LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodtest

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
malle pietjes

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door malle pietjes »

Super dat hier aandacht aan wordt besteed. Volgende week graag een
uitzending over roggebrood s.v.p.

Pim van den Broek
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2010 09:43

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door Pim van den Broek »

Ik koop bij Appie altijd Campagnard, dat is heel lekker brood en het blijft dagen lang goed. Het is ook in te vriezen en smaakt na ontdooien weer prima!

Donura
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2011 20:49

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door Donura »

Wat ik schokkend vond was de korte opmerking over het verouderingsproces. Het brood van de Lidl vertoonde weinig sporen van veroudering. eerder dit jaar heb ik een aflevering gezien van 'De Keuringsdienst van Waren' waarin diverse soorten melk werden getest. Melk van de Lidl had na een week nog geen enkel spoor van veroudering. Is de lidl bezig met magische trucs met eten??????? :? :?

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door witte angora »

Het appiehappiebrood was dus inderdaad niet te pruimen, volgens de kenners. :lol:

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door juster »

Je moet ook geen hele broden kopen bij Appie maar halve broden.
En die zijn voortreffelijk. Volgende week een reportage over roggebrood
las ik.

handel
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2011 09:46

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door handel »

Lezers en in het speciaal Bachanaal,
Vraag me af waar het idee dat de warme bakker half producten zou hebben en het brood alleen maar af hoeft te bakken vandaan komt. De ambachtelijke bakker bakt zijn brood vanaf stap 1. Van meel/bloem tot een brood. Een proces van minimaal 4 uur. De bakker is zijn brood aan het bakken als de meeste van ons op een oor liggen. Er is wel degelijk een verschil tussen en fabrieksbrood of een brood van de warme bakker.
Laatst gewijzigd door handel op 18 jan 2011 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

pandapeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2011 12:47

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door pandapeer »

Goed om z'n test te doen !!! Maar een klein hiaat want het brood van een super
uit Groningen komt ergens anders vandaan dan van die zelfde super uit Maastricht. Dus hoeveel waarde heeft deze test dan nog.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door bianca82 »

Ik en mn vriend lagen dubbel bij de opmerkingen van een bepaald superbrood (de klant van zn werk)

overigens over dat niet bederven.. in amerika is het nog erger.

daar kan je een brood in de woestijn in je achterbak doen (van je auto) en na een paar weken eruit halen en dan lijkt het nog steeds vers.. DAT lijkt me nog slechter qua verbeteraars.

Over aldi brood was ik het overigens wel eens ik eet dan ook nooit de volkoren variant van hun brood, ze hebben gelukkig andere soorten die ietsje beter zijn.

Ik miste trouwens wel 1 grote supermarkt in die test

rockmerock
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 sep 2009 15:19

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door rockmerock »

marcogroningen schreef:Het gaat mij niet om de lekkerste maar de goedkoopste. Je went er vanzelf aan. Als ik moet kiezen tussen een brood van de aldi van 55 cent of 1 van de bakker van 3 euro dan weet ik het wel.
mijn moeder heeft altijd aldi brood, "prima bruin" heet het..
het is gewoon ontzettend droog, 1 plakje zorgt voor direct 100 kruimels, en smaakt niet lekker.
zelf haal ik het van de warme bakker.
brood van de warme bakker eet ik zelfs vaak zonder beleg.. gewoon omdat het lekker vers is ..

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bachanaal schreef:zowel de warme bakker als de supermarkt krijgt het brood voorgebakken aangeleverd en hoeft het alleen nog af te bakken. daardoor is er nog maar heel weinig verschil in kwaliteit en smaak. wel zijn de prijzen een groot verschil. bij de super is dat de helft van de warme bakker. meestal koop ik bij de warme bakker maar als ik af en toe bij de super (super coop) koop proef en zie ik weinig verschil, maar voel het wel in de beurs.
Dan moet je toch eens naar een echte bakker gaan, die bakt wel degelijk zelf en levert dan ook brood wat wel lekker is.

handel
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2011 09:46

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door handel »

marcogroningen schreef:Het gaat mij niet om de lekkerste maar de goedkoopste. Je went er vanzelf aan. Als ik moet kiezen tussen een brood van de aldi van 55 cent of 1 van de bakker van 3 euro dan weet ik het wel.

Ik weet niet bij welke bakker jij je brood koopt maar een volkoren brood voor 3 euro ?? Een normaal volkoren brood kost 2.05 bij onze bakker ? en een reclame brood 1.70 weet niet wat belangrijker is de goedkoopste of het beste voor je lijf ? Zitten namelijk betere produkten in en minder conserveringsmiddelen, meer vezels (meel ipv bloem).

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij ons kost het duinenbrood standaard 2.69, maar dinsdag krijg je de tweede voor 1 euro mee. Eén keer raden op welke dag ik mijn brood haal. :wink:

Alleen deze week, en de volgende, zijn alle soorten duinenbrood in de reclame, voor 1.75 euro per stuk.

Hoe duur het volkorenbrood is bij ons weet ik eigenlijk niet eens, dacht dat het rond de 2,50 euro ligt.

Antoinetta68
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:59

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door Antoinetta68 »

Het brood van de Plus de korenlander donker wat ze zelf afbakken is lekker brood.
Ik ging vroeger ook naar de bakker maar na 1 dag kun je het al weggooien is het oud.

handel
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2011 09:46

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door handel »

Pareltje31 schreef:het brood dat ik haal bij een supermarkt is 10x lekkerder dan die van de bakker. Ik eet altijd waldkorn en die vind ik nergens zo lekker

Zegt meer over jouw bakker dan over het brood !

Ardina61
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:01

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door Ardina61 »

Buiten dat er geen één bakker die zo lekker brood bakte als m'n moeder vroeger :D

Als je ieder dubbeltje 10x omdraaien moet ga je echt geen brood bij de bakker halen voor rond de 2,-!! Dat is meer dan 4 ouderwetse guldens!!
Zoveel verschil zit er niet tussen bakkersbrood en van de supers. Ik haal bij Appie voor 55ct het brood van de euroshopper en dat is prima. Invriezen gaat ook goed. Ik denk dat het meer het idee is van mensen dat brood, of luxe brood van de supermarkt, beter is als het normale of goedkopere brood.
Maar dat snap je pas als je gewoon met minder geld toe komen moet denk ik en gewoon moet overschakelen op goedkopere producten.
Verder is het een kwestie van persoonlijke smaak.

Semman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:18

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door Semman »

Heel flauw: ze hebben het goedkoopste brood uit de supermarkt genomen. Tuurlijk is dat niet te vreten; daar hoef je geen test voor te doen

rockmerock
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 sep 2009 15:19

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door rockmerock »

Ardina61 schreef:Buiten dat er geen één bakker die zo lekker brood bakte als m'n moeder vroeger :D

Als je ieder dubbeltje 10x omdraaien moet ga je echt geen brood bij de bakker halen voor rond de 2,-!! Dat is meer dan 4 ouderwetse guldens!!
Zoveel verschil zit er niet tussen bakkersbrood en van de supers. Ik haal bij Appie voor 55ct het brood van de euroshopper en dat is prima. Invriezen gaat ook goed. Ik denk dat het meer het idee is van mensen dat brood, of luxe brood van de supermarkt, beter is als het normale of goedkopere brood.
Maar dat snap je pas als je gewoon met minder geld toe komen moet denk ik en gewoon moet overschakelen op goedkopere producten.
Verder is het een kwestie van persoonlijke smaak.

guldens?? was dat?

jokeromy
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2008 14:02

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door jokeromy »

mijn brood haal ik bij dirk v/d broek maar wel het warme bakkers brood kost iets meer{koop er altijd een paar als ze in de reclame zijn en doe ze dan in de vriezer} maar is wel lekker.
{kom uit amsterdam en gebruik mijn hele leven al het woord bammetje} :D :) :P

f.weele
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jun 2010 17:58

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door f.weele »

:? ja, het lekkerste brood bak je nog altijd zelf. Je weet tenminste ook nog wat je er in doet. Bak al 15 jaar zelf mijn brood, zowel met broodbakmachine als met de hand en in de gewone oven. Weeg de boterhammen maar eens van de supermarkt en die van je zelf gebakken brood (gelijke dikte). Je zelfgebakken brood is beduidend zwaarder. m.vr.gr.
GloriusWorld schreef:Die van de Aldi gaat nog wel,brood van de lidl is niet te eten, net een grote plakkerige meel wat in je mond blijft hangen. Je wilt toch lekker eten neem ik aan? toch niet omdat je moét eten?
Ik betaal liever wat meer voor een brood met wat ik wel lekker vind dan dat je brood niet lekker is.
Het is ons trouwens opgevallen dat het brood eerder uitgedroogd is laatste jaar,net als of je 1 dag later al uitgedroogd brood zit te eten. Het lijkt soms of ze er iets in stoppen dat de consument sneller oud brood proeft, zodat ze sneller nieuw brood halen, daarom zijn zij overgegaan op zelf broodbakken.

Hmm wat ruikt dat lekker vers brood op zondag, geur hangt lekker door het hele huis mee, ja de broodbakmachine draait overuren,( voor 10 euro van marktplaats nieuwe broodmachine) 2, 5 kg broodmeel nog geen 4 euro van prima merk ( soezie) kost nog geen 1euro voor een vers boerenbrood.(500 gr brood)
smakelijk eten, kan geen fabrieksbrood tegenop.

avila63
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:49

Re: Broodtest

Ongelezen bericht door avila63 »

Het valt me op dat het brood bij u zo goedkoop is. Ik betaal bij de Jumbo toch echt 75 cent voor een half fijn volkorenbrood.
Was die ene euro voor een heel brood misschien een aanbieding?

Gesloten