LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afrikaanse rozen voor Valentijn

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Afrikaanse rozen voor Valentijn

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Sjohie idd!!


Als we er dan toch overvallen.....kan je beter bijna niks meer kopen...
Wat ik al zei eigen land,champignons...????. Nee afrika weer...china??. Etc...


En fair trade is pas naar buiten gekomen dat het helemaal niet zo fair is...javoor de hoge heren....

Pas hele uitzending over geweest...hypocriet ten top...
Maar dat merk je meer nu bij radar....normale berichten onder elkaar gewist....trollen vrij uit..!!!
Meld het zelf wel eveb,mogen mijn mening wel weten......

grizzly1972
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 dec 2010 17:38

Re: Afrikaanse rozen voor Valentijn

Ongelezen bericht door grizzly1972 »

Gebeurt veel deze uitbuiting en vaak wil men er niets van weten. Denk ik wel goed dat mensen er bewust van worden gemaakt.
Zie de champignonkwekers..zie de uitzending andere tijden mbt de salpetermijnen: De boer woont in een riante woning doordat ie veel meer opbrengst had van deze salpeter. Die lui in de mijnen werden tot op het bot uitgebuit.
Onze mobieltjes hebben tin nodig. Tsja en wat gebeurt er in de tinmijnen. Wat doet apple met de chinese werknemers. En ga zo maar door..

panter25
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2007 08:10

Re: Afrikaanse rozen voor Valentijn

Ongelezen bericht door panter25 »

mag ik even braken over dat Valentijn geleuter. een bosje rozen, goede of slechte heb ik liever als echte verrassing. niet verplicht op valentijnsdag.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Afrikaanse rozen voor Valentijn

Ongelezen bericht door tenormin »

panter25 schreef:mag ik even braken over dat Valentijn geleuter. een bosje rozen, goede of slechte heb ik liever als echte verrassing. niet verplicht op valentijnsdag.
Ja hoor, hebbie emmertje bij de hand?

Hivos
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2013 20:58

Re: Afrikaanse rozen voor Valentijn

Ongelezen bericht door Hivos »

Eerlijke bloemen dragen bij aan betere arbeidsomstandigheden, maar op dit moment zijn keurmerken niet of nauwelijks zichtbaar in de winkel. Hivos wil daar verandering in brengen en het aanbod van eerlijke bloemen op de Nederlandse markt vergroten. Dat kan niet zonder de consument. Teken de petitie op http://www.powerofthefairtradeflower.nl

Gesloten