LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Antidepressiva

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
dinnyke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2008 14:17

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door dinnyke »

ik kreeg enkele jaren terug een lichte antidepressiva ( serlain ), die me niet positiever maakte, maar ook niet negatiever. Daarna kreeg ik Effexor Exell. en bij dat produkt ging ik naarmate ik het langer nam , steeds gevaarlijker, vooral roekelozer rijden. Hoogmoed, in die zin, bij het inhalen, dat ik dacht: "dat haal ik nog makkelijk". En harder rijden, ik reed eigenlijk overal gewoon te hard. Ik was wel gelukkig, maar het voelde echt chemisch aan.

Wat de psychiater bij Pauw en Witteman op het einde vertelde ben ik het mee eens : " antidepressiva moet je niet langer dan twee jaar nemen, en ook goede begeleiding nemen, therapie, psycholoog etc...."

ik denk ook dat antidepressiva kan helpen als een rust een pauze voor het vele piekeren/denken. Maar op langere termijn hebben anti-depressiva alleen maar negatieve effecten en veranderen de mens compleet.

Maar de farmaceutische industrie gaat niet over ons welzijn, zolang wij maar blijven slikken, blijven zij hoge inkomsten hebben. Zo simpel is het gewoon.
liever een zieke persoon, die blijft slikken, dan een persoon die met praten geholpen kan worden ( waar hij zelf meer bij gebaat is ) en waar niks aan te verdienen is.

groetjes ( goed dat dit eens op tv kwam ! )

pijnbestrijding
Berichten: 0
Lid geworden op: 02 feb 2010 00:01

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door pijnbestrijding »

Wat ik gemist heb in jullie voortreffelijke uitzending is het voorschrijven van a.d. als pijnbestrijding. Het wordt tegenwoordig steeds meer voorgeschreven bij chronische pijn.

Na een auto-ongeluk dat een hersenkneuzing had veroorzaakt heeft mijn toenmalige huisarts me 50 mg sinequan voorgeschreven als pijnbestrijding 's nachts omdat dit veel langer werkte dan andere pillen. Het hielp idd., maar na 10 jaar wilde ik daar toch vanaf. Het begon me tegen te staan de rest van mijn leven van medicatie afhankelijk te zijn.

Een eerste poging mislukte -ik had een schema gekregen van de huisarts dat de dosering veel te snel terugbracht. Ik schrok van de ellende die dat met zich meebracht.
Na anderhalf jaar heb ik een nieuwe poging gewaagd. Ik heb toen over 11 maanden de 50 mg afgebouwd. Elke 10 mg die ik minderde werd het moeilijker om aan de nieuwe dosis te wennen, maar nadat ik gestopt was begon de ellende pas goed.
Mijn hele slaapritme was naar de knoppen, mijn hoofd bleef doordraaien, muziek bleef eindeloos in mijn hoofd hangen, ik kreeg gevoels halucinaties 3 maanden nadat ik de laatste 10 mg had geslikt.

Toen zag ik pas hoeveel processen in je hersenen door dat spul verstoord raken. Dit alles is pas gestopt nadat een acupuncturist me is gaan ontgiften (kan ik iedereen aanraden die probeert te stoppen na langdurig gebruik)
Alles bij elkaar heeft het twee hele me twee hele zware jaren gekost om die troep weer uit mijn systeem te krijgen
Laatst gewijzigd door pijnbestrijding op 02 feb 2010 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.

mascotje
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 sep 2005 17:17

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door mascotje »

TROS Radar schreef:In Nederland slikken bijna een miljoen mensen antidepressiva, soms voor 'aandoeningen' als relatieproblemen en rouwverwerking.
Steeds meer wordt met deze middelen, en andere middelen uit de psychiatrie, ook geëxperimenteerd op vrouwen die vanwege hun overgang hormonale verschijnselen ervaren. En achteraf komen ze er dan achter dat ze daardoor niet de verandering konden maken die de overgang hoort te kunnen maken
Erg hoor, dat je niet eens meer je normale natuurlijke processen mag doorlopen. Je mag wel achteraf met de gebakken peren zitten

gerbelmer
Berichten: 0
Lid geworden op: 02 feb 2010 00:20

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door gerbelmer »

Ik slik nu drie jaar het middel Paroxetine (Seroxat) en vind het goed werken. Toen ik er destijds mee begon had ik zelfmoordgedachten en zat in een depressie. De nare gedachten verdwenen geleidelijk en met mijn stemming ging het ook beter. Een bijwerking van het middel bij mij is dat ik er slaperig van word. Ik ben het eigenmachtig gaan afbouwen, maar kwam daardoor in problemen. Na een nieuwe start met 20 milligram per dag ging het na een paar weken beter met mij. Na verloop van tijd trad de slaperigheid weer op. Ik slik nu al een tijdje dagelijks 10 milligram en voel me daar goed bij. Wel hou ik er de regelmaat in en sla geen dag over, dat deed ik voorheen wel.
Ik ben nu in gesprekstherapie bij een psychologe die mij vertelde dat onregelmatig slikken de werking van het middel nadelig kan beïnvloeden. De dagelijkse dosis halveren is beter dan de ene dag een hele dosis en de volgende dag niets slikken.
Dat was mij eerder niet door de huisarts vertelt. 'Ach ja', zei een hulpverlener bij de intake, 'huisartsen weten er weinig van...'

Het moet mij van het hart dat ik de uitzending over antidepressiva erg eenzijdig en zelfs tendentieus vindt. Er wordt duidelijk gefocust op ernstige bijwerkingen, wat mij een rare smaak in de mond geeft. Ik ben journalist met 30 jaar dagblad- en omroepervaring en heb het gevoel dat ik met mijn achtergrond het bovenstaande met een gerust hart kan zeggen.
Wellicht is die tendentieuze richting met opzet gekozen, om een algemene discussie en meer onderzoek over/van het onderwerp te verkrijgen. Dat zou een legitimatie kunnen zijn, hoewel ik vind dat er altijd naar objectiviteit gestreefd moet worden.

Ik vind het al heel lang een vreemde zaak dat mensen in het algemeen zo weinig over de werking van hun psyche weten. Leren omgaan met jezelf en met anderen zou een taak van het onderwijs moeten zijn, net zo goed als het leren opvoeden van kinderen. Niet dat iedereen een universitaire studie psychologie moet volgen, maar kinderen op begrijpelijke wijze bijbrengen hoe ze psychologische kennis praktisch kunnen inzetten kan een hoop narigheid voorkomen.

bootsman1
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2009 16:09

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door bootsman1 »

Bij de één werkt het wel en bij de ander minder. Vergelijk het eens met Ziggo ze hebben miljoenen klanten die tevreden zijn en een procent of 10 heeft problemen. That's life !

Signora R
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 feb 2010 00:15

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Signora R »

pijnbestrijding schreef:Wat ik gemist heb in jullie voortreffelijke uitzending is het voorschrijven van a.d. als pijnbestrijding. Het wordt tegenwoordig steeds meer voorgeschreven bij chronische pijn.

Na een auto-ongeluk dat een hersenkneuzing had veroorzaakt heeft mijn toenmalige huisarts me 50 mg sinequan voorgeschreven als pijnbestrijding 's nachts omdat dit veel langer werkte dan andere pillen. Het hielp idd., maar na 10 jaar wilde ik daar toch vanaf. Het begon me tegen te staan de rest van mijn leven van medicatie afhankelijk te zijn.

Een eerste poging mislukte -ik had een schema gekregen van de huisarts dat de dosering veel te snel terugbracht. Ik schrok van de ellende die dat met zich meebracht.

Na anderhalf jaar heb ik een nieuwe poging gewaagd. Ik heb toen over 11 maanden de 50 mg afgebouwd. Elke 10 mg die ik minderde werd het moeilijker om aan de nieuwe dosis te wennen, maar nadat ik gestopt was begon de ellende pas goed.
Mijn hele slaapritme was naar de knoppen, mijn hoofd bleef doordraaien, muziek bleef eindeloos in mijn hoofd hangen, ik kreeg gevoels halucinaties 3 maanden nadat ik de laatste 10 mg had geslikt.

Toen zag ik pas hoeveel processen in je hersenen door dat spul verstoord raken. Dit alles is pas gestopt nadat een acupuncturist me is gaan ontgiften (kan ik iedereen aanraden die probeert te stoppen na langdurig gebruik)
Alles bij elkaar heeft het twee hele me twee hele zware jaren gekost om die troep weer uit mijn systeem te krijgen
Als ik dit zo lees, dan staat mij nog een hoop te wachten. Zie mijn verhaal op pagina 1 (Signora R).
AJB waar vind ik zo een acupuncturist?

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

Ik vind er veel negatieve berichten staan. Je weet voor je aan antidepressivum begint, dat het een verslavend middel is. m.a.w. je raakt er van afhankelijk. Dat weet iedereen gewoon. Je weet ook da tje altijd een bijsluiter moet lezen.

Wat ik wel kwalijk vind is dat de huisartsen het gewoon telefonisch uitschrijven (hihi bij mij gebeurd) ;) gewoon slim gespeeld :)

Maar ik moet wel 1 ding kwijt
ik kon geen contact meer aan gaan met mensen, kon niet meer van de fles afblijven, durfde niemand meer te ontvangen, deed niets meer, gooide alles neer, vriendschappen gingen stuk, na het gebruik is dat verbeterd.

De 1e avond bij gebruik zorgde het wel voor een explosie.
Ik kon in eens stukken piano van liszt spelen, die me nooit lukten! Als een gek ging ik over de piano heen, echt de moeilijkste stukken, zonder in te studeren!
De avond erna, kreeg ik de 1e agressieve aanval, heeft kort geduurd, hebg daarom ook gevraagd of er vrienden bij konden komen, want ik wist dat het bijwerkingen ging geven, dat staat ook duidelijk in de gebruiksaanwijzing!

Dus vrienden hebben mij toen gekalmeerd,
dan komt de fysieke fase *(dat weet je toch???)*... transpireren, hartklpiingen,
maar moet je doorbijten! 2 a 3 weken duurt dat
en toen verbeterde mijn leven !
ik ontving weer mensen na verloop van een maand of 4, ik sprak weer, was weer vrolijk, en kon een stuk helderder denken. Inderdaad, in het beginvervlak je een beetje, maar ook dat trok weer goed.

Helaas lijd ik een onregelmatig leven, zo is het nu eenmaal, en daar heb ik mij bij neergelegd. Maar ik maak steeds meer nieuwe vrienden, Mijn agorafobie is nog niet over *lage dosering 15 mg per dag* , maar af en toe durf ik wel naar buiten met een vriendin, om een blokje te gaan lopen in de sneeuw bijvoorbeeld : stukken minder last van angst.

Dat kon ik al 5 jaar niet meer!

Dus er mag ook wel eens wat positiefs gezegd worden.
Vergeet je het echt er 1 x in te nemen, tja, dan is het eigen schuld dikke bult, je moet ook iedere dag op tijd eten, anders valt je suikerlevel ook naar beneden toch?

Dus dat moet je dan accepteren. Word je depri, en duizelig. ook als je eens een feestje hebt, en alcohol flink inneemt, ga er vanuit, dat de werking dan minder is!
Maar ook dat weet je, flink veel water drinken etc.

en pitamientjes bruistabletten nemen

Wat veel mensen ook vergeten is dat je voeding ook tot depressie kan leiden en angsten. heel veel conserveringsmiddelen en kleurstoffen en smaakstoffen maken mensen ook agressief, depressife en angstig!
net als biovlees! je eet angst!

Maar daar hoo rik radar niet over. Misschien toch een handig om de ayruveda er op na te slaan!
En doshas te bekijken!

Ik slik zelf *ORIGINEEL* (werd door mijn ex schoonmoeder: interniste en huisarts v/h aangeraden: lexapro.
Ik heb veel ervaring met medicatie mijn hele leven, maar telkens blijkt toch dat de white labels: huismerken écht andere , vervelende bijwerkingen hebben en dat het minder goed werkt: neem oxazepam: van c. pharma krijg ik ellendige uitwerkingen, van het origineel niet!

en dat is echt geen hypochondrie ....

Neem dus alleen het ORIGINEEL!
en geen nep merken

ik ben er blij mee


overigens, heb ik ook tros radar niet gehoord, dat de gemeente groningen standaard anti depressiva in het drinkwater doet, standaard!

wat vinden zij daarvan?
Gegroet!

Boettiehond
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:14

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Boettiehond »

Doodsimpele uitleg:
Antidepressiva zijn bedoeld voor mensen met een (zware) depressie die het op eigen kracht even niet meer redden.
Antipsychotica zijn bedoeld voor mensen met psychotische klachten die daar mogelijk nooit meer vanaf komen.
Indien er meer groepen medicatie zijn dan zijn die bedoeld voor mensen met die betreffende aandoening.

Wat doen huisartsen, die schrijven antidepressiva als snoepjes voor aan mensen met allerhande problemen behalve depressie, die sturen ze door naar de psychiater. Vind je het gek dat dat fout gaat ? Heel veel van deze mensen komen nooit meer van de antidepressiva af omdat ze pillen zijn gaan slikken toen het even niet zo lekker ging in hun leven. Erover praten hebben ze nooit gedaan dus als ze stoppen met de pillen is het probleem weer terug. Daarnaast komen ze erachter dat ze zichzelf zonder pillen eigenlijk niet zo heel erg leuk vinden. Kun je ook aan werken maar die pillen zijn makkelijker. Zolang we liever lui dan moe zijn blijft dit probleem bestaan. Tot slot vind ik het triest dat mensen altijd maar opgewekt en blij moeten zijn van 'de samenleving'. Als je een mindere periode doormaakt moet dat op een of andere manier verdoezeld worden, desnoods met pillen. Waarom ? Waar zijn we vredesnaam mee bezig ? Wat geven we onze kinderen mee ? Ongeacht hoe je je voelt, je doet opgewekt en blij. Enig idee hoeveel echte psychische aandoeningen dit op gaat leveren ?

Ik heb zelf 10 soorten antidepressiva geprobeerd en alleen maar bijwerkingen waar ik zot van werd. De ergste bijwerking was dat ik 'mezelf' niet meer was. Afbouwen heb ik niet gedaan, ik ben er van de ene op de andere dag mee gestopt. Achteraf bleek dat ik niet depressief was...... Ik ben nota bene 9 weken opgenomen geweest en heb daarna nog 5 maanden deeltijdtherapie (3 middagen per week) gehad. Daarna kreeg ik een verwijzing voor een opname van 2 jaar !!! Daarvoor heb ik bedankt. Ook bij therapeuten, psychologen en psychiaters waar je kan praten kan het voorkomen dat het helemaal mis gaat. Voorwaarde voor een goede behandeling is dat behandelaars naar je luisteren. Ik heb er in die tijd heel wat gezien echter 'luisteren' was niet hetgeen waarvoor ze naar hun werk kwamen, hun salaris was veel belangrijker.

En ik, ik bleek achteraf lichamelijk ziek te zijn. Wat volgens de behandelaars een depressie, manische depressie, psychose enz. was bleek achteraf gewoon extreme vermoeidheid te zijn veroorzaakt door een zeldzame aandoening. Als een heel team van therapeuten het verschil tussen een psychische aandoening en extreme vermoeidheid niet ziet heb je dus niets aan therapie. Door hun onoplettendheid ben ik wel 5 jaar van mijn leven kwijt.... Ik wist niet dat ik ziek was dus leefde ik mijn leven alsof ik niet ziek was. Als er iets niet kan met deze aandoening is het wel gewoon doorgaan. Daardoor heb ik 5 jaar heeeel veel in bed gelegen en ben ik er fysiek slechter aan toe dan nodig was geweest.

Wat er in ieder geval niet moet doorgaan is het voorschrijven van antidepressiva door huisartsen. Zij hebben echt te weinig tijd om eventuele voorliggende problemen op te sporen en pillen zijn niet de oplossing.

Groetjes van Ria

s. feitsma
Berichten: 0
Lid geworden op: 22 okt 2008 16:15

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door s. feitsma »

Na het overlijden van mijn man heb ik zelf gevraagd om iets kalmerends omdat ik verschrikkelijk onrustig was. Ik kreeg 10 X 10 OXAZEPAM-tabletten die me wel hielpen. Al heel snel halveerde ik de tabletten en 5 mg bleek ook genoeg te zijn om de top eraf te halen. Nu merk ik (ik gebnruik geen enkele andere medicatie), dat bij trillerigheid zelfs "een kwart" tablet genoeg is. Ik heb ook geleerd dat je niet te snel naar tbletten moet grijpen. Een Betere remedie is: naar buiten gaan voor een frisse neus.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Amyl »

Misschien is het goed om even op te zoeken of je medicament wel een antidepressivum is. Vele van de genoemde zijn namelijk anti-psychotica, of kalmeringstabletten (-pammetjes).

Laura40
Berichten: 0
Lid geworden op: 02 feb 2010 11:46

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Laura40 »

Ik heb ongeveer 10 jaar geleden een burnout gehad met ernstige gevolgen. De gevolgen waren paniekaanvallen en dan vooral tijdens het autorijden. Het vreemde vond ik dat de paniekaanvallen zich juist voordeden tijdens het autorijden. Autorijden is niet alleen een hobby van me maar ik ben zelfs 20 jaar rijinstructrice geweest. Door deze burnout ben ik 7 maanden in de ziektewet geweest. De doorslag om me ziek te melden had te maken met het feit dat ik al minstens een jaar enigszins problemen had met autorijden. Ik moest gas minderen in de bochten naar rechs op de autosnelwegen en ik vond het niet meer prettig om mensen mee te nemen in de auto. Uiteindelijk gebeurde er een incident in de Velsertunnel, ik had de neiging mijn auto tegen de muur te rijden in de tunnel. Op dat moment was ik blij dat ik een passagier mee had waarvan ik wist dat ze ook een rijbewijs had. Ik ben wel blijven autorijden omdat ik tegen mezelf zei dat ik me niet uit de auto liet zetten door mezelf. Maar uiteindelijk dorst ik nog geen tractor op een landweggetje in te halen en de tunnels en autowegen waren helemaal taboe. Na een poosje in de ziektewet naar de huisarts en vertelde mijn problemen. De arts schreef seroxat voor en ze zei "na een week kun je weer autorijden". En inderdaad ik was minder bang en dorst weer voorzichtig op de autosnelwegen te rijden en uiteindelijk ook weer door de tunnel. Na een halfjaar begon ik te vergeten een seroxat tabletje in te nemen. Voor mij een teken dat ik kon gaan afbouwen. Ik besloot een poosje een half tabletje te nemen en na verloop van tijd om de dag totdat ik ze volledig was vergeten. Mijn huisarts was het niet eens met mijn manier van afbouwen maar ik vertrouw altijd heel erg op de signalen die mijn lichaam en geest me geven. Ik heb er wel beperkingen aan over gehouden, in die zin dat ik weer overal kom maar op de autosnelwegen geen passagiers meer meeneem. Daar kan ik mee leven. Achteraf gezien las ik in de bijsluiter dat seroxat pas na 3 weken gaat werken. Maar de arts had gezegd....na 1 week enz. Voor mij een teken dat psychische problemen voor een deel tussen je oren zit. Maar ik ben heel blij dat ik een periode seroxat heb gebruikt om door een moeilijke periode heen te komen. Ik zal het middel zeker weer gebruiken indien dit nodig is.
Groeten,
Laura

bea43
Berichten: 0
Lid geworden op: 02 feb 2010 12:32

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door bea43 »

met veel boosheid heb ik de aflevering over AD bekeken. Zelf slik ik al jaren Paroxetine. voor ik AD slikte zag mijn leven er troosteloos uit. Ik was suïcidaal, dronk veel alcohol om het allemaal wat dragelijker te maken, sliep 'snachts slecht of helemaal niet, was boos op alles en iedereen. 4 weken nadat ik was met de AD was begonnen is mijn leven onbeschrijfelijk veranderd. Ik was/ben gelukkig!!!!! Op aanraden van mijn huisarts heb ik 3 keer geprobeerd te stoppen met de AD. de derde keer onder begeleiding van een psychiater. Na een half jaar stoppen was ik helaas weer terug bij af. Ik heb geaccepteerd dat ik niet zonder die 20 mg Paroxetine kan. Na lange tijd had ik eindelijk de moed om mijn omgeving te vertellen dat ik een AD slik. Ik heb hierop tot nu toe geen enkele negatieve reactie gehad. Behalve vanmorgen, door iemand die de uitzending gisteren had gezien. Vragen of ik ook agressief was en of het nog wel veilig was voor mij om auto te rijden en of ik niet zou stoppen met slikken kreeg ik te horen. Hoe je het ook went of keert, het negatieve van de AD in de uitzending stak er met kop en schouders boven uit. Na jaren openheid van mijn kant over AD vraag ik me af of ik maar beter weer kan verzwijgen dat ik een AD slik. Radar bedankt hiervoor!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door bea43 op 02 feb 2010 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door marietje224 »

ik vond het een goede uitzending en ik schrok nogal ,wat dat medicijn teweeg kan brengen.
vroeger heb 12 jaar terug heb ik trityzol gebruikt,2 jaar voor rugpijn ,kwam 9 kilo aan en hielp niet.
nu zag ik wel die ene psychiater en die deed er nogal denegrerent over vond ik,ja bij rugpijn wordt het voorgeschreven,met andere woorden dat slaat nergens op....dat is dus totale onzin,ik ken mensen die er heel veel baat bij hebben,bij sommige depri middelen,die er ook voor zijn...zoals die ik had en er zijn er nog wat.
toen dacht ik,hoe weet hij dat?is hij dokter..?
ik had totaal geen bijwerkingen,ja het aankomen,maar geen enge dingen,maar dat werd ook gezegd,dat dit een oud medicijn is enz.

ik hoop voor de mensen dat ze het niet uit het pakket gaan gooien...
ik snap het niet helemaal,ik heb een ontspanner nodig voor de spieren,pezen enz...en die krijg ik niet vergoed,omdat de kans op verslaving groot is...terwijl dit medicijn,??????????????????vul maar in,weten ze wel waar ze mee bezig zijn daar in den haag?

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

Beste mensen, de zepammetjes.. zijn geen anti depressiva.. Dus oxazepam, diazepam etc... dat zijn tranquilizers!!! het gaat hier over iets heel anders... Tis wel ernstig, dat mensen niet eens weten wat ze slikken hoor.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door marietje224 »

uh meneer bommel,als u leest doe het dan goed,er staat ik gebruik een ontspanner! als er iemand weet wat ze slikt ben ik het..dus pfff
en is anti depri dan niet verslavend?dus wel want mijn vriendin komt al jaren niet van de seroxat af.....dus ???dus is het afwachten wanneer dat uit het pakket gaat?

ga dus geen discussie aan over medicatie,dan komt het u zwaar te staan ,daar heb ik iets te veel ervaring voor...heel veel ervaring helaas,en trouwens daar ga ik mijn energie niet insteken,lees eerst maar goed lezen,de ene heeft teveel spanning en krijg je anti depri of voor pijnklachten!!!! en de andere heeft een veel te hoge spierspanning dat je handen krom staan.....eerlijk?ik heb geen bijwerkingen hoor...van alles 29 pillen op het moment niet

mvg marietje

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

marietje224 schreef:uh meneer bommel,als u leest doe het dan goed,er staat ik gebruik een ontspanner! als er iemand weet wat ze slikt ben ik het..dus pfff
en is anti depri dan niet verslavend?dus wel want mijn vriendin komt al jaren niet van de seroxat af.....dus ???dus is het afwachten wanneer dat uit het pakket gaat?

ga dus geen discussie aan over medicatie,dan komt het u zwaar te staan ,daar heb ik iets te veel ervaring voor...heel veel ervaring helaas,en trouwens daar ga ik mijn energie niet insteken,lees eerst maar goed lezen,de ene heeft teveel spanning en krijg je anti depri of voor pijnklachten!!!! en de andere heeft een veel te hoge spierspanning dat je handen krom staan.....eerlijk?ik heb geen bijwerkingen hoor...van alles 29 pillen op het moment niet

mvg marietje

We hebben het hier over anti depressiva, niet over ontspanners, en ook niet over andere 29 medicamenten.
Even bij de les blijven.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door marietje224 »

juist einde discussie.....

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

dat maak jij niet uit.

Tientonnerelf
Berichten: 0
Lid geworden op: 02 feb 2010 15:33

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Tientonnerelf »

Ik slik nu 21 jaar antidepressiva.
Vanaf 1996 prozac en voor mij is het een wondermiddel. Zonder prozac zou mijn leven niet te leven zijn door depressies en dan helemaal niets meer kunnen en door angsten. Ik ben héél blij, dat dit soort middelen bestaan.
Dit middel maakt mijn leven leefbaar. Ik kan weer dingen ondernemen. Niet alles wat ik wil, kan ik. Maar ik kan nu een redelijk normaal leven lijden, waarin ik weer op visite kan, winkels kan binnengaan etc.

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

Tientonnerelf schreef:Ik slik nu 21 jaar antidepressiva.
Vanaf 1996 prozac en voor mij is het een wondermiddel. Zonder prozac zou mijn leven niet te leven zijn door depressies en dan helemaal niets meer kunnen en door angsten. Ik ben héél blij, dat dit soort middelen bestaan.
Dit middel maakt mijn leven leefbaar. Ik kan weer dingen ondernemen. Niet alles wat ik wil, kan ik. Maar ik kan nu een redelijk normaal leven lijden, waarin ik weer op visite kan, winkels kan binnengaan etc.
Precies, dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik denk dat antidepressiva beter als angstremmer voorgeschreven kan worden. Maar desalniettemin, de hele psychiatrie hangt aan elkaar van onzin. Het is een rand-wetenschap. Het valt niet eens onder wetenschap namelijk. Dat is nog het ergste... Dat weten veel mensen niet eens!

Er zijn zoveel wel werkende therapieën: zoals hypnotherapie, die niet vergoed worden (belachelijk!)
laten we daar nou eens aandacht aan besteden!

regressietherapie werkt namelijk heel goed voor mensen met depressies en angsten!

zeker in combinatie met antidepressiva

Psychiatrie is achterhaald. Als solistische vorm, het lijkt me dat psychiaters beter andere therapieën kunnen gebruiken dan zij nu doen.

Is niet meer van deze tijd.

Maar mensen zouden eerst doorgestuurd moeten worden naar een psychiater, alvorens deze middelen voorgeschreven te krijgen
.. zo simpel is het.

Gesloten