LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Track & Trace

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:
TROS Radar schreef:Elk pakket dat verzonden wordt met PostNL is te volgen op internet met Track & Trace. Handig, want dan kun je precies zien waar het pakket zich bevindt. Maar wat als Track & Trace laat zien dat het pakket bij je thuis is afgeleverd, terwijl je echt niets hebt ontvangen?

Maandag 14 november in Radar, 20.30 uur, Nederland 1
Waren de onderwerpen op?
Onderwerpen zat, maar dit was het meest urgente. Of het goedkoopste om een item over te maken. Of allebei.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:
TROS Radar schreef:Elk pakket dat verzonden wordt met PostNL is te volgen op internet met Track & Trace. Handig, want dan kun je precies zien waar het pakket zich bevindt. Maar wat als Track & Trace laat zien dat het pakket bij je thuis is afgeleverd, terwijl je echt niets hebt ontvangen?

Maandag 14 november in Radar, 20.30 uur, Nederland 1
Waren de onderwerpen op?
Mijn gedacht ook. Vandaar mijn voorspelling: men stelt dat het klachtenpercentage enorm meevalt, wat op mij heel geloofwaardig overkomt, de presentatrice kat nog even na en concludeert dan dat het er toch wel veel zijn.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Track & Trace, mijn ervaring is dat het ook niet klopt.
Komt te staan dat het pakket gesorteerd is en de rest staat
allemaal nog open maar pakket heb je al binnen...... :shock:

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Waren de onderwerpen op?
De onderwerpen zaten in een pakketje, dat nog onderweg is :lol:

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door witte angora »

Erwin uit Oosterhout schreef:
Waren de onderwerpen op?
De onderwerpen zaten in een pakketje, dat nog onderweg is :lol:
:lol: :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door olaf79 »

Chocomelk schreef:Track & Trace, mijn ervaring is dat het ook niet klopt.
Komt te staan dat het pakket gesorteerd is en de rest staat
allemaal nog open maar pakket heb je al binnen...... :shock:
Ja nou en? Moet ik er wakker van liggen of zo? Hebben ze bij Radar niks beters te doen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door Chocomelk »

olaf79 schreef:
Chocomelk schreef:Track & Trace, mijn ervaring is dat het ook niet klopt.
Komt te staan dat het pakket gesorteerd is en de rest staat
allemaal nog open maar pakket heb je al binnen...... :shock:
Ja nou en? Moet ik er wakker van liggen of zo? Hebben ze bij Radar niks beters te doen?
Daar hoef jij zeer zeker niet van wakker te liggen Olaf, niet slim als jij
daarom niet voldoende slaap krijgt.

En of ze bij Radar niks beters te doen hebben, geen idee, zou zeggen vraag het ze.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door olaf79 »

Chocomelk schreef:
olaf79 schreef:
Chocomelk schreef:Track & Trace, mijn ervaring is dat het ook niet klopt.
Komt te staan dat het pakket gesorteerd is en de rest staat
allemaal nog open maar pakket heb je al binnen...... :shock:
Ja nou en? Moet ik er wakker van liggen of zo? Hebben ze bij Radar niks beters te doen?
Daar hoef jij zeer zeker niet van wakker te liggen Olaf, niet slim als jij
daarom niet voldoende slaap krijgt.

En of ze bij Radar niks beters te doen hebben, geen idee, zou zeggen vraag het ze.
Dat vroeg ik ze toch ook, eerder al. Sterker nog dit onderwerp is zo slaapverwekkend dat ik er juist beter van ga slapen. :roll:

rockman
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2010 08:48

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door rockman »

bij mij worden ook regelmatig poststukken briefjes en kaartjes geleverd van huizen verder op andere wijken en verjaardags kaarten van personen die ik helemaal niet kent en daar staan of mijn postcode op en een ander adres of beide goed maar familie naam dat niet klopt of andere adressen en andere namen. het gaat met uitzendkrachten he en dan gaat het wel eens fout alsof
mensen die klagen geen fouten maken?. Er gaan dingen fout bij een groot post bedrijf. Ik doe mijn best om toch het foute post stuk bij de juiste langs te brengen want we kunnen wel overal zout over heen gooien en ik neem aan dat zij van post.nl ook hun best doen. er zijn ergere dingen dan dat!

Werkcom
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2011 23:29

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door Werkcom »

PostNL heeft bij mij een pakketbriefje met als huisnummer HVC in de brievenbus gegooit en het pakket in de Afvalcontainer gegooit.
Maar omdat ik geen contract met PostNL heb moet ik mijn klacht maar bij de verzender indienen en de verzender zegt weer dat ik bij postNL moet zijn nu kan ik fluiten naar mijn paketje en ik krijg de waarde ook niet vergoed.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door crazyme »

Werkcom schreef:PostNL heeft bij mij een pakketbriefje met als huisnummer HVC in de brievenbus gegooit en het pakket in de Afvalcontainer gegooit.
Maar omdat ik geen contract met PostNL heb moet ik mijn klacht maar bij de verzender indienen en de verzender zegt weer dat ik bij postNL moet zijn nu kan ik fluiten naar mijn paketje en ik krijg de waarde ook niet vergoed.
Verzender heeft de overenkomst met de pakketdienst, dus daar moet je zijn. De verzender heeft niet geleverd dus ze zijn in verzuim.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door jonis »

Vorig jaar wat bonnen als kerstpakket te ontvangen, verstuurd per post, 14 dagen levertijd, duurde wat lang dus keek ik via track and trace of al iets onderweg was. Tot mijn verbazing; postbode meldt : "is afgeleverd" en ik heb niets ontvangen. Bij de klantenservice gemeld en die zeggen ook : "is afgeleverd" (misschien bij de buren want er hoeft niet voor getekend te worden)
Heb het nog de verzender gemeld voor het geval van, maar daar sta je dan met lege handen en postbode meldt "geleverd" en de klantenservice ook.........en dan valt ineens een maand later (2 maanden na bestelling) een envelop met bonnen op de deurmat en zie ik de postbode verder fietsen....
Uiteindelijk dus goedgekomen, maar ze hebben de zaken gewoon niet in orde en als je dus iets meldt dat je iets gewoon niet hebt ontvangen doet de klantenservice dus gewoon alsof het al is afgeleverd en "einde verhaal" : hiermee is de klacht afgehandeld.

Peernij
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2011 10:18

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door Peernij »

Ook ik heb zeer nare ervaringen met Post.nl / TNT of hoe deze club mag heten.

Een korte opsomming: Een telefoon aangetekend laten verzenden. Je zou denken dat dit altijd goed zit. De ontvanger heeft hem niet aangenomen maar het pakket is spoorloos verdwenen in het sorteercentrum. Omdat ze niet konden nagaan of het telefoontje er wel in heeft gezeten wordt er niets uitbetaald!!

Schade aan brievenbus omdat men werkelijk de dikke envelop naar binnen gepropt heeft. Wil je verhaal halen dan gaat er een lange procedure in werking van allerlei formulieren. Of ik heb bonnetje nog had van de brievenbus en er zou controle komen. Het resultaat van de controle laat zich raden.

Er bestaan stickertjes ( van TNT /Post.nl ) zelf dat het pakketje NIET bij de buren af mag geven.... Diverse keren bij buren afgeleverd.

Ik breng een pakje die geleverd moet worden naar Belgie. Wilt u hem tracen? Want dit kost iets meer. Tuurlijk doe je dat. Ze vergeten er bij te zeggen dat dit tracen niet meer in Belgie gebeurd. Het tracen is tot de grens en daarna kan iedere postbezorger een mooie Sinterklaas hebben!

Ik ben bereid om best wat meer te betalen maar dan voor een sluitend systeem en die dit soort wantoestanden bespaard blijven!

GeminiAlpha
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2005 23:38

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door GeminiAlpha »

heb vd week een pakket naar BOL teruggestuurd em een track & trace code gekregen. Na bijna een week ligt het nog steeds in het postNL sorteercentrum, wil postNL mij middels t&t laten geloven. BOL zegt dat ik 14 dagen moet wachten en dan pas aan de bel kan/mag trekken. Ik heb er een slecht gevoel over...

Marcel043
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:54

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door Marcel043 »

Ik heb het verschillende keren meegemaakt dat het pakket volgens Track en Trace is afgeleverd terwijl ik niets heb ontvangen. Afgelopen 2 maanden zijn er al weer voor mij 3 pakketjes zoekgeraakt en die zijn tot op heden nog niet boven water gekomen.

Ma Lam
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:21

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door Ma Lam »

ik heb een webshop, en heb destijds een pakket verzonden met track & trace, deze pakket kwam niet aan en de klanten die op vakantie ging, reed dan maar expres langs om het op te pikken zij hebben tenslotte er recht op, want betaalt hebben ze. En ik ik ben die dag 6 uur s'ochtend naar mijn zaak gereden daarvoor.
Zelfs met track & trace en of via de gewone post heb je niet de zekerheid dat het aankomt zoals zij ook wel eens ermee adverteren. En de schade kon ik naar fluiten.. want bij navraag moest ik maar bewijzen dat mijn verzonden post 'verdwenen was ' door hun toedoen en daarbij komt nog eens zo'n jaarlijks 5-10% van mijn verstuurde bestelling / post komen niet of nooit aan.
Ook ontvangt ik regelmatig pakket vanuit de buitenland voor mijn webshop.. de track & trace code die ik krijgt van de land van herkomst veranderd zodra ze in nederland aankomen de pakketten krijgen dan een andere track & trace code.. die wij als ontvanger niet weten of krijgen.. waardoor het hele systeem dan te niet doet.. tracen kan je alleen dan tot aan nederlandse bodem..

jammer.. want ik betaalt er wel voor..

Ma Lam
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:21

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door Ma Lam »

Peernij schreef:Ook ik heb zeer nare ervaringen met Post.nl / TNT of hoe deze club mag heten.

Een korte opsomming: Een telefoon aangetekend laten verzenden. Je zou denken dat dit altijd goed zit. De ontvanger heeft hem niet aangenomen maar het pakket is spoorloos verdwenen in het sorteercentrum. Omdat ze niet konden nagaan of het telefoontje er wel in heeft gezeten wordt er niets uitbetaald!!

Schade aan brievenbus omdat men werkelijk de dikke envelop naar binnen gepropt heeft. Wil je verhaal halen dan gaat er een lange procedure in werking van allerlei formulieren. Of ik heb bonnetje nog had van de brievenbus en er zou controle komen. Het resultaat van de controle laat zich raden.

Er bestaan stickertjes ( van TNT /Post.nl ) zelf dat het pakketje NIET bij de buren af mag geven.... Diverse keren bij buren afgeleverd.

Ik breng een pakje die geleverd moet worden naar Belgie. Wilt u hem tracen? Want dit kost iets meer. Tuurlijk doe je dat. Ze vergeten er bij te zeggen dat dit tracen niet meer in Belgie gebeurd. Het tracen is tot de grens en daarna kan iedere postbezorger een mooie Sinterklaas hebben!

Ik ben bereid om best wat meer te betalen maar dan voor een sluitend systeem en die dit soort wantoestanden bespaard blijven!

ik ben hele erg met je eens, je betaalt 100% voor een service die maar tot de Nederlandse grens gaat en dan heb je nog niks.. Ik spreek uit ervaring dat je hierboven omschrijft ik ook heb meegemaakt en dat schept niet bepaald vertrouwen in de Nederlandse post. gr Ma Lam

Sandra Voorstenbosch
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2010 01:04

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door Sandra Voorstenbosch »

ik kwam er dit jaar achter dat er tal van alternatieven zijn voor pakjes dan Track n Trace, sigarenboertjes en kopieerwinkeltjes. Vaak nog goedkoper dan TNT post, je print vantevoren thuis je streepjescode uit en sturen maar :) Iemand daar ervaringen mee?

tede_empee
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2011 14:33

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door tede_empee »

Helaas, het gaat bij mij wel eens mis
Volgens tracktrace is het pakketje bezorgd, ik heb niets ontvangen, de besteller zegt dat hij het bij de buren heeft afgegeven, de buren ontkennen, geen briefje in de brievenbus dat het pakket bij de buren is afgegeven (of hebben de buren dat uit de brievenbus geplukt?). Gevolg pakket weg, onkosten voor verzending en aanschaf van het artikel worden niet vergoed

De bestellers lopen vaak te leuren met pakketjes tot er ergens (tot wel 20 huizen verder) iemand is die het pakje wil aannemen.
Ik heb TNT gemailed met dit verhaal en gevraagd hoe ik kan voorkomen dat pakjes voor mij bestemd bij buren worden afgegeven. TNT heeft zich niet verwaardigd mij te antwoorden.
Het zou zo simpel kunnen zijn, de afzender geeft aan of het al dan niet bij de (verre) buren mag worden afgegeven en TNT plakt er een grote sticker op: alleen op huisadres afgeven.Ook webwinkels zouden bij het winkelmandje een optie kunnen toevoegen: mag de TNT het pakje bij de buren afgeven "ja" of "nee". en bij "nee" TNT sticker op het pakje plakken.

zie ook hieronder bevestiging van verzending van een bestelling bij een internet drogist

Indien u wenst uw zending te volgen, kunt u op de volgende link drukken.https://tracktrace.tntpostpakketservice ... basic.aspx ...... De zending wordt eerst gesorteerd en zodra de melding "chauffeur onderweg", erbij staat, wordt uw bestelling die dag nog aangeboden. De informatie over uw pakket kan enkele uren vertraagd zijn.Voor vragen over de bezorging van uw pakket, belt u de TNTpost Servicelijn 0900-0570 (EUR 0,45 p/m). Niet thuis?Dan probeert TNT de bestelling bij de buren of elders in de straat af te geven of er volgt een 2e afleverpoging. Daarna kunt u de bestelling binnen 3 weken ophalen op het postkantoor. U ontvangt altijd een bericht in de brievenbus als u niet thuis bent.

Ik hoop dat er iets aan wordt gedaan, er wordt meer en meer via internet gekocht en eerlijk gezegd haal ik liever mijn pakje bij een postagentschap dan dat iemand anders er mee van door gaat.
In afwachting van een oplossing van TNT laat ik alles aan mij geadresseerd aangetekend versturen en verstuur ik ook alleen nog maar pakketjes aangetekend. Dit lijkt vooralsnog een oplossing, alleen met webwinkels kan het niet.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door electomonteur »

Sandra Voorstenbosch schreef:ik kwam er dit jaar achter dat er tal van alternatieven zijn voor pakjes dan Track n Trace, sigarenboertjes en kopieerwinkeltjes. Vaak nog goedkoper dan TNT post, je print vantevoren thuis je streepjescode uit en sturen maar :) Iemand daar ervaringen mee?

mogelijkm is dat dhl4ypou van dhl /selectvracht

nog nooit geen problemen mee gehad altijd alles netjes binnen de week bij de klanten binnen en anders netjes bericht dat pakket bij buren is af gegeven

(dit moet je wel aan geven bij hun anders weet je helemaal niets)

Gesloten