LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 jaar zorgstelsel: de balans

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: 5 jaar zorgstelsel: de balans

Ongelezen bericht door nevermind »

bobske schreef:Iedereen loopt te klagen maar niemand onderneemt echt actie.
Misschien moeten we echt een keer flink staken, laten weten dat we het zat zijn en dat we het niet willen. Alles stop zetten....het openbaar vervoer stil zetten, winkels dicht, scholen dicht enz enz. De economie staat stil en dan wil Den Haag wel luisteren(misschien)

Prima ik doe mee, welk voorstel heb je?

MAXIEM

Re: 5 jaar zorgstelsel: de balans

Ongelezen bericht door MAXIEM »

secondadvies

Let wel op: Als 1 schaap in dit kikkerland over de dam is, blijft de rest staan!!!

Maxiem.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: 5 jaar zorgstelsel: de balans

Ongelezen bericht door nevermind »

MAXIEM schreef:secondadvies

Let wel op: Als 1 schaap in dit kikkerland over de dam is, blijft de rest staan!!!

Maxiem.

Niet als het een goede belhamel is! :lol:

MAXIEM

Re: 5 jaar zorgstelsel: de balans

Ongelezen bericht door MAXIEM »

secondadvies

Zoals destijds met al die paarden. Dat was een prachtig gezicht (vooral met die schimmel er bij).

Groetjes, Maxiem.

Wil Ooms
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2009 20:30

Re: 5 jaar zorgstelsel: de balans

Ongelezen bericht door Wil Ooms »

Och ik hoorde afgelopen weekend dat de bijstanduitkerings mensen een gemeente pakket krijgen van Unive en dan wel het meest uitgebreide pakket. Ze gaan zelfs 5 euro minder betalen. Krijgen dan nog zorgtoeslag. Hoezo bijstand loont!!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: 5 jaar zorgstelsel: de balans

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Wil Ooms schreef:Och ik hoorde afgelopen weekend dat de bijstanduitkerings mensen een gemeente pakket krijgen van Unive en dan wel het meest uitgebreide pakket. Ze gaan zelfs 5 euro minder betalen. Krijgen dan nog zorgtoeslag. Hoezo bijstand loont!!!
Dat is dan uw gemeente.
In mijn gemeente heeft SoZa een contract met De Friesland, de duurste aanbieder.
Ja, je krijgt collectiviteitskorting, maar dan ben je nog erg duur uit, zeker als je je aanvullend goed moet/wil verzekeren.
Ook vind ik uw opmerking 'Hoezo Bijstand loont!!!' erg raar.
Weet u hoe 'hoog' een uitkering is?
Even eerlijk zeggen, niet opzoeken op internet!
Denkt u dat de meerderheid van de mensen in de Bijstand blij is dat zij van die voorziening gebruik moeten maken?

Wil Ooms
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2009 20:30

Re: 5 jaar zorgstelsel: de balans

Ongelezen bericht door Wil Ooms »

VioletPrue schreef:
Wil Ooms schreef:Och ik hoorde afgelopen weekend dat de bijstanduitkerings mensen een gemeente pakket krijgen van Unive en dan wel het meest uitgebreide pakket. Ze gaan zelfs 5 euro minder betalen. Krijgen dan nog zorgtoeslag. Hoezo bijstand loont!!!
Dat is dan uw gemeente.
In mijn gemeente heeft SoZa een contract met De Friesland, de duurste aanbieder.
Ja, je krijgt collectiviteitskorting, maar dan ben je nog erg duur uit, zeker als je je aanvullend goed moet/wil verzekeren.
Ook vind ik uw opmerking 'Hoezo Bijstand loont!!!' erg raar.
Weet u hoe 'hoog' een uitkering is?
Even eerlijk zeggen, niet opzoeken op internet!
Denkt u dat de meerderheid van de mensen in de Bijstand blij is dat zij van die voorziening gebruik moeten maken?
Ik weet hoe hoog een bijstandsuitkering is als je alleen bent. Met kinderen erbij weet ik het niet trouwens.

Maar met het gemeentepakket in onze gemeente bij unive is echt alles verzekerd. Wat denkt u van de mensen met een wajonguitkering, mensen met alleen aow. Die zouden graag zo'n gemeentepakket willen, maar die krijgen het niet en die zitten op hetzelfde bestaansminimum als een bijstandsuitkering.

Heleen*
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 jan 2006 18:56

Re: 5 jaar zorgstelsel: de balans

Ongelezen bericht door Heleen* »

Wil Ooms schreef:Maar met het gemeentepakket in onze gemeente bij unive is echt alles verzekerd. Wat denkt u van de mensen met een wajonguitkering, mensen met alleen aow. Die zouden graag zo'n gemeentepakket willen, maar die krijgen het niet en die zitten op hetzelfde bestaansminimum als een bijstandsuitkering.
Ik heb Wajong, en nee, zo'n pakket wil ik niet. Dat wilde ik al niet toen ik nog in de Bijstand zat: mijn gemeente had een aanvullende verzekering afgesloten voor 'hun' bijstandsgerechtigden. Was zelfs gratis! Echter, in het pakket dat zij aanboden, waren een paar voor mij essentiële vergoedingen NIET opgenomen. Ik moest dus gewoon de volle mep betalen voor een aanvullend pakket bij een andere verzekeraar.

Lijkt leuk, zo'n aanbieding van een gemeente. Maar voor wie vanwege z'n handicap specifieke eisen moet stellen aan een verzekering, is het vrij waardeloos. Ik moest een verzekering hebben die zittend ziekenvervoer op medische indicatie altijd vergoed, omdat ik nog net twee stappen teveel kon lopen om in aanmerking te komen voor vergoeding uit het basispakket als zijnde rolstoelafhankelijk. En als je niet bij een huisarts of in een ziekenhuis kunt komen, heb je zelfs weining aan je basisverzekering.

Overigens: in veel gemeenten komt iedereen tot een bepaald inkomen in aanmerking voor zaken als bijzondere bijstand en andere minima-vergoedingen. Zo groot is het verschil dus niet tussen Bijstand, Wajong of AOW.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: 5 jaar zorgstelsel: de balans

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Wil Ooms schreef:
VioletPrue schreef:
Wil Ooms schreef:Och ik hoorde afgelopen weekend dat de bijstanduitkerings mensen een gemeente pakket krijgen van Unive en dan wel het meest uitgebreide pakket. Ze gaan zelfs 5 euro minder betalen. Krijgen dan nog zorgtoeslag. Hoezo bijstand loont!!!
Dat is dan uw gemeente.
In mijn gemeente heeft SoZa een contract met De Friesland, de duurste aanbieder.
Ja, je krijgt collectiviteitskorting, maar dan ben je nog erg duur uit, zeker als je je aanvullend goed moet/wil verzekeren.
Ook vind ik uw opmerking 'Hoezo Bijstand loont!!!' erg raar.
Weet u hoe 'hoog' een uitkering is?
Even eerlijk zeggen, niet opzoeken op internet!
Denkt u dat de meerderheid van de mensen in de Bijstand blij is dat zij van die voorziening gebruik moeten maken?
Ik weet hoe hoog een bijstandsuitkering is als je alleen bent. Met kinderen erbij weet ik het niet trouwens.

Maar met het gemeentepakket in onze gemeente bij unive is echt alles verzekerd. Wat denkt u van de mensen met een wajonguitkering, mensen met alleen aow. Die zouden graag zo'n gemeentepakket willen, maar die krijgen het niet en die zitten op hetzelfde bestaansminimum als een bijstandsuitkering.
Weet u ook hoe hoog AOW voor een allenstaande is netto?
Dat is € 120,- hoger dan een bijstandsuitkering voor alleenstaanden!
En het pakket van de Friesland vergoed voor mij niet wat ik nodig heb.
Ik heb nu via mijn hulpmiddeluitleen een collectieve verzekering afgesloten, maar ben per maand dik € 140,- kwijt.
Enkel omdat ik een beperking heb en dus meer zorg nodig heb.
Overigens is Wajong een heel andere tak van sport en hebben zij méér dan € 877,- per maand netto hoor!

KimKok
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2012 11:57

Re: 5 jaar zorgstelsel: de balans

Ongelezen bericht door KimKok »

Hoi allemaal!!

Mocht je wat hulp kunnen gebruiken bij het zoeken naar een goede zorgverzekering, dan helpt deze pagina misschien een beetje mee http://bankreview.nl/. Ik heb er zeker iets aan gehad, dus vandaar dat ik het met jullie deel. Succes ermee!!

ps. Het blijft toch altijd een rotklus om af te wegen welke zorgverzekering het 'beste' is.....

Gesloten