LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rafc
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:35

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rafc »

mich24 schreef: Lastig om de waarheid te horen,maar het is wel zo.
Als je eens wist wat een gedonder het is aan de klantenservice, ik verbind u door, koud doorverbinden om te verstaan, dingen beloven,niet nakomen,en bel je er voor terug dan weet men niet waar het over gaat enz enz..
Je bestelt internet + I-TV Basis met harddiskrecorder.
Moet je er zelf achter komen dat KPN die 8mb helemaal niet kan leveren en ik dus niks aan mijn hardiskrecorder heb, vervolgens bel je KPN en dan hang je ruim 48!!! minuten a 10 cent per minuut aan de lijn om door te dringen dat de fout bij KPN ligt..

Is het genoeg? Of moet ik nog ff doorgaan...
Moet ik jou anders even mijn 'succesverhalen' laten horen? Dat kan ik beter dan jij hoor. Maar ga gerust verder, maar ik neem het niet zo serieus. Ik weet dat dit soort dingen voorkomen, maar doe niet overkomen alsof dit standaard is. Grapjas.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door mich24 »

Goed dat je voor KPN opkomt hoor. Maar mijn mening is dat het wel opvalt dat KPN de laatste tijd veel van deze 'fouten' maakt.

visliefhebber
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 aug 2010 19:55

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door visliefhebber »

Ik zou me schamen om voor zo'n bedrijf te werken.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door mich24 »

rafc schreef:
mich24 schreef: Lastig om de waarheid te horen,maar het is wel zo.
Als je eens wist wat een gedonder het is aan de klantenservice, ik verbind u door, koud doorverbinden om te verstaan, dingen beloven,niet nakomen,en bel je er voor terug dan weet men niet waar het over gaat enz enz..
Je bestelt internet + I-TV Basis met harddiskrecorder.
Moet je er zelf achter komen dat KPN die 8mb helemaal niet kan leveren en ik dus niks aan mijn hardiskrecorder heb, vervolgens bel je KPN en dan hang je ruim 48!!! minuten a 10 cent per minuut aan de lijn om door te dringen dat de fout bij KPN ligt..

Is het genoeg? Of moet ik nog ff doorgaan...

Moet ik jou anders even mijn 'succesverhalen' laten horen? Dat kan ik beter dan jij hoor. Maar ga gerust verder, maar ik neem het niet zo serieus. Ik weet dat dit soort dingen voorkomen, maar doe niet overkomen alsof dit standaard is. Grapjas.
En wie mag jij dan wel zijn? De grote baas van KPN?

Maar hier ga je toch zo op je ***** he..
Maar ga gerust verder,ik neem het niet zo serieus,ik weet dat dit soort dingen voorkomen
Mocht jij werkelijk voor KPN werken,dan mag jij je ogen uit je kop *****,als jij zo met klanten omgaat en klachten wegwimpeld.. Ongelofelijk!!!!

rafc
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:35

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rafc »

mich24 schreef: En wie mag jij dan wel zijn? De grote baas van KPN?

Maar hier ga je toch zo op je ***** he..
Nee, ik ben iemand die trots is dat hij voor KPN werkt, alleen ik ga niet met jouw schreeuwerige gedrag in.


Mocht jij werkelijk voor KPN werken,dan mag jij je ogen uit je kop *****,als jij zo met klanten omgaat en klachten wegwimpeld.. Ongelofelijk!!!!
Ik wimpel helemaal niets weg. Ik wimpel jouw niet onderbouwde pleidooi weg, dat is een wereld van verschil. Ik neem onze klanten wel serieus en elke klant die ik aan de lijn krijg probeer ik te helpen. Maar je moet niet zo sneu doen alsof het bij ZIGGO bijvoorbeeld alles perfect zou gaan en bij KPN alles mis.


Verder piep je over 10 cent per minuut en 40 minuten aan de lijn, troost je bij andere providers gebeurt dat ook en rekenen ook deze bedragen (upc/ziggo)

Verder is onze klantendienst langer open dan andere providers, zelfs op feestdagen. Toen jij heerlijk op de bank een oliebol naar binnen zat te werken, zat ik tot 22 uur nog te werken op oudjaarsavond en een dag later (nieuwsjaardag) was ik ook van de partij, zelfde voor kerstavond. Doe ik allemaal graag. Maar kom niet af dat ik onze klanten afwimpel, daar ken jij mij niet voor.

Echter, ik ga niet in op je loze lege berichten, je zou wel een goede voor radar zijn, die doen ook aan eenzijdige berichtgeving.

rafc
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:35

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rafc »

visliefhebber schreef:Ik zou me schamen om voor zo'n bedrijf te werken.
Nou, toffe onelinervriend, vertel me eens bij wie jij werkt? Waarschijnlijk kan ik daar ook blunders op gaan noemen en roepen van: Ik zou me kapotschamen om voor zo'n bedrijf te werken.

Zo gemakkelijk loze kreten te roepen. Onderbouwen is voor enkele niet echt weggelegd.

flappiedekrokodil
Berichten: 0
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:09

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door flappiedekrokodil »

mich24 schreef:KPN geeft aan dat ze dit en dat kunnen leveren,en dat kunnen ze niet.
Monopolist in de zin van: Je kan wel tig aanbieders kiezen,maar dat heeft geen enkele zin, kpn bezit de lijn, dus met die snelheid zal ik het moeten doen.

Het is natuurlijk schandalig hoe KPN zijn klanten benaderd,afwimpeld en afwerkt, belachelijk!
Het enige wat KPN bezit is de eind lijn van de wijk centrale naar jou huis en al bezitten ze die dan hebben ze er bijna niks over te zeggen. Ze zijn verplicht om die lijn te delen en de onderhoudskosten voor die lijn zijn bepaald door de OPTA (dus de overheid). Het enige wat KPN rust is onderhoud uitvoeren en betaald krijgen volgens wat de overheid vindt dat dat onderhoud waard is. Vanaf die wijkcentrale zijn er tich providers die interconnect diensten leveren.

Maar jij wil nu dus dat elke provider een aparte lijn naar jou huis aanlegt? Lekker zo'n dikke bos in de meterkast. Lekker fijn dat er maar 1 lijn ligt. Die lijn zal dan ook onderhouden moeten worden en dat is waar KPN geld voor krijgt en niet eens een bedrag wat ze zelf hebben bepaald.

flappiedekrokodil
Berichten: 0
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:09

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door flappiedekrokodil »

trosroos schreef:Ik wil graag even reageren op Insanity83. Hij schrijft dat de mensen die hun beklag op tv deden ook eens naar de KPN-winkel of Info centrum zouden moeten gaan. Ik was een van de drie die in Radar kort hun woordje mochten doen en ik kan hem meedelen dat ik ettelijke malen bij de KPN-winkel en het Info-center ben langs geweest en de mensen hier op het laatst ook totaal wanhopig waren, me absoluut niet verder konden helpen en dat zelfs hun leidinggevenden niet reageerden op mailtjes om hulp.
Er is hier niemand die ontkent dat er mensen zijn met problemen. Dat kan ook niet anders in zo'n groot netwerk. Het probleem is dan ook dat jou ervaringen met de helpdesk niet strijken met de ervaring met een hoop andere mensen die juist zeer tevreden zijn. Het is dan ook de uitzending en de toon van het stuk wat wordt ondervraagd en niet de problemen.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door mich24 »

flappiedekrokodil schreef:
mich24 schreef:KPN geeft aan dat ze dit en dat kunnen leveren,en dat kunnen ze niet.
Monopolist in de zin van: Je kan wel tig aanbieders kiezen,maar dat heeft geen enkele zin, kpn bezit de lijn, dus met die snelheid zal ik het moeten doen.

Het is natuurlijk schandalig hoe KPN zijn klanten benaderd,afwimpeld en afwerkt, belachelijk!
Het enige wat KPN bezit is de eind lijn van de wijk centrale naar jou huis en al bezitten ze die dan hebben ze er bijna niks over te zeggen. Ze zijn verplicht om die lijn te delen en de onderhoudskosten voor die lijn zijn bepaald door de OPTA (dus de overheid). Het enige wat KPN rust is onderhoud uitvoeren en betaald krijgen volgens wat de overheid vindt dat dat onderhoud waard is. Vanaf die wijkcentrale zijn er tich providers die interconnect diensten leveren.

Maar jij wil nu dus dat elke provider een aparte lijn naar jou huis aanlegt? Lekker zo'n dikke bos in de meterkast. Lekker fijn dat er maar 1 lijn ligt. Die lijn zal dan ook onderhouden moeten worden en dat is waar KPN geld voor krijgt en niet eens een bedrag wat ze zelf hebben bepaald.
Ja dat zeg ik ook,en dat weet ik ook..

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door mich24 »

rafc schreef:
mich24 schreef: En wie mag jij dan wel zijn? De grote baas van KPN?

Maar hier ga je toch zo op je ***** he..
Nee, ik ben iemand die trots is dat hij voor KPN werkt, alleen ik ga niet met jouw schreeuwerige gedrag in.


Mocht jij werkelijk voor KPN werken,dan mag jij je ogen uit je kop *****,als jij zo met klanten omgaat en klachten wegwimpeld.. Ongelofelijk!!!!
Ik wimpel helemaal niets weg. Ik wimpel jouw niet onderbouwde pleidooi weg, dat is een wereld van verschil. Ik neem onze klanten wel serieus en elke klant die ik aan de lijn krijg probeer ik te helpen. Maar je moet niet zo sneu doen alsof het bij ZIGGO bijvoorbeeld alles perfect zou gaan en bij KPN alles mis.


Verder piep je over 10 cent per minuut en 40 minuten aan de lijn, troost je bij andere providers gebeurt dat ook en rekenen ook deze bedragen (upc/ziggo)

Verder is onze klantendienst langer open dan andere providers, zelfs op feestdagen. Toen jij heerlijk op de bank een oliebol naar binnen zat te werken, zat ik tot 22 uur nog te werken op oudjaarsavond en een dag later (nieuwsjaardag) was ik ook van de partij, zelfde voor kerstavond. Doe ik allemaal graag. Maar kom niet af dat ik onze klanten afwimpel, daar ken jij mij niet voor.

Echter, ik ga niet in op je loze lege berichten, je zou wel een goede voor radar zijn, die doen ook aan eenzijdige berichtgeving.
Jij steunt je bedrijf nog steeds,en ik vind het belachelijk dat een KPN nou niet eens flink op zijn donder krijgt voor de dingen die ze beloven en niet waarmaken.
In dit topic gaat het over KPN,en niet over de andere providers. Helemaal goed dat je tot 22u open blijft,wees er trots op.

jeroen28
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:04

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door jeroen28 »

Wij hebben in Enschede ook KPN Glasvezel. Na de uitzending ben ik de facturen gaan controleren en wat ik tot mijn verbazing zie is dat de facturen inderdaad te hoog zijn. Ik had een contract voor 65, -- per maand daarbij had ik twee extra pakketen van 7,50 per maand en 9,50 per maand extra. Totaal per maand zouden wij dus 82,45 betalen. De eerste 2 maanden ging dit prima daarna werd er 87,50 per maand afgeschreven. Ik heb zojuist met de helpdesk van KPN glasvezel gebeld en zij konden mij niet aangeven hoe dit mogelijk was. We hebben afgesproken dat ze het verschil op de eerst volgende factuur gaan verekenen. Ik ben benieuwd.

huub.welman
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door huub.welman »

Zandink schreef:120 Mbit/s - 10 Mbit/s GRATIS € 66,50 Ziggo

Ik ben blij met Ziggo draadloos constant 114/9mbit/s voor mij geen KPN glasvezel. Maar moet erbij vermelden dat je ook een beetje geluk nodig hebt.

Als ik dan de prijs van goud van KPN zie 100/100 Mbit/s € 100,00 ja dan blijf ik bij Ziggo.

TV en telefonie is ook prima in orde.
Pas wel op. Een 120 Mbit verbinding is slechts 15 MB (120 : 8)
De verbinding van KPN is niet 100/ 100 Mbit, maar 100/100 MB. Dat
is wel een wereld van verschil!
Is de verbinding echt in Mbits of in MB's?

labradorgek
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:39

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door labradorgek »

Wat KPN glasvezel betreft: ik ben 4 jaar klant geweest bij KPN.Eerst 2 jr. met Internetplusbellen en 2 jr.Glasvezel.Ik moet zeggen dat ik totaal geen klachten heb gehad.Is mij uitstekend bevallen.Sinds Mei ben ik bij een andere provider.De overgang is soepeltjes verlopen door de goede samenwerking van KPN.Ik ben er weggegaan omdat de pakketten duurder werden en niet omdat er problemen waren.

petercs
Berichten: 0
Lid geworden op: 09 sep 2010 00:33

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door petercs »

Ik heb sinds februari 2010 een KPN Glasvezel abonnement in Apeldoorn: internet, telefoon en tv. Geen enkele klacht. Alle afspraken werden nagekomen. Vriendelijke en - voor zover ik kan beoordelen - bekwame monteurs die pas vertrokken toen alles werkte en ze me uitgebreid alles hadden uitgelegd. Internet: prima; telefoon: prima , tv: prima. Kortom: Ik herken niets van alle klachten die tijdens het programma werden geventileerd. Ik prijs de dag dat ik besloot KPN Glasvezel te nemen.

visliefhebber
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 aug 2010 19:55

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door visliefhebber »

Is bij u ook glasvezel aangelegd tot aan de meterkast ?

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Royalflush »

De uitzending van Radar meldde dat KPN glasvezel verkoopt dat geen glasvezel is en dat in sommige plaatsen het glas slechts tot aan de wijkcentrale ligt en dat het laatste gedeelte over *kuch* COAX gaat. Dit is klinklare onzin. Het laatste deel gaat over de koper. Wat Radar er ook niet bij vermeldde is dat de pakketten in deze gebieden stukken goedkoper zijn dan in die plaatsen waar de glasvezel wél tot in de meterkast is aangelegd. Een staaltje zeer slechte onderzoeksjournalistiek van Radar. Jammer.

Het feit dat KPN niet kwam opdagen in de uitzending is wel erg zwak. De reden zou zijn geweest dat Radar hen de inhoud van de 300 klachten niet wilde geven vóór de uitzending. Dan nog, ook onvoorbereid moet je als provider deze klanten te woord kunnen staan. Dat moet een eenvoudige klantenservicemedewerker toch immers ook in zijn dagelijks werk? KPN's afwezigheid valt te scharen onder de noemer "minachting van de klant."

Voor het overige vond ik het een uitermate tendentieuze, eenzijdige uitzending. Er kwam niet naar voren welke stappen de klagers zelf al hadden ondernomen. Hebben zij überhaupt al met de klantenservice gebeld? De meeste problemen kunnen met één telefoontje al worden opgelost. Tevens heb ikzelf inmiddels dusdanig veel helpdesks van binnen mogen meemaken om te weten dat het gros van de klachten niet wordt veroorzaakt door wanpresteren van de provider, in dit geval KPN, maar door verkeerd aangesloten klantapparatuur, loszittende kabels of algemene onkunde en gebrek aan kennis bij de gebruiker. Wat mij tevens altijd is opgevallen is dat het overgrote deel van de consumenten meent dat de provider de aangeboden snelheiden en kwaliteit ook DRAADLOOS dient te garanderen. Dit is absolute lariekoek. Persoonlijk vind ik het helemaal onbegrijpelijk dat er mensen zijn die de gigantische capaciteiten van glasvezel de nek om draaien door draadloos te gaan internetten. Wil je snelheid en stabiliteit, stop er dan een kabel in en je hebt nooit problemen. Zo'n 90 procent van alle internetklachten- en problemen die ik in mijn klantenservicecarrière heb behandeld betrof draadloos.

Ten slotte: wanneer alle mogelijke oorzaken die in het eigen domein van de gebruiker, de klant liggen zijn uitgesloten, dient KPN de boel te fixen. Leidt dit onverhoopt niet tot een oplossing, dan dient de klant KPN schriftelijk ingebreke te stellen en tevens een redelijke termijn aan te geven waarbinnen KPN alle problemen moet hebben opgelost. Gebeurt dat niet, dan is KPN van rechtswege in verzuim en kan de klant eenzijdig de overeenkomst ontbinden.

'k Vraag mij sowieso af waarom mensen die zo verschrikkelijk overtuigd zijn van hun eigen gelijk niet sneller naar de rechter stappen.
mich24 schreef:
Lastig om de waarheid te horen,maar het is wel zo.
Als je eens wist wat een gedonder het is aan de klantenservice, ik verbind u door, koud doorverbinden om te verstaan, dingen beloven,niet nakomen,en bel je er voor terug dan weet men niet waar het over gaat enz enz..
Je bestelt internet + I-TV Basis met harddiskrecorder.
Moet je er zelf achter komen dat KPN die 8mb helemaal niet kan leveren en ik dus niks aan mijn hardiskrecorder heb, vervolgens bel je KPN en dan hang je ruim 48!!! minuten a 10 cent per minuut aan de lijn om door te dringen dat de fout bij KPN ligt..
Hoe heb je die snelheid gemeten? Een aantal zaken waar je zelf rekening mee dient te houden:

1. Het verschil tussen Mb (megabits) en MB (megabytes) is ca. een factor 8
2. De snelheid is de maximaal haalbare snelheid. Deze snelheid zul je op een doornsee site of downloadprogramma nooit halen. Dat is de schuld van die betreffende sites en niet van de provider.
3. Uiteraard bekabeld testen. Draadloos gaat altijd gepaard met snelheidsverlies en is instabieler.

Surf eens naar http://www.speedtest.net en test aldaar je downloadsnelheid........bekabeld. Is het resultaat onder de maat, pas dan is KPN weer aan zet.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door mich24 »

Royalflush schreef: KPN's afwezigheid valt te scharen onder de noemer "minachting van de klant."
mich24 schreef:
Is het resultaat onder de maat, pas dan is KPN weer aan zet.
Is bevestigd door KPN Zelf, althans door de monteur..

KPN is nu ook aan zet, en ze nemen het allemaal niet zo serieus, want je bent al snel een klager bij de KPN. Maar wie gaan er de fout in? Juist de KPN, in mijn ogen en volgens mij ook in de ogen van de wet,mag een bedrijf niet iets aanbieden wat niet te behalen valt.

eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door eversteegt »

huub.welman schreef:
Zandink schreef:120 Mbit/s - 10 Mbit/s GRATIS € 66,50 Ziggo

Ik ben blij met Ziggo draadloos constant 114/9mbit/s voor mij geen KPN glasvezel. Maar moet erbij vermelden dat je ook een beetje geluk nodig hebt.

Als ik dan de prijs van goud van KPN zie 100/100 Mbit/s € 100,00 ja dan blijf ik bij Ziggo.

TV en telefonie is ook prima in orde.
Pas wel op. Een 120 Mbit verbinding is slechts 15 MB (120 : 8)
De verbinding van KPN is niet 100/ 100 Mbit, maar 100/100 MB. Dat
is wel een wereld van verschil!
Is de verbinding echt in Mbits of in MB's?
Eeeeehmmm.... FOUT dus....... Ook de verbindingen van KPN Glasvezel zijn gewoon in Mbits gespecificeerd! Als het waar was wat u zou zeggen, dan zouden de glasvezel verbindingen 1 gigabit zijn!

pdaas
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:48

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door pdaas »

Bericht namens KPN Webcare:



Voor veel van de klachten en onduidelijkheden die in het programma aan de orde kwamen staat extra informatie op de site van KPN Glasvezel. Graag verwijzen we u daarnaar, namens KPN Webcare. Hier vindt u ook een speciaal emailadres waar u met uw klachten terecht kunt.

http://www.kpn.com/glasvezel/service/me ... -radar.htm

KPN Webcare

huub.welman
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door huub.welman »

eversteegt schreef:
huub.welman schreef:
Zandink schreef:120 Mbit/s - 10 Mbit/s GRATIS € 66,50 Ziggo

Ik ben blij met Ziggo draadloos constant 114/9mbit/s voor mij geen KPN glasvezel. Maar moet erbij vermelden dat je ook een beetje geluk nodig hebt.

Als ik dan de prijs van goud van KPN zie 100/100 Mbit/s € 100,00 ja dan blijf ik bij Ziggo.

TV en telefonie is ook prima in orde.
Pas wel op. Een 120 Mbit verbinding is slechts 15 MB (120 : 8)
De verbinding van KPN is niet 100/ 100 Mbit, maar 100/100 MB. Dat
is wel een wereld van verschil!
Is de verbinding echt in Mbits of in MB's?
Eeeeehmmm.... FOUT dus....... Ook de verbindingen van KPN Glasvezel zijn gewoon in Mbits gespecificeerd! Als het waar was wat u zou zeggen, dan zouden de glasvezel verbindingen 1 gigabit zijn!
Goeiemorgen wat een blunder van mij! Ik ga me ergens in een hoekje diep zitten schamen...

Gesloten