gedupeerden zijn, die zijn opgescheept met veel te hoge hypotheekleningen, is hem niet bekend. ‘We weten intussen van vier mensen dat er een probleem is.’

Schuldbekentenis

De bestuurder meldt dat het verhaal over gedupeerden steeds van twee dezelfde tussenpersonen afkomstig is. Dat zijn Pieter Leijssen van de Nationale Hypotheekpas en Jelle Hendrickx van FC&S. ‘Deze tussenpersonen hebben tot nu toe geweigerd aan ons iets te overhandigen’, vervolgt Van Goor, waarmee hij onomwonden stelt dat hij zonder hun hulp geen enkel idee heeft welke klanten een problematische hypotheeklening hebben, behalve die vier dan. ‘Voor al die anderen kan ik helaas niets betekenen’, zegt Van Goor.

Daarna volgen een paar uitspraken die lijken op een impliciete schuldbekentenis. De DSB-man zegt een groot team van vijftien adviseurs te hebben vrijgemaakt om eventuele problemen op te lossen. ‘Als we dingen in het verleden niet goed zouden hebben gedaan, willen we heel graag die zaak rechtzetten.’

Om er alsnog achter te komen wie de gedupeerden zijn overweegt DSB deze week een brief te sturen naar alle klanten om hen te vragen of ze klachten hebben. Tot besluit zegt Van Goor: ‘Laten we hopen dat we tot een oplossing komen.’ (De Pers)

bob27
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 apr 2009 11:18

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door bob27 »

Ook wij zijn er in 2005 ingestonken en de schaamte is bij ons ook groot ,van 146.000 euro naar 220.000 euro en een zooitje aan verzekeringen Inmiddels aangemeld bij de stichting hypotheekleed en nou maar hopen dat ze worden aangepakt die schurken uit wognum of waar die parasieten ook vandaan komen.Oja wij zijn ook schuldig aan goedgelovigheid en dat de hele wereld een paradijs is, maar we zijn wakker geworden en de realiteit is dat we genxxx zijn en dat we van de dsb niks hoeven te verwachten.Brieven schrijven of bellen doe ik niet meer want daar komt niks van terecht.

Gegroet medeslachtoffers

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Bob27
Bent u een van de 4,of van de 19 volgens Scheringa gisteravond bij P&W?
Ik ben al 4 jaar bezig met mijn zaak tegen DSB,ik tel denk ik ook niet mee?
De arrogantie ten top,wij worden gewoon ontkend!
De enige manier om te zorgen dat hij deze leugen niet verder kan volhouden,is met honderd gedupeerden bij zijn voordeur gaan staan!
Dan is hij uitgespeeld met deze leugen.
(maar dat is mijn mening)
Groeten Mattie

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

@mattie
Het is maar hoe ze tellen natuurlijk. Wat is feit en wat is fictie.
Veelal bij dergelijke acties zijn de randvoorwaarden voor wat er als schrijnend geval bestempeld wordt of als terechte klacht bij degene die onderzoekt anders dan bij diegene die onderzocht moeten worden.

Een hoog aantal uit eigen initiatief gaan roepen geeft meteen aan je slechte producten heb verkocht en dat is reclame wat je niet wil, niets roepen maakt je arrogant, dus ga je er maar "mild" tussen zitten.

Ooit eens in het verleden voor een bank dat is overgegaan (zal geen naam noemen) een onderzoek moeten doen naar het aantal schrijnende gevallen bij beleggingsverzekeringen gekoppeld aan het hypotheek. ( een woekerpolisactie voordat de affaire landelijke bekendheid had) en ik zat in bemiddeling voor een kostenverogeding voor een beleggingsproduct "wat de weg kwijt was").

In beide onderzoeken door het team waar ik deel van uitmaakte waren de aantal schrijnende gevallen/ klachten altijd hoger dan dat er bekend gemaakt werd. Ter loops van het onderzoek werden de randvoorwaarden steeds bijgesteld zodat er sprake was van een positiever resultaat van het onderzoek.
Rede erachter, wellicht imagoschade.

Zeg niet meteen dat DSB dit doet, ik kan wel melden dat dit fenomeen mij niet onbekend is. Veelal moet je ook goed je klacht registeren conform de regels van het KIFID en of AFM én de instelling waar je de klacht over hebt. En dat maakt vaak dat een klacht niet in behandeling genomen wordt.

Lastig lastig,

ben benieuwd welke kant dit opgaat en of er nog meer financiele instellingen zullen volgen

jane001
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2009 14:11

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door jane001 »

Even mijn (ons) verhaal:

Wij hadden een 1e hypotheek van 225000 en een 2e hypotheek van 22000 (gebruikt voor een verbouwing). De 1e liep bij Bank of Scotland en de 2e bij de DSB. Wij hadden vertrouwen in de DSB, want bij het advies voor de tweede hypotheek werd echt keurig alles uitgelegd. Achteraf gezien blijkt dat echter eenmalig te zijn, adviseur is ook niet meer werkzaam bij de DSB.....gaf waarschijnlijk WEL goed advies...

Op een gegeven moment werden wij gebeld met een aanbieding en of we interesse hadden voor besparing van duizenden euro's.
Ben ook maar een simpele hollander en luisteren kan geen kwaad.

Afspraak gemaakt en alles meegenomen. Tijdens dat gesprek werd berekend dat het voordeel 3000 euro per jaar zou zijn. Op zich was ik redelijk op de hoogte van hypotheken en verzekeringen, dus daar kwam mijn vragenvuur.
Kan ik mijn huidige levensverzekering meenemen?
Nee, dat is niet mogelijk want deze is niet toereikend
Hoe zit het met de kosten bij oversluiten, zoals boete en dergelijke?
Die zijn meegenomen in de berekening en bij de berekening komt u uit op 3000 euro voordeel per jaar, daar merkt u dus helemaal niks van.

Op de formulieren hadden we aangegeven dat we al OVR verzekeringen hadden, maar ook die waren volgens hen niet toereikend en voor de veiligheid blablabla.......dus toch nieuwe.

We hebben alles op papier gevraagd, maar dat kregen we niet. Het was op dat moment een renteaktie en die duurde nog maar 2 dagen. Maar of we in ieder geval vast het formulier wilden ondertekenen over wat er is besproken. De volgende dag had ik al bericht over de afspraak bij de notaris. Ik heb gebeld over hoe dat zat en toen kreeg ik doodleuk het antwoord dat ik een hypotheek had afgesloten.
Toen ik vroeg of ik dat kon annuleren omdat ik mijns inziens nog aan het nadenken was, werd verteld dat dat niet kan. Als we dat wel zouden willen, dan zou dat ons ruim 10.000 euro aan boete gaan kosten.

Bij de DSB krijg je geen schriftelijke offerte en ze zijn enorm snel als het om afsluiten gaat. Bij de notaris kan je niet meer zeggen dat je het niet doet, want dan heb je gewoon een vette boete aan je broek.

Als je dan achteraf alles gaat doornemen, dan pas realiseer je je wat je hebt afgesloten allemaal.

Laat ik het zo zeggen, ik ben absoluut niet dom maar wel te goed van vertrouwen geweest.

Nu maar zien hoe we er weer uit komen.

Ik ben gelukkig al vanaf voor het oversluiten verzekerd voor rechtsbijstand en ben nu dus bezig met de civiele procedure. Op de eerste brief hebben we de reactie gekregen dat ze de overlijdensrisico polissen van de tweede hypotheek wel willen beeindigen, maar daar gaan we natuurlijk niet mee akkoord.

Als het goed is krijg ik deze week de 2e brief van de rechtsbijstand. Ik ga echter door tot aan de rechter.....

Iedereen die in de problemen zit wens ik heeeeeeel veel sterkte in de strijd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Piet »

Scheringa zegt dat internet gebruikers liegen (het FD 4 april) .
Internetgebruikers zijn een andere mening toegedaan, want vertelt Scheringa wel de waarheid?
Scheringa beweert dat er slechts 19 klachten zijn over DSB.
Van Goor zegt zelfs dat er maar 4 klachten zijn.

De gedupeerden zijn van mening dat er meer als 1000 klachten zijn tegen DSB.
Vele DSB gedupeerden hebben in de afgelopen jaren klachten ingediend bij DSB.
Vele daarvan zijn afgewezen.
Vele van deze klachten van DSB gedupeerden zijn binnen gekomen bij de Stichting Platform Aandelen Lease.
In de afgelopen jaren honderden.
De meesten hebben zich aangemeld bij een advocaten/juristen kantoor om een gerechtelijke procedure op te starten tegen DSB.
Het eerste wat z’n kantoor doet is een ingebrekestelling indienen, dus een klacht indienen.
Leaseproces heeft ongeveer 350 DSB klanten.
De stichting Stapelkrediet heeft ongeveer 100 klanten (inmiddels heeft DSB eieren voor haar geld gekozen en is een schikking overeengekomen).
De advocaat mr. Meijer heeft ruim 60 DSB zaken, daarnaast zijn er nog een aantal advocaten die DSB klanten hebben.
Beursklacht heeft ongeveer 200 DSB klanten.
De stichting Hypotheekleed heeft meer dan 250 aangeslotenen.

De AFM is een onderzoek gestart naar DSB omdat er veel klachten zijn.
Voordat je een klacht bij de AFM kunt indienen moet je eerst je klacht indienen bij DSB.
Dus alle klachten die de AFM heeft zijn dus daarvoor ook ingediend bij DSB en afgewezen door DSB.

Maar DSB, bij monde van Scheringa en van Goor, blijven echter volhouden dat er bijna geen klachten zijn.
Dat er in 2008 17 zaken zijn gepubliceerd waarin DSB is veroordeeld wordt even niet genoemd.
Niet alle uitspraken worden gepubliceerd, dus het aantal uitspraken in 2008 ligt veel hoger.
Gisteren nog kreeg PAL 4 niet gepubliceerde uitspraken waarin DSB is veroordeeld.
Deze 4 uitspraken worden z.s.m. op onze website gezet.

In Pauw&Witteman van gisteren 20 april haalt Scheringa uit naar Tros Radar.
De uitzending is hier te zien :
http://pauwenwitteman.vara.nl
Klik op de uitzending van 20 april
Het bewuste stukje begint op 40 minuten en 30 seconden

Dat er meer als 19 klachten zijn is hierboven al aangetoond.
Dat er meer klachten zijn kunnen de DSB gedupeerden ook laten weten door een e-mail te sturen naar de redactie van Radar.
Heb je ook een klacht over je afgesloten contracten bij DSB en heb je deze ingediend bij DSB en is de klacht afgewezen of je hebt nooit meer iets gehoord, laat dit weten via:
[email protected]

Wil je weten of er in jouw situatie verder nog wat aan te doen is, mail naar [email protected]

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 21 apr 2009 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Beste Triple-NL2
Ik begrijp je verhaal, dat Scheringa natuurlijk in zijn eigen voordeel telt.
Maar hoe hij ook telt(lees Piet)dit is gewoon liegen.
Het gaat om klachten,als je er een zaak van maakt met Advocaat,is het eerste wat gebeurd... juist!
En zo zijn er 60 bij de ene,en 100 bij de andere.
En of die zaken schrijnend genoeg zijn? Ik meen,waneer je al die narigheid van een rechtzaak en alles wat erbij komt ervoor over hebt,het schrijnend genoeg is.
Mijn zaak zal mischien niet zo ernstig zijn als bv Jane 001 hieronder,het gaat om minder geld.
Maar bedrog is bedrog,en dit zijn serieuze klachten,hoe je het wend of keert.
Ik heb dan ook direkt Radar een e-mail gestuurd,en hoop dat iedereen dat hier doet!
Want ik vind dat hij hier niet mee weg moet komen.
Groeten Mattie

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Piet »

DSB slaat terug- we kennen maar vier klagende klanten

Dagblad De Pers reageert op het promo filmpje van DSB op de DSB website
Hier de link naar het artikel:
http://www.depers.nl/economie/301444/DS ... anten.html

Vandaag zijn 4 uitspraken in DSB zaken gepubliceerd op de website van PAL, 2 uit 2008 en 2 recente uit 2009.
Weer 4 klagende klanten minder.
De uitspraken door de rechtbank Alkmaar zijn hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/uit ... 072008.htm
http://www.platformaandelenlease.nl/uit ... 092008.htm
http://www.platformaandelenlease.nl/uit ... 2009-1.htm
http://www.platformaandelenlease.nl/uit ... 012009.htm

Respectievelijk komt 90%, 50 %, 40% en 65 % van de schade voor rekening van DSB.

Groeten,
Piet

Flash100
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2009 20:59

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Flash100 »

Mooie praatjes gisteren bij Pauw & Witteman van "de heer" Scheringa. 4 bekende gevallen.........?!!! Laat me niet lachen! Om moedeloos van te worden. En maar feesten van :( onze centen daar in Alkmaar! :x

erikzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:45

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door erikzijl »

Ik heb me ook opgewonden over de uitlatingen van Dirk Scheringa bij Pauw & Witteman. Terwijl hij zo zorgzaam is voor zijn ouders..bij de wedstrijd van AZ afgelopen zaterdag..weet hij c.q. DSB niet wat zorplicht inhoudt voor zijn klanten.

In aanloop naar de Radar uitzending heb ik ook een gesprek gehad met Jelle Hendrickx van FC&S. Ik zit al sinds vorig jaar in financieel zwaar weer als gevolg van de veels te hoge hypotheek, hypothecair krediet en aanvullende verzekeringen. Dit werd nog eens bevestigd door de heer Hendrickx: 'De verstrekking op inkomen en executiewaarde zijn buiten iedere proportie. Een oversluiting van je hypotheek is niet mogelijk.'

Ik heb daarom besloten om ook in zee te gaan met de Stichting Hypotheekleed en de heer Hendrickx. Heb vandaag een kopie van mijn hypotheekdossier van DSB opgestuurd.

Voor zover ik het heb gemist op het forum, ben ik benieuwd of er al passende oplossingen zijn getroffen voor anderen die zich ook hebben aangemeld bij de stichting hypotheekleed of Jelle Hendrickx.

Succes in de strijd!

Flash100
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2009 20:59

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Flash100 »

Ja Erik, ik heb me daags na de uitzending van Radar meteen aangemeld bij hypotheekleed en ook mijn gegevens opgestuurd. Is me die 59 euro dubbel en dwars waard. Hopelijk kan er wat gedaan worden voor ons.

erikzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:45

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door erikzijl »

Bedankt voor je reactie..ik zal ook voor jou duimen!

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door moniekB »

Hoi Eric

Jelle is druk bezig. Wij zijn 1 van die 4 waar Dirk S het over had. Deze week vinden de gesprekken plaats.

erikzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:45

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door erikzijl »

Hoi Moniek,

Hoop voor jou natuurlijk ook dat DSB jou tegemoet zal komen.

Ik moest vorig jaar nog alleen de strijd aangaan, zonder het gewenste resultaat.

Heb nu eindelijk het gevoel, dat er toch een positief resultaat valt te behalen.

Misschien ben ik wel nr. 5 :wink:

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door moniekB »

Ik help het je hopen.

Mocht ik wat horen laat ik het weten.

Ik kan helaas niet teveel plaatsen. Straks snij ik me in mijn vingers. Maar ik kan wel vertellen dat Jelle echt heel veel doet en er heel veel mee bezig is

Gesloten