LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
mrmuiz
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2009 22:27

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mrmuiz »

gepeupel van zeupel

IPV mooie verhalen op te hangen steek liever tijd in het oplossen van problemen.

renner
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 18:38

Re: Telfort

Ongelezen bericht door renner »

Meneer of mevrouw mrmuiz
Hier zijn we al 4 maanden mee bezig. je werkt zeker bij telfort. anders geef je deze reactie niet voor geen goud meer naar telfort

marcosan
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 18:40

Re: Telfort

Ongelezen bericht door marcosan »

ook ik heb een klacht over telfort zins Februari ingetrapt om daar bij te gaan met internet, zins dien iedere keer er uitgegooid en maar bellen met hun peperduur o900 nummer waarmee je hun telefoonaansluiting en hun personeel mee betaald, en steeds de zelfde stommen vragen waar de aansluiting zich bevind en of de modem daar dicht bij staat kabels niet te lang en of ik ze al eens vernieuwd, had die ze zelf meesturen(worden die dan niet eerst getest? En dan als weer voor de zoveelste keer beld een oorlog zoekende medewerker aan de lijn.ze willen alleen maar geld verdienen over de rug van een ander iedereen bied maar internet aan maar vele kunnen dit niet waar maken.Ik heb het helemaal gehad met die telfort dus radar zorg dat we van dat waardeloze contrakt af komen

seru21
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 19:44

Re: Telfort

Ongelezen bericht door seru21 »

ik heb de uitzending van 6 april gevolgd want ik heb ook proble
men met Telfort. Zo erg dat ik nu afgesloten is van een abonne
ment die pas is afgesloten en nog voortduurt ongeveer nog meer dan 1,8 jaar. Het begon met het overgaan van mijn oude
provider naar Telfort, uiteindelijk na 2 mnd heb ik mijn nummer
behoud. Ongeveer in november 2008 kreeg ik zomaar een sms
waar ik mij afvraagt wat is dit voor een sms. Toen gingen we met vakantie voor 7 weken naar Indoensie. In Indonesie heb ik een sim kaart daar gekocht om te bellen binnen land. Toen ik thuis kwam zag ik de rekening met name sms behoorlijk hoog
staat. Ik heb het gels terug gevorderd via de bank en heb later
alleen mijn abonnement betaald en mijn gesprekken. De rest heb ik hun een brief geschreven dat ik niet van plan bent om sms diensten die ik niet heb gevraagd te gaan betalen. Zij noemde Premium Diensten. Daarna heb ik weer een rekening gekregen van de rest en daar staat ook nog een sms diensten. Weer heb ik alleen de abonnement en gesprek kosten betaald.
Ik heb via internet dat sms diensten uitgeschakeld,en Telfort heb mijn telefoon uitgeschakeld. Voor dat mijn telefoon is uitgeschakeld kreeg ik alweer een onbekende sms, ik zochte uit via internet waar die sms vandaan komt. Het komt uit Engeland. Dus ik vraag mij af hoe prive is mijn nummer eigenlijk, geeft Telfort zo maar mijn nummer aan iemand die wil dat ik, na een knopje in gedrukt te hebben, geabonnerd op
hun sms? neen daar trap ik niet in. Ik heb nooit problemen gehad voordien bij Vodafoon, T Mobile, Debitel nooit een Premium Diensten rare sms gehad, moet ik daarvoor betalen?
Neen sorry hoor ik heb het niet aangevraagd en dus betaald ik niet so simple is dat. Mijn email adres : [email protected]
naam F.P.Nunumete. Ik heb nu een sim only van Debitel. Mijn telefoon is nog steeds uit en kan dus niet via Telfort bellen mobiel Debitel nummer 0653207571. En hoop dat er nog meer
klachten komen over Telfort.

cdebree
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 20:13

Re: Telfort

Ongelezen bericht door cdebree »

ik ben al vanaf 19jan bezig met mijn abonnement bezig had steeds een ander aan de lijn word aan gewerkt mevr maar ze halen wel steeds geld van mijn rekeningik had in maart het geld terug gehaald dat mag u niet doen werd er gezegt word verrekent moet het weer storten ik heb al voor veel geld verbeld naar ze ze hebben gezegd u krijgt 10 euro terug voor het ongemak weet nog steeds niets hoor niets .hoop dat jullie me helpen met vriendelijke groet cdebree [email protected]

cyprusje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2009 20:58

Re: Telfort

Ongelezen bericht door cyprusje »

Mensen, het is allemaal heel simpel hoor: als je van mening bent dat Telfort niet levert wat is overeengekomen en je wilt er vanaf, dan stuur je eenmalig een aangetekende brief waarin je het bedrijf ingebreke stelt met een termijn om de overeenkomst alsnog na te leven. Stel de termijn in redelijkheid vast op 14 dagen.

Na die termijn stuur je nog een briefje waarin je aangeeft dat het bedrijf in verzuim is en dat men niet voldoet aan de verplichting zoals deze uit de koopovereenkomst blijkt. Storneer vervolgens alle bedragen voor zover dat mogelijk is en laat je bank een selectieve incasso blokkade op de rekening zetten (kost vaak geld, je kunt ook alle incasso's direct laten storneren, wel goed in de gaten houden).

Bewaar alle brieven in kopie.

Volgt er een incassobureau? Niet bang worden en gewoon laten lopen!
Zo gemakkelijk is het dus helaas niet. Aangetekende brieven worden volgens Telfort niet ontvangen (ookal heb ik het bewijs dat de brief wel ontvangen is). En steeds je geld terug moeten halen en deurwaarders
moet bellen maakt je echt niet gelukkig. Uiteindelijk zul je er toch voor naar een geschillencommissie moeten want het lost echt niet vanzelf op...

Wat me in alle reakties nog meer opvalt is dat er geklaagd wordt over de capaciteiten van de medewerkers van de klantenservice. Ik heb ook een negatieve ervaring daarmee. Opvallend is dat toen het nummer nog gratis was er binnen twee tellen opgenomen werd en de telefonistes veel kundiger waren. Problemen werden in 1 telefoontje opgelost. Sinds het nummer betaald is moet je minimaal tien minuten wachten voor je iemand aan de lijn krijgt en diegene begrijpt je dan ook nog eens niet, zodat je uren aan de lijn moet blijven. Gezien het verleden is dit helemaal niet nodig, want twee jaar geleden ging het nog wel allemaal goed.

Mijn conclusie na de uitzending van gisteravond is toch wel dat je NIETS KUNT VERWACHTEN VAN EEN ORGANISATIE DIE AAN HET BEGIN VAN EEN GESPREK AL METEEN BEGINT MET EEN LEUGEN. Schandalig dat er gelijk gelogen wordt over het hebben van kennis over de belaktie. En schandalig dat een medewerker zich voordoet als iemand van Radar. VAN ZO'N ORGANISATIE VERWACHT IK NIETS DAN SLECHTS. SCHAAM JE DIEP TELFORT!

dekker16
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 19:07

Re: Telfort

Ongelezen bericht door dekker16 »

Vorig jaar juni overgestapt van Ziggo op telfort.

Dit was de grootste fout die je kan maken, bellers horen jou wel, maar jij hen niet. Soms helemaal geen gehoor. Of tijdens het gesprek wordt het krakend en dit wordt steeds erger tot je helemaal niets meer hoort.

Internet: tijdens het downloaden moet je gewoon in een uur tijd, 2 tot 5 keer opnieuw verbinding maken. Of helemaal geen verbinding.

Je leest op de site dat je modem moet resetten, uit moet zetten, opnieuw instellen, updaten. Het helpt allemaal niet, het zit fout bij hun. Bellen of mailen met telfort helpt niet, want zij weten het ook niet, belachelijke antwoorden.

Nog twee maandjes en dan op zoek naar een andere provider,gelukkig na een jaar ploeteren, gewoon slechte service.

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door sediek »

Aan de medewerkers/sters van telfort.

Als mijn baas zoveel klachten zou hebben over service, dan was mijn werkgever UWV geworden, maar bij de arrogante Telfort die dus klagers 1500/2000000 afdoet als marginaal..het volgende.

Als de motor van je auto 1 cilinder het niet doet, heb je een probleem.
Of zouden we zeggen bij telfort ach dat is marginaal.

Ik ben heel erg blij dat ik weg ben bij telfort, klagen had allang geen zin meer. Kastje naar de muur met een duur 0900 nummer. het 0900 nummer is niet bedoeld om de klantenservice betaalbaar te houden, NEEN het is bedoeld als kleine drempel om niet te bellen.....
ik weet toevallig waarom men deze nummers invoert.

Radar heeft bewezen dat er vele klachten zijn, en die 2.000.000 klanten zijn echt niet alleen internetters maar ook mobiele bellers met prepaid etc. dus die 2.000.000 neem ik met een zeer grote korrel zout.
Weer zo'n fabeltje om maar klagers te marginaliseren.

Doei Telfort.

cyprusje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2009 20:58

Re: Telfort

Ongelezen bericht door cyprusje »

1500 Klachten, op zichzelf staand, best groot cijfer zou je denken. Ware het niet dat Telfort, zoals in de uitzending t horen was om en nabij 2.000.000 klanten heeft.

Een simpel rekensommetje leert ons dat 1500 klachten minder dan 1% van de klanten betreft. Juist ja minder dan 1% zo slecht als jullie dat doen voorkomen is het dus niet. Jammer genoeg laten jullie dit soort cijfers niet zien of horen.
Trip ziet de ernst van het probleem niet in... Mijn klacht was gister ook nog niet binnen bij Radar, maar loopt al wel een paar maanden bij de geschillencommissie. Zullen we daar ook alle klachten over Telfort opvragen? Zitten we ongetwijfeld al op de 3000. En dan alle mensen erbij die gestopt zijn met klagen en hun abonnement hebben opgezegd. Zitten we ineens op 5000. En dan vervolgens nog alle mensen die klachten hebben en dit nu ook gaan melden. Zitten we ineens op minstens 10000. Luistert Telfort dan ineens wel???

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door sediek »

Ik denk echt niet dat telfort warm of koud wordt van 10.000 klagers.
Als men 6 weken de tijd neemt om klachten op te lossen dan is dat toch wel erg lang.

Inmiddels zullen er hoop ik echt, 2.000.000 klanten zijn weggelopen, kunnen ze eindelijk de klachten behandelen, met een zee van tijd bij de UWV.

Maar ik denk serieus dat er oprechte medwerkers zijn die hun best doen, maar het geheel werkt niet zoals moet, en dat is het echte probleem.

ecco
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 21:07

Re: Telfort

Ongelezen bericht door ecco »

Ook ik heb problemen met Telfort.

Ik had jaren naar tevredenheid een sim only abonnement, daar is ineens sinds enkele maanden 7,50 bovenop gekomen omdat ik een abonnement heb, bovenop de gebruikelijk bel en smspakket dat ik heb. Zonder enig bericht.

Wat ik erger vind is dat ik sinds juli vorig jaar internet en bellen heb aangevraagd. Ik heb nooit een modem gehad, terwijl ze er 2 verstuurd zouden hebben. Telfort heeft een zeer asociale en arrogante houding dat ze inhoudelijk nooit op emailberichten ingaan, altijd wordt verwezen naar hun telefoonnummer. Aangetekende brieven komen niet aan, telefoongesprekken worden nooit geregristreerd of er komt nooit een zinnig antwoord uit die mensen, wel zijn ze altijd vriendelijk aan de telefoon, dat moet ik ze wel meegeven. Het enige afdeling dat bij Telfort wel snel werkt is debiteurenadministratie, herrinneringen worden meteen verstuurd en incasso bureau wordt snel ingeschakelt. Ook zijn ze erg snel met mensen melden bij het BKR. Maar inhoudelijk ingaan op hun eigen voorwaardes dat zit er niet in.

Gisteren tijdens de uitzending van Radar liet het hypocriete bedrijf zien hoe ze echt zijn met manager Diana. Daarin laten ze ook heel duidelijk merken dat ze iets te verbergen hebben, een eerlijk bedrijf gaat zo namelijk niet met klachten om.

Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering, zij gaan de zaak bij mij nu gelukkig opnemen. Met Telfort kun je toch geen kant op. Ik heb ook de authoriteiten ingeschakelt en raad iedereen aan dit ook te doen zodat er een grootschalig onderzoek naar Telfort gedaan kan worden en dat er ingegrepen kan worden. Zoals ze zaken nu gaat dat kan echt niet!!

Bert_uit_zutphen
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2009 22:45

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Bert_uit_zutphen »

Ik durf het haast niet te zeggen, maar na de aanschaf van een andere modem (niet van Tiscali) heb ik geen enkel probleem meer gehad met bellen en/of internetten.

Ko van Putten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 19:47

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Ko van Putten »

Had dit graag geweten, dan had ik meegedaan. Telfort schrijft nog steeds af, na beeindiging van overeenkomst (bevestiging ontvangen). Een klacht ingediend waarop we een reactie kregen dat door een interne fout de opzegging niet was verwerkt en dit met terugwerkende kracht zou worden hersteld. Nog geen week later een aanmaning in huis... Inmiddels hebben we bericht van Preventel gekregen dat we geregistreerd staan.. Hoe kom je daar weer vanaf? En er is een bericht richting BKR gegaan... Kan dat zomaar?

maurino
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 21:29

Re: Telfort

Ongelezen bericht door maurino »

Vorig jaar op 15 december overgestapt van chello op telfort.

Dit was de grootste fout die je kan maken, bellers horen jou wel, maar jij hen niet. Soms helemaal geen gehoor. Of tijdens het gesprek wordt het tuut tuut tuut en dit wordt steeds erger tot je helemaal niets meer hoort. ik word het gek van iedere keer problemen terug komt .

Internet: tijdens het downloaden moet je gewoon in een uur tijd, 2 tot 5 keer opnieuw verbinding maken. Of helemaal geen verbinding.

heb gebeld naar telfort service en vertelde service vertelde mij dat er geen verbinding hebt van telfort naar mijn modem en service vertelde mij dat ik moet stekker uitmoet doen en 15 minuten moet maar wachten en als het niet lukt dan krijg ik van telfort andere modem aperaat, en als het oude nog niet werkt moet ik over 30 minuten terugbellen . dus hij werkte niet en belde terug en kreeg andere man van service aan de lijn en heb gevraagd of iemand engels kon praten en hun zei je wordt doorgeschakeld naar een man die engels praat , en kreeg hem aan de lijn en hij kon geen engels en prate maar in duits , ik vind echt waardeloos van die service iedere keer houden ze mij voor de gek , met doorverbinden en niks laten horen , dus telefoon werkte op dit moment niet meer al paar weken en maanden , dus vanaf al vorig jaar december , en ze zeggen maar je moet maar moden resetten, uit moet zetten, opnieuw instellen, updaten. Het helpt allemaal niet, het zit fout bij hun. Bellen of mailen met telfort helpt niet, want zij weten het ook niet, belachelijke antwoorden.
abnormaal super waardeloze vervelend telfort ik heb genoeg van telfort voor mij liefst snel actieopzeg telfort moet beginnen , want ze geven geen flikker op andere mensen bijvoorbeeld stel nou voor???? als iemand nu hartaanval op noodgeval of je kind en dan telefoon werkt niet hoe kun je nou bij telfort blijven , ik vind het abnormaal , want ze denken alleen maar geld en niet op mensen , telfort heeft geen hart voor mensen pass maar op , nooit meer telfort dus ik stap eruit ,ben echt doodziek van ,,,,Nog 8maanden en dan op zoek naar een andere provider,

en beste mensen neem nu actieopzegtelfort . dat is oplossing gellof mij nu maar

[email protected]

maurino
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 21:29

Re: Telfort

Ongelezen bericht door maurino »

WAARDELOOS TELFORT P.S ALS HET NOODGEVAL IS , WAT DAN




Vorig jaar op 15 december overgestapt van chello op telfort.

Dit was de grootste fout die je kan maken, bellers horen jou wel, maar jij hen niet. Soms helemaal geen gehoor. Of tijdens het gesprek wordt het tuut tuut tuut en dit wordt steeds erger tot je helemaal niets meer hoort. ik word het gek van iedere keer problemen terug komt .

Internet: tijdens het downloaden moet je gewoon in een uur tijd, 2 tot 5 keer opnieuw verbinding maken. Of helemaal geen verbinding.

heb gebeld naar telfort service en vertelde service vertelde mij dat er geen verbinding hebt van telfort naar mijn modem en service vertelde mij dat ik moet stekker uitmoet doen en 15 minuten moet maar wachten en als het niet lukt dan krijg ik van telfort andere modem aperaat, en als het oude nog niet werkt moet ik over 30 minuten terugbellen . dus hij werkte niet en belde terug en kreeg andere man van service aan de lijn en heb gevraagd of iemand engels kon praten en hun zei je wordt doorgeschakeld naar een man die engels praat , en kreeg hem aan de lijn en hij kon geen engels en prate maar in duits , ik vind echt waardeloos van die service iedere keer houden ze mij voor de gek , met doorverbinden en niks laten horen , dus telefoon werkte op dit moment niet meer al paar weken en maanden , dus vanaf al vorig jaar december , en ze zeggen maar je moet maar moden resetten, uit moet zetten, opnieuw instellen, updaten. Het helpt allemaal niet, het zit fout bij hun. Bellen of mailen met telfort helpt niet, want zij weten het ook niet, belachelijke antwoorden.
abnormaal super waardeloze vervelend telfort ik heb genoeg van telfort voor mij liefst snel actieopzeg telfort moet beginnen , want ze geven geen flikker op andere mensen bijvoorbeeld stel nou voor???? als iemand nu hartaanval op noodgeval of je kind en dan telefoon werkt niet hoe kun je nou bij telfort blijven , ik vind het abnormaal , want ze denken alleen maar geld en niet op mensen , telfort heeft geen hart voor mensen pass maar op , nooit meer telfort dus ik stap eruit ,ben echt doodziek van ,,,,Nog 8maanden en dan op zoek naar een andere provider,

en beste mensen neem nu actieopzegtelfort . dat is oplossing

fred13
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 22:13

Re: Telfort

Ongelezen bericht door fred13 »

ook wij hebben problemen. Telfort reageert wel maar heeft nog geen oplossing geboden. Verder dan advies als 'lees op de website' of 'reset de modem' is men nog niet gekomen.
Het probleem is dat af ten toe tijdens een gesprek de telefoon (het geluid) een tiental seconden uitvalt.
De internet verbinding blijft goed en is redelijk stabiel.

mrmuiz
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2009 22:27

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mrmuiz »

@renner , ik en werken bij telfort , hahahaha die kunnen mij niet betalen.

eric7325
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2008 17:56

Re: Telfort

Ongelezen bericht door eric7325 »

ook ik was even lid van telfort. hiervoor bijna 2 jaar lid van Speedlinq en nooit problemen (voor sommigen is dit ook vreemd (:-) ).vanaf dag 1 dat telfort de lijn overnam was de verbinding als een knipperlicht. telfort heeft nooit een monteur willen sturen en ook nooit iets geprobeerd om het op te lossen. alleen het gebruikelijke : computer aan/uit , modem harde/soft reset , zelfs een nieuwe modem ontvangen. moest ook een nieuwe pc aanschaffen volgens telfort , te oud (4 maanden , te oud?). na 7 weken per direkt opgezegd. dit kon gelukkig. gemaakte onkosten nooit vergoed gekregen , het was mijn schuld dat HUN produkt niet goed functioneerde werd gezegd. de enige maal dat de klantenservice ineens echte interresse in de problemen had , was toen ik het abonnement opzegde. nu weer bij de beste van slechte : UPC. tot nu toe zeer tevreden. succes gewenst met opzeggen.

Telfort=prut
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2009 23:53

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort=prut »

Ik wil me graag aansluiten bij Cyprusje. Ook ik ben een iemand die grote klachten heeft over Telfort, maar die niet bij onder de genoemde 1500 klagers val. En zo zullen er nog wel meer zijn, denk ik.

Ook ben ik het er helemaal mee eens dat het niet voor iedereen zo makkelijk is om je niet te laten intimideren door de agressieve incassodreigementen van Telfort. Ikzelf heb geen rechtsbijstandsverzekering en geen ervaring met incassobureaus of een gang naar de rechter. Neem daarbij dat je bijna altijd eerst geld kwijt bent ofwel voor het aanspannen van een rechtzaak of een het indienen van een zaak bij een geschillencommisie. En dat moet je je maar kunnen permiteren. Maar als Telfort zo onbeschoft is om absoluut niet te reageren op herhaaldelijke aangetekende brieven dan is de enige weg die je kunt bewandelen ofwel het gevecht juridisch aangaan ofwel de rit uitzitten en overstappen zodra je kunt. Ikzelf ben binnenkort gelukkig van mijn Telfort internetabonnement af en ik wil verder niets meer met ze maken hebben, ook niet voor een eventueel telefonieabonnement. En omdat KPN eigenaar is van Telfort ga ik denk ik maar lekker over naar Tele2. Het wordt toch echt eens tijd dat de macht van deze monopolist eens gebroken wordt zodat de mensen echt iets te kiezen hebben.

eugtheelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 23:48

Re: Telfort

Ongelezen bericht door eugtheelen »

Heb ook een hoop problemen met Telfort, proberen te bellen helpt niet, diverse emails gestuurd en dan krijg je een bericht terug dat ze binnen 2 werkdagen reageren -> echter nooit reactie ontvangen !! Schandalige behandeling.

Heb een ''dongel'' Internet abonnement op mijn Laptop, maar snelheid is dramatisch, je kunt geen site openen, kost vaak enorm veel tijd. Duur abonnement en je hebt er niets aan !

Had mij graag aangesloten bij de telfort actie van Kassa, maar was hiervan niet op de hoogte.
Nu maar wachten op de opzegactie -> ik doe mee !!

Gesloten