LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel internet

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door piet jagers »

Ismo schreef:Ik heb een rekening gekregen van KPN.Van de maand Augustus ook voor mobiel internet. Ik zit normaal altijd via mijn Wifi op internet en had nu ook verbinding met het thuisnetwerk maar heeft toch het mobiel internet gepakt en had een rekening van €1124,- waarvan €900,- ex btw internetkosten. Ik ben naar de winkel gegaan en ze hebben voor mij naar KPN gebeld. Ik heb eersgisteren te horen gekregen dat ik per factuur( ook nog een deel in september) €100,- zelf moest betalen en de rest terug kreeg. Maar dit was wel eenmalig. Dus ben nu voor €200,- klaar in plaats van ongeveer €1300,-. Dus ik vind dat ze hier echt een limiet op moeten zetten want dit is echt belachelijk dat dit zomaar kan. Maar toch een goede service van KPN en mijn telefoonwinkel.
en hoeveel van de 200 denk je dat je teveel hebt betaalt
ik denk minimaal 150

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik vond dat dit onderwerp een beetje voorbij ging aan de eigen verantwoordelijkheid die je als consument hebt.
Voor je een smartphone koopt, moet je je goed oriënteren (bijvoorbeeld op internet, maar dan wel via een computer om de kosten te drukken) en als je hem eenmaal hebt, moet je goed de handleiding lezen.
Het onderwerp liet naar mijn mening blijken dat er dus mensen een telefoon kopen die geen flauw benul hebben wat dat ding doet of kan.
Als je niet weet dat als je op het weer icoontje drukt, je telefoon via internet het weerbericht opzoekt, dan ben je misschien niet geschikt voor zo'n apparaat.
Hoe denk je dan dat die telefoon 'weet' wat voor weer het wordt?

nederkoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2011 23:16

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door nederkoorn »

Beste Lotgenoten,

In de maand juni is heb ik van de KPN een factuur ontvangen van 1335,00 euro.
In eerste instantie dacht ik dat de komma verkeerd geplaatst was, maar helaas ik moest betalen. Na enkele gesprekken met de klantenservice kreeg ik het advies om een limiet sms te activeren, fijn voor het advies maar voor deze leek kwam dat te laat. We zijn nu enkele maanden verder en ik heb geweigerd om de factuur te betalen en heb voorgesteld om de normale MB kosten die ik in mijn abonnement heb zitten te betalen voor het teveel verbruik hiervan, echter hiermee gaat KPN niet akkoord. De KPN heeft besloten om de bel- en internet functie bij mijn toestel uit te schakelen wat betekent dat ik NIET meer kan bellen, terwijl mijn abonnement gewoon door blijft lopen. Wie kan mij een advies geven of wie wil leed delen om dit soort MAFFIA praktijken te stoppen.
Gr. Jeroen

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door VioletPrue »

nederkoorn schreef:Beste Lotgenoten,

In de maand juni is heb ik van de KPN een factuur ontvangen van 1335,00 euro.
In eerste instantie dacht ik dat de komma verkeerd geplaatst was, maar helaas ik moest betalen. Na enkele gesprekken met de klantenservice kreeg ik het advies om een limiet sms te activeren, fijn voor het advies maar voor deze leek kwam dat te laat. We zijn nu enkele maanden verder en ik heb geweigerd om de factuur te betalen en heb voorgesteld om de normale MB kosten die ik in mijn abonnement heb zitten te betalen voor het teveel verbruik hiervan, echter hiermee gaat KPN niet akkoord. De KPN heeft besloten om de bel- en internet functie bij mijn toestel uit te schakelen wat betekent dat ik NIET meer kan bellen, terwijl mijn abonnement gewoon door blijft lopen. Wie kan mij een advies geven of wie wil leed delen om dit soort MAFFIA praktijken te stoppen.
Gr. Jeroen
Wat u het beste kunt doen, is de rekening betalen.
U heeft die MB's toch gebruikt?
Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te weten wat u moet betalen voor verbruik buiten uw bundel en ook uw eigen verantwoordelijkheid om uw verbruik in de gaten te houden.
Dat u weigert uw rekening te betalen vind ik dan ook onterecht.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door piet jagers »

VioletPrue schreef:
nederkoorn schreef:Beste Lotgenoten,

In de maand juni is heb ik van de KPN een factuur ontvangen van 1335,00 euro.
In eerste instantie dacht ik dat de komma verkeerd geplaatst was, maar helaas ik moest betalen. Na enkele gesprekken met de klantenservice kreeg ik het advies om een limiet sms te activeren, fijn voor het advies maar voor deze leek kwam dat te laat. We zijn nu enkele maanden verder en ik heb geweigerd om de factuur te betalen en heb voorgesteld om de normale MB kosten die ik in mijn abonnement heb zitten te betalen voor het teveel verbruik hiervan, echter hiermee gaat KPN niet akkoord. De KPN heeft besloten om de bel- en internet functie bij mijn toestel uit te schakelen wat betekent dat ik NIET meer kan bellen, terwijl mijn abonnement gewoon door blijft lopen. Wie kan mij een advies geven of wie wil leed delen om dit soort MAFFIA praktijken te stoppen.
Gr. Jeroen

Wat u het beste kunt doen, is de rekening betalen.



als u er geen verstand van heeft kunt u beter niks typen violet
U heeft die MB's toch gebruikt?
Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te weten wat u moet betalen voor verbruik buiten uw bundel en ook uw eigen verantwoordelijkheid om uw verbruik in de gaten te houden.
Dat u weigert uw rekening te betalen vind ik dan ook onterecht.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door piet jagers »

als u er geen verstand van heeft kunt u beter niks typen violet

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door piet jagers »

ik zou maar eens contact zoeken met je rechtsbijstand verzekering

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door kss »

grootste ergernis is dat er zoiezo datalimieten zijn en betalen per mb, internet behoord open en vrij toegangelijk te zijn tegen 1 bedag per maand voor een bepaalde snelheid, dat zouden wij als consument de providers moeten opdringen en tot die tijd gewoonweg geen mobiele diensten afnemen.

databeperkingen zijn alleen maar een belemmering voor een open internet en concurrentie met andere diensten, je betaald voor een wifi, digitenne of digitale tv netwerk ook niet per MB, dus de gedachtenkronkel dat data geld moet kosten per mb of gelimiteerd moet worden is geheel scheef en het is een grote schande dat de politiek hier zo stil over is.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door piet jagers »

tis gewoon weer een geldklopperij
en bij de rekeningen heb ik ook mijn twijfels

joost1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2011 01:30

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door joost1974 »

Wat kan je dan doen, als je een oude abonnement hebt voor september 2010 hebt afgesloten, en dus nog eigenlijk recht hebt op die voorwaarden je contract mag uitdienen.Ik heb namelijk in april gevraagd aan Vodafone mijn abonnement, met 1 stap te verhogen, ik had onbeperkt internet(ONBEPERKT) en daarbij een blackberry internet abonnement, dit heb ik verhoogt, omdat ik elke maand iets buiten mijn tegoed zat, nu ben ik 4 maanden aan het stoeien met Vodafone over de kosten buiten mijn tegoed, die met 200,- meer per maand gestegen is, 2 x hebben ze de fout toegegeven en alles weer terug gezet naar het oude contract met die geldende abonnement 2010, daarmee belde ik per seconde en niet per minuut!, maar de laatste 2 maanden houden ze vol dat ik steeds meer bel, maar vertellen doodleuk U betaald per minuut, dus voicemail, is al 1 min. terwijl dat hooguit 4 seconde duurt.

ik heb 2 maal 50 eur0 gekregen ter compensatie, de laatste heb ik geweigerd, zie het als schuld bekennen,maar niet willen toegeven, dat ze fout zitten, heb 3 x maal om specificatie gevraagd, 3x beloofd dat ze die zouden sturen en tot heden niet mogen ontvangen, wel sms'jes versturen dat ik snel moet betalen ter ver koming om afgesloten te worden, nu lees ik her en der dat whats app in rekening gebracht kan worden, en wat me nog meer stoort is dat er mensen zijn die zeggen, eigen schuld dikke bult, had de kleine letters maar gelezen, wie hebben de smart telefoons geïntroduceerd, en is het niet zo dat iedereen vrij is om te internetten, niet dus, die vrijheid moet je kopen. en blijkbaar is die prijs heel hoog.

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door sonja1977 »

@Joost:
- Je kunt de specificaties zelf bekijken door een account te maken op MyVodafone. Weet alleen niet of daar dan ook direct de afgelopen facturen op te zien zijn.
- What's App kost géén geld. Ik zit ook bij Vodafone en was hier ook bang voor (heb een contract van nov. 2010, maar heb de sms kosten vergeleken met de tijdstippen waarop ik gesms-t heb en die komen niet overeen.

Hopelijk wordt alles snel voor je opgelost!!!

joost1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2011 01:30

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door joost1974 »

hoi sonja,

Weet het, maar omdat ik met acceptgiro betaal, geeft Vodafone niet veel service om b.v. je specificaties te kunnen inzien, dat kan wel als je automatisch laat afschrijven, wordt steeds ingewikkelder zo?

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door bobske »

WAAROM MOETEN MENSEN DE HELE DAG INTERNETTEN EN TELEFONEREN???STRAKS WORDEN DE KINDEREN NOG GEBOREN MET EEN TELEFOON AAN HUN OOR. KUNNEN WE ECHT GEEN HALVE DAG ZONDER INTERNET???SNEU HOOR

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

bobske schreef:WAAROM MOETEN MENSEN DE HELE DAG INTERNETTEN EN TELEFONEREN???STRAKS WORDEN DE KINDEREN NOG GEBOREN MET EEN TELEFOON AAN HUN OOR. KUNNEN WE ECHT GEEN HALVE DAG ZONDER INTERNET???SNEU HOOR
Kort door de bocht....

Internet op je telefoon is gewoon super handig.
Wat dacht je van verschillende apps welke het leven in sommige gevallen een stuk makkelijker maken?
Whatsapp = gratis SMS, dus erg handig voor mij om af en toe met het thuisfront belangrijke zaken even snel te regelen.
De rabobank app, ook superhandig.
Ergens zijn en even clueless zijn en dan vervolgens heel makkelijk even snel iets op te kunnen zoeken.

Het is gewoon handig.
En het is gewoon leuk, omdat het KAN!

Als je gewoon rekening houd met je verbruik is het zeer goed te doen.
Ik zit zelf op werk via WiFi en thuis ook, dus mijn gebruik via de provider zelf valt reuze mee.
Mijn abo loopt vanaf 20ste van de maand en sinds vorige maand de 20ste heb ik het volgende verbruikt :
Provider : 22 MB ( Zo goed als niks dus! )
WiFi : 2864 MB ( WiFi is gewoon top wat dat betreft! )

Maar, ik hou het dan uiteraard in de gaten. Dat doet niet iedereen en daardoor ontstaan problemen.
Mensen zijn clueless als het om verbruik gaat en denken dat het allemaal wel meevalt. Ga je even op youtube kijken, schiet het verbruik toch echt wel omhoog.
Ook whatsapp tikt wel aan als dat veel gebeurd. Gewoon opletten dus en vooral thuis zorgen dat je WiFi hebt.

mrboo
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2011 00:34

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door mrboo »

bobske schreef:WAAROM MOETEN MENSEN DE HELE DAG INTERNETTEN EN TELEFONEREN???STRAKS WORDEN DE KINDEREN NOG GEBOREN MET EEN TELEFOON AAN HUN OOR. KUNNEN WE ECHT GEEN HALVE DAG ZONDER INTERNET???SNEU HOOR
Hoe heb je dit bericht gepost dan? Met een antwoordkaart en die vervolgens gepost? Internet (de hang naar informatie) maakt gewoon deel uit van onze huidige samenleving. Deal with it!

Shivon
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2011 16:23

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door Shivon »

In de maand september heb ik ook een rekening gekregen van 1200 euro van T-Mobile, dankzij het gebruik van een T-Mobile WiFi Hotspot in Duitsland. Het blijkt dat je betaald per minuut en niet per MB zoals wel het geval is met data roamen. Uiteindelijk had ik beter kunnen data roamen, dan gebruik kunnen maken van WiFi. Wat dus absurd is dat gebruik maken van WiFi zoveel geld kost. Dat is in het huidige tijdperk toch niet meer denkbaar! Ben ook echt woest geworden op Apple en T-Mobile.

Gelukkig heb ik met T-Mobile een schikking kunnen vinden, door maar de helft van de kosten te betalen. De reden hiervoor is dat ik maar heel even gebruik heb gemaakt van het internet, maar mijn iPhone heeft de verbinding niet goed verbroken, waardoor deze 4 dagen lang actief is gebleven. T-mobile zegt de verantwoordelijkheid ligt bij Apple en Apple zegt weer de verantwoordelijkheid ligt bij mij. Kortom, een schikking was mijn enige uitkomst. Dit blijkt ook weer hoe gevaarlijk de kleine lettertjes zijn en hoe gevaarlijk internetten in het buitenland is. Zelfs met WiFi Hotspots van T-Mobile kom je er bedrogen uit als je niet goed oplet!

Mijn advies is beter te data roamen dan gebruik te maken van een WiFi Hotspot, want zoals je ziet, zijn die vele malen duurder als je niet in de gaten hebt dat je verbinding op de achtergrond nog steeds actief is. Bij data roamen wordt je tegenwoordig gelukkig gewaarschuwd om hoge kosten te voorkomen. Bij WiFi kan je dat dus echt vergeten.

mrboo
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2011 00:34

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door mrboo »

Voor alles geldt: vragen wat de voorwaarden zijn. Overigens wel een rare constructie dat je zou betalen voor de duur van een wifi verbinding... Ik heb van redelijk wat wifi hotspots (campings/bungalowparken/hotels) gebruik gemaakt en ben zoiets nog nooit tegengekomen.

Shivon
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2011 16:23

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door Shivon »

mrboo schreef:Voor alles geldt: vragen wat de voorwaarden zijn. Overigens wel een rare constructie dat je zou betalen voor de duur van een wifi verbinding... Ik heb van redelijk wat wifi hotspots (campings/bungalowparken/hotels) gebruik gemaakt en ben zoiets nog nooit tegengekomen.
Daarom ben ik ook zo woest :). Het is niet meer van deze tijd om te betalen per minuut voor internet gebruik en ook al zou dit het geval zijn, is er normaal gesproken een dag limiet van bijvoorbeeld 20 euro. Het schijnt ook alleen maar zo te zijn in Nederland dat er limieten en betere voorwaarden zijn voor het gebruik van betaalde WiFi hotspots. Op z'n minst zijn ze helder en duidelijk. Kan ik van het buitenland niet zeggen.

Jaap Schoonhoven
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:43
Contacteer:

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door Jaap Schoonhoven »

Ik heb mobiel internet van KPN en daar ben ik eigenlijk wel tevreden mee. Wat ook al eerder is gezegd is dat je gewoon eerst even moet vergelijken op sites als deze of deze, zodat je weet wat je koopt!

mrboo
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2011 00:34

Re: Mobiel internet

Ongelezen bericht door mrboo »

Tegenwoordig heb je ook nog http://www.delaagsterekening.nl. Hier kun je niet alleen mobiel internet, maar ook je goedkoopste aanbieder kiezen. Kwam ik laatst tegen.

Gesloten