LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senseo Latte Select

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door Radar »

Het Senseo koffiezetapparaat was een enorm succes. Zijn opvolger, de Senseo Latte Select, lijkt minder in de smaak te vallen. Over het apparaat van Philips komen honderden klachten binnen. De Senseo Latte vergt uitgebreide schoonmaakwerkzaamheden en dan nog functioneert het apparaat niet altijd naar behoren.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door eeliane »

Heb een senseo latte, vind t heerlijk,
schoonmaken ja en? leg de onderdelen in de vaatwasser en spoel t apparaat door,
2 minuten werk ach ach wat erg

lyndajansen
Berichten: 0
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:45

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door lyndajansen »

Ik heb nu een aantal weken de Senseo Latte Select in huis.
Eerlijk gezegt is het de tweede want de eerste deed helemaal niets.
Dankzij de goede service van de winkel waar ik hem gekocht had kreeg ik een tweede.
De tweede doet het perfect de koffie smaakt heerlijk en de schoonmaak is niet ingewikkeld.

deroode154
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 feb 2010 18:22

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door deroode154 »

Hallo,
Wij hebben ook een senseo latte , ook wij hebben diezelfde klachten.Wij zijn er wel achter gekomen waar het aan ligt,na veel mislukte bakjes capucino's.Het grijze dopje op het dekseltje van het melkbakje moet precies recht zitten,anders krijg je alleen maar stoom.Dan het melkbakje,daar zit een magneetje aan waarmee het bakje aan het apparaat wordt vastgeklickt,dit roest wanneer het enkele malen in de vaatwasser is geweest.Daardoor verliest het magneetje zijn kracht.Ik moet nu met mijn duim het bakje aan blijven drukken,anders pakt ie maar de helft van de melk en de rest is stoom.
Ik vond het al raar bij het kopen van de senseo,dat je reseve melkbakjes kon aanschaffen.Ik zei toen tegen mijn man,:"ik hoop niet dat het bakje gauw kapot gaat",we kochten er maar een reserve bij.Beide bakjes zijn niet goed meer.Wij zijn ook erg boos dat het apparaat niet voldoet.Dat zulke kleine obstakels het plezier van een heerlijke bak koffie(want dat mag gezegd worden),wegnemen.

cora49toorn
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 feb 2010 20:46

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door cora49toorn »

Ik ben ook al aan mijn tweede senseo latte begonnen ,de eerste ging dus ook al stomen en niet meer opschuimen wij maken ieder dag ook het hele melkbakje schoon ,laten na het koffie maken nooit het apparaat staan zonder deze door tespoelen,toen ook door philips kosteloos nieuw melkbakje toegezonden gekregen ,maar de problemen bleven dus het apparaat weer terug gestuurd en kregen een nieuwe,nu beginnen de problemenweer opnieuw gooit het melkbakje er uit en nu na contact met philips een klepje wat boven het melkbakje zit toegezonden gekregen,gaat wat beter maar afen toe moet je het melkbakje toch weer tijdens het melkopschuimen weer terug duwen

HannekeKamphuis
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:05

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door HannekeKamphuis »

Goedemorgen
Ik heb sinds 1 jaar een Latte Select, we maken voornamelijk cappucino met het apparaat.
In januari ging het melkapparaatje stuk waardoor geen schuim meer op de cappucino kwam.
Naar Philips gemaild voor een vervangend apparaatje, kreeg een mail terug met de mededeling hoe ik het apparaatje moest schoonmaken. Met dit antwoord kon ik dus niets.
Wat schetst mijn verbazing, afgelopen zaterdag bij Blokker zag ik de apparaatjes voor de melk in de schappen staan, kosten 20 euro.
Mijn conclusie: dat het probleem wel heel erg vaak moet voorkomen wil Philips de apparaatjes los verkopen.
Vind het een schande dat ze er ook nog 20 euro voor durven te vragen.
Goed van Radar om de Latte Senseo eens aan de kaak te stellen.

FMB72
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 feb 2010 08:47

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door FMB72 »

Ook ik heb een Senseo Latte. Bij de eerste keer gebruik deed ie het uitstekend! Na een aantal keer cappuccino en Latte Macchiato te hebben gezet niet meer -> het melk schuimde niet meer op. Het apparaat gaf alleen nog warme melk welke hij er in 1 keer uit liet stromen + een grote hoeveelheid stoom achteraf. Ik heb toen gebeld met Philips waar men mij meedeelde dat het naar alle waarschijnlijkheid aan het melkbakje zou liggen. Het servicecenter heeft toen een nieuw melkbakje toegestuurd maar helaas bleef hetzelfde euvel bestaan. Ook wat de koffie betreft functioneert het apparaat niet altijd even goed -> het apparaat geeft de ene keer meer koffie dan de andere keer. Een bijkomstigheid: volgens de fabrikant van het apparaat zou deze minder geluid maken dan het gewone Senseo apparaat. Helaas produceert de Senseo Latte die ik heb zelfs méér geluid! Bij mij was er een heel gedoe over het feit waar het apparaat naartoe gestuurd zou moeten worden ten tijde de garantieperiode. Philips zei dat ik het apparaat voor garantie moest opsturen via Douwe Egberts echter zei Douwe Egberts dat ik het apparaat moest opsturen naar Philips. Beiden beweerden dat als ik het niet volgens hun principe zou doen, de onkosten van reparatie + de kosten voor verzending voor mijzelf zouden zijn. Ik ben er met beide partijen nooit uitgekomen en het apparaat is dan ook nooit opgestuurd. Inmiddels is de garantieperiode reeds geruime tijd voorbij. Achteraf ben ik blij dat ik voor de Senseo Latte bij aanschaf niet veel heb betaald -> ik heb het op DE punten gehaald met een kleine bijbetaling. Het apparaat is naar mijn inziens de geldwaarde absoluut niet waard.

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Ik heb ook al ruim een jaar de Senseo Latte Select. Soms doet hij het goed en soms ook niet. Daarnaast vind ik de koffie niet echt lekker warm. Goed schoonmaken is inderdaad een advies. Ben benieuwd wat Philips vanavond voor oplossing heeft. Persoonlijk vind ik het wel handig zo, maar had het geheel graag wat warmer. En de kleur rood staat leuk in mijn keuken!

henavveen
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 feb 2010 13:37

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door henavveen »

Wij hebben vorig jaar een Latte Select gekocht. Na enkele weken gebruik kregen we problemen. Via de helpdesk van Philips hebben we een nieuw opschuimapparaat toegestuurd gekregen. (Goede behandeling en snelle afwikkeling)
Na enkele maanden kwam het volgende: dosering van het water en de melk varieerde te sterk. Veel / weinig water en melk. Dus volledig verkeerde verhouding e.d.
Weer contact opgenomen met de helpdesk van Philips. Weer goede en vriendelijke behandeling.
Het advies was het apparaat via de winkel ter reparatie aan te bieden. Dat hebben we gedaan en na enkele weken kregen we bericht dat ons oude apparaat vervangen werd door een nieuw.
Deze nieuwe Senseo Latte draait al weer geruime tijd perfect.
Conclusie: er waren ook bi j ons problemen, maar die zijn door zowel Philips als door onze leverancier (Beerepoot in Hoorn) perfect opgelost.

jacbigboss
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2006 09:43

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door jacbigboss »

ook mijn senseo latte doet raar af toe begind hij een eigen leven te lijden en begind spontaan stoom te spuiten

woega
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 feb 2010 14:58

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door woega »

Wij hebben m nu ook een jaar in huis, nog nooit problemen gehad.
Nu stop ik het melkreservoir niet in de vaatwasser, maar spoel hem even af onder de kraan na gebruik. Tevens ben ik wel consequent met het reinigen (via de 'clean' knop). Gewoon een kwestie van aanwennen. Dat doe je met je aanrecht ook na het koken.

Ik ben vooralsnog prima tevreden!

xotha
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:03

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door xotha »

Ik heb 1,5 jaar geleden er een aangeschaft die na 3 weken alleen koude koffie gaf en dan ook nog halve bakkies. de 2-kops instelling was de 1-kops instelling geworden dus qua hoeveelheid op 2 koppen drukken. met de melk was her uienpan, lauw en niet genoeg.
Terug naar de winkel (IT'S) en alles werd binnen 7 werkdagen geregeld.
Moet wel EERST de bekers/kopjes voorverwarmen (logisch).
Het schoonmaken van het melkreservoir is een crime, wij hebben GEEN vaatwasser en die kanaaltjes zijn alleen met een rechtgebogen paperclip te reinigen. Dit gaat voor een paar keer wel goed maar dan gaat de kwaliteit weer achteruit.
Nu begint hij weer kuren te vertonen qua hoeveelheid en temperatuur. Ik ga er weer mee terug hoor. Moet nog garantie hebben (2 jaar toch bij redelijk gebruik?)

Xotha

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Jammer dat dit apparaat zoveel mankementen heeft. Ik wilde hem ook kopen maar kwam toen uit bij de Citiz van Krups. Deze heeft een aparte Aerocino (melkopschuimer). Werkt perfect alleen niet voor veel gebruik. Melkopschuimers schijnen toch vrij gevoelig te zijn. Ligt aan de temperatuur. En soms aan de melksoort. Tis maar dat je het weet!

gompje
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 feb 2010 15:36

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door gompje »

We hebben ook zo'n machine. Geen problemen !!!
Gewoon na iedere keer melkgebruik melkbekertje omspoelen.
en 1x p/w zet ik hem "in de week" en maak hem goed schoon.
En nu zag ik bij iemand het commentaar staan dat het melkbekertje te koop is bij de blokker dus m.a.w het gaat snel stuk, nu de waterreservoir van alle senseo apparaten zijn al heel lang te koop.
En dat is een voordeel, want wij hadden een princess apparaat en de waterreservoir was kapot, tja stom laten vallen..... In de winkels is zo'n reservoir niet te koop mailtje gestuurd naar princess. We konden wel een nieuwe reservoir kopen en wel voor € 53, 00 (incl. verzendkosten) 53 euro!!! Nou vraag ik je het apparaat kostte ons € 99,00. Je wilt me toch niet vertellen dat zo'n éénvoudige reservoir meer als de helft van de totale kosten van de koffieapparaat kost!!!?
Toen zijn we maar weer overgestapt naar onze oude vertrouwde senseo maar nu dus de uitgebreide latte select, geen spijt van gehad voor ons een goede keus!!!

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door witte angora »

jacbigboss schreef:ook mijn senseo latte doet raar af toe begind hij een eigen leven te lijden en begind spontaan stoom te spuiten
Klinkt oftie kwaad is. *LOL*

henkvanderpijl
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 feb 2010 16:59

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door henkvanderpijl »

Ik heb al een hele tijd de SenseoLatte Select. Koffie stukken beter dan bij de oude senseo. Schoonmaken geen probleem. Ontkalken wordt regelmatig en goed aangegeven. Alleen als je het melkreservoir gebruikt is het wat bewerkelijk.
Zeer tevreden over deze senseo.

E Hellings
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 feb 2010 09:22

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door E Hellings »

Hallo

Ik heb de Senseo Latte Select nu een 1/2 jaar , ben dik tevreden over het produkt de schuim is iedere keer een genot en ja je moet eigenlijk als je klaar bent en de volgende dag koffie wilt even 1 minuut besteden om de melk reservoir door te spoelen, Ik vindt dit niet echt een minpunt van het apparaat.

Mijn minpunt is als je 2 kopjes op het plateau zet en deze omhoog draait, de kopjes goed in de gaten moet houden dat ze er niet af trillen.

En voor veel schuim gewoon half volle melk en niet te koud

voor de rest een top apparaat.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zal wel weer de man van de gekke vragen zijn, maar maakt het ook nog verschil of je volle/halfvolle/magere melk gebruikt? En zo ja, welk merk?

Immers, vet is met water lastig weg te krijgen. Dus het lijkt mij: hoe vetter/voller de melk, hoe meer problemen.

Wellicht dat iedereen die een reactie plaatst dat er ook nog even bij wil zetten?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

mischien beter om op de ouderwetse manier koffie te gaan zetten, gewoon heet water en wat koffie in kommetje, scheutje melk erbij voor de liefhebbers, mischien nog wat suiker, en klaar.
Kopje in de afwas en geen gezeur meer of de luxe artikelen,

peppertje
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:09

Re: Senseo Latte Select

Ongelezen bericht door peppertje »

Goedenavond

Ook ik heb een senseo latte, sinds november 2008.
Heerlijke koffie maar wat een akelige melkschuimer.
Ik heb nu 2 melkschuimers en die met grijze onderdelen erop doet het beter, die met witte onderdelen doet helemaal niets.
Hoop dat we allemaal vervangers krijgen, ga hier toch echt geen €20,- voor betalen.
Soms stoomt die zo hard dat de melkschuimer verschuift en hoor je alleen maar herrie, de melk stroomt niet.
Dit doet die bij beide.

Gesloten