LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

sorry ben ik toch nog ff

ik denk controverse dat jij zelf geen papegaai hebt want je praat als kip zonder kop

en als je der wel 1 hebt dan weet je zelf wel hoeveel pijn het doet als je dat dier weg moet brengen

maar denk zelfs dat je nog geen hond hebt ben je te koud voor

Jetjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:54

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jetjes »

jasper76 ik denk dat ze meer winst maken dan je denkt. Want hoe kunnen ze anders ergens anders een park opzetten.

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

@Jetjes,

Nou dat verdriet om die papegaaien kan ik niet echt serieus nemen hoor. Als ik hier lees dat sommigen pas na jaren eens een keertje gaan kijken hoe het met hun "Kippie" gaat, dan zat de liefde blijkbaar niet diep. Verder vind ik het in principe allemaal dierenmishandelaars, die papegaaienbezitters. Er wordt alleen gekeken naar het eigen plezier, maar de gemoedstoestand van het dier laat ze koud. Ieder weldenkend mens zal toch eerst naar de consequenties kijken als ze zo'n beest aanschaffen.

Ik heb geen belang in de NOP. Ik ben alleen donateur. Het kost me dus alleen maar geld. Ik dacht wel dat deze opmerking langs zou komen.

@Picolientje,

Ik heb inderdaad geen papegaai. Gelukkig maar voor het dier zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door controverse op 13 jan 2009 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.

DianneJoa
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door DianneJoa »

@ Controverse

Tuurlijk worden er fouten gemaakt, waar niet?

Heb er zelf zoals ik aangaf ooit een dag meegewerkt omdat ik enorm geintresseerd ben in gedrag en (op)voeding van papegaaien. Heb ook ervaring met de vogelarts aldaar op het park ze heeft door haar kennis mijn gaai die ik weer overgenomen heb van een omaatje, gered van de dood, ook omdat deze verkeerde voeding heeft gehad de eerste 10 jaar van haar leventje.

Ben van mening dat de inzet ter plekke van goede harte is. En op zich is het niet verkeerd als dergelijke instellingen geregeld gecontroleerd worden! Duidelijk is wel dat er meer betaalde banen in zulke parken nodig zijn, maar helaas daar is gewoon geen geld voor. Op dat gebied zit de overheid gewoon fout!

Wat Dhr van Megen in zijn vrije tijd doet moet hij weten, of hij nu Toekans gaat kweken in Suriname of een bakkerij begint in Lutjesbroek zal mij een zorg zijn. Als hij dat allemaal volgens de CITES regels doet, prima.

Maar ik vindt het laat genoeg ik ga lekker slapen (hoop ik) want wat het NOP vandaag is aan gedaan vindt ik echt verschrikkelijk. Mochten er wanpraktijken zijn zal ik dat zeker ten zeerste betreuren, maar ben van mening dat dat niet zo is. Wat dat betreft hoop ik dat er snel een goed onafhankelijk onderzoek komt en dit ook snel gepubliceerd gaat worden.

peter135
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door peter135 »

Ik heb in 2001 vier vogels daarheen gebracht, voor hun vrijheed.
Kreeg een certificaat zoals ik zag op het programme, ben terug gweest elke jaar, maar kon mijn vogels niet vinden. Op dat Certificaat stond iets over, waaneer mijn vogels zouden overleden, zou ik bericht krijgen

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

@DianneJoa,

Ik ben het helemaal met je eens.

@kelly10,

Overal in het park staan borden waarop staat dat je als particulier geen papegaai moet kopen. Wat je zegt klopt dus niet.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@kelly10,

Overal in het park staan borden waarop staat dat je als particulier geen papegaai moet kopen. Wat je zegt klopt dus niet.

Naar boven




Dus je moet eerst naar het park gaan, om al die lieve papegaaien te gaan bekijken.

Wat zouden de mensen nu onthouden als ze het park uitlopen, de papegaaien of de borden.
Dat zal erg helpen.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Controverse

Gelijk heb je, mensen willen een schattig, met pap opgevoerd papegaaitje, maar helaas het diertje wordt geslachtsrijp en krijst de hele buurt bij elkaar, doek erover en geen aandacht. Het beestje plukt zich helemaal kaal van de stress en wordt daarna "gedropt" op het NOP. Wij mogen de problemen oplossen met een vogel die helemaal "geflipt" is. We doen ons stinkende best, meer kunnen we niet doen. En al dat Suriname gelul, waarom mocht Tonnie van Meegen daar zijn eigen verhaal niet over vertellen? Dan had iedereen begrepen hoe het zat.

DianneJoa
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door DianneJoa »

@Kelly


Het park staat vol met borden waar op staat dat je een gaai niet zomaar in huis moet nemen zonder voorkennis enz...

Ook liggen er folders bij de kassa enz enz

Bericht gewijzigd: Oke was al gemeld....

Staat trouwens ook op de site van het NOP....

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@DianneJoa

Bij 60% van de mensen gaat emotie boven het verstand.
Dus ga je ze niet eerst iets lekkers laten zien, en dan vertellen dat ze er niet aan mogen komen, dat werkt niet.

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

@kelly10,

Bij de ingang bij de nieuwe speeltuin staat een bord met daarop heel indringend verteld waarom je geen papegaai moet kopen. Als ik het goed heb staan er wel 15 redenen vermeld op een manier die iedereen kan begrijpen.

Voor mijn kinderen van 5 en 7 jaar werkt dit inderdaad niet. Die willen ook zo'n schattige papegaai. Gelukkig ben ik dan als volwassene wel verstandig genoeg om hier niet op in te gaan. Verstand is echter het grote gemis bij veel mensen die zo'n dier kopen.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

lees voorgaande reactie.

Zoek maar even op google, die 60% is geen verhaaltje, is gewoon wetenschappelijk aangetoond, dus het werkt gewoon niet.

Wij kweken hier zlef met lories en papegaaien.
Bezoekers zijn niet welkom, alleen al om ziektes te voorkomen.
En er gaat geen enkel vogel naar een particuliere woonkamer.
En ik maak er dus ook geen reclame voor.
Wij proberen soorten in stand te houden, en ze niet uit te roeien

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

@kelly10,

Mooi werk! Veel succes ermee.

vogelliefhebber
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:16

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door vogelliefhebber »

Wij zijn regelmatige bezoekers van het NOP en dat is al vele jaren. Ik heb er nog nooit misstanden gezien en ben er graag met het voeren van de dieren. Ik zie nooit lege voerbakken of drink bakken. Ik sta er dan ook van te kijken wat Radar vanavond uit heeft gezonden. Omdat wij achter hun werkwijze staan zijn wij dit jaar ook kooi sponsor geworden. Ik ben wel hevig geschrokken maar kan me niet voorstellen dat het allemaal feiten zijn. Waarom zijn er helemaal geen positieven zaken naar boven gekomen en waarom liet Radar de directeur niet uitspreken. Er werden alleen maar beschuldigingen geuit. Jammer!!!! Als er iets niet goed is moet dat onderzocht worden, maar ik ben er van overtuigd dat het niet zo erg is als dat Radar nu voor doet komen. Ik hoop dat deze uitzending niet te veel schade aanricht, want ook dan zijn de dieren de dupe.

PeCe
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door PeCe »

Zo te zien hebben ze bij Radar wel wat ze wilden. De papegaaienwereld op zijn kop zetten en het NOP zwart maken. Daarnaast bezorgd Radar onnodig leed bij "zielige oude omaatjes" die nu weer aan hun afgestane papegaaitje moeten denken. Want dat papegaaitje waar ze nooit meer naar om keken heeft het nu ineens slecht??

Radar speelt weer in op de gevoelens en gaat voor de TV-kijkcijfers. Want groot deel van de bevolking weigert toch na te denken en als het maar op TV is of in de krant staat, dan is het waar. Dat zie je ook hier weer in de reacties. Radar heeft het onderzocht, dus het is waar.

Je reinste kul. Men heeft gewoon met cijfers zitten spelen. Diverse oude cijfers en nieuwe door elkaar gehaald. Die cijfers aan anderen zoals Rosemary Low laten zien, ja logisch dat die dan zo reageert. Dat doet iedereen als je onjuist onderbouwde cijfers toont.

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

jullie slaan de kop helemaal mis want de officier van justitie heeft de zaak in onder zoek

Frank Meijer
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frank Meijer »

Beste redactie van Radar,

Ik denk niet dat jullie het besef hebben wat de NOP is aangedaan met jullie waardeloze uitzending. Ongegrond, niet op juiste cijfers gebaseerd en vooral geen tegenbewijzen accepteren.

Waarom werden de interviews van o.a. de patholoog niet uitgezonden? De gesprekken met Tonnie van Meegen? Simpel: paste niet in jullie straatje! En dan een stukje tekst wegknippen uit een verhaal en als uitspraak monteren in de uitzending over kinderen? Erg laag bij de grond.

Cijfertjes baseren op een klein gedeelte van de administratie en opblazen maar! Totaal niet onderbouwd!

Ik hoop dat er ergens een advocaat rondloopt die ons wil helpen. Want dit verdient om een harde actie.

Vanavond stond bij Hooimeijer een leuke foto op zijn site van een grijzeroodstaart in een kooitje met de lachwekende tekst: ik hoor niet in een opvangcentrum... Deze man lacht zich (misschien gelukkig, mijn woorden!) nog dood! Het is hem eindelijk alsnog gelukt om het NOP zwart te maken. Bravo Radar, zijn al jullie uitzendingen zo gemaakt? Zonder een goed research werk?

Ik ben als webmaster verantwoordelijk voor de website van het NOP. Misschien leuk om te melden voor de aanstichters van dit leed, dat ik zojuist 3 uur ben bezig geweest om alle verwensingen en zelfs doodsbedreigingen van het gastenboek te verwijderen!!!
Misschien ook wel even leuk om te melden dat ik alle bewijzen verzameld heb, inclusief de ip-nummers van deze mensen. Radar, ik stel voor dat jullie de advocaatkosten gaan betalen voor alles? Want jullie uitzending heeft het NOP in zo een kwaad daglicht gesteld dat de donaties een stuk minder zullen zijn.

Dank dat we dankij jullie weer terug bij af zijn!

pipelski
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door pipelski »

Ik vind het ook heel erg wat Radar in elkaar heeft geknutseld:
Alle leed dat de NOP is aangedaan, de onrust bij alle mensen die een papegaai hebben afgestaan, verschrikkelijk voor alle medewerkers van de papegaaienopvang.
Positief komt het bericht over op de site van de NOP, zo'n onderzoek laat je niet doen als je iets te verbergen hebt.
Valt me op de positieve reakties hier zijn vooral van medewerkers en mensen die de NOP goed kennen en er vaak komen.
De negatieve vaak van mensen die er meer afstand van hebben.

Ik wil ook nog even zeggen dat ik me eraan stoor dat vaak gezegd wordt, dat mensen ondoordacht een papegaai kopen. Ieder geval is verschillend, daar kun je zo niet over oordelen. Ik heb mijn papegaaien overgenomen van een longpatient, daar zaten ze al meer dan 15 jaar.

Het is vreselijk dat door deze uitzending de donatie's zullen teruglopen.

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

pipelski je slaat de kop mis de nop doet de onderzoek niet dat doet ministerie van landbouw en visserij en de fauna en dier en welzijn

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

en daar gaat de minister verbruge over

Gesloten