LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanvullende zorgverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Inter »

mje schreef:En maanden wachten op je declaraties :D
Ligt gewoon aan je verzekering .Geen gezeur bij DITZO.

Alleen maar voor de tandarts moet ik het zelf doen . Deze wil niet werken met het onvriendelijke Fa-med .
Laatst gewijzigd door Inter op 27 nov 2012 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Menzis »

carla81 schreef:ik kan maar niet op de site van menzis (en als ik er al op kom, loopt het steeds weer vast).
hebben daar nog meer mensen problemen mee ?.
groet, c
Beste carla81, wat vervelend dat de site steeds bij je vastloopt. Kan ik je ergens mee helpen? Je mag je vraag ook sturen aan [email protected] Vergeet daarbij niet je naam en verzekerdennummer mee te sturen, dan pakken we het zodra je email binnen is meteen op.

Met vriendelijke groeten,
Leontine Seuren van Menzis team Webcare

kuijper
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2012 10:30

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door kuijper »

Gisteravond kwam in de uitzending aan bod dat de Univé Basis zorgverzekering exact dezelfde voorwaarden heeft dan de goedkopere internet variant van Zekur. Helaas is het zo dat de Zekur verzekering is bedoeld voor jongeren. Ook is niet verteld dat je maar naar 1 ziekenhuis per provincie kunt. Dit staat nu wel op de internetsite van Radar maar toch de toon is gezet, en je word toch op het verkeerde been gezet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door grun »

kuijper schreef:Helaas is het zo dat de Zekur verzekering is bedoeld voor jongeren.
Dat klopt, maar in de praktijk kan gewoon iedereen een Zekur verzekering nemen, ook al ben je 100 jaar. Omdat Zekur een internetverzekering is, denkt Unive dat jongeren wat makkelijker met computers en internet omgaan. Soms is dat ook zo, maar lang niet altijd.
http://www.unive.nl/zorgaanbieders/veel ... ragenzekur

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Die vrouw in de uitzending, wat een dom figuur zeg. Die wist werkelijk niks! Die heeft echt onder een steen geleefd. Ze heeft een av maar weet niet eens wat er allemaal vergoedt wordt vanuit de basis.
En maar betalen elke maand.

Wat een................ :roll:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Joh man allemaal toneelspelen...
Oh ja is dat zo...voorlopig rekenen ze dingen al verkeerd uit,fysio 30 euro nou koopje hoor!
En ze heeft nu 8 behandelingen nodig,als nadenkend iemand denk je dan oke,heb het nu al zoveel nodig...hoe zou het verder verlopen???
De bril ok dat zet geen zoden aan de dijk...maar andere dingen kunnen toch echt wel belangrijk zijn.
Mensen kijken wat ze nu mankeren....en ja als je dat risico witl nemen.

Neem aan saphora dat jij toch wel een av hebt?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nee ik heb alleen basis, meer heb ik niet nodig.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Maar je mnakeert toch iets? Stel dat je fysio nodig hebt,wat ik me bij jou voor kannstellen...hoe wil je dat dan betalen :oops:

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Inter »

Waarom is iemand dom .Het is een hoop gezoek .En zoveel krijg je niet meer van de basis .

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Die vrouw wist helemaal niks, en 1 blik op de vergoedinglijst en ze wist het wel. Dan ben je echt dom bezig. Betalen voor iets dat gewoon vanuit de basis vergoedt wordt.

chelsea11
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2012 15:45

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door chelsea11 »

tros radar.......bedankt!!!!!!!1ik ben om.ik betaalde 133 euro p maand voor basis,eav,tand beter.ik ben een gezonde kerel van 37 die nooit iets heeft{kan zomaar veranderen}maar ik ga nu bij vgz 86 en centen betalen voor mijn basis verzekering en kan dus een spaarpotje aanleggen van 47 euro p maand!!!!!!!!!!!!dat is 564 p jaar!!!!!!en aangezien ik de laatste 8 jaar al geen medische kosten heb gehad heb ik dus ruim 4500 euo letterlijk weggeflikkerd!!!!!!!!!nogmaals mensen laat je niet bang maken door de maatschappijen.bij vgz zeiden ze maar meneer dat is wel hoog hoor 850 eigen risico!!!!!ehhh dit spaar ik in 18 maanden bij elkaar mevrouw en ben nog nooit boven mijn eigen risico uitgekomen dus..........maar iig tros radar bedankt voor het openen van mijn ogen en het vullen van mijn portomonaie!!!!!!!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kan me niet voorstellen dat je dat zelf niet kan bedenken maar daar een uitzending van Radar voor nodig hebt :?: :!:

juutje84
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2012 19:12

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door juutje84 »

Jammer dat Radar maar halve informatie geeft. Zo wordt er gemeld dat mensen een goedkopere verzekering krijgen als ze nu opzeggen en zich via internet weer aanmelden. Wat ik in deze informatie mis is dat zij melden dat deze verzekeringen, zoals Anderzorg, andere voorwaarden hebben dan de "papieren" verzekeringen. Zo is er vaak de voorwaarde dat je alleen via internet je medicatie kan bestellen en ook hebben zij met bepaalde zorgverleners (óók ziekenhuizen) afspraken. Wanneer je kiest voor een bepaald ziekenhuis, is de kans groot dat je 20% van alle kosten zelf moet betalen.

Ik vind het jammer om te zien dat een programma voor consumenten zijn kijkers zo op het verkeerde been zet. Ook vraag ik me af bij welk castingbureau ze die vrouw hebben ingehuurd, want dan zou ik maar snel een nieuwe zoeken, aangezien dit de slechtste actrice was die ik ooit heb gezien :roll:

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Voor mij alleen de basisverzekering bij Stad Holland, niets meer niets minder

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door nevermind »

rozemarijntje schreef:Maar je mnakeert toch iets? Stel dat je fysio nodig hebt,wat ik me bij jou voor kannstellen...hoe wil je dat dan betalen :oops:

@sephora
Kan je, of wil je de vraag van rozemarijntje nog beantwoorden?
In andere berichten mankeer je toch iets!
Wordt dit allemaal door de basis vergoed?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Chocomelk »

chelsea11 schreef:tros radar.......bedankt!!!!!!!1ik ben om.ik betaalde 133 euro p maand voor basis,eav,tand beter.ik ben een gezonde kerel van 37 die nooit iets heeft{kan zomaar veranderen}maar ik ga nu bij vgz 86 en centen betalen voor mijn basis verzekering en kan dus een spaarpotje aanleggen van 47 euro p maand!!!!!!!!!!!!dat is 564 p jaar!!!!!!en aangezien ik de laatste 8 jaar al geen medische kosten heb gehad heb ik dus ruim 4500 euo letterlijk weggeflikkerd!!!!!!!!!nogmaals mensen laat je niet bang maken door de maatschappijen.bij vgz zeiden ze maar meneer dat is wel hoog hoor 850 eigen risico!!!!!ehhh dit spaar ik in 18 maanden bij elkaar mevrouw en ben nog nooit boven mijn eigen risico uitgekomen dus..........maar iig tros radar bedankt voor het openen van mijn ogen en het vullen van mijn portomonaie!!!!!!!
Ik hoop voor u dat u zo gezond blijft als u nu bent en verder niets gaat mankeren want
dan het je aan 564 euro per jaar niet genoeg.

K.risty
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2012 22:13

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door K.risty »

Als ik het goed begrepen heb is dit geen vergelijking...

je huis niet verzekeren tegen brand lijkt me niet handig, want dan heb je niks.. maar bij je zorgverzekering ben je al voor zo veel dingen verzekerd via je basispakket.
Je betaald alleen maar meer voor een aanvullende verzekering terwijl het vaak voordeliger is om dit geld zelf appart te sparen zodat je dit geld kan pakken als je het nodig heb, en heb je dit niet nodig bespaar je toch zo'n 720 euro voor 2 perzeg het gerust als ik het niet goed begrepen heb

K.risty
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2012 22:13

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door K.risty »

sephora30 schreef:Die vrouw in de uitzending, wat een dom figuur zeg. Die wist werkelijk niks! Die heeft echt onder een steen geleefd. Ze heeft een av maar weet niet eens wat er allemaal vergoedt wordt vanuit de basis.
En maar betalen elke maand.

Wat een................ :roll:

en dat doen dus zoveel mensen vandaar dit programma

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

K.risty schreef:
sephora30 schreef:Die vrouw in de uitzending, wat een dom figuur zeg. Die wist werkelijk niks! Die heeft echt onder een steen geleefd. Ze heeft een av maar weet niet eens wat er allemaal vergoedt wordt vanuit de basis.
En maar betalen elke maand.

Wat een................ :roll:

en dat doen dus zoveel mensen vandaar dit programma
ja en veel mensen weten ook niet dat als er echt wat nodig is straks bv veel fysio je de hoge av wel kan shaken!
mensen kijken niet vooruit maar wat ze nu kunnen besparen....moeten ze zelf weten maar als je echt straks wat gaat mankeren,dan raakt je spaarpotje op.....en ik kan het weten hoeveel alles kost...heeeeel wat!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door nevermind »

nevermind schreef:
rozemarijntje schreef:Maar je mnakeert toch iets? Stel dat je fysio nodig hebt,wat ik me bij jou voor kannstellen...hoe wil je dat dan betalen :oops:

@sephora
Kan je, of wil je de vraag van rozemarijntje nog beantwoorden?
In andere berichten mankeer je toch iets!
Wordt dit allemaal door de basis vergoed?
En dan wordt het heel stil! :shock:

Gesloten