LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Antidepressiva

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
klaver4
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 feb 2010 13:09

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door klaver4 »

door schade en schande geleerd
heel goed met je eigen energie omgaan en beslist geen energie stoppen in dingen die daardoor niet ten positieve veranderen
dank voor het meedenken, t is wel fijn om af te toe erover te discussieren

bellamarie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 08:53

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door bellamarie »

Ik gebruik ook sinds een tijd anti-depressiva.
Ik heb erg lang last van bijwerkingen gehad, aankomen, duizeligheid en wazig zien.
Sinds een tijdje gaat dit beter.

Iemand haalt hier aan dat de regering de schuld is van zoveel mensen die AD gebruiken, ik ben het hier wel mee eens hoor.
Het wordt er niet leuker op, financieel gaat men er steeds verder op achteruit, als je je ziek meld hangen ze een uur later al aan de telefoon wanneer je weer begint, de bedrijfsartsen doen alleen wat de werkgever wil.... ga zo maar door.
Misschien is het tijd voor het kabinet om weer een andere weg in te slaan, mensen voelen zich echt niet meer prettig onder alle drk.

ema
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 feb 2010 16:28

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door ema »

Ik kijk uit naar de uitzending van vanavond. Denk dat ik niet veel nieuws zal horen of zien, want ik heb het boek van John Virapen (Bijwerkingen) al gelezen. Deze man zou hier vanavond moeten zitten en zijn verhaal kunnen doen over hoe de pharma industrie te werk gaat. Hij was langdurig directeur bij zo'n grote pharma industrie. Op zijn website en op de site van de uitgever (succesboeken) vindt je een film van hem, zijn boek is dus ook in het Nederlands overal verkrijgbaar.
Ik hoop dat de tros deze expert heel snel voor een interview naar Nederland haalt! Hij kan uitgebreid vertellen over hoe antidepressiva werken en hoe niet en hoe het onderzoek naar de werking is uitgevoerd! Ik hoop dat vanavond veel mensen echt weer eens wakker worden. een pil is natuurlijk geen oplossing voor menselijk lijden en leed.

Shiva718
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2010 16:31

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Shiva718 »

Als antidepressiva gebruik ik zoloft (sertraline), sóchtends 100 mg en sávonds 50 mg. Daarnaast slik een uur voordat ik naar bed ga seroquel. Dat laatste is geen antidepressiva maar een antipsychotica. In mijn geval zorgt het ervoor dat ik slaap. Zonder de seroquel slaap ik gemiddeld anderhalf uur per nacht, en dat is dan veel.

Aan de antidepressiva zit ik mijn leven lang vast. Dat deed zeer maar heb ik ondertussen geaccepteerd. Ook omdat ik merk dat ik met medicatie een stuk stabieler en rustiger ben. Uiteraard irriteer ik me weleens aan mezelf als ik bij situaties "afgevlakter" reageer dan dat mijn "echte" ik gedaan zou hebben, maar het zij zo. Ik heb een borderline persoonlijkheidsstoornis met depressieve neigingen. En daarnaast een auto-immuunziekte die ervoor zorgt dat mijn lichaam alle eigenstoffen afstoot en/of niet meer aanmaakt. Waardoor dus ook de stofjes om je vrolijk te laten voelen steeds meer afnemen. Voor mij zijn de antidepressiva dus noodzaak geworden. Wat voor mij ook meespeelt is het feit dat ik ook drie kinderen heb, en ik vind dat zij recht hebben op een stabiele moeder, niet op een moeder die van het ene op het andere moment totaal kan omslaan in haar buien.

De seroquel zou ik wel graag willen stoppen. Nu mag en kan dat nog niet, maar ik hoop dat er een periode komt waarin ik het kan gaan afbouwen. Ik reageer heel sterk op het spul, waarschijnlijk door de combinatie met de AD die ik slik vlak daarvoor en ik vind dat het een te groot effect heeft op mijn persoonlijkheid. Niet zozeer in mijn 'zijn' maar wel in mijn doen en laten.

Ben benieuwd naar de uitzending vanavond. Ik denk dat sowieso ontzettend belangrijk is dat je goed begeleid wordt als je medicatie slikt. Zelf sta ik ook onder controle van een psychiater die al mijn medicatiegebruik goed bijhoudt en bespreekt met me.

Sterkte voor alle gebruikers en naasten!

Juspol
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2009 22:10

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Juspol »

Wat het VREEMDE is in dit land en HEEL belangrijk nota bene, is dat er op de zogenaamde "veilige lijst" medicijnen bij het C.B.R. nota bene bij keuringen
bijvoorbeeld paroxetine staat. (Seroxat).
En dan nog een aantal.
Waarover je gewoonweg wel degelijk kan zeggen dat dan die bijwerkingen gevaarlijk zijn vaak in het verkeer bij het rijden in een auto.
Het verrotte hier is dat ze een lijst hebben verzonnen op grond van die zogenoemde onderzoeken,
en zodanig RIGOUREUS te werk gaan ALS mensen eerlijk zijn en zich laten keuren tenminste wat in melding voor huisartsen en artsen verplicht is (zie stukken en CBR),
dat sinds een paar jaar gewoonweg heel heel veel problemen er zijn in die systemen van keuring.
WAANZIN. Je ziet gebeuren dat grote verslaafden aan drugs nota bene zo het rijbewijs kunnen verkrijgen of zelfs terugkrijgen,
en aan de andere kant hebben ze vele mensen met grote problemen opgezadeld die anders een dan NU INEENS VERKEERD middel zouden gebruiken en NERGENS last van hebben inzake verkeer-rijden met een auto,
of anderszinds.
Artsen zijn dus begreep ik VERPLICHT te melden aan CBR wanneer mensen
een dergelijk middel slikken of instellingen of behandelaren.
Gebeurt dat? NEE die meldingen gebeuren gewoonweg niet. En iemand die dan die Seroxat slikt nota bene kan gewoonweg met alle gevaar vandien een rijbewijs houden en verlengen of krijgen.
NOG meer waanzin dus.
Diverse antidepressiva's staan als VEILIG en een kalmeringsmiddel als ONVEILIG te boek. HOE BIZAR is dat ook weer geregeld in dit land nota bene.
De persoon die met een paar van die Seroxatten per dag agressief wordt in verkeer kan zo doorrijden en de andere met een pilletje bijvoorbeeld Xanax
of een andere zit een hele bups keuringstoestanden aan vast........
Men WIL hier gewoonweg niet goed in dit land.
De goedwillende en eerlijke burger wordt overal mee opgezadeld.
Want de leugenaars die zich gewoonweg niet melden en keuren gaan gewoonweg door.
Ongestraft. Dat betekent DUIZENDEN mensen!

Juspol
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2009 22:10

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Juspol »

Vele mensen krijgen die zaken voorgeschreven omdat er veel te weinig tijd is om te praten in een ggz-psychiatrie waar ze dan bij een psycho-therapeut terechtkomen in het beste geval.
Nota bene de stopwatch ligt erbij en als het kwartiertje om is dan moet iemand naar de volgende "klant".
En denken mensen nu echt dan dat die ZORG goed geregeld is of zou zijn omdat de MINISTER dat of Staatssecretaris dat verhaal maar wil verkopen aan de goegemeente?
Wanneer worden burgers wakker en bedenken eindelijk eens dat zijzelf ook het niet meer moeten pikken op heel veel fronten in Nederland en gewoonweg niet meer moeten stemmen op die "mensen die verschillende gezichten erop nahouden" in regering en parlement?
Laat u niet langer belazeren.

narcisje
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 feb 2010 16:56

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door narcisje »

ben 2 jaar aan de seoxat /paroxitine geweest.. 3 maanden terug van 20mg p/dag naar 0 mg afgebouwd in 4 weken.( met vloeibare seroxat)
Voel me nu vreselijk verdrietig en weet echt niet meer wie ik ben, loop nu bij een psycholoog die mij probeert opnieuw " gevoel" te voelen.Kan de hele dag huilen en mijn hoofd is op hol.Ben volledig het spoor bijster.

s.werkman
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2007 19:47

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door s.werkman »

Ik slik al heel erg lang fevarin en heb daarnaast wekelijks een uur lang een gesprek met een therapeut Zonodig slik ik af en toe diazepam of temazepam Ik probeer dit echt te beperken om niet verslaafd te raken aaan slaapmedicatie Door omstandigheden in mijn leven ben ik pas opgenomen geweest omdat ik het niet meer aankon Nu heeft men mij remaron voorgeschreven Tijdens de opname sliep ik hier goed op en werd iets minder depressief maar thuis ben ik er weer mee gestopt En toen lag ik gelijk weer hele dagen in bed, moe en lusteloos
Ik probeerde het elke dag weer maar het ging gewoon niet Langer dan twee uur en dan werd ik 'gek' in mijn hoofd van het draaien en denken en piekeren Dus nu ben ik er voorzichtig met de halve voorgeschreven dosering weer mee begonnen .Maar ik ben ook bang voor de bijwerkingen van dit middel Maar wat kan ik anders doen ?
Praten helpt wel maar dan zijn de zorgen en moeilijkheden nog niet opgelost .
Dus moet ik wel dit middel slikken maar liefst zo kort mogelijk

Monique Willems
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2010 14:29

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Monique Willems »

Aanvullend op mijn eerdere bijdrage en in reactie op iemand die zweert bij dubbelblind onderzoek (bij Joop nl) en de waarheidsvinding van Radar daarop beoordeeldt, heb ik onderstaand nog maar geschreven. Leek mij ook wel nuttig voor de geintresseerde.

Dubbelblind onderzoek is niet het meest betrouwbare meetmiddel. Evidence based in zijn volledige definitie betrekt meerdere factoren dan een meting.
En zoals ik hiervoor zei, is ieder individu anders. Je reacties worden voor het grootste deel door je hersenstam (instincten) en limbisch brein (geheugen van smaak, geur, angst/pijnherinneringen tbv leren) bepaalt. De cortex zorgt voor rationele planning. En die werkt traag. Het denken en voelen wordt het meest/snelst door de hersenstam en limbisch brein in gang gezet. Dus geen depressieve klant is gelijk; zijn weg naar en het patroon van zijn denken/voelen is ongelijk aan die van de ander. Weg is de validiteit van je onderzoekspopulatie en je -resultaat). Het haleluja van dubbelblind onderzoek is onterecht. Andere meetmethodes als deductie met meetpunten zijn minstens zo belangrijk.
Wat overigens niet wil zeggen dat een vorm van symptonen agv massahysterie tot stand kan komen wanneer bijwerkingen vemeld worden door Radar.

En iets wetenschappelijk bewezen goed te noemen, terwijl andere herstel-middelen met een achterstand van anderhalf eeuw niet onderzocht worden (99,5 van onderzoeksgeld van de overheid naar farmacie) is opportuun. Ik ben niet tegen farmacie, alles is organisch, maar zo ook kruiden, voeding, al dan niet genetisch gemodificeerd. Alleen ikv deze kwalen gaat te weinig naar onderzoek van dat braak liggende terrein wat cynische mensen alternatief noemen. Het blijft alternatief zolang je het alszodanig stigmatiseert.

Dzjon
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2008 17:11

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Dzjon »

Ik gebruik al meer dan 12 jaar Seroxat (Paroxetine), en het is het beste wat mij in mijn leven overkomen is. Ik had vanaf de puberteit last van angststoornissen, dus geen depressie,waarvan ik dacht dat het gewoon tussen mijn oren zat. Dus niet aanstellen, nooit iemand verteld. Ik had geen sociaal leven, wilde nergens naartoe, omdat ik bang was dat ik onwel zou worden. Daar is het in de puberteit mee begonnen, ik werd onwel, alles zag zwart voor mijn ogen. Dit heeft er enorm ingehakt, omdat ik dacht dat ik dood zou gaan. Ik was toen 15 jaar en heb er tot mijn 45ste mee rondgelopen.Toen ik ongeveer 23 was ontdekte ik dat alcohol een prettig gevoel gaf, geen angsten meer, heerlijk. Dit ging natuurlijk helemaal fout, en heb daardoor veel dingen verloren, huwelijk, werk. Zo'n 13 jaar geleden, ik ben nu 58, was ik geestelijk en lichamelijk op. Ik heb mij toen onder behandeling laten stellen, via de huisarts naar het Riagg. Gesprekken met een heel aardige hulpverleenster, en gesprekken met een psychiater. De psychiater gaf mij seroxat, hij vermoedde dat mijn hersenen te weinig serotonine aanmaakten. Na 2 of 3 dagen werd ik behoorlijk beroerd, heb 3 dagen op bed gelegen. Daarna knapte ik elke dag iets op, durfde langer naar buiten en had minder angstgevoelens. Na een aantal weken voelde ik mij, zoals ik vroeger was, voordat die angsten begonnen. Heerlijk, het heeft mijn leven totaal veranderd. Ik leef weer, ben gaan leren, ging veel met de kinderen weg, ik ben er nog elke dag dankbaar voor. Ik drink geen druppel alcohol meer, ik heb het niet nodig, en ik ben ook maar meteen met roken gestopt. Ik ben weer helemaal zoals ik zijn moet. De psychiater had gelijk, te weinig serotonine.
Voor mij is Seroxat een wondermiddel!!

Annelies.1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2009 19:47

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Annelies.1958 »

Ik ben ook een gebruiker van het antidepressivum Cymbalta (Duloxitine) 30 mg per dag. Ik ben onlangs van 60 naar 30 mg afgebouwd zonder enig probleem. Je moet geen haast hebben, ik heb er een maand over gedaan. Ivm depressie, pijnstoornis (fibromyalgie) en Post traumatisch stress syndroom kreeg ik dit middel van een psychiater van GGZ. En uiteraard hulp bij verwerken en met het probleem om te gaan dat is de combinatie. Ik slik het nu bijna 5 jaar. Ik prijs mij gelukkig dat ik geen klachten heb bij dit middel alleen maar baat. Ik ben gaan afbouwen om uiteindelijk weer op eigen benen te kunnen gaan staan. Maar dan ben ik wel een jaartje verder. Maar wat ik met een van de forumleden eens ben is dat Radar wel moet oppassen met het oordeel over het al dan niet goed zijn van een antidepressivum. Dat is ook een geweest met Cholesterol verlagers, ik stopte en mijn cholesterol vloog weer naar 13.8. Dus maar weer snel aan de Simvastitine Je krijgt een middel niet voor niets. En er zijn best artsen tussen die huppekee een middel geven. Maar ze moeten wel de oorzaak aanpakken.

19rook56
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 feb 2010 19:00

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door 19rook56 »

Is het misschien ook een idee om niet alleen negatief te praten over anti-depresiva?
Er zijn n.l. mensen die het even niet alleen kunnen.
Ze zijn gewoon even dit middel nodig.Wanneer mensen dit negatieve lezen dan raken ze waarschijnlijk nog meer in de stress en in hun angst.
Soms denk ik wel eens jullie maken de mensen gewoon heel bang

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

Ja ik neem niet aan dat antoinette H. Jenny J. Achterna wil gaan... :P Nee, maar serieus. Inderdaad, het wordt vaak heel erg zwaar aangezet .

JanKlaassen
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 feb 2010 16:07

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door JanKlaassen »

Lang leve de antidepressiva !!!

Toch maar even een ander geluid, niet om de negatieve ervaringen van anderen te willen ontkrachten, maar om een tegenwicht te bieden aan wat ik een tendentieuze berichtgeving vind. Ik ben niet op de hoogte van exacte statistieken. Niettemin lijkt het me een redelijke aanname om te veronderstellen dat er ondanks de bijwerkingen die het gebruik van antidepressiva met zich meebrengt er meer mensen bij gebaat zijn dan niet gebaat. In een zware depressie leven is een hel. Gelukkig dat er nu veel meer antidepressiva worden voorgeschreven dan in het verleden. Dat hoeft niet te komen omdat er meer depressie voorkomt, maar omdat de artsen het beter kunnen diagnosticeren en omdat er betere medicatie is dan vroeger. Na een succesvol 10 jaar gebruik van Mirtazapine (Remeron) heb ik het weten af te bouwen. Het was voor mij geen noodzaak, meer een stille wens zonder obsessie. Dat naast het gebruik van antidepressiva een goede psychiater voor ondersteunende psychotherapie erg belangrijk is, lijdt voor mij geen twijfel. Er zijn ook hele slechte. Misschien zou het een aanrader voor Radar kunnen zijn om daar in een volgende Special eens aandacht aan te schenken. Naar mijn mening wordt er teveel gefocust op de negatieve aspecten van medicatie. Wat mij betreft dus kort en helder: lang leve de antidepressiva….mits met verstandig en gecontroleerd gebruik. Gezien een aantal reacties op dit forum, kan je bij dat laatste wel wat twijfels zetten.
JK

Peter2000
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 feb 2010 19:16

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door Peter2000 »

Nog een leuke! Niet alleen hebben ze schadelijke gevolgen lichamelijk ook de Nederlandse artsen laten het bij voorschrijving flink afweten. Overtredingen van het voorschrijfrecht zijn flink aan de orde recepten worden niet veilig uitgeschreven. Ik kreeg op verzoek, om een rustige nachtrust te hebben 2 maal 10 mg Zyprexa voorgeschreven het geen mij in een schermtoestand bracht, was alleen thuis en ben de volgende morgen in deze schermertoestand met de auto naar het werk gereden. Er was god dankt niets gebeurd. Moest me melden bij de ARBO-arts die constateerde dat ik een dikke tong had van de medicatie, ben gaan werken en meer dan 20 collega's zagen dat ik niet functioneerde. Mijn manager belde met de ARBO-dienst en deze "arts" wist te verklaren dat ik simuleerde. Tot dat ik naar huis reed, de kinderen waren net 10 minuten toen ik op het schoolplein belande. Een forensische arts van de politie liet 5 uur nadat ik bij de ARBO-arts ben geweest mij opsluiten. Was mijn rijbewijs kwijt voor zes maanden, door onderzoek van het CBR. Mijn zaak moet nog voorkomen bij Justitie, want ik heb alles gedaan. Wie buitenschot blijven zijn de arts die het medicament mij voorschreef en met een taxi mij thuis liet bezorgen en de ARBO-arts die mij in ogenschouw heeft genomen, en mij vervolgens liet vallen omdat ik volgens deze "simuleerde". Dit is een kras en onbegrijpelijk verhaal. Maar voor mij helaas realiteit. Want de er wordt door iedereen geroepen jij hebt dat toch gedaan, jij bent het dan ook schuld. Helaas ik was in een schermertoestand en weet van die 48 uur nadat ik de 1e tablet heb geslikt niets af, ik weet nog niet eens welke rechercheurs voormij hebben gestaan, ik weet niet eens hoe ik op mijn werk ben gekomen, laat staan hoe ik de aanrijding heb veroorzaakt, nog hoe de cel waarin ik heb geslapen of niet heeft uitgezien en wat ik de dag erna heb gedaan. Mijn auto was totaal lost. Had geen rijbewijs meer en toch mocht ik van de forensich ats niets naar huis. Over dit minder academische gedrag van deze ARBO-arts die zichzelf zo overheven inteligent vindt ben ik zeer kwaad. Ik hab dan ook geen hoge pet van de persoon.

schook50
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 feb 2010 19:52

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door schook50 »

Het valt mij op, dat zowel op het forum, als in mijn vrienden kring, er telkens door de huisarts antidepressiva wordt verstrekt. Zelf slik ik het 10 jaar (Zoloft), maar dan wèl door een psychiater vertrekt. Vogens mij hebben zij daar niet voor niks jaren voor doorgestudeerd. Een pilletje vanwege liefdesverdriet of een overlijden via de huisarts kan ik me voorstellen, maar bij echte gediagnostiseerde depressiviteit lijkt de psychiater me toch echt de goede persoon.

laikanina
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 feb 2010 20:46

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door laikanina »

ik ben 52 jaar en ik slik de ouderwetse anafranile ik begon met 5 mg en dat werd per 5 dagen verhoogd tot 50 mg.
ik gebruik t niet voor depressie maar angst.
ik had in t begin wel bijwerkingen maar met begeleiding en tijd werd alles goed.
paniekaanvallen werden minder en minder en geen enge bijverschijnselen gehad.

alphenaar
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 feb 2010 20:58

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door alphenaar »

In de uitzending wordt er gesproken over de negativiteit van de medicaitie. Inderdaad als je begint met deze medicatie nemen bepaalde symptomen toe, echter naar enkele weken begint dit af te nemen.
Als je daarna weer in een neerwaartse spiraal komt dan zal dit gevoel zich versterken.

Ik ben blij dat ik deze medicatie (efexor 75mg) heb gekregen voor mijn traumaverwerking, mijn gedachten over zelfmoord, negatieve eigenwaarde etc zijn hierdoor verdwenen.

als ik kijk naar de negatieve ervaringen dan zijn dit:

hyperventilatie;
gewichtstoename, 1.5 jr ong. 28kg
hoofdpijn;
emotioneel afgestompt;
ejaculatie stoornissen

zijn mijn negatieve symptomen. ik ben wel van mening dat mijn traumaverwerking op nr een heeft gestaan en staat. dan zijn die bijwerking maar een bijzaak en omdat mijn omgeving een juiste omgeving is komt de rest van de negativiteit aan de orde als ik ermee stop.

immers als je je milieu, je partner en je omgeving er juist op reageert dan gaat het wel goed.

een ander negatief aspect is wel door de ziektekosten laag te houden krijg je vaak verschilende soorten medicatie van verschillende leveranciers. en toch heeft dit wel invloed.

al met al, soms moet je een stapje terug doen voordat je een (grote) stap vooruit kan maken. En uiteindelijk ben je baas over je eigen lichaam en kun je zelf de bijsluiter lezen of laten lezen door familie of partner.

broeks
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 feb 2010 21:08

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door broeks »

Ik heb van mijn Huisarts Nortrilen gekregen voor het stoppen met roken. Ik was niet depressief maar werd het er wel van. Ik heb het 2 weken geslikt en eerst dacht ik dat de klachten die ik kreeg te maken hadden met het stoppen met roken maar dat was niet zo. Ik werd erg prikkelbaar maakte ruzie met collega's mijn kinderen en man. Voelde me erg opgejaagd, sliep slecht, concentratieproblemen, apatisch maar ook agressief. Het hoogte punt van dit alles was dat ik mezelf op een avond met beide vuisten in mijn gezicht ben gaan slaan. Ik lag al in bed en schijnbaar heb ik geschreeuwd en geslagen. Mijn man en oudste dochter hebben me in bedwang moeten houden. Ik was zo kwaad op mezelf. Ik weet niet waar dit alles vandaan kwam maar ik heb de volgende ochtend mijn huisarts gebeld, ik moest direct stoppen met de pillen. Mijn huisarts is hier ook erg van geschrokken, had dit niet eerder meegemaakt. Ik ben door de huisarts niet op de bijwerkingen gewezen, wel heb ik zelf de bijsluiter gelezen en er voor gekozen ze toch in te nemen. Ik ben blij dat het gebeurde toen ik in bed lag en niet in mijn auto zat of in de keuken stond, dan had ik dit niet met jullie kunnen delen, daar ben ik van overtuigd.

erocs
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:01

Re: Antidepressiva

Ongelezen bericht door erocs »

Maart vorig jaar ook gehad en werd er ook letterlijk gek van en op eigen initiatief gestopt omdat de arts wilde dat ik door ging.
Pshychish was er niks aan de hand aldus de psychiater waar ik naartoe doorverwezen werd en moest dus ook echt stoppen.

Beetje vreemd verhaal zo in het kort , maar waar ik dus al sinds die tijd bang voor ben is dat het net lijkt of ik aan de antidepressiva overblijfselen heb, ik ben daarna nooit meer de '' oude '' geworden zoals ik ervoor was.

Het lijkt wel of het me beschadigd heeft, en ik niet meer zo sterk ben als voor die medicatie die ook nog eens een mislukking was.
Ik riep toen al dat dit medicijn veel zelfmoord en familiedrama's tot gevolg had en toen werd ik uitgelachen maar als je weet hoe je je kunt voelen na het slikken van die troep dan begrijp je mij wel.

Gesloten