LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
degruyter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:15

Re: Telfort

Ongelezen bericht door degruyter »

sinds begin van ons abonnement, hebben wij al problemen .de belkosten zijn zeer hoog alleen al van het bellen met klachten en ordner vol.zelfd een onterechte afsluiting omdat telfort de mail niet had verzonden,de kosten die wij nu al hebben gemaakt loopt al ruim in de honderden euro's. en aangezien het overgaan naar een ander ook risico's mee brengt is dat de reden dat wij er nog steeds bij zijn , maar ja naar mijn geld kan ik fluiten en nu hebben zij ook de kosten nog verhoogd met 5 cent aanvang gesprek.ik hoop dat ze nu eens hun trekken thuis krijgen en dat er misschien een oplossing komt dat ik ook ijn onkosten kan innen want ik ben elke keer ronduit schofterig te woord gestaan tot het op de haak gooien van de werknemer van telfort

M.J.Sarens
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:18

Re: Telfort

Ongelezen bericht door M.J.Sarens »

Ook ik ben al maanden in de clinch met Telfort. Heb zowel internet als telefoon. Vanavond merkte ik opeens dat mijn telefoon het weer eens niet deed. Ben eerder afgesloten geweest omdat men niet reageerde op mijn emails en brieven en men mij telefonisch niet wilde helpen. Wel zijn ze in staat om klakkeloos van alles van je betaalrekening te incasseren maar daadwerkelijk problemen oplossen, ho maar. Heel vaak heb ik overdag geen telefoon. Aangetekende brieven sturen kost het nodige maar het helpt dan ook niet. Men zegt aanmaningsbrieven gestuurd te hebben, ik had mijn incasso gestorneerd ivm het uitblijven van enige reactie, maar ik ontvang niets ook neit per emai. Het is toch ronduit schandalig dat een klant als melkkoe wordt gebruikt en men niet in staat is om klachten op te lossen

RonDohme
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:17

Re: Telfort

Ongelezen bericht door RonDohme »

Even terzijde. Ziggo is net zo erg. 3 maanden geen internet gehad, tig keer gebeld, loze beloftes. Uiteindelijk overgestapt naar KPN. Perfect! Die hebben me zelfs driemaal teruggebeld of alles in orde was. Wel wat duurder, maar eindelijk rust!!!

Ron

Edje54
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:15

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Edje54 »

Ik heb sinds kort via GSMWEB een telfort abbo van 150 minuten voor 12,95 euro afgesloten, ingaande 24 april. Nu heb ik afgelopen weekend mijzelf aangemeld bij "mijn telfort"en daar zie ik dat ze het abbo voor 13,95 euro geboekt hebben staan. Ik heb meteen een mail gestuurd om ze dit te laten herstellen. Als ze dat niet doen, kan ik dan het abbo opzeggen omdat ze eenzijdig het kontrakt veranderen?
mvg, Ed

hilda1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:17

Re: Telfort

Ongelezen bericht door hilda1960 »

Ook ik heb een mobiel-internet abonnement bij Telfort. Drama!!!
Regelmatig valt het uit. slecht bereik, en zoooo traag, dat als ik een website opzoek, deze na een minuut of 5 pas word geopend Of helemaal niet te openen is. Terwijl ze beloven, dat je 7 MB krijgt, komt deze hier niet boven de 2 KB!!!!! En 1 MB heb ik hier nog nooit kunnen halen. Email gestuurd, word niet op gereageerd. Hilda

JanE_nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 12:08

Re: Telfort

Ongelezen bericht door JanE_nl »

Geachter Radar redactie,

Ik als Telfort abonnee heb met veel belangstelling de van 6/4/2009 bekeken. Ook ik had problemen en heb opgezegd, gebruik gemaakt van de ontbindende voorwaarde van een tariefswijziging.

De man van Telfort in de studio wilde geen toezeggingen doen en alle klachten binnen 3 weken oplossen maar dan kan het te laat zijn om van deze ontbindende voorwaarde gebruik te maken. Dit opzeggen geld voor veel onderdelen van KPN en KPN dochters.

Ik tip u hier over omdat Telfort in de studio geen antwoord wilde geven of de klanten bij in gebreke blijven alsnog konden opzeggen.

Ik hoop u van dienst te zijn geweest.

Van Telfort.

Geachte meneer /mevrouw,

Hierbij willen wij u informeren over een aantal wijzigingen in onze tarieven.

Wijziging abonnementstarief Telfort internet
Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie. Op dit moment betaalt u € 19,95 per maand voor uw abonnement Telfort internet 20 Mb (WBA). Vanaf 1 juni 2009 wordt dat
€ 20,45 per maand. U vindt de tariefswijziging voor het eerst terug op de factuur voor de maand juni die u ontvangt in mei 2009.

Meer informatie hierover vindt u op onze online klantenservice.

Wijziging gesprekstarieven Telfort vast bellen
Daarnaast wijzigen de gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht van € 0,05 per gesprek. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt € 0,17 per minuut.

De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.

Voor een exact overzicht van alle gesprekstarieven kunt u onze online klantenservice raadplegen.

Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijzigingen, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en antwoord op veelgestelde vragen over deze prijscorrecties vindt u op onze telfort.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet
Laatst gewijzigd door JanE_nl op 06 apr 2009 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

robba
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 20:30

Re: Telfort

Ongelezen bericht door robba »

Het is aandoenlijk om te zien hoe de man van Telfort, zoals gebruikelijk, beloofd de klachten van de 53 mensen in de zaal op te lossen binnen een redelijke termijn. en de 1500 andere mensen die een mail gestuurd hebben binnen 3 weken een eerste reactie te laten krijgen. Zelf ben ik al maanden bezig omdat Telfort mij een defect modem heeft geleverd, maar weigert te vervangen, en omdat ze structureel een verkeer bedrag (41 ipv 20 euro) incasseren. Ik heb de laatste keer het bedrag dan maar gestorneerd, immers al genoeg laten roven van mijn rekening. dan wordt je dus zonder waarschuwing afgesloten. van mij kan de opzeg actie door Radar in de uitzending afgekondigt niet snel genoeg beginnen, alleen kan ik dan bij deze boeven bende waarschijnlijk fluiten naar mijn teveel betaalde abonnement

spoelhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 20:08

Re: Telfort

Ongelezen bericht door spoelhuis »

Geachte Tros Radar, vanavond de reactie gezien van Telfort.
Ik ben februari 2008 lid geworden van Telfort Internet plus bellen en inplaats van dat je goedkoop uit bent bij deze provider ben je feitelijk veel duurder uit.
Het is werkelijk een drama geweest met de aansluiting omdat de modem direct al defect was en ik had dit steeds maar duidelijk gemaakt en nergens kreeg ik reactie op, het heeft ons een vermogen aan mobiele telefoonkosten gekost.
Na maanden van bellen en bellen en nog eens bellen en een enorme dossier aan brieven heb ik eindelijk een modem toegestuurd gekregen en had vrijwel direct alles voor elkaar.
Maaaaaaar,.... ik heb het vermoeden dat men bij telfort de mensen bewust stiekum weer afsluit om vervolgens op deze manier mobiele belkosten te innen.
Als je na eindeloos bellen iemand aan de lijn krijgt dan duurt het zolang dan is je beltegoed op en het hele verhaal geschied opnieuw, je wordt woedend en des duivels en nergens trekt deze onderneming zich wat van aan.
De laatste tijd gaat het redelijk. Gaarne ben ik bereid u alle informatie te verschaffen hoe de praktijken zijn van deze onderneming en met wat voor belachelijke vergoeding ze komen.
Het is tot den treurnis toe en dat zoiets toegelaten wordt om mensen zo te bedonderen vind ik niet kunnen.

treespostma
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:15

Re: Telfort

Ongelezen bericht door treespostma »

Goedenavond redactie,
Ik heb naar het programma over Telfort gekeken en u mag mij ook tot een van de (on)gelukkigen toevoegen!. Ook ik zit al 2 jaar te tobben met internet/bellen. Internet gaat overigens redelijk probleemloos maar dat bellen is een ramp. Gemiddeld 1x per week kan ik een paar uur niet bellen of gebeld worden.Mensen krijgen de indruk dat ik of in gesprek ben of andere duistere dingen. Heb ook al een aantal keer geprobeerd contact te leggen, maar dat doe ik niet meer want de reactie van Telfort is echt lachen! Krijg je het advies om even de stekker uit je doos te trekken terwijl je met hen aan de lijn bent (eindelijk) nou ik ben wel blond maar elke idioot kan begrijpen dat je dan dus je gesprek kwijt bent!. Uiteraard ben ik al heel wat extra belkosten kwijt geraakt omdat ik mobiel moest bellen wat natuurlijk aanzienlijk duurder als het (GRATIS) bellen bij Telfort. Daar word uiteraard niet op gereageerd.
Ook tijdens mijn verhuizing vorig jaar is er heel veel mis gegaan.
Dus als de klachten via Radar opgelost kunnen worden dan gaat de vlag uit!
Mijn telefoonnummer is 0180-787755

Ik wens u succes en hoop dat er ooit licht aan de horizon komt in internetland!
Met vriendelijke groet,
Trees Postma
Laatst gewijzigd door treespostma op 06 apr 2009 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

hellies
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:21

Re: Telfort

Ongelezen bericht door hellies »

Ik herken de klachten bij Telfort niet, maar deze gelden wel voor Het Net (snel surfen en bellen). Kan hier ook een dergelijke belactie voor worden opgezet zodat klachten/problemen eens serieus worden opgepakt en je niet als klant van het kastje naar de muur wordt gestuurd?

amber1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:23

Re: Telfort

Ongelezen bericht door amber1977 »

Ik reageer voor het eerst, weet niet precies hoe het werkt.

Ik heb sinds december 2008 RUZIE met Telfort. Ik heb 3 mobiele aansluitingen, waarvan er één moest worden omgezet naar een pre-paid. Mailen, aangetekend schrijven, gewoon schrijven, bellen, niets werkt. Vervolgens hebben ze het verkeerde nummer afgesloten. Fout kan niet hersteld worden. Het is om helemaal gek van te worden. Nu probeer ik alles op te zeggen. Ik wil NOOIT meer Telfort. Geweldig dat jullie een uitzending gewijd hebben aan dit bedrijf.

Vriendelijke groet,
Amber.

Teake
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:14

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Teake »

Ach, ik heb tussen januari 2008 en medio juni 2008 af en toe een werkende verbinding gehad. Als je dan belde, zei men uw modem heeft zich vandaag al een keer aangemeld, dus u heeft verbinding.
Gehad ja.
Na de zoveelste keer heb ik het maandbedrag terug laten boeken, en dit zowel telefonisch als schriftelijk gemeld.
Vanwege de hoge kosten om hen te bellen wegens geen verbinding, heb ik hen in dezelfde brief gemeld, dat zodra de problemen opgelost waren, ik ook weer van harte wilde betalen.
Nooit antwoord gehad. Op mijn brief van eind maart 2008 heeft Telfort tot op heden, NOOIT een reactie gegeven.
Dus abonement opgezegd, en overgestapt.
Naar Vodafone vast, die nota bene gebruik maakt van het Telfort netwerk.
Deze overstap ging supervloeiend. Ze weten wat terugbellen is.
Na de overstap, met nummerportering, nooit 1 keer weer problemen gehad, terwijl telfort durfde te beweren dat de bekabeling in mijn huis wellicht niet in orde was. Of dat mijn PC misschien niet deugde.
Nu: dezelfde PC, kabels en besturingssysteem. Zonder problemen.
Alleen een ander modem/provider, met een GRATIS ondersteuningsnummer.
Alleen haalden ze nog 3 maanden het abonementsgeld van mijn rekening. Toen ik erachterkwam, en het laatste geld terug liet boeken, en de incasso blokkeerde kreeg ik een aanmanig.
Telefonisch op gereageerd, en dacht dat het afgelopen was.
Tot ik afgelopen vrijdag een brief kreeg van Interim Justitia.
DAT noem ik nog eens lef hebben.
Gelukkig reageerde Interim Justitia beter: ik hoef niet meer naar Telfort te bellen, dat doen zij nu voor mij.
Ik ben nu zover, dat ik met plezier de kosten van dit buro ga betalen, om maar van dat gezeur van Telfort af te komen.
In hen heb ik vertrouwen.

Joppie12
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:24

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Joppie12 »

Geachte heer/mevrouw,
Zojuist uw uitzending bekeken inzake Telfort-klachten. Nu gaan ze bij Telfort natuurlijk eerst aan de gang met de klachten van mensen die zich bij TROS Radar gemeld hebben. Maar mijn klacht, welke ik al tijden heb en inmiddels in februari en maart ook via internet en per post naar hen vestuurd heb, komt daarmee waarschijnlijk onderop de stapel. Kan ik deze ook via TROS Radar indienen? En zoja: waar kan ik deze naartoe sturen?
Met vriendelijke groet,

Truuske
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:17

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Truuske »

Zonet de uitzending bekeken over de klachten bij telfort.
Jammer dat die goede man oplossing bied voor de mensen die aanwezig waren.
Wij proberen al ruim 2 maanden ons sim-only abbonnemet op te zeggen, géén reactie op brieven, géén reactie op bericht aan klantenservice via de website, géén reactie op telefoontjes.
Doodziek wordt je van telfort.
Ga morgen een winkel van telfort bezoeken (in Eindhoven)en ga niet naar buiten voor onze klacht is verholpen.
Leuk om ze daar ook eens goed chagrijnig te maken.
Kunnen we meteen klanten waarschuwen die iets af willen sluiten.
Jammer dat ik niet wist van de aktie van trosradar. Had hier heel graag aan meegewerkt. Wij zijn ondertussen witheet van telfort.
Als het nog mogelijk is ons hiervoor op te geven willen wij graag meedoen.
Laatst gewijzigd door Truuske op 06 apr 2009 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Ellepel001
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:26

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Ellepel001 »

Kheb net de uitzending gezien. Ik heb een incassobrief gekregen van een internetabonnement van Telfot. U kunt vanaf heden niet meer bellen en/of internetten enz. Ik heb al jaren een andere provider en bevalt me prima. Ik heb vervolgens de klantenservice gebeld met de vraag waar dit voor is. Konden ze me niet vertellen. Want ik heb al sinds 2005 opgezegd, stond in het systeem. Ik word deze week teruggebeld. Ben benieuwd of dat ze wel gaan bellen.
Laatst gewijzigd door Ellepel001 op 06 apr 2009 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

MFuite
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:12

Re: Telfort

Ongelezen bericht door MFuite »

yy
Laatst gewijzigd door MFuite op 06 apr 2009 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.

GYR Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:14

Re: Telfort

Ongelezen bericht door GYR Jansen »

geachte Radar,

ik heb net uw uitzending gezien en wilde mij graag aansluiten bij alle verhalen die ik heb gehoord zowel van storing en incasso en klachten behandeling!

Wij hebben een abbonoment bij tiscali afgesloten om van Telfort af tezijn en een paar maanden later waren we alweer bij Telfort van wegen een overname en u raad het al de problemen begonen weer waar we gebleven waren .
ik heb daarbij geprobeerd mijn abbonomend op tezeggen met Telfort maar dat kon niet want we hadden een contract met Tiscali en daar waren we nog steeds lid van en zo als zij het mij voorspiegelde niet van hun, dus kon ik het niet opzeggen voor dat mijn abbonoment afgelopen was.
mijn verdere reden van opzeggen was dat ik van het begin al problemen heb met de modem/router en dat telfort dat niet wil erkennen en mij met een reset het bos in stuurt of een software update. zo als u begrijpt zijn de problemen tot op de dag van vandaag er nog.
ik kan negen van de tien keer niet bellen en of mijn internet doet het niet , nu heb ik geprobeert om het niet betalen van de rekening telfort wakker te krijgen maar alles behalven dat alleen maar meer allende.
ik heb gelukkig nu wel mijn abbonoment op kunnen zeggen en ben er hopelijk van af zonder verdere problemen .

mvg R Jansen

H. van Gelder
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:30

Re: Telfort

Ongelezen bericht door H. van Gelder »

Hallo
Ik heb vanavond gekeken naar jullie uitzending t.a.v. Telfort. Wij hebben sinds 21 januari een contract afgesloten bij Telfort en ook wij lopen tegen de aangetoonde klachten aan. Geen verbinding, vaak bellen (wat heel lang duurt), gewoon betalen, geen service, beloftes die gedaan zijn maar niet nagekomen. Dus ook ons kun je bij die groep toevoegen die klachten hebben over de ser vice en verbinding van Telfort.
Groeten H. van Gelder

gemi
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2009 21:53

Re: Telfort

Ongelezen bericht door gemi »

Wij kregen de tip om bij Telfort een sim-only te nemen voor onze dochter om zo de kosten te besparen.
Maar helaas kregen wij al meteen 7,79 te betalen voor een abonnement van 4,95.
Onze dochter had amper gebruik gemaakt van haar toestel.

Toen wij het abonnement aangingen heb ik direct aangegeven het oude nummer te willen behouden, maar ook dat ging mis.
Later kwam ik hier nog over terug tijdens een telefoontje, maar het is tot op heden nog niet overgezet.
Telfort komt zijn beloften niet na dus.

Dreikusje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:20

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Dreikusje »

Geachte iedereen.

Ook ik heb een klacht, niet zo zeer over internet, maar over beëindiging. Op 11 januari j.l. heb ik na contract beëindiging mijn vast bellen opgezegd, wegens de vele klachten die zeer veel mensen ook hebben. Ik heb al op 21 oktober 2008 een toezegging gehad van een één of andere manager dat mijn vast bellen per 11 januari 2009 wordt stopgezet en inderdaad 11 januari geen signaal meer, dus keurig. Nu komt de verrekening. Ik denk in februari wordt het verrekend, nee dus er wordt gewoon weer geld geind voor maart en idem dito in maart weer geind voor april. Ik bellen en mailen, veel excuses maar februari en maart geen opdracht intern tot verrekening dus ik eind maart weer bellen na de zoveelste keer, weer toezegging tot verrekenen. Tot nu toe geen cent van Telfort gezien, dus ik heb vanaf 11 januari 2009 geen telefoon meer van Telfort, maar wel betalen voor een dienst die ik niet afneem.
Ik heb zelfs woorden met een mevrouw van de klantenservice gehad die, omdat ik na zoveel bellen zeer kwaad was, niet met mij in discussie wilde gaan en de verbinding wilde verbreken. Ik heb gedreigd om inderdaad alle consumentenprogramma's te mailen en mijn abonnementsgeld te stoneren.
Ik reageer nu pas op de actie, omdat ik vanavond (6 april 2009) toevallig keek naar Radar, meestal ben ik aan het werk.
Dus hierbij mijn verhaal over telfort, ik hoop dat u er nog wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,
D. Prins

Gesloten