LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Marjolijn Houwing
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:41

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Marjolijn Houwing »

Enkele berichten:

http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=56832

http://diereninhetnieuws.web-log.nl/die ... aketo.html

http://www.uitinbrabant.nl/uib/oss/site ... 91797.html

En als je verder googled kom je meerdere berichten/persberichten tegen van de inbraken.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

en de mensen hier weten allemaal dat er overal wel diefstal word gepleegt
maar dat er dan word gezegt ja worden er weggehaald sterven er
das allemaal normaal dat snapt iedereen

maar dat dat met duizende tegelijk gaat isa wat de mensen tegen het hoofd stoot

want als dat echt zo is kunnen ze beter geld besteden voor goede bewaking snachts ipv
andere dinge te doen;'
maar als mensen hier vertellen ow heb net gebeld idd mijn vogel ook dood
is frank als eerste die zegt ja das treurig maar ze krijgen meteen argument van hoe ut zit steeds zelfde verhaaltje
en mensen die dan hier zitten en zeggen ik blijf nop steunen worden opgehemelt

luister radar zal misschien idd niet alles naar goed doen hebben gedaan
maar geloof je nou echt als er niks aan de hand is en kan me niet schelen wat dat er wat naar werd gedaan

en als er dan niks zou zijn waarom worden mensen hier dan aangevallen als er niks is zou je toch moeten denken ze doen maar tegenbewijs zal uitstel geven

nee jullie blijfen hier tegen mensen aantrappen maar als je zelf getra-pt word zijn het relschoppers

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ picolientje

Dan moet je onthouden of even teruglezen, ik beschuldig niemand van liegen of rellen, ik wil alleen kenbaar maken dat bijna alle feiten hier al uitgesproken (geschreven) zijn. Dit hoef ik toch allemaal niet weer opnieuw te schrijven.

Alleen het wordt een beetje frustrerend dat sommige mensen ondanks te bewijzen die hier al neergelegd zijn, over hetzelfde door blijven malen.

En je zult mij nooit horen vertellen dat ik alles weet, ik weet niet zoveel hoor, ik zoek wat ik hier allemaal lees alleen even uit en daarna onderbouw ik mijn antwoord.

Als we het over door hameren hebben..... ik weet niet hoor maar wie blijft hier nu eigenlijk steeds over hetzelfde onderwerp doorgaan?
Terwijl er al verschillende keren een heel duidelijk onderbouwde verklaring voor is gegeven.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

picolientje


Geplaatst op 16 Jan 2009 17:16 door picolientje

Wel Pinkolientje ik zit echt op je gegevens te wachten zoek dat liever
voor je uit dan dat ik hier op het forum zit dat niet bij het onderwerp blijft.

En echt je mail zie ik tegemoet wel doen he je krijgt mijn vertrouwen.

Frans

docmaster
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2009 17:16

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door docmaster »

2 kerngezonde vogels in sept 2006 gebracht. 23 jaar met veel plezier in huis gehad. Door omstandigheden (leeftijd/verhuizing) leek het beter ze naar NOP te brengen. Dit LEEK goede oplossing. Na quarantaine/winteropvang zouden ze in grote voliere komen. Scherp in de gaten gehouden en zodra gemeld werd dat ze buiten waren gaan kijken. Tot nu toe vogels nooit gezien. Logisch, n.a.v. Radar gebeld en mij werd verteld dat beide vogels na 3 resp 4 maanden reeds in winteropvang waren overleden. Dus gewoon voorgelogen. Waarschijnlijk om donaties te kunnen behouden.
Beide waren kerngezond en in 23 jaar nooit ziek geweest. Dus bizar dat ze na 3/4 maanden reeds zijn overleden. Misschien dus wel verkocht ??? of slecht behandels???
Mij bij mijn vele bezoeken mij wel eens afgevraagd waar die duizenden vogels zouden zitten. Er zijn er wel veel maar geen 4 of 5000. Helaas hierop geen verder geen actie ondernomen en aangenomen dat ik blijkbaar altijd op het verkeerde moment in het park om mijn (ex)vogels te zien.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

nou parrotlover

dat werd er dus gezegt (zijn nog niet gechipt )
wil je papegaai koop maar vast kooi kan ff duren niet meteen morgen
ze bellen me als ze der 1 hebben wat weer zon herrie schopper is ( dat werd er bij verteld ze kunnen herrie maken maar dat gaat wel over op den duur )
toen antwoorde ik nog je gaat elende van een ander op je kop halen
mensen doen hem weg omdat hij niet handelbaar is
en dan kreeg ik als antwoord
ja maar kan der bij KWEEKER GEEN KOPEN HEB IK GEEN GELD VOOR WE PROBEREN HET TOCH MAAR

dus hop naar klein amerika ( dierenzaak vlakbij ) kooi halen en werd beestje ingezet
en idd 1 dagen vogel rustig beest weet niet waar hij is of wat dan ook maar daarna begint het pas

en ik heb nooit gezegt dat iedereen slecht is op nop en ik steun de vrijwilligers
alleen zijn er daar een paar die de zaak bescheiten en die moeten worden aangepakt
net zo goed als dat ergens anders in een park of dierentuin ook zou gebeuren

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

Kijk dit bedoel ik nou, met duizenden tegelijk.....

Waar haal je deze informatie nu weer vandaan???? Dit slaat toch nergens op, dit was zelfs niet bij Radar !!!!!!!!!!!!!

En wie vallen wij af ???
Tegen wie trappen wij aan ???

Lees gewoon rustig het forum door dan wordt heel snel duidelijk wie hier wel en wie hier niet mensen afvalt en aanvalt.

PS onderstaande link is ook voor Henri,


http://www.nu.nl/algemeen/1446125/ontvr ... terug.html

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ Ben even weg (vogels verzorgen)

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Docmaster ik heb een soortgelijk verhaal, en ls ik dit forum lees nog veel meer mensen. Ik vind het ook allemaal vreemd. Misschien heeft het iets met de overgang te maken van een woonkamer naar een voliere met andere vogels? Ik zeg maar wat. Ik zit het sectierapport af te wachten, ben wel erg benieuwd! De mijne was 30 jaar en ook nog nooit ziek geweest.

sofie030185
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:45

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sofie030185 »

Nee natuurlijk weet ik dat niet Angela Klomp!
Zal je een hint geven "roofvogels".

Doe de groeten aan je schoonbroer P.

Verder reageer ik niet meer op jou want je bent het typen niet waard!!

avdbold
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2009 16:00

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door avdbold »

Net de dierenarts van der Horst aan de telefoon gehad over mijn overleden papegaai Brutus.
De verdenking Kliermaag dilatatie syndroom is zeer groot.
Ik heb haar gevraagd of er meer dieren met deze diagnose zijn binnen gekomen omdat dit een besmettelijk virus is? Dit is inderdaad het geval. Ze vertelde mij zeer uitgebreid dat ze in het buitenland bezig zijn om een test te maken/vinden zodat deze ziekte kunnen aan tonen bij papegaaien. Op dit moment kan dit dus alleen bij dode papegaaien. Pas als deze test er is (wordt ongeveer over een jaar verwacht) dan zullen ze in dit park alle vogels hier op gaan testen. Als een vogel deze ziekte heeft is de kans dat hij dit overleefd zo goed als 0 (bron internet).
Ik ben door deze mevrouw zeer keurig te woord gestaan. Wel heb ik mijn ongenoegen geuit over het feit dat ik niet ben bericht over zijn overlijden en dat Brutus nu allang al weg is. Ook is er geen ring meer van hem.

Het KDS is dus besmettelijk wel is waar niet zo besmettelijk als b.v. papegaaien ziekte maar wel besmettelijk en dodelijk.
Wat dus inhoud dat er nog veel meer vogels aan gaan overlijden.

Door een medewerker van het NOP in de uitzending van Radar werd ook gezegd dat ze zo van hok tot hok lopen zonder te desinfecteren. DIT KAN DUS NIET MET ZO’N GROTE VOGEL POPULATIE.

Ik heb NOOIT het idee gehad dat Brutus een tekort aan voedsel had want altijd was er eten in de volière aanwezig als ik kwam. Maar door het gebrek aan deskundigheid, hygiëne en infectiepreventie is Brutus nu wel dood.

Ook al is dit park er met de beste bedoelingen, het functioneert niet als goede opvang. Er is gebrek aan deskundigheid en organisatie.

Ik heb nog steeds groot respect voor alle vrijwilligers die daar met al hun liefde voor de dieren de vogels verzorgen. Wat ik dan wel pijnlijk vind om te zien is dat de enige BETAALDE medewerker die in beeld werd gebracht geen hart heeft voor die dieren en het dus ook niet zo nauw nam met de hygiëne. HYGIENE is van levensbelang voor die vogels. Dat geld kan dan beter naar iemand gaan die wel hart heeft voor die dieren en anders naar iemand die wel verstand heeft van zaken.

Ook ben ik boos op de oprichter van het park. Duidelijk is dat er veel te veel GEZONDE vogels dood gaan en dat er dus iets niet in orde is. Hij kan wel zijn vogelpark in Suriname openen en tijgers willen gaan huisvesten maar hij heeft geen geld om Deskundig personeel in dienst te nemen.

Ik doe dan ook geen donaties meer die hij kan gebruiken voor andere doeleinde als voor de vogels in het park. Ik doneer in natura. En laat ik maar eens beginnen met een aan groot aantal afwasteiltjes en desinfecteer middel om kruis besmetting verder te voorkomen.

Mijn advies aan mensen is dan ook
Breng je papegaai niet naar het NOP hoe goed bedoeld en nodig ook. Het park functioneert niet naar behoren. Heb je daar een papegaai zitten haal hem weer op. MAAR pas op ze kunnen heel goed al ziek zijn.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

weer sla je de plank mis


toch wel erg als je zo nieuws gierig bent denk ik


dus zoek maar ff door sofie

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

avdbold bedankt voor de informatie, ik denk dat mijn papegaai hier hoogstwaarschijnlijk ook aan gestorven is.Hoe kwam jij dan in contact met die dierenarts? wanneer was jouw Brutus ook weer overleden?

avdbold
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2009 16:00

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door avdbold »

Brutus is 5 november overleden . ja kan de dierenart van der Horst bellen. 0402053097
ik heb inderdaad al van meer mensen vernomen dat deze diagnose is gesteld.
succes

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Dank je wel.. jij ook nog veel sterkte met het verdriet want ik weet hoe pijn dit doet..

Richard69
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Richard69 »

avanderbold.. check de verhalen op het forum meeste papegaaien waren na opvang binnen een paar maanden al dood.

Heb onderstaande regel op het net gevonden bij een beschrijving over de ziekte,

Het is niet bekend hoe lang de periode is tussen het moment van besmetting en de eerste ziekteverschijnselen (= incubatieperiode).
Er kan dan ook niet worden aangegeven hoe lang vogels in quarantaine moeten blijven alvorens ze in het bestand op te nemen.
Vogels kunnen na meerdere jaren pas verschijnselen vertonen en dood gaan.

Zie,

http://www.papegaaischool.be/kliermaagsyndroom.htm

avdbold
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2009 16:00

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door avdbold »

jep ik ben op de hoogte omtrent het virus. heb van alles uitgezocht. dank je wel

jappert22
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2009 02:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jappert22 »

Beste mensen ik zat het eindhovens dagblad te lezen en zag dit.

http://www.ed.nl/regio/veldhoven/435350 ... n-orde.ece

Hieruit blijkt dat het park dus wel oke is.

Dus al dit gezeur is nergens voor nodig.

Ik hoop dat de mensen daar lang door kunnen gaan met het werk wat ze nu doen. En hoop dat degene die hier achterzit snel wordt aangepakt evenals radar, werkelijk waar radar heeft weer eens bewezen dat het klinklare onzin is wat men daar zegt.

Want met een klip en plak reportage mensen op een verkeerd been zetten ook veel ex papegaai houders bezorgt maken om hun beestje. En dan ook nog eens het levens werk van hardwerkende mensen de grond in boren.


Mensen lees de advertentie op deze link maar eens .

http://www.ed.nl/regio/veldhoven/435350 ... n-orde.ece

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

picolientje


Geplaatst op 16 Jan 2009 17:36 door picolientje

PinkolientjePinkolientje

Er is een vete en die heeft Radar voor het verkeerde karretje gespannen en die is er blind ingelopen Radar moet nu toch wel heel zorgvuldig zijn as maandagom niet echt in de problemen te komen.


Maar ons onderzoek kost tijd maar wie het laatst lacht , lacht het best
niet dat we daar op uit zijn maar wel op gerechtelijkheid net als in het
verleden.

Beschadig je nu liever niet zelf verder laat dat over kar spanners

Ik bedoel dit echt goed voor je

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

Geplaatst op 16 Jan 2009 18:54 door Frans en Nanke Verbunt


--------------------------------------------------------------------------------

picolientje


Geplaatst op 16 Jan 2009 17:36 door picolientje

PinkolientjePinkolientje

Er is een vete en die heeft Radar voor het verkeerde karretje gespannen en die is er blind ingelopen Radar moet nu toch wel heel zorgvuldig zijn as maandagom niet echt in de problemen te komen.


weet niet wat dit moet er staat geplaatst door picolientje heb dit niet geplaatst hoor

Gesloten