LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wake-up light

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Wake-up light

Ongelezen bericht door Radar »

Veel mensen laten zich 's ochtends niet wakker maken door een radiozender of een alarm, maar door licht uit een lichtwekker. Als het lampje van je wake-up light het begeeft, ga je ervan uit dat je dit gewoon kunt vervangen. Bij sommige types van Philips' wake-up light is dat echter onmogelijk.

Als je lamp sneuvelt na de garantieperiode, zit er dus niets anders op dan het dure onderdeel weg te gooien. Dat is niet bepaald milieuvriendelijk, en bovendien kostbaar voor de consument. Wat gaat Philips hier aan doen? U ziet het in Radar.

Maandag 9 april in Radar, om 20.20 uur bij de TROS op Nederland 1

Marco. K
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2012 20:51

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door Marco. K »

De lamp is wel te repareren. !!!!!!
Ik had per toeval vorige week t zelfde probleem.
Ik dacht haal m maar eens uit elkaar hij is toch stuk.
En ben verder gegaan met de schroeven aan de onderkant ook losgeschroefd ( witte viltjes verwijderen bij de voetjes) en van het binnenwerk de kit bij de lamp voorzichtig verwijderd.
Het ijZeren frame bij de lamp weg gehaald.
En wat schetst mijn verbazing er zit gewoon een plc 4 pin lichtbron in
Ik ben naar een winkel gegaan en een nieuwe lichtbron gekocht voor zes euro.
Ingebouwd en hij doet t weer.
Ik heb eventueel foto ter beschikking!!!
Groet
Marco

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door bprosman »

Marco,

Helaas heb je je PB uit staan, ben wel geinteresseerd in de/een foto.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:Marco,

Helaas heb je je PB uit staan, ben wel geinteresseerd in de/een foto.
Dan heeft Marco dat net precies veranderd want ik zie dat zijn pb functie
wel aan staat.

MAXIEM

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Naar mijn idee wordt er teveel gefocust op het niet kunnen vervangen van de lamp. Waar het om gaat is, dat de verkoper in Nederland een deugdelijk produkt moet verkopen en daarvan is dus hier geen sprake. Zo'n lamp moet naar mijn mening bij normaal gebruik tenminste 4 jaar meegaan. Ik vind het jammer dat er dan in het tv-programma niet wordt gezegd: ga terug naar de verkoper en eis een nieuwe lamp of als dat niet kan, je aankoopsom terug. De verkoper moet dan zijn schade maar bij zijn voorschakel (de fabrikant) verhalen. Soms denk ik wel eens, dat ze bij Radar de laatste 10 jaar ook op de Noordpool hebben vertoefd!!!

Maxiem.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door bprosman »

dat de verkoper in Nederland een deugdelijk produkt moet verkopen en daarvan is dus hier geen sprake. Zo'n lamp moet naar mijn mening bij normaal gebruik tenminste 4 jaar meegaan.
Die discussie hebben we in een ander draadje al gehad, hoe kun je beoordelen of een product ondeugdelijk is als je de uitvalpercentages niet kent ?.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door bprosman »

moet naar mijn mening bij normaal gebruik tenminste 4 jaar meegaan
Philips zelf zegt 7 jaar (in de handleiding).

MAXIEM

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door MAXIEM »

bprosman

Het gekke is, dat die discussie nu juist hier niet gevoerd is. Als bij een produkt in de eerste gebruiksjaren blijkt, dat er in korte tijd meerde defekten optreden of als bij een vrij jong produkt (zoals hier het geval is) het defekt niet kan worden gerepareerd, dan is er naar mijn mening sprake van een ondeugdelijk produkt.

Dit bedrijf (PHILIPS dus) had in zijn handleiding beter kunnen schrijven:

Let's make things worse!!!

Met collegiale groet, Maxiem.

Note: bovendien is het van dit bedrijf moreel verwerpelijk om mee te doen aan de weggooimaatschappij!
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 10 apr 2012 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.

PhilipsCare_NL
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:23

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Zoals gisteren in de uitzending van Tros Radar is vermeld vinden wij het belangrijk elke consument individueel te kunnen helpen. Mocht u een Wake-up light hebben die het niet meer doet, dan adviseren wij u contact met ons op te nemen via 0900-2021177 zodat wij u een individuele oplossing kunnen bieden.

Met vriendelijke groet,

Philips Webcare

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Kan het onderstaande verhaal bevestigen. Had hem al eens eerder opengehaald, en dacht dat het niet kon. Nu heb ik ook de onderkant losgehaald. Na het kopen van een nieuwe lamp (26w/827/4p) werkt de Wake-up-light weer naar behoren.

Vind het wel strak dat ze bij Philips pochen over het milieu vriendelijke aspect van de Wake-up-ligth. Terwijl de complete wake-up-light gewoon wordt weggeknikkert als de lamp stuk is. Trouwens zo energie zuinig is de lamp nou ook weer niet (26 wat).
Marco. K schreef:De lamp is wel te repareren. !!!!!!
Ik had per toeval vorige week t zelfde probleem.
Ik dacht haal m maar eens uit elkaar hij is toch stuk.
En ben verder gegaan met de schroeven aan de onderkant ook losgeschroefd ( witte viltjes verwijderen bij de voetjes) en van het binnenwerk de kit bij de lamp voorzichtig verwijderd.
Het ijZeren frame bij de lamp weg gehaald.
En wat schetst mijn verbazing er zit gewoon een plc 4 pin lichtbron in
Ik ben naar een winkel gegaan en een nieuwe lichtbron gekocht voor zes euro.
Ingebouwd en hij doet t weer.
Ik heb eventueel foto ter beschikking!!!
Groet
Marco

meelaansyl
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:22

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door meelaansyl »

ook de oude wake-uplight, met vervangbare lamp, vertoont kuren. Deze gaat regelmatig spontaan aan (radio of licht) op een tijd die niet staat ingesteld, of zelfs als de wekfunctie geheel uit staat.
Ook hier geeft philips die 20% korting voor een volgende aankoop, omdat natuurlijk de garantie van 1 jaar al is verstreken als dit euvel zich voor doet....

MAXIEM

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door MAXIEM »

meelaansyl

Sowieso heb je in Nederland niet 1 maar altijd minimaal 2 jaar wettelijke garantie en zelfs langer als je kunt aantonen dat het een produkt-/materiaalfout is. Ik krijg hier toch echt de indruk dat Philips Philips niet meer is en in de richting afglijdt naar een B-merk. Bovendien stellen ze zich arrogant en boven de wet staand op. Het zou goed zijn dat RADAR hier nog eens op terug zou komen. Een beetje druk uitoefenen lijkt me hier wel op zijn plaats.

Maxiem.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door bprosman »

@Maxiem,

Die mevrouw in het andere draadje heeft het volledige aankoopbedrag terug gekregen had dat alleen over t hoofd gezien op haar rekening :wink:
Dus hoezo arrogant ? Jammer dat ik je daar niet over hoor.

meelaansyl
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:22

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door meelaansyl »

Het blijft raar dat je buiten de 1 of 2 jaar garantie alleen korting op een volgende aankoop krijgt.
Een wekker zou toch langer goed moeten functioneren.......

Lampdirect.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2012 20:12

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door Lampdirect.nl »

Lampdirect.nl trekt zich dit probleem als Europa's grootste online distributeur van Philips lampen zeer aan. Wij hebben reeds met Tros Radar contact opgenomen om te bekijken of wij een algehele oplossing kunnen bieden voor iedereen waarbij de lamp van de Wake Up Light stuk gaat. Voor de duidelijkheid: Lampdirect.nl heeft dit product nooit verkocht, het gaat hier dus eventueel om een coulance actie.

Voor degenen die de lamp zelf willen vervangen, het betreft de Philips MASTER PL-C 26W 827 4P lamp, bij Philips ook wel bekend onder de volgende productcode: 62328770.

lcrschildwacht
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2012 01:14

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door lcrschildwacht »

Kan iemand mij vertellen waar ik de "voorbeeld" klachtenbrief naar Philips toe kan sturen, over de defecte wake up lamp?
Nergens een adres kunnen vinden nl. van hun klantenservice.Alleen maar een telefoonnummer.
bvd.

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door riddert »

@lcrschildwacht,

Bel toch gewoon even, Philips geeft in dit topic zelf aan dat dat het beste is.
vinden wij het belangrijk elke consument individueel te kunnen helpen. Mocht u een Wake-up light hebben die het niet meer doet, dan adviseren wij u contact met ons op te nemen via 0900-2021177 zodat wij u een individuele oplossing kunnen bieden.

meelaansyl
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:22

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door meelaansyl »

............ik schat in dat die individuele oplossing die 20% korting wordt op een volgende aankoop.........

HeJialin
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:12

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door HeJialin »

Ik weet dat de brief van radar zich richt op een defecte lamp, maar is ook een dergelijke regeling voor andere defecten?
Mijn Wakeup Light is na 2,5 jaar kapot gegaan, de lamp en radio gaan spontaan op willekeurige momenten aan. Philips geeft aan dat ik helaas dus een volledig nieuw apparaat (a 180 euro) moet kopen. Ook is het niet mogelijk om een nieuw apparaat zonder iphone docking station te kopen (die lijkt nog wel te werken).
Ook suggesties voor reparatiemogelijkheden zijn welkom.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wake-up light

Ongelezen bericht door ruud_a »

MAXIEM schreef:bprosman

Het gekke is, dat die discussie nu juist hier niet gevoerd is. Als bij een produkt in de eerste gebruiksjaren blijkt, dat er in korte tijd meerde defekten optreden of als bij een vrij jong produkt (zoals hier het geval is) het defekt niet kan worden gerepareerd, dan is er naar mijn mening sprake van een ondeugdelijk produkt.

Dit bedrijf (PHILIPS dus) had in zijn handleiding beter kunnen schrijven:

Let's make things worse!!!

Met collegiale groet, Maxiem.

Note: bovendien is het van dit bedrijf moreel verwerpelijk om mee te doen aan de weggooimaatschappij!

volgens mij klopt de reclame van philps wel
let's make things better
de bedoeling is goed, het schijnt alleen niet te lukken
de producten blijven slecht

Gesloten