LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Patiënt ondergeschikt aan financiën

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Radar »

Er bestaat een wondermiddel voor patiënten met de aandoening sarcoïdose, een ernstige ontstekingsziekte. Maar dit middel wordt niet gemakkelijk verstrekt aan deze groep. Voor de ernstige Sarcoïdose patiënten betekent dit dat hun kwaliteit van leven drastisch achteruit gaat. Zij worden aan de zijlijn van het leven gezet. En waarom? Vanwege geld. Radar laat zien hoe financiën de zorg domineren en hoe dat ten koste gaat van de patiënt.

Maandag 2 mei in Radar, 20.30 uur, Nederland 1

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Maar dat wisten we toch al Nederland is één grote geldwolf geworden en met name de zorg -en financiële instellingen.

Mensen met een chronische ziekte moeten smeken om medicatie en kinderen die "denken" dat ze in een "verkeerd" lichaam zitten worden zo omgebouwd krijgen alle "hulp" van doctoren, medici en al die mensen die kapitale verdienen aan dit soort dingen,
Weet je waarom, "omdat het immers mogelijk is".
Mensen waarbij de/hun kwaliteit van leven drastisch achteruit gaat worden zo 'behandeld' want ja daar word niet voldoende aan verdiend blijkbaar....
Dat vind ik triest....

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Sarcoidose (schaumann) dat gun ik mijn ergste vijand niet!
De ziekte bestaat hoofdzakelijk uit het teveel aan witte bloedcellen waardoor verstoppingen spontaan in de kleine vaten kunnen ontstaan en ontstekingen veroorzaken. Er bestaat inderdaad een middel om de wittebloedlichaampjes te remmen maar het middel staat niet in de geneesmiddelenlijst.
Alleen op uitzonderlijk verzoek aan de ziekenkostenverzekeraars wordt dit middel vergoed. Dit is hoogst ongebruikelijk daar er nagenoeg geen andere efficiënte medicatie bestaat.
Ik verwacht dat de ziekenkostenverzekeraars in de nabije toekomst nog veel meer medicijnen uit het register schrapt. Het kan ook niet uitblijven. De premies worden duurder en duurder en het aanbod van medicijnen minder en minder.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het is echt te gek voor woorden, er zijn medicijnen maar die moet je betalen, moet je natuurlijk wel geld hebben om ze te kunnen betalen.

Zorgverzekering wordt duurder en duurder, wordt steeds meer uit gehaald er komen nog tijden dat die helemaal onbetaalbaar gaat worden de zorgverzekering en we de medicijnen veelal zelf moeten betalen.

Als je geld hebt wordt je geholpen (door je medicijn) heb je het niet....heb je vette pech hier in Nederland, wat is het toch voor een k*tland aan het worden hier. :twisted:

Koeloejoek gaf een goed voorbeeld van wat wel vergoed wordt :
Mensen met een chronische ziekte moeten smeken om medicatie en kinderen die "denken" dat ze in een "verkeerd" lichaam zitten worden zo omgebouwd krijgen alle "hulp" van doctoren, medici en al die mensen die kapitale verdienen aan dit soort dingen,

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door puma73 »

@chanmaster
Ik verwacht dat de ziekenkostenverzekeraars in de nabije toekomst nog veel meer medicijnen uit het register schrapt.
De ziektenkostenverzekeraars schrappen geen medicijnen uit het register, daar zijn zij niet toe bevoegd, het enige wat kan gebeuren is dat het niet meer vanuit de basisverzekering wordt vergoedt.

En het probleem is meestal dat mensen die dit soort medicijnen nodig hebben niet geaccepteerd worden voor aanvullende verzekeringen of daar schandalig hoge premies voor moeten betalen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Waar gaat dit heen met de Nederlandse zorg ? :twisted:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
Als je geld hebt wordt je geholpen (door je medicijn) heb je het niet....heb je vette pech hier in Nederland, wat is het toch voor een k*tland aan het worden hier
Niks 'aan het worden', onderscheid tussen rijk/arm is er altijd al geweest en zal er altijd blijven. Mensen die daar moeite mee hebben, hadden dan toch wat langer door moeten studeren, hadden zij ook een beter betaalde baan kunnen hebben. Het zijn keuzes die de mensen zelf maken, dat heeft gevolgen voor de rest van je leven. Zo simpel is dat.
Wat een walgelijke reactie Vogels, er zijn ook mensen die niet zo geweldig zijn in studeren of die vroeger thuis nooit de kans hebben gekregen om te studeren.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Er zijn mensen die zomaar chronisch ziek worden.
Chronische ziekte heeft niets met opleidingen te maken.

Het gaat er hier om dat mensen die een bepaald medicijn nodig hebben deze niet krijgen en waarom krijgen ze die niet omdat geld blijkbaar belangrijker is dan de patiënt daar gaat deze topic over en dat is een schande.......

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Chocomelk »

koeloejoek schreef:Er zijn mensen die zomaar chronisch ziek worden.
Chronische ziekte heeft niets met opleidingen te maken.

Het gaat er hier om dat mensen die een bepaald medicijn nodig hebben deze niet krijgen en waarom krijgen ze die niet omdat geld blijkbaar belangrijker is dan de patiënt daar gaat deze topic over en dat is een schande.......
Absoluut !

w.saman
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2009 23:51

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door w.saman »

vogels ouders hadden meer poen dan de mijne denkt ik.mijn ouders zaten op de binnenvaart dan was je met je twaalf jaar niet meer leerplichttig dus werken voor de kost,en nederland opbouwen.ik ben inmiddels 64 dat is 52 jaar werken.gezondheid laat te wensen over en,en moet je wel heel diep in de buidel tasten om op de been te blijven,want de eerste pilletjes kosten wel €170.daar zit ik in twee maanden aan.
voor vogels is dat blijkbaar geen probleem.voor hem moeten ze dan de eigen bijdragen dan ook maar op €1700 zetten,dan ga het bij hem misschien ook een beetje pijn doen. deze generatie is nederland aan het afbreken denkt ik zo.

slayer
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2010 17:07

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door slayer »

Als zorg zich zou bezig houden met kwaliteit van leven kan hiervoor wel een vergoeding worden verstrekt. Dit geldt ook voor mensen die zg. in een verkeerd lichaam zitten. Anders wordt het bij opoe in het bejaardenhuis, zij valt en er wordt besloten bij deze hoogbejaarde dame (93) een kunstheup te plaatsen.
Wie keurt dit goed? Overleden op de operatietafel/verkoever (niet meer van narcose bijgekomen en met nieuwe heup het crematorium in... Klinkt hard misschien.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vogels schreef:
Als je geld hebt wordt je geholpen (door je medicijn) heb je het niet....heb je vette pech hier in Nederland, wat is het toch voor een k*tland aan het worden hier
Niks 'aan het worden', onderscheid tussen rijk/arm is er altijd al geweest en zal er altijd blijven. Mensen die daar moeite mee hebben, hadden dan toch wat langer door moeten studeren, hadden zij ook een beter betaalde baan kunnen hebben. Het zijn keuzes die de mensen zelf maken, dat heeft gevolgen voor de rest van je leven. Zo simpel is dat.

Wat een schandalig belachelijk idiote kul reactie !! Alsof het langer doorstuderen betekend dat je automatisch een betere betaalde baan hebt en niet ( chronisch ) ziek kan / mag worden.
Onderscheid was in vorige zorgstelsel ind er al, particulier of ziekenfonds maar stond los van opleiding.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door trebelski »

vogels schreef:
Niks 'aan het worden', onderscheid tussen rijk/arm is er altijd al geweest en zal er altijd blijven. Mensen die daar moeite mee hebben, hadden dan toch wat langer door moeten studeren, hadden zij ook een beter betaalde baan kunnen hebben. Het zijn keuzes die de mensen zelf maken, dat heeft gevolgen voor de rest van je leven. Zo simpel is dat.
Ik had je (reacties) redelijk hoog zitten maar na deze zeer onbehouwen reactie hoef ik even niet meer, jammer maar vooral kortzichtig!

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Ik heb de reactie van Vogels gemeld als ongepast bij radar.

Ik ben zelf ook chronisch ziek en ook nog eens 100% afgekeurd.

Verder heb ik een afgeronde HBO opleiding.

Had een goed salaris en een prima baan, maar nu de rest van mijn leven alleen nog een uitkering.
Laatst gewijzigd door Bram Bonnewel op 02 mei 2011 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier nog eentje, heb MBO gedaan, had daarmee een redelijk salaris kunnen verdienen, is ook wel een tijdje gelukt, maar dan kom je in de WAO. Heb nu ongeveer de helft van mijn laatst verdiende inkomen.

Die WAO was toch echt geen keuze. Integendeel, heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen, want dat het er aan zat te komen, dat wist ik al een tijdje. Dat was de enige keuze die ik had.

Blij dat ik geen medicijnen of wat dan ook hoef te betalen, heb weinig zorgkosten, ik zou niet weten waar ik dat van zou moeten doen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 02 mei 2011 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dan had je maar wat langer moeten door studeren Witte Angora volgens Vogels, dan had je gewoon de medicijnen kunnen betalen als je ze moest betalen.

Mensen die lang gestudeerd hebben worden ook niet ziek volgens Vogels, dus dat hebben ze weer lekker meegenomen.

blacky
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2011 13:49

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door blacky »

ik neem me medicijne ook niet meer regelmatig omdat het me te duur word alleen bij noot dus voel me darom vaak kl...e.wat is nederland achteruit gegaan

g.lazoe
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2006 22:50

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door g.lazoe »

Citaat Vogels

Mensen die daar moeite mee hebben, hadden dan toch wat langer door moeten studeren, hadden zij ook een beter betaalde baan kunnen hebben. Het zijn keuzes die de mensen zelf maken, dat heeft gevolgen voor de rest van je leven. Zo simpel is dat.

Ach ja Vogels alles is een kwestie van IQ hé?
Er bestaat ook nog een studie emotioneel IQ wel eens van gehoord denk ik?
Sorry maar ik vind jouw opmerking héél grievend, beledigend en pijnlijk.
Kwestie van studie zullen we maar zeggen en dat heeft gevolgen voor de rest van jouw leven! Zo simpel is dat!

Roborst
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2011 15:04

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Roborst »

Volgens mij heeft die vogels niet veel verstand, zou hij weten wat chronisch is.
Ik denk het niet maar ik mag hopen dat dit soort mensen er vlug mee te maken hebben
Dan moet hij nog maar eens een stukje schrijven.
En over rijk of arm daar vraagt een ziekte niet naar je krijgt of je krijgt het niet
Ik kan ook niet begrijpen waarom ik reageer op zulke stomme praat

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Roborst schreef:Volgens mij heeft die vogels niet veel verstand, zou hij weten wat chronisch is.
Ik denk het niet maar ik mag hopen dat dit soort mensen er vlug mee te maken hebben
Dan moet hij nog maar eens een stukje schrijven.
En over rijk of arm daar vraagt een ziekte niet naar je krijgt of je krijgt het niet
Ik kan ook niet begrijpen waarom ik reageer op zulke stomme praat
Dat zou hij toch eigenlijk moeten weten als hij zo 'goed' gestudeerd heeft. :wink:

Gesloten