LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
mlandman
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 20:32

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mlandman »

In december 2008 kreeg ik van Telfort een nieuw toestel bij verlenging van mijn mobiele abonnement. (ook nodig want mijn oude toestel was gestolen) Helaas bleek het een gelocked toestel te zijn, dus ik kan er niets mee.
Natuurlijk diverse keren per telefoon/mail/brief contact gehad met Telfort, maar tot op heden heb ik nog geen ander toestel of unlockcodes ontvangen. Ze reageren heel meelevend, maar er lijkt verder niets met de klacht gedaan te worden.
Volgens Telfort ligt er nu (vanaf 5 februari al!!) een aanvraag bij de fabrikant voor nieuwe codes en kunnen zij niets doen totdat ze iets van de fabrikant horen. Ik geloof er niets meer van. Waarom duurt het nu al 3,5 maand om zo'n simpel probleem op te lossen??

In eerste instantie wel geld teruggekregen voor de overlast en voor de belkosten naar de klanten'service', dus dat was positief. Maar het probleem oplossen ho maar.

Ik ben erg benieuwd naar de uitzending! En hoop van harte dat het helpt......

Els Mans
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 21:46

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Els Mans »

GELUKKIG BEN IK WEG BIJ TELFORT
Wij zijn sinds mei 2008 bij telfort geweest voor internet en bellen een hele grote ellende. Geen verbinding klapperende verbinding?? De kabel in de straat was het probleem?? allemaal excuses van Telfort beter gezegd SMOESJES en dat de behandeling aan de telefoon, eerst lang heel lang wachten en dan of een ondeskundig persoon of een onbeschoft persoon. Nee ik ben blij dat het jaar er bijna op zit en we zijn nu per 1 april lekker overgestapt op onze oude vertrouwde Kabelexploitant. Zonder problemen en een goede helpdesk service zegt het voort CAIWAY is echt heel goed en levert wat ze zeggen dat kan je van Telfort niet zeggen.

mpouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 21:30

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mpouw »

goede avond ik ben menno klant van telfort sint 6 januari want ze hadden een actie als je bij telfort contract aan gaat krijg je 250 euro korting maand lasten 29,95 permaand ik betaal zonder boete 30.96 met boete klein 50euro ik vind dit beetje oplichterrij en ik ben misleid door die mooie reclame van ze met van je krijgt mooie aanbod op je laptop naar keuze ik ben toen die aanbod in gegaan ivb met kerst kreeg ik van mijn werkgever een extra geld normaal heb ik daar geen geld voor dus vandaar ik heb daarin echter niet bij door gedacht dat ik meestal mijn geen geld meer op mijn rekening nummer ivb met mijn rekeningen dus eerst keer kreeg een aanmaling en ik ben Internet afgesloten heb gebeld om te-vragen of de datum kan veranderen in plaats van eerste week van de maand dan 25e af wilde houden dan heb ik wel geld dan komt mijn loon binnen maar dat kan niet vreemd beetje serveuse want zo moeilijk lijk mij dat niet maar die probleem komt iederekeer met een boeten terug op nogmaals stom van me maar ik ben ook maar een mens of hun nooit vergissen t´s maar een datum met vriendelijk had ik het maar niet gedaan maar de matschapij vraag en tracht dat je computer heb ik hoop dat radar of iemand mijn kan helpen misschien telfort dat lijkt mijn sterk groet menno
Laatst gewijzigd door mpouw op 06 apr 2009 12:37, 5 keer totaal gewijzigd.

Djoniek
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2009 22:49

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Djoniek »

Heb geen goed woord voor Telfort over.
De klanten service is grof, laat je lang aan de lijn hangen, lekker voor 30cpm, en moeten vragen stelen aan collega's.....
Afsluiten is zo gedaan, maar weer aansluiten nou daar kunnen echt weken overheen gaan , maar betalen moet je
Bellen heeft geen nut, een email sturen ook niet, het kost je alleen maar geld.
Daarbij krijg je ook nog verschillende reacties van de klanten service, nee mevrouw u bent al aangesloten hoor, euh...kan het even niet vinden in het systeem kunt u later terug bellen kassaaaaaa
Mevrouw sorry..let wel na 10 min aan de mobiele telefoon gehangen te hebben......kunt u even terug bellen mijn toetsenbord loopt helemaal vast!!!!!!!!!!
Soms werd er gewoon opgehangen als je vroeg of telfort van de telefoonkosten leefte..oeps mag je niet zeggen want dat is vloeken...
En dan.........
Mevrouw wij hebben u een mail gestuurd........duhhh.....een mail als je afgesloten bent :shock:
Via een blauw scherm moet je er maar achter komen wat je moet betalen, en dat je afgesloten bent.
Betaal je dan niet met spoed nou dan kan je nog meer problemen verwachten.....
Een normale rekening naar je huisadres kunnen ze niet sturen....om gek van te worden.
Eigenlijk te veel klachten om hier te benoemen, ben blij als mijn contract afgelopen is, tussen door opzeggen kan je wel vergeten, dus de vlag gaat voor mij echt uit straks, wat heb ik een spijt ooit overgestapt te zijn.
Je denkt goedkoop uit te zijn gratis bellen joepieeee....nu ik met een uitkering ben nog nooit zoveel geld kwijt geweest aan een internet provider...telfort bedankt
Ben blij dat ik bij die 50 hoor morgenavond en misschien mijn mond open mag doen vanavond.
Laatst gewijzigd door Djoniek op 06 apr 2009 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees Slot
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 22:23

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Kees Slot »

Sinds begin februari 2009 begonnen voor ons de problemen met deze onderneming. Tijdens het bellen was er een bromtoon hoorbaar. Na een aantal dagen toch maar even de Helpdesk gebeld, want daar zijn ze tenslotte voor. Waar kan ik u mee van dienst zijn vroeg de vriendelijke medewerker, nou ik weet niet of u het hoort maar ik heb sinds een paar dagen een bromtoon tijdens het bellen!
Nou de oorzaak moest bij mij liggen, loopt u even alles na en dan moet het verholpen zijn. dus zo gezegd zo gedaan, echter zonder het gewenste resultaat. Wederom contact opgenomen met de helpdesk van deze firma. De klacht werd niet erkend en de oorzaak moest bij mij zitten. Andere telefoon getest ook zonder resultaat. Verzocht om een andere modem omdat ik de indruk had dat deze defect was. Na lang aandringen zou men een nieuwe toesturen. Omdat ik niet zeker van mijn zaak was heb ik daar geen gebruik van gemaakt. Het modem kon nl niet meer retour. Op 20 februari 2009 had ik geen internet verbinding meer. Wederom gebeld met een vriendelijke medewerker van deze firma. Men kon niets vinden. Na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben, á € 0,30 p.m bleek dat ik mijn abonnement had opgezegd, voor mij een openbaring. Ik moest maar even contact opnemen met de administratie. Ja, volgens onze gegevens heeft u het abonnement opgezegd. Hoe, dat kon men niet zien. Maar ik kon wel weer opnieuw aangesloten worden, of ik dan maar weer even aansluitingskosten wilde betalen. De maat was voor mij vol! Aan de vriendelijke medewerker gevraagd of het mij nu vrij stond om een andere provider te zoeken, bevestigde deze dat met een JA! Vervolgens op 10 maart 2009 een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ik op geen enkele wijze mijn abonnement heb opgerzegd en het verzoek gedaan om de eindnota op te maken.
Uiteraard heb ik daar geen antwoord opgehad. Op 16 maart 2009 een nota ontvangen van deze firma waarin staat dat men het abonnementsgeld niet van de rekening kan halen. Nee, dat klopt, maar als men niet reageerd op mijn brief van 10 maart 2009 krijg je deze situatie. Op 31 maart 2009 een herinnering ontvangen met de mededeling dat er een incassobedrijf ingeschakeld wordt als ik niet betaal. Deze dus maar betaald. Na advies op 30 maart 2009 weer een aangetekende brief verzonden met de mededeling dat ik mijn abonnement beëndig en wederom om een eindnota vraag. Ik ben dit bedrijf zo ongeloofelijk ZAT en dat is nog zacht uitgedrukt! De kosten zijn inmiddels behoorlijk opgelopen en ik hoop dat u in deze zaak wilt bemiddelen.

A. Romkema-Slauerhoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 22:57

Re: Telfort

Ongelezen bericht door A. Romkema-Slauerhoff »

Geachte mevrouw/ meneer,

Naar ik heb begrepen zal er morgen bij Tros-Radar een item gewijd worden aan klanten met klachten over Telfort. Het is wellicht te laat maar toch wil ik graag nog onze klacht over dit bedrijf aan u kwijt.
We zijn bijna twee jaar geleden overgestapt naar Tiscali. Tiscali is ondertussen overgenomen door Telfort. De internetverbinding is altijd prima geweest. Met de telefoon hebben we wel altijd problemen gehad in die zin dat we van anderen te horen kregen dat we regelmatig niet te bereiken waren en ook zelf anderen bellen lukte regelmatig niet. Verder is ons modem in mei 2008 stuk gegaan. Het duurde toen twee weken voor we een nieuwe kregen. Dat vonden wij wel lang. Al die tijd hadden we geen internet of telefoon. Mijn man heeft toen ons abonnement opgezegd. Dat zou dan een jaar later pas worden want de opzegtermijn was net verstreken.
Begin januari 2009 zijn wij overgestapt naar een andere bank. Omdat dat niet helemaal vlekkeloos verlopen is, is onze automatische afboeking voor ons abonnement bij Telfort die maand terug gestort wegens onvoldoende saldo op het moment van afschrijven. Wij hadden dit echter niet gezien. Telfort heeft ons ook (in tegenstelling van wat er op hun website staat over betalen) nooit een herinnering gestuurd. Wat schetst onze verbazing dan ook als wij begin februari ineens geen telefoon- en internetverbinding meer hebben! Ik ontdekte dat wij door Telfort waren afgesloten doordat ik (na eerst aan een storing te hebben gedacht) op mijn computerscherm een melding kreeg van Telfort dat ik was afgesloten wegens het niet betalen van de nota.
Let wel, wij zijn al ruim 1 ½ jaar klant bij Telfort en diens voorganger en hebben altijd keurig op tijd betaald via automatische incasso. Maar hier begon de ellende pas. Mijn man belde de klantenservice. (een duur 0900-nummer, dat je dan ook nog eens via je mobiele telefoon moet bellen) Hier werd inderdaad bevestigd dat wij altijd netjes op tijd hebben betaald en dat we geen enkele herinnering hebben ontvangen. We werden als echte wanbetalers behandeld. Eerst moest de betaling binnen zijn, dan pas zouden we weer aangesloten worden. Excuses konden er niet af. We hebben zo spoedig mogelijk betaald. Al met al hebben we ruim een week zonder telefoon en internet gezeten.
Vervolgens heb ik op 20 februari via de website van Telfort een klacht ingediend. Ik heb aangegeven wat er gebeurd is, dat ik dit een vreemde gang van zaken vindt als je normaliter altijd keurig op tijd betaald en dat wij er veel ongemak van hebben ondervonden. Ook heb ik aangegeven dat ik op onze volgende nota zeker géén heraansluitkosten in rekening gebracht wilde hebben daar Telfort zelf ook in gebreke is gebleven doordat zij ons géén herinnering hebben gestuurd. Tenslotte heb ik aangegeven dat wij van de gelegenheid tot opzeggen van ons abonnement vanwege de op 24 januari via de e-mail aangekondigde prijsverhoging gebruik wilden maken.
De volgende dag, zaterdag 21 februari, heb ik de opzeglijn van Telfort gebeld omdat op de website gesuggereerd wordt dat dit de enige manier is waarop je kunt opzeggen. Een vriendelijke jongeman verzekerde mij dat het allemaal in orde zou komen. Ik mocht zelfs aangeven per wanneer ik het abonnement wilde opzeggen. Dat zou per 1 april zijn. Wel een beetje gek vond ik dat hij zij dat als ik geen bevestiging had ontvangen binnen anderhalve week ik even terug moest bellen. Een week later heb ik nog geen bevestiging, dus ik bel opnieuw 0900...
Eerst krijg ik een meneer aan de lijn die zegt dat ik de verkeerde afdeling heb en dat ik maar opnieuw moet bellen. Na opnieuw te hebben gebeld(en heel goed te hebben opgelet of ik wel het juiste menu koos) krijg ik, dacht ik de opzeglijn. Nee zegt de mevrouw aan de lijn, ze moet me even doorverbinden naar een andere afdeling. Dit duurt heel erg lang. Daarna krijg ik een ander mevrouw aan de lijn. Ik leg uit dat ik een week geleden ons abonnement heb opgezegd en dat ik nog geen bevestiging heb ontvangen. Mevrouw kijkt in haar systeem en zegt Ik heb helemaal geen opzegging van u. Daarna volgt een op heel vervelende toon gevoerd gesprek (zeg maar gerust onbeschoft) Ik ben nu boos, ik bedreig niemand, ik scheld niet, maar ik ben wel boos! De mevrouw zegt dingen als, ïk zie in uw gespreksgegevens ook helemaal geen gesprek met onze klantenservice. Och en als dat er wel was, u kunt toch niet bewijzen dat u heeft opgezegd. Ik vertel haar ook dat ik de dag voor het telefoongesprek een mail heb gestuurd waarin ik aangeef mijn abonnement op te willen zeggen. Dat kan zij niet zien, beweert ze, dat hoort bij een andere afdeling. Als ik vraag om haar leidinggevende beweert ze die zelf te zijn. (Ik geloof daar niets van) Ze blijft ferm alleen maar zeggen dat ons abonnement gewoon tot 31 mei doorloopt omdat ze geen opzegging heeft en dat ik anders maar een aangetekende klachtenbrief moet sturen. Of naar de consumentenbond gaan zegt ze ook nog op smalende toon. Die aangetekende brief heb ik tenslotte gestuurd, diezelfde zaterdag. Hierin heb ik nogmaals mijn klacht geuit over het, in mijn ogen onterecht afsluiten van onze telefoon- en internetverbinding en over mijn opzegging waarover gedaan wordt alsof die niet heeft plaatsgevonden. We zijn inmiddels ruim 4 weken verder en ik heb van Telfort helemaal niets gehoord. Oh, ja. Ik heb wel een nota ontvangen voor de maand maart, mét heraansluitkosten natuurlijk!
Ik heb ook nog diverse mailtjes gestuurd via hun website. Keer op keer heb ik uitgelegd wat mijn probleem is, ik heb geprobeerd mee te denken. Is het niet mogelijk eens op het callcenter na te vragen wie er op zaterdagmiddag 21 februari rond 16.00 uur dienst had bij de opzeglijn en te vragen of iemand zich mij herinnert? Hierop krijg ik, in tegenstelling tot op mijn eerste klacht, wel antwoord maar dat is steeds zo algemeen dat je er niets aan hebt. Ik werd door de klantenservice weer terug verwezen naar de opzeglijn. Die moest ik maar opnieuw bellen. Maar daar was ik nou juist zo afgepoeierd en was me gezegd dat ik maar een klachtenbrief moest sturen!
Ik heb in mijn aangetekende brief en per mail aangegeven dat ik verdere stappen zou ondernemen als ik geen reactie of niet de gewenste reactie zou krijgen. Ik heb aangegeven dat ik géén heraansluitkosten in rekening gebracht wilde zien, ik vind namelijk dat Telfort zelf in gebreke is gebleven door ons niet eerst per brief en per e-mail, zoals zij zelf op hun website aangeven ons een betalingsherinnering te sturen. Verder heb ik aangegeven dat ik wil dat ons abonnement per 1 april wordt beëindigd. Ik heb immers tijdig opgezegd.
Die verdere stappen, dat valt echter vind ik niet mee. Ik heb hier al veel tijd en ergernis in gestoken. Als je een gezin met jonge kinderen en een baan hebt dat eist dat zijn tol. Ik heb de Opta gebeld en begrepen dat het enige dat je kunt doen is een klacht indienen bij de geschillencommissie. Hiervoor moet je echter € 50,-- betalen en je moet ter zitting verschijnen. (dat kost dus ook nog een vrije dag)
Ik begrijp heel goed dat ik wat de klacht over het opzeggen geen enkel bewijs heb dat ik tijdig heb opgezegd. Ik vind het wel heel vreemd dat je als consument blijkbaar zo weinig rechten hebt. Of moet je voortaan al je opzeggingen per aangetekende brief versturen? En wat dan als het bedrijf hier helemaal niet op reageert? Ik weet het niet meer. Ik ben een stuk wantrouwender geworden. Ik heb ondertussen besloten om het hierbij maar te laten. Wij hebben overigens in de week na 21 februari (dus na mijn opzegging bij Telfort) ons aangemeld bij Ons Net. Dit is een coöperatie die glasvezelkabelaansluitingen verzorgt in onze regio. Wij hadden hiervoor al wel een aansluiting in huis maar hadden ons niet aangemeld omdat we nog een contract hadden bij Telfort t/m 31 mei. Per 1 april zijn we nu bij Ons Net aangesloten. De twee maanden die ik nu dubbel moet betalen voor een aansluiting bij Telfort, naast die van Ons Net neem ik maar voor lief. Ons Net is bereikbaar via een gewoon telefoonnummer (dus gratis, want ik heb een abonnement met gratis bellen naar vaste nummers)
Naar ik begrijp, na wat op fora met klachten over Telfort te hebben rondgekeken is dit wel een beetje de werkwijze van Telfort. Als je als klant een klacht hebt, maken ze je het als klant zo lastig mogelijk om je klacht bij hen kwijt te kunnen. Er wordt op gerekend dat veel mensen dan vanzelf wel afhaken. Ik dus ook. Ik vind het ook heel typerend dat je geen klacht kunt sturen naar een gewoon e-mailadres maar alleen via hun website. (Je moet dan overigens wel even zoeken, het formulier om klachten of andere zaken te kunnen sturen is niet gemakkelijk te vinden) Het is aan hen om al dan niet te reageren op je klacht of vraag en je hebt ook geen enkel bewijs dat je hen iets gestuurd hebt.
Heeft u misschien nog tips over hoe je een situatie als deze kunt voorkomen of je als consument hiertegen kunt beschermen?

Met vriendelijke groet,
A. Romkema-Slauerhoff

beppie172
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 23:19

Re: Telfort

Ongelezen bericht door beppie172 »

Sinds november 2008 heeft mijn vrouw al problemen met SMS bij Telfort. Ze had een prepaidkaartje van Vodafone en wilde haar nummer meenemen naar een abo van Telfort met SMS bundel. Eerst kreeg ze de Simcard met een tijdelijk nummer; toen werkte alles gewoon.
Toen werd het nummerbehoud doorgevoerd en begon de ellende. Eerst kreeg ze alleen SMS van andere Telfort-nummers. Gemeld bij de klantenservice. Zijn ze ermee aan de slag gegaan en dat had effect: ook telefonisch alleen nog bereikbaar door Telfort.

Klantenservice gebeld: wordt de haak erop gegooid na 25 minuten wachten (en dokken) omdat ze wat bozig reageerde aan de telefoon(gek hoor als je zolang moet wachten en je zelf niet bereikbaar bent).

Uiteindelijk was ze telefonisch weer volledig bereikbaar. Maar SMS werkt nog steeds niet. Enige wat is veranderd is dat er SMS wordt ontvangen van Telfort (huidige provider) en Vodafone (oude provider). Verder al 5 maanden geen SMS te ontvangen van bijvoorbeeld KPN (toch de eigenaar van Telfort).

We zijn nu 5 maanden verder, tientallen contacten en pogingen om het op te lossen verder, maar de problemen met SMS bestaan nog steeds. We hebben wel alle kosten van bellen naar klantenservice en SMS bundel vergoed gekregen.

We nemen trouwens geen telefonsich contact meer op met de klantenservice. Het heeft namelijk totaal geen zin om te bellen. Ze kunnen toch niks anders dan obligate computerantwoorden geven. Mailtjes werkt langzamer maar je hebt wel bewijs want je krijgt overal bevestiging van. Trouwens nog een tip: reageer nooit met een reply op zo'n bevestigingsmailtje; je krijgt er namelijk nooit een reactie op.

We hebben trouwens al twee keer aangegeven dat we een nieuwe simcard (eventueel met nieuw nummer) willen als oplossing maar daarop nog steeds geen reactie ontvangen.
Als daar nu niet snel een antwoord op komt gaan we kijken of we per direct kunnen opzeggen. Telfort blijft ten slotte in gebreke door niet te leveren wat je wel van ze mag verwachten. Vergoeden van gemaakte kosten is nog geen compensatie van gemiste SMSjes op je verjaardag, met nieuwjaar etcetera. Ook lijkt het voor de verzender alsof het SMS bericht wel goed verzonden is en als je daar dan niet op reageert (omdat je 'm echt niet hebt ontvangen) wordt je daar wel raar op aangekeken. Erg vervelend allemaal.

Ik ben in mijn werk ook verantwoordelijk voor aanschaf/ vervanging van Telecom en ze komen er bij ons bedrijf echt niet in als de "Service" zo beroerd is en er niet naar oplossingen maar alleen naar problemen gekeken wordt.

Ik hoop morgen in de uitzending wel te horen hoe opzeggen per direct mogelijk is voor particulieren en op welke voorwaarde. Als ze niet willen luisteren dan moeten ze maar voelen.

onrustigburger
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12

Re: Telfort

Ongelezen bericht door onrustigburger »

Geachte lezers,
Ook ik ben in de val van telfort getrapt. Ogenschijnlijk een goed aanbod, tòt 20MB/sec downloaden en gratis telefonie voor een redelijk bedrag.
Aanmelding ging prima, drie weken internetten en bellen ook al was het slecht 6MB/sec downloaden! Klagen hierover bij de klantenservice had geen zin, er staat toch TòT 20MB/sec wat zeurt u nou... U mag blij zijn dat het überhaupt werkt.
Nou dat stopte na drie weken dan ook. Het DSL lampje op het modem ging elke minuut uit en het modem (multi pc van Zyxel) ging hertstarten, en dit twee weken lang. Het verhaal van telfort: er gaat een kpn monteur naar kijken, ik moet hem nog zien, nu twee weken geleden gehoord.
Als ik gebeld werd hoorde men de telefoonstem van telfort, niet de mijne. Na enige klachten via de 30seconden werkende e-mail perioden heb ik telfort de wacht aangezegd. Ik wilde opzeggen. Dat kon niet want ik had een contract van 1 jaar, dikke pech.
Tot de verlossende mail kwam dat de tarieven worden verhoogd, wat een geluk. Direct Ziggo gebeld om door hen het contract met telfort op te zeggen. Dat is al in gang gezet.

Overigens heb ik mijn DSL lijn nu zelf werkend gekregen door een procedure om de download snelheid van het modem te beperken tot 6MB/sec. Dat heb ik kunnen doen dankzij veel leeswerk op diverse forums. Door deze eigen actie kunnen we in elk geval internetten al is het trager dan waarvoor je betaald.

Zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat zal ik niet doen.

Ik hoop dat Radar vanavond een vruchtbare uitzending met telfort zal hebben. Zelf ben ik er gelukkig vanaf. Mijn "angst" weg te gaan bij kpn en de stap naar telfort te wagen was geen fobie maar een terechte. Doe mij niet na is het advies.

Met vriendelijke groeten,
Onrustigburger

Beers
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:47

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Beers »

Telfort = oplichters.

Geen goed woord over voor deze dievenbende.

Vorig jaar augustus overgestapt naar UPC. Gebeld met Telfort dat ik van hun af wil. Wordt er gezegd dat ik sowieso tot het eind van het jaar aan het contract vastzit; dus dat ik 4 maanden voor niks moet betalen. OK, contract is contract. Telefonisch opzeggen kan 'natuurlijk' niet - er moet een brief gestuurd worden. Zo gezegd zo gedaan.

Nu blijkt dat ze nog steeds 30 euro in de maand afschrijven. Dus maar weer bellen naar Telfort. Ze hebben inderdaad in hun computer staan dat ik in juli 2008 heb gebeld om te zeggen dat ik wil opzeggen; de brief hebben ze echter 'nooit ontvangen'.

Dus: ik zit weer een jaar vast aan het betalen van 30 euro per maand voor NIKS.

Hebben ze straks 16 x 30 euro van me ontvangen voor niets; voor een dienst die ze me niet leveren.

Crimineel! Dit is gewoon diefstal.

Iemand tips of ik hier iets aan kan doen?

arieheuvel
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door arieheuvel »

Ook ik heb veel problemen met Telfort. Deze begonnen in april 2008. Plotseling werden er bedragen afgeschreven voor ontvangen sms-jes. Na lang aandringen bleek dat de afzender Telfort zelf was. Zo'n gedrag accepteer ik niet en ik heb mijn abonnement opgezegd. Dan beginnen de problemen pas echt. Weliswaar bevestigt Telfort op 19 juni dat het kontrakt op 6 augustus wordt beëindigd, maar men probeert in september en oktober alsnog abonnementsgeld af te schrijven. Beide malen is dit door mij gestorneerd. Telfort is echter niet voor een gat te vangen en stuurt tot mijn verbazing in november een rekening voor kontraktbeëinding per 18 oktober 2008. Dit werd direkt gevolgd door een brief van Preventel waarin gemeld werd dat ik als wanbetaler geregistreerd was en een brief van het incassobureau Vesting-Finance. Na toezending van enkele stukken aan het inacssobureau werd het stil. In februari benaderde ik Vesting-Finance zelf, Op 9-02-09 werd ik door Vesting Finance teruggebeld. Men snapte er zelf ook niets van. Er werd op antwoord van Telfort gewacht. Wachten duurt lang, want tot op heden is er nog geen enkele reactie gekomen. Ondertussen sta ik wel als wanbetaler geregistreerd. Ik zou het op prijs stellen indien Telfort naar de rechter stapt, voor mij een mogelijkheid om de door mij gemaakte kosten in reconventie te kunnen claimen.

WarnedConsumer
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 okt 2007 17:57

Re: Telfort

Ongelezen bericht door WarnedConsumer »

Ook een telfort klant hier.

Zelf ben ik via speedlinq terecht gekomen bij telfort, telfort heeft immers speedlinq overgenomen.

Mijn voordeel is dat de lijnhuur van KPN erbij in zit en telefonie neem ik niet af omdat ik al een gsm van de zaak heb die ik overal voor mag gebruiken.
De storingen die ik heb ondervonden zijn op 1 hand te tellen en hadden te maken met landelijke storingen.
Grofweg op 1,5 jaar heb ik 2 storingen gehad waarvan de langste zo'n 8 uur in beslag nam.

Al met al niets op aan te merken en ik denk altijd maar dat het gras groener is bij de buren.

Minpunten zijn :
- slechte helpdesk, hier heb ik nimmer gebruik van gemaakt.
- vroegtijdige incasso-beleid.
- slechte berichtgeving werkzaamheden en/of storingen.

Om even op het incasso punt in te gaan, ik betaal in maart aan het begin van de maand, de factuur van april al ? Dat vind ik erg voorbarig en inhalig, aangezien ze de incasso-datum verschoven hebben naar het begin van de maand.

Dat vind ik toch wel erg inhalig maar goed, het werkt tenslotte bij mij zonder problemen.

edwardBlaauwgeers
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 11:07

Re: Telfort

Ongelezen bericht door edwardBlaauwgeers »

In aug 08 abonnement aangegaan met telfort bellen+internet maar die is nooit tot stand gekomen. Het heeft mij ongeveer 350 euro plus belkosten 80 euro gekost over een peroide van driew maanden maar internet ho maar. Vervolgens de KPN gebeld die binnen een week alles in orde had.
Schrijven en bellen naar telfort had geen zin. Informatie krijg je toch niet. Als reactie kreeg ik uiteindelijk nog een rekening van 161 euro via een incassobureau er overheen die ik uiteindelijk maar betaald heb omvan ze af te zijn. Internet en bellen heb ik nooit van ze gehad.
Ik voelme opgelicht en ik begrijp ook niet dat incassobureau's klakkeloos aan het werk gaan voor bedrijven waar je niets tegen in kunt brengen, behalve tijdens een rechtzaak. Ik vind het schandalig en ik ben uit op wraak
vr.gr. Edward Blaauwgeers

Jung
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 11:18

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Jung »

Klacht Telfort. Na verhuizing uit Drenthe 2 dagen prima verbinding zowel internet en telefoneren. Daarna alleen na 23 uur bellen en internet (150kbps) met een abonnement van 20 Mb. Bij klachten melding is de veronderstelling dat ik te ver van de centrale ben. Op mijn vraag waarom het de eerste 2 dagen wel goed was kreeg ik te horen dat de centrale mischien verplaatst was.....Technisch wordt nu geprobeerd om de snelheid naar 4 Mb te brengen. De onzin ten top.
Aangezien de kosten van alle abonnementen zijn verhoogd heeft iedereen de gelegenheid om zijn abon. op te zeggen voor 1 mei. Veel mensen weten dit niet. Doe er mee wat je wil. Ik ga vooe een andere provider om welligt de zelfde ellende te beleven.

reginakok
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 11:57

Re: Telfort

Ongelezen bericht door reginakok »

Af en toe is Telfort een ellende! Sinds maart 2008 bij Telfort, en inderdaad, het bellen is een drama!! Vaak geen verbinding, bij de gebelde persoon gaat de telefoon wel over maar zij horen niks. Of andersom, bellen ze ons en zij horen hem overgaan, maar wij horen niks. Laatst naar Telfort gebeld met een mobiele telefoon omdat ik geen verbinding had met de gewone telefoon, ik heb 3 kwartier aan de lijn gehangen, allemaal extra kosten! En dan het internet, dat ligt er regelmatig uren uit.
Erg jammer! Als het overstappen naar een nieuwe provider gemakkelijk ging, deed ik het direct, maar dat is vaak ook drama.

sandra02
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2009 12:07

Re: Telfort

Ongelezen bericht door sandra02 »

Goedemiddag,
Sinds gisteren is er niet meer in te loggen op "Mijn Telfort".
Probleem met de site, zeggen ze. Wel heel toevallig, gezien de uitzending van vanavond. Heb zelf ook de ene vervelende ervaring na de andere bij Telfort.
Hartelijke groet,

Vera51
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 12:31

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Vera51 »

Ook wij zijn zeer ontevreden klanten van Telfort, sinds November 2008. Mede op aanraden van vrienden die wel positieve ervaringen hadden stapten wij over naar internet 20Mb + bellen. Voor 10 euro extra per maand konden wij onbeperkt bellen naar vaste nummers. Nu worden plotseling de kosten verhoogd. Schandalig.
BELLEN...Vanaf dag 1 hebben we problemen. We kunnen of niet bellen, of we worden schijnbaar door mensen gebeld, waar de dan achteraf van horen dat ze gebeld hebben, maar wij horen geen telefoon overgaan.
Dagelijks gaat 5-6 keer de telefoon over terwijl er dan helemaal niemand aan de lijn is!!!
INTERNET. Ook in het begin vaak geen internet gehad. Dan weer wel, en dan weer niet. Volgens de snelheidstest die toen nog op de site van telfort stond zouden wij tot 8Mb moeten kunnen krijgen. De eerste dagen was onze snelheid inderdaad verdubbeld t.o.v. wat we bij KPN hadden. Wij al blij....maar binnen enkele dagen veranderde die snelheid naar minder dan de helft van wat we bij KPN hadden....VREEMD. We hebben nu nog geen 2 Mb internetsnelheid. Ik denk dat Telfort hier toch letterlijk een hand in heeft gehad.
Helpdesk gebeld....ik weet niet hoe lang in de wacht gehangen....(dit moet je dus allemaal extra betalen)...vervolgens krijg je een medewerker aan de lijn die net doet of je niet weet waar je het over hebt. Standaard vragen....waar komt uw telefoonlijn binnen...het kan aan de afstand naar de centrale liggen....ALLEMAAL ONZIN....hier is NIETS veranderd...Ik woon hier 26 jaar, en de afstand naar de centrale, en de telefoonlijn zijn nog steeds dezelfde. Waarom had ik de eerste dagen dan wel een veel hogere snelheid....
Het enige dat hier veranderd is, is dat ik het modem van KPN vervangen heb door het modem van Telfort.....ergo....de fout moet bij Telfort liggen en niet bij ons.
Wat worden wij als consument toch vreselijk voor de gek gehouden door allerlei bedrijven en instanties.
Na diverse malen bellen en mailen naar de helpdesk heb ik het eigenlijk maar opgegeven, en zit ik mijn tijd maar uit bij Telfort.
Ik hoop echt dat RADAR op zijn minst bereikt dat ontevreden klanten zonder verdere kosten kunnen opzeggen voor het einde van het contract.
Bezint eer ge begint, maar begin nooit bij Telfort!!!

Vera Jenniskens
Sint Odilienberg

Hier nog even de actuele snelheid bij ons gemeten via speedtest.net

Download 1.6 Mb/s
Upload 0.53 Mb/s :evil:

paul23
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 00:09

Re: Telfort

Ongelezen bericht door paul23 »

Ook ik heb te maken met slechte service van Telfort. Het gaat over behoud van het mobiele telefoonnummer bij overstap naar een andere provider.

Per 1 september 2008 ben ik overgestapt van Wireless Circle naar Telfort. Het heeft tot half november geduurd voordat mijn nummer was overgezet, waardoor ik al die tijd slecht bereikbaar was. In die tussentijd heb ik veel met de klantenservice gebeld, gemaild en brieven gestuurd. Op brieven geven ze geen reactie. Bij telefoneren word je lang in een wachtstand gehouden en daarna komen ze niet verder dan wat standaardantwoorden. Bij mailen duurt het een week voordat je antwoord hebt en krijg ik altijd de indruk dat de mail maar voor de helft wordt gelezen. Hierdoor kun je vaak weinig met het antwoord.
Uiteindelijk werd nummerbehoud doorgevoerd op flink aandringen van mijn oude provider.

Na deze hele affaire heb ik nog een klachtenbrief gestuurd met een schadeclaim voor de procedurekosten en de schade. Telfort reageerde dat het niet aan hun lag, maar aan de oude provider. Terwijl ik zeker weet dat zonder aandringen van mijn oude provider, nummerbehoud nooit zou zijn doorgevoerd.
Ik zou nog naar de geschillencommissie kunnen stappen. Dit heb ik niet gedaan, omdat ik verwacht dat de commissie naar de reactie van Telfort zal wijzen. Toch is het probleem vooral veroorzaakt door de zeer gebrekkige klantenservice van Telfort.
Ideeën om de schade alsnog te kunnen verhalen bij Telfort zijn welkom.

rire
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:16

Re: Telfort

Ongelezen bericht door rire »

Ik heb een 20 MB met vast bellen. Vanaf begin (aug 2008) is het bellen storingsgevoelig. Sinds 9 maart 2009 een probleem met het DSL signaal. Het is een wel/niet verbinding. Sinds 11 maart is dit naar de 2e lijns helpdesk. 15 maart een ander modem geprobeerd, hiermee is er wel een continue signaal alleen kan ik hiermee niet bellen. 16 maart aangegeven aan Telfort, ja bedankt. Dit nogmaals gedaan op 20 en 27 maart. Is dus niets mee gedaan. 1 April, ja inderdaad 1 april heeft de KPN een meting gedaan. De monteur heeft aangegeven dat er een nieuw modem moet komen omdat het signaal in de centrale en de lijn naar mijn huis een continue signaal geeft. Dit zelf 2 april aangegeven aan Telfort en een nieuwe modem geeist. Nu ??? Zit nog te wachten op een ander modem. Kan dus wel internetten maar met beperkte snelheid en heb nog steeds geen vast bellen.
Gelukkig heb ik nog 16 dagen de tijd om eerder van mijn contract af te komen omdat Telfort de prijzen heeft verhoogd.

red-devil69
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:37

Re: Telfort

Ongelezen bericht door red-devil69 »

ik heb enige weken geleden ook problemen gehad steeds viel die weg
Na een paar x bellen belden zij terug dat ik vanaf zondagavond tot maandagavon geen internet mocht gebruiken en zij alles zouden doormeten
Ze konden zien dat die onstabiel was en dat t kwam dat we teveel afnamen
we zaten al tijden met 4 pc's en een daarvan dowload bijna 24 uur per dag
Men had al veel gezien maar vanaf januari was dit wel e rg veel
Daarvoor was t internet verkeer in orde , maar ineens vanaf 15 januari niet meer terwijl er bij osn niks veranderd was

Ik heb toen idd internet afgeloppeld ,maar nooit iets meer van gehoord
Wel een hoge telefoonrekening omdat alles per mobiel moest en men tot ee bedrag van maximaal 15 euro ging , maar aj al die telefoontjes bij elkaar opgeteld kom je daar wel op
En zij kunnen dit zo nagaan omdat ik ook mobiel heb van hun

Op dit moment heb ik verder geen klagen meer de verbinding loopt en we zitten nu met 1 pc minder ,maar dan nog
het dowloaden gaat gewoon door
Men gaf hier de schuld van , maar ik zei direct dat t een legaal programma is waarvoor betaald wordt en dat we een onbeperkt downloaden hebben van telfort
Maar ze hebben t dan ineens over de kleine lettertjes welke ik nog niet gevonden heb
en als dit vaker voor kwam dat we zoveel dowloaden zou men stappen ondernemen want wij zouden zelf de verbinding vertragen

dutchy39
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:37

Re: Telfort

Ongelezen bericht door dutchy39 »

alle klachten zijn al binnen;
maar ik kan het NIET laten, om alsnog te reageren.
ik ben nu 3 weken "lid" van Telfort.
omdat ik er bij Tele 2 afgegooid werd qua verzenden.
U zult het niet geloven;
ik kon NIET verzenden bij telfort; later ging het na vele klachten te hebben ingestuurd, maar via BCC lukt het voor geen meter.
ik heb van de 3 weken abonnement, al 2 weken zonder telefoon gezeten, en de Helpdesk hebben in mijn ogen GEEN OPGELEID personeel zitten.
steeds de standaard mails; U kunt ons beter BELLEN, dan kunnen wij het makkelijker uitleggen.
a.had ik geen telefoon;
b. voor 35 ct.p.minuut bellen, terwijl je tig minuten in de WACHT staat, dus laat staan wanneer je met je mobiel belt.
c. ik had er een bij die wist niet eens de naam van het MODEM!!!!
(het is ook een zeer ingewikkeld modem, of moet ik zeggen, dat het niet goed in het boekje staat beschreven?)
wat bedoelt U daarmee.? werd er gevraagd
d. zoals ik ook lees, ALTIJD dezelfde standaard-mails; ze LEZEN de klacht niet eens, en ze LEZEN niet, dat je met die-en-die reeds contact hebt gehad.
op een gegeven moment heb ik "gedreigd" met Radar en Kassa
en ja hoor, ik WERD gebeld op mijn mobiel.
misschien heeft het geholpen, omdat ik zieke mensen in mijn nabijheid heb en dus.....telefoon MOET hebben.
ik heb nu EINDELIJK telefoon en outlook, maar ik doe héél voorzichtig ermee, want één keer RESETTEN...en je bent alles weer kwijt.
ik kan NU nog niet weg, (moet eerst het 1e jaar afmaken),maar dat ik WEG ga, is absoluut ZEKER!.
en dan budget bellen voor 10.-p.maand.kun je beter via computer naar VOIP STUNT gaan.dan betaal je maar één keer, wanneer je weinig belt.
NU ben ik STUKKEN duurder uit.
en nu weer, de zieltjes BINNEN, en dat starttarief gaan vragen.
ik heb me ENORM VERGIST in Telfort. en van mij mogen ze gelijk de koude douche hebben.
m.vr.gr.
dutchy39

Gesloten