LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toeslag kinderopvang

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
hop
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:55

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door hop »

@troubleshooter
Beste mensen, u moet als u iets wilt bereiken hier niet alleen schrijven en klagen maar de handen ineen slaan om samen een gebalde vuist te maken en gezamenlijk naar de bestuursrechter stappen alsmede uw verweer zelf voeren en u beroepen op handelingen tengoedetrouw dan wordt u ontzien en anders niet. Laat u zich niet van uw stuk brengen door ene tennis of wie dan ook maar doe en scoor, het is uw recht.
Wat een rare opmerking. U geeft u uit voor jurist en komt heel vaak met de verkeerde adviezen dit in tegenstelling tot tennis.

theaschaap
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:35

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door theaschaap »

je kunt het woord Troubleshooter natuurlijk ook naar 2 kanten uitleggen; iemand die de boel oplost maar ook iemand die alleen maar " trouble in de rondte shoot"
( natuurlijk geen goed Nederlands, maar misschien geeft het aan wat ik bedoel.)

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Het is toch echt zo dat de belastingdienst de wet moet uitvoeren en ten onrecht betaalde toeslagen MOET terugvorderen. Met huil verhalen (niet verkeerd bedoeld) kan de belastingdienst niks.
Alleen een beroep op de (algmene) hardheidsclausule (deze clausule behelst dat een wet geen onredelijke uitwerking mag hebben) kan in mijn ogen in een bezwaarprocedure bij de belastingdienst kans maken (wel een moeilijke procedure en beroep er op wordt niet zo maar gehonoreerd). Het gebruik van een vertegenwoordiger wordt degene die zich laat vertegenwoordigen tegen geworpen (BW).
Wel is het in de belastingadvies praktijk tegenwoordig zo dat de belastingadviseur een medeplegers boete kan opgelegd krijgen indien er foutieve aangifte wordt gedaan.

De gedupeerden zullen de schade in eerste instantie moeten verhalen op het gast ouder bureau. Is dit er niet meer dan heb je toch echt een probleem.

Je kunt de belastingdienst verzoeken om een redelijke betalingsregeling, voorbeeld maandelijks terugbetalen van een bedrag ter grootte van de ontvangen toeslag

De politiek bestoken kan ook helpen. Het staat de minster immers vrij om de belastingdienst te gelasten ten gunste van de belastingplichtigen af te wijken

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

theaschaap schreef:je kunt het woord Troubleshooter natuurlijk ook naar 2 kanten uitleggen; iemand die de boel oplost maar ook iemand die alleen maar " trouble in de rondte shoot"
( natuurlijk geen goed Nederlands, maar misschien geeft het aan wat ik bedoel.)
Zo de waard is vertroud hij z'n gasten Thea Schaap.
Wanneer u mensen onderuit wilt halen moet u daartoe wel een goede reden hebben. Die hebt u geenzins, ik daag u uit het tegendeel aan te voeren of anderzins verzoek ik u dringend doch beleefd om mij hier buiten te houden.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door tennis »

@troubleshooter
Een advies van mij.
Dit hoef je natuurlijk niet op te volgen, want ik heb er niet gestudeerd in tegenstelling van jou.
Antwoord op topics, waar je iets van weet, en inhoudelijk iets kan toevoegen.
Blijkbaar zijn er meer mensen welke jou "adviezen" aan "Beste Belanghebbende"niet goed vinden.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Top 5 experts Troubleshooter 1291 bij 965 adviezen
Mag u mij 1 advies aanhalen waarbij ik foutief advies heb gegeven. Roept u maar!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door trebelski »

Troubleshooter in cijfers
Vragen gesteld: 0
Adviezen gegeven: 934
thumbs up gegeven: 33
thumbs up ontvangen: 1291
thumbs down gegeven: 3
thumbs down ontvangen: 1237

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Ja ja, belazer de boel maar mooi. Maar ik ga hier niet verder op in beste mensen. Wens u allen nog een fijne dag toe. Had gewoon even zin om te stoeien.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door trebelski »

troubleshooter schreef:Ja ja, belazer de boel maar mooi. Maar ik ga hier niet verder op in beste mensen. Wens u allen nog een fijne dag toe. Had gewoon even zin om te stoeien.
Ben je gek geworden om te suggereren dat ik de boel belazer? Hier de website met jou scores waar ik niets aan heb veranderd.
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/gebrui ... bleshooter

Jij als jurist zou toch moeten weten dat je de ander niet zomaar kan beschuldigen de boel te belazeren terwijl het bewijs gewoon online staat.Ik heb je beschuldiging de boel te belazeren aan de Moderator hier gemeld.

theaschaap
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:35

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door theaschaap »

Lieve mensen,
Laat het ! dit is precies wat hij ( of zij) wil. Adem in, Adem uit en geef geen voer meer voor dit soort onzinnige discussies.
We begonnen ergens met een verkeerde kinderopvangtoeslag... Laten we ons daarop focussen!
T

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door tennis »

trebelski schreef:
troubleshooter schreef:Ja ja, belazer de boel maar mooi. Maar ik ga hier niet verder op in beste mensen. Wens u allen nog een fijne dag toe. Had gewoon even zin om te stoeien.
Ben je gek geworden om te suggereren dat ik de boel belazer? Hier de website met jou scores waar ik niets aan heb veranderd.
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/gebrui ... bleshooter

Jij als jurist zou toch moeten weten dat je de ander niet zomaar kan beschuldigen de boel te belazeren terwijl het bewijs gewoon online staat.Ik heb je beschuldiging de boel te belazeren aan de Moderator hier gemeld.

@trebelski
Hier gaat echt een wereld voor mij open!
Dat deze jurist nog ergens anders zat, wist ik, maar waar niet, pluimpje.
Maar dit had ik ook anders niet verwacht, met zijn uitspraken.
Groot doen, maar niets weten!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door trebelski »

Bedankt, maar eigenlijk komt het pluimpje vogels toe. Toen Troubleschooter begon op te scheppen ben ik gaan kijken of hij/zij soms niet iets vergat en daaruit bleek dat zijn rijtje niet compleet was.
vogels schreef...Ook op de site v.d. rijdende rechter geeft hij totaal verkeerde adviezen.

natasja75
Berichten: 0
Lid geworden op: 03 okt 2010 19:12

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door natasja75 »

wij zijn ook gedupeerden van de appelbloesem,en hebben onze aanslag ontvangen,belachelijk dat we zoveel moeten betalen,terwijl juist de ab de schulige zijn. het geld is vanuit de belastingdienst naar de ab is gestort en later met inhoudingen kregen wij pas het geld voor onze oppas,dus is toch de bel.dienst nalatig geweest en had de ab allang beter moeten controleren voordat ze geld daarheen overmaken.
wij gaan met behulp van deze site een bezwaarschrift maken en hopelijk word er naar een oplossing gezocht voor all gedupeerden.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

natasja75 schreef:wij zijn ook gedupeerden van de appelbloesem,en hebben onze aanslag ontvangen,belachelijk dat we zoveel moeten betalen,terwijl juist de ab de schulige zijn. het geld is vanuit de belastingdienst naar de ab is gestort en later met inhoudingen kregen wij pas het geld voor onze oppas,dus is toch de bel.dienst nalatig geweest en had de ab allang beter moeten controleren voordat ze geld daarheen overmaken.
wij gaan met behulp van deze site een bezwaarschrift maken en hopelijk word er naar een oplossing gezocht voor all gedupeerden.
zoals ook al eerder door mij vermeldt een aantal posts geleden, bent uzelf verantwoordelijk voor het gebruik van het gastouder bureau, niet de belastingdienst. Dat de situatie sneu voor u is, begrijp ik ten volle. Blijf echter beleefd en correct naar de belastingdienst, immers wettelijk hebben zij niks fout gedaan.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

trebelski schreef:Bedankt, maar eigenlijk komt het pluimpje vogels toe. Toen Troubleschooter begon op te scheppen ben ik gaan kijken of hij/zij soms niet iets vergat en daaruit bleek dat zijn rijtje niet compleet was.
vogels schreef...Ook op de site v.d. rijdende rechter geeft hij totaal verkeerde adviezen.
En wie is trebelski dan wel om te bepalen of een advies juist dan wel onjuist is?
Heeft trebelski enige juridische kennis van zaken om deze bewering waar te kunnen maken?
Dan loopt trebelski het risico aangeklaagd te worden wegens laster/smaad!
Solliciteert trebelski hier naar? Dan vooral zo voortvarend doorgaan!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door tennis »

@troubleshooter
Ik ga trebelski van niet vrijpleiten, want deze zij/hij ken ik niet ,zoals ik jou ook niet ken, maar je weet van alles, recht, energie, een collega is dood gebleven met een stroomonderbreking.
Mijn profiel van jou is:
Je bent iemand welke in de onderhoud heeft gezeten, en dit niet wil laten merken.
Dus je gaat hier op dit forum en zoals ik gelezen heb op het andere forum, mensen advies geven in rechten, wat je graag had gedaan.
Dus je kan het niet, en je weet het niet, dus ga mensen niet zoals ik al eerder zij, niet op het verkeerde been zetten.
Nogmaals voor jou, ga advies geven, waar je iets vanaf weet, en laat het rest van het forum links liggen!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door trebelski »

vogels schreef: Troubleshooter zit er zeer regelmatig naast met zijn 'adviezen'. Daarmee helpt hij mensen - die nog minder weten dan hij - alleen maar van de wal in de sloot! Ook op de site v.d. rijdende rechter geeft hij totaal verkeerde adviezen.
Lezen is kennelijk ook moeilijk, ik heb namelijk niets gezegd over goede of verkeerde adviezen. Het enige wat ik deed was een Quote plaatsen van bovenstaande reactie die door vogels werd geplaatst. Trouwens als iemand zegt "roept u maar " is de kans groot dat anderen dat inderdaad doen en als dan blijkt dat er iets weglaat wat gewoon op dat forum te vinden is kan je dat een ander niet aanrekenen.Ik laat het hierbij want het voegt verder niets toe aan dit topic.
troubleshooter schreef...Dan loopt trebelski het risico aangeklaagd te worden wegens laster/smaad!
Je kunt misschien anderen hier bang mee maken maar mij echt niet,zie 1 en ander met vertrouwen tegemoet.Vooral omdat de tekst waar het over gaat niet door mij is geplaatst (slechts een Quote)en omdat ik niet de boel hoef te verdraaien en de site met juiste gegevens aan de Mods ter beschikking wil stellen.
Sterkte ermee.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Hoe dan ook, ik taal er verder niet naar, ik wil echter allen wel verzoeken nog een ander, nog mij aan te vallen op de wijze van uiting of wat dan ook. We doen hier allen ons best om er samen iets van te maken en laat dan een ieder in zijn/haar waarde.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door tennis »

troubleshooter schreef:Hoe dan ook, ik taal er verder niet naar, ik wil echter allen wel verzoeken nog een ander, nog mij aan te vallen op de wijze van uiting of wat dan ook. We doen hier allen ons best om er samen iets van te maken en laat dan een ieder in zijn/haar waarde.
Wat bedoel je met waarde, misschien zoiets:
troubleshooter schreef:Ik geef u 1 goed advies, studeer eerst rechten alvorens hier een reactie te plaatsen.

pasop.

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door pasop. »

Beter een verkeerd advies dan geen servies.

Gesloten