LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PlayStation 3

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
PS3er
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:33

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door PS3er »

Ik ben net door de hel geweest van een lens die kapot ging en het hele circus daarna. Lever je hem dus in en dan wacht je gewoon een 6 weken en vervolgens bellen ze dat hij geleverd is. En dat zonder dat ze het vooraf aanmelden dat ze het komen brengen. Dus weer terug dat pakket. bel je met Sony en dan wordt er gezegd dat niet op een DHL service punt kan worden geleverd, dat zit niet in het contract. Dus na een paar keer heen en weer sturen is het uiteindelijk gelukt, na nog eens 6 weken....

SHARKFORCE
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2008 15:36

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door SHARKFORCE »

Ik was van plan om een PS3 aan te schaffen,maar ik zie er voorlopig maar vanaf als ik al deze berichten lees.Ik weet niet wat ik moet geloven over de PS3,dat Sony een slechte klantenservice heeft dat weet ik nog van mijn PS2...dat is echt bagger!(de klantenservice!)Maar als ik de berichten over de PS3 moet geloven,dan is de PS3 te vergelijken met een auto waar na een jaar de wielen er spontaan afvallen tijdens het rijden.Veel mensen zijn duidelijk niet blij met het omruilen van een defecte PS3 voor een gereviseerde,misschien moet Sony toch maar van dat systeem afstappen.Laat ik het zo stellen:Nintendo heeft wel tevreden klanten!En die krijgen wel hun eigen console terug.Sony heeft wat consumentenvertrouwen betreft wat goed te maken.

Idree
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 04:59

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Idree »

Ik heb diverse internet artikelen opgezocht.

Er zijn studie's naar de duurbaarheid van console's gedaan en de PS3 is de beste uit de bus gekomen met een failurerat evan 0.4%...

de Wii heeft een failurerate van 0.7% en de 360 een failurerate van 22%.

Ik heb mijn PS3 aangeschaft aan de hand van deze informatie en hij doet het nog prima na 13 maanden.

Raar dat TROS niet eerder de problemen van de Wii onderzoekt.

Zoals de Wii controller bandjes die constant knappen.
Waarvoor Nintendo al 2 x is aangeklaagd.

Zoals dat er wekelijks 10 mensen ongelukken oplopen door met de Wii te spelen.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 08:07

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb deze manier van doen door sony ook meegemaakt bij het defect gaan van de PS2 van mijn zoontje.
Ook de mediamarkt waar ik dit apparaat had gekocht verschuilde zich achter deze manier van doen en was in eerste instantie niet van plan zich aan de nederlandse wet te houden. Ik had zelfs de indruk dat het personeel achter de balie moetwillig verkeerd geinstrueert was. Na enig aandringen heeft men toch moeten toegeven dat hun werkwijze verkeerd was en heeft men de PS2 gerepareerd volgens de nederlandse wet.
Ik denk dat radar ook eens moet uitzoeken in hoeverre winkeliers zich verschuilen achter dit soort praktijken.

P.L.F.Noorland
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 08:42

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door P.L.F.Noorland »

Bedankt voor het publiceren van een klachtenbrief voor playstation 3.
Het lijkt mij een goed idee om de gebruiksduur van allerlei gebruiksproduckten te publiceren, zo dat men, in alle redelijkheid, kan reclameren, indien een artikel niet naar behoren functioneerd.
Met vriendelijke groet P.L.F.Noorland.

linkeloetje5
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 11:07

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door linkeloetje5 »

bij mij het zelfde probleem, leest geen spel of blue-ray.
wel cd/dvd. 1jr en 1 maand oud, gebeld naar helpdesk, klacht aangemeld, wordt onder garantie gerep. inmiddels 3 weken weg nog geen ( omruil) ps3 ontvangen.na wat onderzoek zie ik dat deze klacht vaak voor komt.

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door henson »

Er zijn veel meer klachten over de PS3 dan Sony beweerd, alleen niet iedereen meldt deze online.... Kan ook niet anders, er zit gewoon een constructiefout in, dus moeten er veel in omloop zijn die op het punt staan het te begeven.

Die van ons begaf het gelukkig net 1 maand binnen de garantie, eerst dachten we dat het een storing was dus de helpdesk gebeld, een harde reset hielp niets, we moesten het toestel maar opsturen. Nou, ik dacht dat moet de winkelier maar doen, via hun distributie.... Via Google hadden we de vele klachten op de divers internetsites al gezien (o.a. dit forum telde in september al 25 pagina's met klachten over de PS3, er moest dus een fabrieksfout inzitten. Dus naar Intertoys, maar nee, heel lang praten, eerst personeel, toen de manager erbij en men bleef op het standpunt staan dat Sony dat moest oplossen en dat we hem zelf moesten opsturen. Zelfs een originele doos van bijv. een etalage-exemplaar kan er niet af, wat een slechte service van Intertoys. OK, voor een keertje zullen we het zelf maar doen dan...
Verzekerd verzonden, je wilt zo'n duur ding toch niet kwijt raken en na drie dagen retour gehad......NOG NET ZO DEFECT ALS TOEN IE DE DEUR UITGING!!!
Wederom contact met de helpdesk, wederom verzekerd verzonden, we zouden een andere, gerepareerde krijgen.... ook al zoiets.Ook de verzekerdverzendkosten krijgen we van Sony niet retour!!
Afijn, na drie weken wachten krijgen we het ding thuis...DOA, het toestel doet helemaal niets! Ben het nu helemaal zat, heb namelijk de laatste bij het postkantoor ook al m'n autobumper aan barrels gereden..is welliswaar niet de schuld van Sony, maar het knaagt toch! Boos terug naar Intertoys, ben de hele zaak zat en wil m'n geld terug. Wederom eerst alles uitgelegd aan personeel, daarna nogmaals aan manager en wederom ontwijkende antwoorden "bedrijfspolicy, hoofdkantoor etc.etc."kortom na half uur praten schiet het nog niet op. Wordt dan even heel boos! Zeg hardop dat ik dit geneuzel zat ben en zet m'n woorden kracht bij door met de vuist op de toonbank te slaan. Zij zijn als verkoper verantwoordelijk en zoeken het maar met Sony uit! Ik sta daar als klant buiten! Heb hen twee keer de kans gegeven het ding te repareren en wil nu m'n geld terug of een nieuwe! Kom desnoods iedere zaterdagmiddag in een volle zaak klagen! Hele zaak stil... Mensen kijken verschrikt op en manager ook. Gaat direct met het hoofdkantoor bellen... Geld terug doen ze niet aan, maar kan wel een nieuwe krijgen, nee geen 60 G PS2 compatible, maar wel een 80G die alleen PS3 blu-ray speelt. Kies maar voor het laatste, incl. opnieuw een jaar garantie, meer zit er niet in. Hopelijk heeft deze geen kinderziektes meer......
Raar hoor, dat je eerst je grieven hardop kenbaar moet maken en je argumenten met de vuist op tafel moet uiten om gewoon te halen waar je recht op hebt, niet leuk, maar soms kan het niet anders..... 500 Euro is voor ons gewoon teveel geld om weg te geven.

George Michael zei het al: SONY SUCKS!

Groetjes, Henson

xboxsukz
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2008 20:07

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door xboxsukz »

xboxsukz Je begrijpt er weinig van. Als consument heb je zeker rechten en wat jij beweert klopt niet! Je hoeft geen extra garantie bij te kopen....allemaal geldklopperij.
Met alle respect, ik denk dat je mijn post niet helemaal begrepen hebt. Als je geen extra garantie wilt kopen vind ik dat prima. Als je het op de winkel wilt verhalen me behulp van een juridisch getint briefje omdat je je aankoop ergens hebt gedaan waar de service beroerd is vind ik dat ook best.

Wat mij niet bevalt is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen product en leverancier. Met als gevolg dat potentiele kopers zoals SHARKFORCE afgeschrikt worden. Zoek gewoon een winkel uit waar je goeie afspraken kunt maken voor als er wat misgaat, en zoals al eerder gemeld de huidige generatie PS3s heeft een nihile uitvals percentage.

En nogmaals ik vind het een schande dat TROS Radar met leugens en bedrog probeert te scoren op deze manier. Nog steeds hebben ze hun valse bewering dat er in de gepubliseerde brief van Sony iets zou staan over 68 gevallen niet aangepast. Het gevolg is dat andere sites zoals nu.nl klakkeloos zulke beweringen overnemen, en nog verdere schade aan het product doen.

Ik hoop dat Sony gerechtelijke stappen tegen TROS Radar neemt zodat er een halt wordt toegeroepen aan dit soort destructieve amateur journalistiek.

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door henson »

Beste Forumgebruikers,

Lees hier een aantal reacties die het service beleid van Sony Nederland wel ok vinden. Dit is ronduit belachelijk en wel om de volgende redenen:

- Klant moet zelf verzendkosten betalen (kan welliswaar ook gratis, lees "onverzekerd', maar dan is het risico bij zoekraken voor de klant zelf! En dat terwijl de helpdesk aanraadt het toestel in een neutrale doos te sturen en niet in de originele omdat ie anders "uit de auto valt....")
-Klant krijg eigen toestel niet retour maar een gereviseerd toestel van iemand anders.....(Stel je voor dat ze dat bijv. met auto's doen: je koopt een nieuwe auto en de motor gaat binnen een jaar stuk. Dealer zegt: stuur hem maar retour fabriek, wij doen er niks aan. Je krijgt een andere gerepareerde, welliswaar met heel veel km's, afgejakkerd,afgeragd,maar.....hij doet het en is opnieuw gespoten! Geen mens die dat zou accepteren.
-Anderhalf a twee jaar na de introductie van dit dure speelgoedje zijn er zoveel klachten op internetfora over dit toestel (alleen al op deze site zitten we al op bijna 40! pagina's klachten!) dat iedere weldenkende fabriekant zich achter de oren zou krabben, de fabrieksfouten zou toegeven en het servicebeleid zou aanpassen, helaas is Sony zo groot geworden dat men de kinderziektes gewoon op de eerste gebruikers afwenteld, bah, slecht beleid. De krantenjongen die na een jaar door weer en wind eindelijk zijn speeltje kon kopen en zich nu door dit bedrijf vreselijk besodemieterd voelt zal in de toekomst nooit meer een Sony product kopen, dit kost alleen maar klanten.

Sony Sucks!

Henson

PS: Heb dus zelf geen Sony flatscreen gekocht, maar een Sharp!
Standaard 3 jaar garantie, nog niks mee gehad, maar in geval
dat, komen ze aan huis repareren, gratis!
Zo kan het ook!

xboxsukz
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2008 20:07

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door xboxsukz »

Beste henson, ik weet dat technische onderwerpen best moeilijk kunnen zijn om correct over te discusseren maar als je denkt dat de gemiddelde internet bezoeker over je onjuistheden heenleest heb je het zeker mis.
- Klant moet zelf verzendkosten betalen (kan welliswaar ook gratis, lees "onverzekerd',
Lijkt me niet eens nodig om deze te weerleggen want je doet het eigenlijk zelf al.
-Klant krijg eigen toestel niet retour maar een gereviseerd toestel van iemand anders......
Je brengt dit alsof dit de enige manier zou zijn waarop reparatie gebeurt terwijl het hier een EXTRA SERVICE betreft, waar ze geen enkele verplicthing toe hebben, aan mensen van wie hun fabrieksgarantie is verlopen. Als je daar geen gebruik van wenst te maken dan doe je dat toch gewoon niet.
(alleen al op deze site zitten we al op bijna 40! pagina's klachten!) dat iedere weldenkende fabriekant zich achter de oren zou krabben
Nu ben je echt de boel aan het opkloppen, er staan nergens op dit forum 40 paginas met klachten. Of telt (goh wat erg) en (ik heb nooit problemen) ook als klacht.

Ik hoop dat er niet veel meer van dit soort stemmingsmakerij door de moderators wordt toegelaten. Alhoewel TROS Radar het zelf ook niet zo nauw neemt met de feiten.

fuckeduck
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2008 19:44

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door fuckeduck »

die van mij vertoonde detzelfde problemen, alleen ik zit ook nog net 2 maanden binnen de garantie, en heb het ding nog maar weinig gebruikt, alleen 2 spellen uitgespeeld en was bezig met een derde spel, nog geen film erop gespeeld of zo.

nu had ik ook gebeld en ze hebben me via email een coupon opgestuurd om de ps3 op te sturen, gratis via de post.

dat heb ik gedaan, en zit nu zo'n 15 dagen te wachten, maar ik heb nog steeds niets terug, weer gebeld, zal wel pas begin volgend jaar worden, ook ik krijg een gereviseerde andere ps3 terug dan mijn eigen, waar ik bezonder zuinig mee ben omgesprongen, wat ik terug krijg moet ik maar afwachten.

wilde ook een losse sony blu ray dvd speler kopen, maar dat heb ik dus maar niet gedaan, ben mooi voor een ander merk gegaan, voor mij geen sony meer. noooiiiiiit meeer.

kliffie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 21:26

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door kliffie »

ik heb in januari 2008 een ps3 gekocht naast de xbox360 die ik al nu al meer dan 3 jaar heb.
Laatste tijd moet ik mn ps3 spanningsloos maken en weer opnieuw opstarten voordat ik een blu-ray film kan gaan kijken. Als ik dit niet doe dan heb ik alleen geluid en geen beeld. Na al deze negative rakties wil ik nog niet mn ps3 opsturen totdat natuurlijk mn schakelaartje kapot gaat ;-)

Sony neem toch een voorbeeld aan van je rivaal Microsoft en geef gewoon 3 jaar garantie.

Klein voorbeeldje: mijn xbox360 was defect en kreeg netjes weer een nieuwe....helaas wel voor de 5e keer maar wel buiten de 3 jaar garantie die Microsoft gegeven hadden....met 3maanden gratis xbox-live gold binnen 2 weken...

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door henson »

@ xboxsuks:

Goed lezen is inderdaad moeilijk; begin maar eens alle reacties en klachten te lezen op deze site, kijk maar bij forum/speelgoed/leest geen disk meer (6e item).
Daar vind je 38 pagina's aan PS3 ellende oftewel 566 reacties sinds de eerste post op 9 jan 2008 en de laatste was vandaag! Oh ja, hier en daar staat ook nog een positieve reactie...., mijn excuses aan
allen die daartoe behoren (Sony medewerkers uitgesloten natuurlijk :-).
JIJ toch niet hoop ik??)

Sony levert niet alleen gereviseerde toestellen aan mensen van wie de garantie is verlopen......maar ook binnen de garantietermijn! En dat noem jij dan EXTRA SERVICE??? Oh, nee, sorry jij maakt daar geen gebruik van en koopt gewoon een nieuwe omdat de oude binnen de garantie termijn defect is geworden, betere klant kan een winkelier niet treffen.
Dat zijn vast dezelfde mensen die een apparaat van €500,-- onverzekerd versturen..Als ie niet aankomt, kopen ze toch gewoon een nieuwe..., dat zijn dus de uitzonderingen met heeel veeel geld waartoe jij kennelijk ook behoort.

Nee, sorry xboxsucks (overigens lijkt het wel alsof je bij de damagecontrol van Sony werkt); al deze PS3 klachten zijn geen hersenspinsels van de klagers, maar gewoon harde feiten waar Sony zich niets van aantrekt (maar in de toekomst wel de rekening krijgt).
Door vele klachten te negeren en te bagatalliseren en daar maak je geen vrienden/klanten mee.

Vandaag nog gepost door ene fuckeduck: "voor mij geen sony meer, noooiiiiit meeer". Need I Say More?

I rest my case: SONY SUCKS!

Henson

halvewaarheid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2008 10:32

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door halvewaarheid »

Waarom vertellen ze bij Radar altijd halvewaarheden, ook meneer de advocaat verteld weer niet het volledige verhaal....

Neem bijvoorbeeld punt 2 in zijn voorbeeldbrief:

"2. U bent tegenover mij verplicht om het product kosteloos (!) te (laten) repareren. De reparatiekosten zijn voor uw rekening, ongeacht of u deze op de fabrikant kunt verhalen."

Dat is gewoon niet waar, als het product buiten de fabrieksgarantie valt en de reparatie verlengt de levensduur van het apparaat, dan mag de fabrikant daar kosten voor rekenen. Die kosten worden uiteraard verrekend met de maanden die over zijn van de levensduur van het apparaat. Daarnaast heb je als consument de plicht na de eerste 6 maanden na aankoop ZELF aan te tonen dat het defect bij het product ligt en niet bij bijvoorbeeld verkeerd gebruik door de consument.

"Kiest u toch voor reparatie of vervanging dan kan - na langere tijd gebruik - de situatie ontstaan dat het soms redelijk is om een deel van de reparatiekosten te betalen. Bijvoorbeeld als de levensduur van een product door de reparatie wordt verlengd. Ook is het soms redelijk dat u een gebruiksvergoeding betaalt als uw product - na langere tijd - wordt vervangen door een nieuw exemplaar."

bron: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ga ... _verhelpen

Ik wil zeker niet goed praten wat Sony doet, ik zou zelf ook nooit Sony kopen vanwegen hun garantie en service beleid. Irriteer me alleen altijd mateloos aan de "onzin" die Radar verkoopt als waarheid met hun sensatie tv.

010twiet
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2008 07:11

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door 010twiet »

Mijn ps3 gekocht voor 600 euro en nu heb ik precies dit probleem. dit zijn geen incidenten meer. Van al mijn vrienden die een ps3 hebben, hebben er 4 ook gezeik mee. en die hebben hem niet eens zo lang als mij.
De die-hard gamers die in het begin sony geholpen hebben door ondanks de achterlijke prijs toch tot aankoop over te gaan, worden gestraft.
Ik denk dat die lens zo snel kapot gaat omdat er geen afsluiting op de ps3 zit. stof kan er makkelijk in. dit is gewoon een constructiefout en sony gaat dat never niet toegeven totdat alle gedupeerden zich verenigen en een claim indienen bij de rechter desnoods.
En voor alle reaguurders hier die radar afzeiken, ik vind het juist fijn dat zo'n programma op komt voor gedupeerden. Ik ben ook trots op mijn ps3 en heb ook hard gelachen toen de x box fouten had. Je hoeft niet een of ander onderzoek te doen om te weten dat heel veel mensen dit probleem hebben (EN ANDERS BINNEN EEN HALFJAAR GAAN KRIJGEN)
Toch ben ik sony dankbaar voor het prachtige product wat ze hebben neergezet. maar het moet wel werken!
Het is een rare kerst, geen ps3 spellen gekocht, heb van gekkigheid platinum editie Ganzebord gekocht (200 euro incl. gouden dobbelstenen en bluetooth pionnetje....)treurig

linxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2008 12:11

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door linxx »

Wij hebben in de familie destijds 4 playstations 3 gekocht allemaal voor 600 euro.3 van de 4 zijn kapot gegaan allemaal met hetzelfde probleem.1 ging al kapot na 3 maanden de andere na 13 mnd. en de laatste na 15 mnd.
Alledrie 3 hebben een nieuwe ps3 gekregen zonder bijbetaling .1 kreeg er 3mnd garantieb bij, de ander een jaar, en de laatste geen garantie.Ook kreeg er 1 een gratis controller opgestuurd.Dus zij hebben met z'n drieen geluk gehad begrijp ik.

Pronkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:49

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Pronkie »

Nee he, onze PS3 is sinds vandaag ook kapot gegaan!! 2 dagen geleden nog hoorden we de slechte berichten over de PS3 en nu zijn wij dus aan de beurt!
De kinderen hebben voor Kerstmis een nieuwe dual shock controller van 60,- euro gekregen en een nieuw BUZZ spel en de PS3 begeeft het! We hebben een 60GB en die is gekocht in april 2007. Mijn zoon wilde net Call of Duty 5 spelen voordat we met zijn allen Buzz zouden gaan doen, toen opeens een geel lampje ging branden i.p.v. het groene lampje. PS3 doet nu dus helemaal niets meer! Ook het spel dat erin zit, krijgen we er niet uit.
Volgens Radar zou Sony vandaag tot 16.00 uur te bereiken zijn: mooi niet dus. Schandalig hoe ze met de klachten over PS3 omgaan! Nul-servicebeleid! We zijn niet van plan 200,- euro te betalen voor een reparatie en we willen al helemaal niet een gebruikte PS3 ervoor in de plaats.... We hebben de PS3 gekocht bij Intertoys. Hoop dat ze ons serieus nemen (maar betwijfel het na het lezen van enkele reacties op dit forum) en anders doen we een beroep op onze rechtsbijstandsverzekering.

ps3_gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2008 21:55

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door ps3_gebruiker »

Mijn PS3 is helaas ook na 11 maanden stuk gegaan. Zelfde probleem als hier reeds beschreven is. Ik had geluk (nou ja, wat je geluk noemt...) dat de PS3 binnen de garantietermijn van 12 maanden stuk ging. Heb hem inmiddels opgestuurt en nu maar wachten.... Op zich redelijk goed geholpen, maar als ik eerlijk ben zou ik het liefste geen PS3 meer gebruiken... het is dat ik reeds een hoop PS3 spellen heb gekocht. Ik reageer op dit bericht om er zeker van te zijn dat Sony dit probleem NIET kan ontkennen. Walgelijk die zelfingenomenheid van zo'n bedrijf!

nicemann
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2008 22:08

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door nicemann »

Met Fred:Ik wou eventjes reageren op de uitzending over de playstation 3.Ik heb zelf ook problemen met de playstation 3 na ander half jaar,dus na de garantie periode.Om dat te laten verhelpen kost myn dat rond de 200 euro.Terwyl het apperaat 600 euro koste.

simoskali
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2008 08:39

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door simoskali »

Ik heb de uitzending gemist, maar heb hem gezien op de website. Ik ben ook slachtoffer geworden vorige week. De PS3 is 11 maanden oud en dus heb ik nog garantie maar sony geeft aan dat de kans is groot dat ik een gerepareerde terugkrijg wat ik absoluut niet wil. Hij is vorige week opgestuurd naar Sony en ik zit ook te wachten. Dit is geen toeval meer en Sony vertelt dat er maar 68 stuks kapot zijn gegaan na de garantie periode?? Ik geloof er niets van als ik de reacties op dit forum lees.

Gesloten