LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef: Nee klopt, en als ze er liters van wegklokken zijn dat dus ******.....
Net als iemand die na het innemen van iets als diazepam of xanax gaat rijden, da's ook een eikel...
Mits ze van die homeopatische troep gebruiken waar geen alcohol in zit of een normale dosis nemen.
Geen idee wat er voor een sticker op diazepam of xanax staat maar als
het een gele sticker is dan is het alleen maar een PAS OP sticker er moet dus een rode sticker op staan, toch ?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef:Geen idee wat er voor een sticker op diazepam of xanax staat maar als
het een gele sticker is dan is het alleen maar een PAS OP sticker er moet dus een rode sticker op staan, toch ?
Nee, er staat bijvoorbeeld op die stickers dat je geen zware machinerie mag besturen.
Als je als mens niet kan bedenken dat een auto daar ook onder valt, dan moet je misschien überhaupt helemaal niet rijden.
Ik heb zelfs stickers gehad waar op stond dat ik niet op straat mocht spelen.
Ik was zwaar teleurgesteld, want ik was op dat moment 25 en wilde net verstoppertje gaan doen.
Maar even serieus, als je een gele sticker ziet (die niet als 'pas op' is bedoelt, er staat duidelijk op waar hij voor is) dan moet je even je hersens gebruiken.
Als mensen een fluoriserend gele sticker aan hun laars lappen, doen ze dat met een fel rode ook.
Dat ligt niet aan de kleur van de sticker, maar aan de instelling van degene voor wie de sticker is bedoeld. :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Op zich is het met dit soort dingen gewoon verstandig dat mensen naar hun eigen lichaam luisteren en zeker met nieuwe medicijnen eerst eens moeten afwachten hoe ze reageren. De een wordt al licht in het hoofd van een paracetamolletje en zou beter niet kunnen rijden. De ander kan behoorlijk wat hebben voordat deze hinder ondervindt. Zo weten we eigenlijk ook allemaal wel dat we niet moeten gaan autorijden als we veel te vermoeid zijn, maar ook dat gebeurt en ook daar vallen slachtoffers mee.

Het probleem is dat men vaak niet door heeft of men nog wel of niet kan auto rijden. Men denkt al snel ach het kan wel.

Als ze het echt willen uitbannen dat mensen met medicijnen gaan rijden moet de maatschappij ook veranderen en niet van die mensen eisen dat er gereden moet worden. Ik heb in het verleden ook vaker gereden met antibiotica waar soms een gele sticker op zat, omdat werkgever dat verwacht want je bent niet ziek genoeg om ziek te zijn.

Ook heb ik in het verleden Tramadol geslikt en ja ik werd er suf van in het begin. Later trad er wel meer gewenning op. Als ik niet echt hoefde te rijden deed ik het ook niet. Maar soms moest het wel, want ik moest van UWV zo nodig ergens verschijnen. Als het ook maar even kon regelde ik iemand die me kon rijden en soms kon dat niet. Dan moest ik toch echt zelf achter het stuur. Openbaar vervoer was ik in die tijd niet mobiel genoeg voor.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:
VioletPrue schreef: Nee klopt, en als ze er liters van wegklokken zijn dat dus ******.....
Net als iemand die na het innemen van iets als diazepam of xanax gaat rijden, da's ook een eikel...
Mits ze van die homeopatische troep gebruiken waar geen alcohol in zit of een normale dosis nemen.
Geen idee wat er voor een sticker op diazepam of xanax staat maar als
het een gele sticker is dan is het alleen maar een PAS OP sticker er moet dus een rode sticker op staan, toch ?
Diazepam zat een paar jaar geleden (weet niet hoe het nu is) een gele sticker op. Deze slikte ik in combi met Tramadol (ook een gele sticker). Heb geen rode sticker gekregen. Toch moest ik in die periode af en een auto besturen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef: Dat ligt niet aan de kleur van de sticker, maar aan de instelling van degene voor wie de sticker is bedoeld. :wink:
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt VioletPrue maar zoals je ook kan lezen in
dit topic MOET je van een bedrijfsarts maar gewoon auto rijden......je hebt dus geen keuze, je kan ook niet onbetaald thuis blijven zitten.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door boef530 »

Aan de andere kant worden er niet te pas en te onpas stickers op medicijndoosjes geplakt, de fabrikant is dan gevrijwaard voor eventuele bijwerkingen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door ciske »

boef530 schreef:Aan de andere kant worden er niet te pas en te onpas stickers op medicijndoosjes geplakt, de fabrikant is dan gevrijwaard voor eventuele bijwerkingen.

Dat wel, maar wel eens van "eigen verantwoordelijkheid "gehoord?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

diazepam is een gele sticker,tramal ook,lyrica ook,para codeine ook,maar ook op reistabletjes?zirrezazine(schrijf het niet goed),
ik heb geen andere medicatie dan waar een gele sticker op zit(dat is niet waaar op brufen 600 niet)
maar indometacine is ook een remmer en daar zit ook een sticker op.
op medicatie die niet eens zo zwaar hoeft te zijn,(maar idd wat emmy zegt de ene reageerd zo en de ander zo...)kan al een gele sticker zitten.
het is een gegeven dat als je 2 medicamenten hebt met 2 gele dat je dan een rode hebt in princiepe...(is mij ooit gezegd)
maar het gaat niet alleen om hoe je je voelt...wat gebeurd er als er wat gebeurd..vergeet niet dat als je wat krijgt! en ook als is het JOUW schuld niet en ze komen erachter dat je wat gebruikt,dan gaat de verzekering moeilijk doen...
een collega van mijn tante die is nog steeds aan het betalen en dat gaat nog wel even 13 jaar duren...

laat maar ik laat me rijden :wink:


mijn vriendin heeft nu maagbeschermers,is zo duf als ik weet niet wat?? :lol: :lol:
geweldig,maar blijft wel thuis hoor...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef: mijn vriendin heeft nu maagbeschermers,is zo duf als ik weet niet wat?? :lol: :lol:
geweldig,maar blijft wel thuis hoor...
Duf van de maagbeschermer ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik kwam niet meer bij..ihihiihih
ach ja...ze is belgs??grapje....
maar die kan niks hebben joh...of het zit tussen de oren dat kan ook...
nu heeft ze wel veel aan haar hoofd dus misschien speelt dat ook een beetje mee...
en dan een maagzweer tja..ach :oops:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik kwam niet meer bij..ihihiihih
ach ja...ze is belgs??grapje....
maar die kan niks hebben joh...of het zit tussen de oren dat kan ook...
nu heeft ze wel veel aan haar hoofd dus misschien speelt dat ook een beetje mee...
en dan een maagzweer tja..ach :oops:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door ciske »

of het zit tussen de oren dat kan ook
Dat is wel zeker, ik heb ook maagbeschermers , maar er zit en geen gele sticker op en je wordt er niet duf van.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Dat is wel zeker, ik heb ook maagbeschermers , maar er zit en geen gele sticker op en je wordt er niet duf van.
Nee op die van mij zit ook geen gele sticker op en word er ook niet
duf of wat van.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik heb in de afgelopen jaren al heel veel verschillende gehad,en geen een zat een sticker op :lol: bij haar nu ook niet,ze heeft pantazol.???nou..het zal wel...

pantazol was mijn eerste....niks van gemerkt,maar ja nu krijg je mij nog niet duf met 20 pillen morfine dus dat scheelt.
maar joh die is niks gewend,en wat ik zeg ,zit zo in de ellende op het moment...
nou ja als je erop kan slapen..ik neem er in de ochtend 2 in..maarre gebeurd niks.. :lol: ......en met de gaviscon erbij ook niet..

ach neem haar maar serieus..laat maar..moest wel lachen..
misschien beetje aandacht nodig,kan ook...
of ze zijn in belgie anders de pantazol,maar mijn schoonzus heeft ze daar ook gehad?maar waren het zelfde als de mijne :lol: toen..

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door manondoris »

mijn dochter slikt ritalin en heeft rijlessen ! wij staan toch in dubio om dit wel of niet te melden straks met het examen . ik heb wel laatst gehoord dat ze voor deze groep waarschijnlijk het keuren af gaan schaffen :?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@manodoris...

ik weet het niet,is een gewetens vraag.....ik weet wel dat er meer niet eerlijk zijn met de lijst...
ik kan je niks zeggen,wat jou gevoel je ingeeft...
succes

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:mijn dochter slikt ritalin en heeft rijlessen ! wij staan toch in dubio om dit wel of niet te melden straks met het examen . ik heb wel laatst gehoord dat ze voor deze groep waarschijnlijk het keuren af gaan schaffen :?

Hoe lang slikt ze dat? als ze het al lang gebruikt en geen last van de bijwerkingen heeft , mond dicht houden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
manondoris schreef:mijn dochter slikt ritalin en heeft rijlessen ! wij staan toch in dubio om dit wel of niet te melden straks met het examen . ik heb wel laatst gehoord dat ze voor deze groep waarschijnlijk het keuren af gaan schaffen :?

Hoe lang slikt ze dat? als ze het al lang gebruikt en geen last van de bijwerkingen heeft , mond dicht houden.
Een beetje tegenstrijdig met je eerdere berichten hier Ciske. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:mijn dochter slikt ritalin en heeft rijlessen ! wij staan toch in dubio om dit wel of niet te melden straks met het examen . ik heb wel laatst gehoord dat ze voor deze groep waarschijnlijk het keuren af gaan schaffen :?
Dat is een moeilijk iets jah, toch moet je doen wat je hart je
in geeft en wat jullie het beste lijkt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijngebruik en verkeersveiligheid

Ongelezen bericht door ciske »

Een beetje tegenstrijdig met je eerdere berichten hier Ciske
hoezo? bij examen vind ik dat je best je mond mag houden, het leven is al duur genoeg.

Dat je eigen verantwoordelijkheid hebt lijkt mij normaal, als je te veel bijwerkingen hebt moet je niet achter het stuur kruipen.

Gesloten