LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sudoku Sun

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Sudoku Sun

Ongelezen bericht door Radar »

Veel Nederlanders vullen wel eens een sudoku in. Sudoku Sun speelt daarop in met een maandelijks blad vol met deze cijferpuzzels. Een gratis proefexemplaar ter waarde van 19,95 is telefonisch te bestellen. Volgens Sudoku Sun betaalt u hiervoor enkel eenmalig 4,95 aan verzendkosten. Als u niet aan een abonnement wil vastzitten, moet u dat gewoon binnen 14 dagen aangeven. Op het eerste gezicht dus een leuke aanbieding. Maar gaat dat opzeggen wel zo makkelijk?

Naar de uitzending (29 maart 2010)

cieta
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 apr 2006 15:53

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door cieta »

Ik ben 3 x gebeld door sudoku-sun dat ik een puzzelboek had gewonnen,ik hoefde alleen 4,95e verzendkosten te betalen.Volgens hun had ik gewonnen door een enquete in te vullen. Ik had de week ervoor inderdaad online een enquete ingevult,waarvan ik niet beter wist,dan dat hij van Ikea was, maar ik heb naar aanleiding daarvan wel 7a8 telefonische aanbiedingen gehad,waaronder dus 3x sudoku-sun. Ik heb Ikea daarover benaderd,dat het niet de bedoeling kan zijn, dat als ik een enquete invul,daar zoveel telefoontjes van krijg.Tot mijn verbazing vertelde de mevr.aan de telefoon dat dat absoluut niet van Ikea kwam.
Ikea verstuurd volgens haar nooit enquete's.Volgens haar stuurt de een of andere organisatie enquete's en misbruikt daarbij de naam Ikea.
Wat ook opvalt,ik ben geregistreerd bij het,belmeniet register, wat heel goed werkt,maar deze keer dus niet,ze zullen de regels wel omzeilt hebben.

wil28
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 mar 2010 18:52

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door wil28 »

Mijn zoon dacht me een cadeau te geven met zo'n proefnummer, nou je kunt je lol op. Hij had gevraagd of dit echt eenmalig was, ja natuurlijk. het stopt vanzelf.
Maar een nieuw nummer, een telefoontje. ja mevrouw u wordt uit het bestand gehaald. Weer een nieuw nummer, nog maar een telefoontje, ik heb ze verteld dat ze de tijdschriften terug konden krijgen als ze mij een antwoordnummer konden geven. En toen een aanmaning, maar ik heb geen cent betaald en het is vanzelf gestopt.
Nu ze je niet meer mogen bellen proberen ze via mail je toch weer te pakken, had iets ingevuld en jawel een telefoontje dat ik een sudoku puzzelboek kon krijgen voor 4,95. Heb snel de verbinding verbroken

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door pbarendse »

cieta schreef:Ik ben 3 x gebeld door sudoku-sun dat ik een puzzelboek had gewonnen,ik hoefde alleen 4,95e verzendkosten te betalen.Volgens hun had ik gewonnen door een enquete in te vullen. Ik had de week ervoor inderdaad online een enquete ingevult,waarvan ik niet beter wist,dan dat hij van Ikea was, maar ik heb naar aanleiding daarvan wel 7a8 telefonische aanbiedingen gehad,waaronder dus 3x sudoku-sun. Ik heb Ikea daarover benaderd,dat het niet de bedoeling kan zijn, dat als ik een enquete invul,daar zoveel telefoontjes van krijg.Tot mijn verbazing vertelde de mevr.aan de telefoon dat dat absoluut niet van Ikea kwam.
Ikea verstuurd volgens haar nooit enquete's.Volgens haar stuurt de een of andere organisatie enquete's en misbruikt daarbij de naam Ikea.
Wat ook opvalt,ik ben geregistreerd bij het,belmeniet register, wat heel goed werkt,maar deze keer dus niet,ze zullen de regels wel omzeilt hebben.
Vermoedelijk was dit inderdaad een enquete waar Ikea niets van wist. Dit komt de laatste tijd vaker voor. Voornamelijk First Impressions en E2MA maken dit soort enquetes waarbij je allerlei waardebonnen kunt winnen. Ergens klein onderaan de pagina staat dan een opmerking dat het bedrijf in kwestie er niets mee te maken heeft. Overigens vraag ik me af of iemand die prijzen wel ooit wint... Wel kun je er zeker van zijn dat je gek gebeld wordt met allerlei aanbiedingen. Het zijn ook altijd dezelfde vragen min of meer.

[email protected]
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 mar 2010 23:40

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo,

Ik heb bij een internet invullijst aangegeven dat ik een proefabonnement wilde op Sudoku Sun voor 4,95 (of zoiets). Het proefexemplaar heb ik keurig ontvangen, incl. informatie wat te doen als ik geen vervolg wilde.
De informatie die verschaft was, was duidelijk. Ik heb de instructies opgevolgd en een brief verstuurd. Hierop had ik zelf een verkeerd klantnummer ingevuld. Toen ik dus toch nog een exemplaar kreeg heb ik keurig dat exemplaar retour gestuurd, de brief bijgevoegd en uitgelegd dat ik een verkeerd klantnummer heb ingevuld. Daarop kreeg ik een reactie dat mijn abonnement zou worden opgeheven. Intussen was er 19,90 van mijn rekening afgeschreven. Hierover heb ik een mail verstuurd en binnen een maand was deze 19,90 keurig weer teruggeboekt door Sudoku Sun.

Ik vind dus dat ik keurig ben behandeld door hen!!

Met vriendelijke groet,

mw. J. Rouw

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door Shine »

Zie ook een draadje bij collega consumenten programma Kassa.

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... cpagina/0/

Het is schrikbarend.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door Shine »

Verder wil ik nog iets onder de aandacht brengen wat een onderdeel van Sudoku Sun is, of beter egzegd wat onderdeel is van Bonito AG:
ATRABO.com
Er staat KOSTENLOOS aanmelden. Maar als je de Algemene Voorwarden leest staat er:
Artikel 4: Kosten voor deelname:
U betaalt een jaarlijks bedrag van EUR 39,00 om gebruik te kunnen maken van het platform http://www.atrabo.com ter beschikking gesteld door Bonito Ag en voor de voordelen die de bonito AG op het internet-platform ter beschikking stelt plus een eenmalige startkosten van EUR 9,99. De contractuele relatie tussen u en de bonito AG wordt automatisch verlengd na een jaar voor wederom een jaar, indien niet eerder schriftelijk ontbonden (zie par. 5).


Ook op het aanmeldingsformulier staat nergens beschreven dat je jaarlijkse lidmaatschapskosten in rekening gebracht zult krijgen. Ze misleiden de consument en overtreden mijn inziens de wet.
Als je verder surft bots je ineens tegen een kostenplaatje aan als je op : 'Over ons klikt'.
Niks bij 'Hoe het werkt e.d.' of Vraag en antwoord.
Het enige wat dan duidelijk wordt is dat de werkwijze erg louche is.

Dit hele Bonito AG, waar Sudoku Sun e.d (waaronder zelfs een eigen incasso bureau) in ongebracht zijn stinkt.


Zie ook Radar draadje:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 71&t=79207

Deb3
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 mar 2010 09:29

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door Deb3 »

N.a.v. een telefoontje in november ben ik akkoord gegaan met het toesturen van de Sudoko Sun magazine. Dit zou eenmalig alleen de € 4,95 verzendkosten kosten. Als ik verder geen interesse had voor een abonnement kon ik dit kenbaar maken via de mail. Ik heb bij het ontvangen van de sudoko sun direct een opzegmailtje gestuurd waarin ik aangeef verder geen interesse te hebben voor een abonnement. Ik heb hun eenmalig gemachtigd om 4,95 automatisch te incasseren. Ik heb via mail een bevestiging ontvangen dat zij aangeven het jammer te vinden dat ik verder geen interesse heb, en dat zij het bedrag automatisch gaan incasseren (die mail heb ik bewaard).

In februari kreeg ik ineens via e-mail een bericht van spec. incasso. Ruim 3 maanden later!!!!! Het bleek dat ik de € 4,95 niet betaald had, en dat de kosten nu 42.02 waren geworden! Ik ben/was mij van geen kwaad bewust, want ik had tenslotte akkoord gegeven voor een eenmalige automatische afschrijving. Ik heb er nooit op gelet of dit bedrag daadwerkelijk was afgeschreven of niet. Het is ook een klein bedrag. Ik heb direct een mail gestuurd met daarin de vraag of zij bewijs willen sturen dat ik niet betaald heb, en waar de herinneringen zijn, ik heb tenslotte nooit bericht ontvangen dat het bedrag niet betaald is. Hoe is het dan mogelijk dat zij zonder medeweten van mij het bedrag ineens verhogen met incassokosten erbij. Belachtelijk toch!

Via de mail kreeg ik antwoord. Zij bleven maar zeggen nee het is storno geweest u moet betalen u bent zelf nalatig geweest. Maar hoe kan ik nalatig geweest zijn als ik geeneens wist dat ik niet betaald had? Ik heb tevens mijn bank gebeld, zij konden nergens een storno vinden.....

Ik kreeg al snel daarna een brief waarin zij dreigde met een rechtzaak als ik het bedrag niet snel zou gaan betalen. Ik ben zo dom geweest het bedrag te betalen om maar van het gezeur af te zijn. Via site Kassa werd geadviseerd aangetekende stukken te sturen, alles te bewaren etc. etc. Ik denk ik ben meer geld en tijd kwijt om dat allemaal te doen. Dat was voor mij de reden het bedrag te betalen. Het was tenslotte nog maar € 42,02. Zie overige gedupeerden op de site van Kassa die veel hogere bedragen in rekening gebracht kregen.

Ik vind het echt oplichters! Het is belachelijk dat zij incassokosten in rekening brengen terwijl je geeneens op de hoogte gebracht wordt dat je niet betaald hebt, en dat zij abonnementen wel verlengen terwijl mensen allang hebben opgezegd. Als ik netjes een brief had gekregen dat ik die € 4,95 niet betaald had, had ik dit natuurlijk direct overgemaakt. Het is maar € 4,95, waar gaat het over!!!! Ik hoop dat dit uitgebreid in jullie uitzending besproken wordt wat een oplichters het zijn, je wordt echt heel onbeschoft behandeld door spec. incasso, en zij gaan er totaal niet op in als je vraagt om herinneringsnota's. Het enige dat zij kunnen antwoorden is dat ik nalatig ben geweest. Zie de vele gedupeerden op de forum van Kassa.

Groetjes Deb3

Laura-038
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 mar 2010 10:34

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door Laura-038 »

Ergens rond Oktober 2009 vulde ik een enquete in van de Ikea. Volgens de enquete maakte ik kans op een prijs. Die prijs kwam niet, wel allerlei telefoontjes van verkopers. Verschillende aanbiedingen werden mij gedaan, waaronder een aanbod van Sudoku Sun om een proefexemplaar. De verkoper aan de telefoon vertelde mij niets over de algemene voorwaarden, daar heb ik zelf om gevraagd. Toen vertelde hij mij dat er een abonnement aan vast zat, die ik op kon zeggen zodra ik het proefexemplaar had ontvangen. Binnen 14 dagen moest de brief verstuurd zijn. Ik heb nog speciaal gevraagd of dat aangetekend moest, en hij verzekerde mij dat dit niet het geval was. Het proefexemplaar kostte 4,95 en daarvoor heb ik een éénmalige incasso voor gegeven.

Het proefexemplaar kwam, en de volgende dag ging mijn brief met opzegging de deur uit. Netjes binnen de 14 dagen opgezegd, dat dacht ik ten minste. In december ontving ik vervolgens nog een blad van Sudoku Sun, en ditmaal was er een bedrag van 19,95 van mijn rekening afgeschreven. Ik had hier geen toestemming voor gegeven, en was dan ook zeer verbaasd over dit voorval. Met het idee dat het allemaal een misverstand was geweest, stuurde ik het decemberexemplaar aangetekend retour, met in de envelop wederom een brief ter opzegging van mijn abonnement. Bij de brief had ik twee kaarten van de bank gevoegd, 1 ter intrekking van de automatische incasso, en 1 ter terugboeking van het bedrag van 19,95. Ook heb ik voor de zekerheid een e-mail naar Sudoku Sun verstuurd, om er zeker van te zijn dat de boodschap deze keer wel duidelijk zou zijn.

Ik hoorde niets meer van Sudoku Sun terug. Toen ik op nader onderzoek ging kwam ik erachter dat Sudoku Sun ingeschreven staat bij de kamer van koophandel in Zwitserland. Ik nam contact op met de consumentenbond over dit voorval, en zij verwezen mij door naar de Europese consumentenbond. Deze konden mij helaas ook niet helpen omdat Zwitserland buiten hun werkgebied viel. Sudoku Sun is telefonisch niet bereikbaar, en ook de e-mail die ik had verstuurd werd niet beantwoord.

In januari en februari ontving ik wederom exemplaren van Sudoku Sun. Ook was er beide sprake van afschrijvingen van mijn rekening van 19,95. Waar ik dus totaal niet mee akkoord ben gegaan. Ik heb wederom een brief verstuurd naar Sudoku Sun, waarin ik aangeef verbaasd te zijn over de situatie, en dat ik graag wil dat zij contact opnemen met mij. Ook heb ik verscheidene e-mails verstuurd naar hen. Ik denk dat ik in totaal wel 20 keer heb geprobeerd contact met hen op te nemen. Ik ben naar de bank gegaan, en heb daar mijn verhaal gedaan. De medewerkster heeft mijn geld van januari en februari teruggehaald, dat van december kon ze helaas niets meer aan doen. Ik heb het rekeningnummer laten blokkeren.

Twee weken nadat ik dit allemaal heb gedaan kreeg ik een e-mail van spec incasso. Zij hadden de mededeling dat ik hun client (Sudoku Sun) niet had betaald, en dat zij daarom een de zaak hadden overgedragen. Ik heb verder nooit een betalingsherinnering van Sudoku Sun zelf ontvangen. 1 week later ontving een e-mail met daarin een aankondiging van een gerechtelijke procedure. Het bedrag was in twee weken tijd verhoogd tot 77,60. Vorige week ontving ik een e-mail en een brief van spec incasso. Hierin stond een aankondiging van een deurwaarder, als ik het bedrag van 77,60 niet binnen drie dagen betaal.

Ik heb vorige week contact opgenomen met spec incasso om mijn verhaal te doen. De medewerker die ik aan de telefoon had schold me uit voor leugenaar en oplichter. Hij schreeuwde dat ik nooit gelijk zou krijgen als deze zaak voor de rechter kwam. Ik heb netjes aan de beste man verteld dat ik niet van plan was om te betalen, en dat hier het laatste woord nog niet over gesproken was.

Ik ben en word nog steeds verschrikkelijk behandeld door Sudoku Sun en spec incasso. Volgens hen ligt de fout bij mij, en had ik de eerste brief aangetekend moeten versturen. Dit is totaal in tegenspraak met wat de verkoper mij heeft verteld.

Ik ben verschrikkelijk blij dat radar aandacht besteed aan dit probleem, voor mij is het namelijk nog lang niet afgelopen ben ik bang. Ik ben een studente die op zichzelf woont, en voor mij is 19,95 voor een waardeloos blad gewoon veel te veel geld. Ik draai ieder dubbeltje op zijn kant, en dan word ik ook nog eens op deze manier te grazen genomen. Ik vind het onbeschofte oplichterij. Wat er ook gebeurt, IK BETAAL NIET!

greetvis
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 mar 2010 21:15

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door greetvis »

Ook ik heb een enquete via internet ingevuld van Ikea, bij de vraag of ik een proefnummer van Sudoku-Sun wilde ontvangen heb ik duidelijk NEE ingevuld.
Op een andere vraag uit de enquete heb ik wel ja ingevuld en onderaan het formulier mijn banknummer ingevuld, dit was beslist niet voor Sudoku-Sun bedoeld.
Na een paar dagen was het al raak, het proefnummer van Sudoku-Sun lag al in de brievenbus. Meteen heb ik een brief geschreven waarin ik vermelde dat ik geen interesse had in dit puzzelblad en het niet meer wilde ontvangen. GEEN REACTIE!!!
Inmiddels was er € 4,95 van mijn rekening afgeschreven waar ik (nogmaals) geen opdracht voor heb gegeven.
Een maand later weer een pakket ontvangen en ook DIRECT met een aangetekende brief teruggestuurd, wederom GEEN REACTIE, en nu was er € 19,95 van mijn bank afgeschreven, een maand later weer hetzelfde.
Het geld dat Sudoku-Sun heeft geïnd heb ik via de ING-bank weten terug te boeken.

Op 11 maart 2010 kreeg ik een zeer onduidelijke mail van Spec Incasso van 5 pagina's met vermelding van 2 artikelen van het BW art. 6:96 en 6:119 dat het bedrag der opeisbaarheid € 77,43.

Hierop heb ik op 16 maart 2010 via de webside van Spec Incasso een reactie verstuurd of zij mij een getekende opdracht zouden kunnen sturen waarin ik mijn banknummer en mijn handtekening staan, dit had ik gevraagd het binnen 3 dagen te doen.
Tevens heb ik gewezen op de stappen die Radar en Kassa al hadden genomen.
Oook heb ik nog getracht te bellen naar het nummer van Spec Incasso, dit was een 036 nummer in Almere, er stonden daar op de site van google 2 nummers en 2 adressen in. In beide gevallen kreeg ik daar geen gehoor.

Maandag de 20ste maart 2010 gekeken op mijn mail maar GEEN REACTIE op mijn vraag via de website.

Maandag 20 maart 2010 ontving ik wederom een brief van Spec Incasso waarin ik uitdrukkelijk verzocht werd het bedrag ad € 77,43 inclusief de buitengerechtelijke kosten uiterlijk op 26 maart 2010 op hun rekening bij geschreven diende te zijn, er werd gedreigd met een dagvaarding!

Op 26 maart 2010 kreeg ik weer een brief van Spec Incasso met de aankondiging van een deurwaarder, tevens werd er op gewezen dat er overgegaan kon worden tot beslagmaatregelen.

Nogmaals, ik ben niet van plan deze € 77,43 te betalen daar ik niets ontvangen heb en geen abonnement met Sudoku-Sun ben aangegaan.

Ik weet nu niet meer wat ik kan doen in dit geval.
Maar hopelijk geeft de uitzending van 29 maart 2010 mij daarover meer duidelijkheid.

Ik ben in ieder geval blij met dit soort programma's zoals Radar want dan wordt er tenminste iets gedaan aan deze wantoestanden.

Met vriendelijke groet G.Vis

karinvandijk
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 mar 2010 14:54

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door karinvandijk »

Ook ik het narigheid gehad met sudokusun.
Na het invullen van een enquette werd ik telefonisch benaderd door sudokusun
voor een proef blad voor alleen de verzendkosten.
Ik dacht toen nog leuk,maar het kreeg een naar staartje.
Ik wist zeker dat ik na dat blad meteen opgezegd had,maar na een paar weken was er abonnements geld van de rekening afgeschreven.
Hier was ik het niet mee eens en liet het geld terugboeken via de bank ook stuurde ik een rode opzegkaart.
Meteen een mailtje gestuurd met daarin ook van mocht ik te laat hebben opgezegd stort ik dat geld meteen weer terug.
Geen reactie,dus ik dacht dat het goed was.
Maar na een aantal weken kreeg ik een brief van het incassobureau.of ik alsnog even wilde betalen +de kosten van het incassobureau.
Natuurlijk weer een mail gestuurd dat als hun konden bewijzen dat ik inderdaad te laat had opgezegd ik bereid was alsnog die paar maanden te betalen maar niet de incassokosten, omdat ze toch fatsoenlijk zonder incassobureau ook hadden kunnen laten weten dta ik te laat was.
Geen reactie!!!ja,we reageren later omdat we heel veel emails hebben lopen we erg achter.nooit reageren dus.
Nog twee mails gestuurd om een reactie gevraagd en ook dat ik besloten had de incassokosten te betalen omdat ze bij geen betaling naar justitie zouden gaan en ook deze kosten dan voor mijn rekening kwamen.
Dat ik het er nog steeds niet mee eens was maar om verdere kosten te voorkomen en dat ze hopelijk menselijk begrip hadden en zelf ook niet zouden betalen als je zeker wist dat je opgezegd had.
Dus of hun de incassokosten die onnodig waren als hun gereageerd hadden of een herinnering gestuurd hadden maar zelf wilden betalen.
Opnieuw geen reactie en die reactie moet nog steeds komen.
Dus naast het feit dat ze mensen financieel uitkleden zijn ze ook nog zo onbeschoft om niet te reageren naar klanten toe.
Ik heb ze ook meegedeeld in mijn mail dat als ik jullie zou aanschrijven ze absoluut een koude douche zouden krijgen ook dit maakte schijnbaar geen indruk.
Ik ben blij dat iemand wel de stoute schoenen heeft aangetrokken om jullie hierbij te betrekken.
Mensen trap niet in zo'n aanbieding want het heeft ons ook veel meer gekost dan 4,95.
Een hartelijke groet Karin van Dijk

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ik snap één ding even niet: ik word ook regelmatig gebeld voor dit soort akties. U krijgt gratis dit of dat, maar u moet wel even de verzendkosten betalen. Op mijn vraag waarom verzendkosten worden berekend terwijl het gratis is staan ze meest met hun mond vol tanden. Vervolgens is mijn antwoord altijd: Stuur het maar op, zonder verzendkosten. Als dat niet kan is het blijkbaar niet de moeite waard.

Mijn vuistregel: ik geef NOOIT telefonisch mijn bankrekeningnummer af.

stofwolkje
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 mar 2010 16:34

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door stofwolkje »

Ook mij hebben ze vorig jaar gebeld voor het gratis nummer van Sudoku Sun.
Maar heb geen problemen gehad met afmelden van abonnement.
Heb alles via de mail gedaan en een mailtje terug gehad dat ze het zouden verwerken en heb dus ook nooit meer iets ontvangen.

bianc_
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 mar 2010 16:32

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door bianc_ »

Hier ben ik de afgelopen anderhalf jaar ook een 3 keer door benaderd.
Ik had een puzzelpakket gewonnen!!! Tja de beller was niet al te vriendelijk toen ik meedeelde dat ik geen financien per telefoon regel! Ben ik blij dat ik als ik zogenaamd iets win geen kosten ga betalen om mijn prijs in ontvangst te kunnen nemen. Op de mededeling dat ze mijn prijs dan aan een ander mogen geven werd min of meer gereageerd dat ik ondankbaar zou zijn. Nou prima, het was kennelijk de juiste beslissing. Deze acties zouden onmogelijk moeten zijn.
En inderdaad komen ze waarschijnlijk aan je telefoonnummer die misbruikt wordt door het meedoen aan enquetes, hoewel waarschijnlijk in de kleine lettertjes staat dat je gebeld kan worden. Ik doe hier ook vrijwel niet aan mee en het scheelt me een hoop mailtjes(spam) en ellendige telefoontjes.

IMKE1
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 mar 2010 18:11

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door IMKE1 »

Ik werd ook gebelt met u heeft gewonnen 4,95 een sudoku boek ik had ook nog verteld dat ik zelf in het buitenland woon toen zij ze nee het is een maalig.
Met het gevolg dat m'n moeder me belde dat ik een abonnement had op sudoku sun ik zei nee gelijk opzeggen.Heeft mijn moeder netjes gedaan en nog werd er twee keer van mijn rekening 19,95 afgehaald en kort daarna er weer terug opgestord maar wel onder tussen het incasso bedrijf op mijn nek gestuurd.
Ik heb helaas wel betaald vanwege ik zwanger ben en elk moment kan verwachten
en mijn moeder naar mij toe wil komen.Ik heb 77,43 betaald.Ik heb ook nog een paar e-mails naar ze gestuurd ze hebben mij op 4 maart verteld dat mijn contract
afloopt op 31 maart ze hebben nooit mijn brief geacepteerd.
Ik heb ook uitgelegt dat mijn rekening leeg is en mijn moeder heeft de bank gebeld en mijn rekening geblokkeert zodat ze er niet meer afkunnen halen.
Vorige week weer een e-mail gestuurd dat zij een fout hadden gemaakt maar daar hebben ze niet op gereageerd.Ik heb namelijk eerst betaald en toen hebben ze het terug gestort en toen het incassobedrijf op mijn nek gestuurd.
Omdat ik in het buitenland woon weet ik verder ook niet wat ik kan doen ik hoop dat jullie er wat aan kunnen doen.Alvast bedankt Imke.

Paatries
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2010 18:22

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door Paatries »

L.s.,

Afmelden 'an sich' is uitermate moeilijk/hoog drempelig . Je kunt heel eenvoudig online/telefonisch allerlei verplichtingen aangaan (laag drempelig). Maar wanneer je deze wilt opheffen moet je dit vaak/bijna altijd schriftelijk doen!

Dit is niet alleen van toepassing op Sudoku Sun, maar ook op bijv. WNF.

Om kort te gaan... aanmelden kan online en kost je niets. Afmelden KAN NIET ONLINE en kost je minimaal een postzegel. Daarbij nog niet eens meegenomen de verwerkingstijd die ze nodig hebben om je afmelding te verwerken!

De drempel om af te melden ligt dus duidelijk veel hoger dan om je aan te melden. Wie is dus hiermee gebaat?

monique C
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 mar 2010 18:51

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door monique C »

hallo, ik heb dus precies het zelfde probleem,
en ben al een jaar bezig met incasso buroau en sudoku.
Alleen bij mij het het geen sudoko sun, maar hushu sudoku,
Weet niet of het het zelfde is maar als ik nu zo alles lees? gaat het wel allemaal het zelfde waarschijnlijk hebben ze de naam een beetje aangepast?
Ik weet dan ook niet wat ik nog moet doen?
heb al zoveel gedaan en gepobeerd weet het nu echt niet meer?
Maar IK BETAAL NIET!
Zijn er nog meer mensen waarvan het geen sudoku sun heet maar hoshu sudoku?

renaatje68
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 mar 2010 20:09

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door renaatje68 »

ik ben er ook in getrapt eerst een proef en eenmalig 4,95 ik dacht ach weer eens watanders. kreeg het keurig thuis gestuurd en ging lekker aan de gang paardagen later werd het van mijn rekeining af geschreven.
en tot mijn verbazing ook een maand later maar dan 19,95 ik dacht ja hallo dit was toch eenmalig
ik dus bellen en aangezien dat ik een beetje snauwend over kan komen lukte met het neit om stop te zetten. en eweer een maand later weer hetzelfde
toen heb ik mijn bank ing de opdracht gegevenals die en dat nummer geld van mijn rekening wil houden blokeren die boel
ent tot nu toe staat het geblokeerd en ik heb er niks meer van gehoord.
dus als ik jullie was blokeer de handel dan kunnen ze in iedergeval niet van je rekening afhouden

gr renaatje68

huppelpupke
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:56

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door huppelpupke »

Ook ik heb een aantal weken geleden een telefoontje gekregen met de aankondiging van een gratis puzzelboek (geen Sudoku, want daar houd ik niet van) ter waarde van 20 Euro. Er begonnen op dat moment al belletjes te rinkelen. Ik zou dat boek toegezonden krijgen en dan hoefde ik alleen 4,95 verzendkosten te betalen. Waarop ik zei dat het boek dan niet gratis is. Ze zou het goed met me maken: ik kreeg nog extra boeken erbij voor hetzelfde geld.

Daarop vroeg de juffrouw om een incassomachtiging af te geven zodat zij dit bedrag konden incasseren en daarna het boek/de boeken toesturen. Ik vond dat ze dat wel met een acceptgirokaart konden opsturen en zei dat ook. Nee, dat kon pertinent niet vanwege de kosten. Omdat ik principieel tegen automatische incasso ben zei ik dat ik dan voor het "cadeau" bedankte.

Op alle mogelijke manieren probeerde ze me over te halen. Onder andere met de mededeling dat ik alleen maar een brief of e-mail hoefde sturen om niets meer te ontvangen. Ik heb haar toen gezegd dat dit niet het bericht was waarmee ze het gesprek begon en dat ik haar veel succes toewenste bij de volgende op haar lijstje en heb de verbinding verbroken.

Zoals in de uitzending ook werd gezegd: zodra iets "gratis" wordt aangeboden moeten alle alarmbellen gaan rammelen. Voor niets gaat alleen de zon op.

bengeltje72
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2010 08:53

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door bengeltje72 »

Hallo allemaal,

Ik ben in Januari gebeld door een bedrijf, dat ik een gratis puzzelboek van 8,95 toegestuurd kreeg op de datum 5 Maart! Ik zou die dag ook een mail krijgen, met een link daarin om me af te melden voor een abonnement. Ik heb niks gehad, geen puzzelboek en geen email! Wie heeft dit ook meegemaakt?
Groetjes

Gesloten