LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drankje tegen Alzheimer?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Drankje tegen Alzheimer?

Ongelezen bericht door Robjee »

Natuurlijk zijn er een aantal punten die de indruk wekken dat er sprake is van belangenverstrengeling en oneerlijke resultaten. Maar zoals er geen sterke bewijzen zijn dat het drankje werkt, zo zijn ook daar (meestal) geen sterke bewijzen voor. Bovendien is belangenverstrengeling niet hetzelfde als fraude.
De industrie financiert veel wetenschappelijk onderzoek en die resultaten daaruit zijn niet allemaal onbetrouwbaar.

De mens is snel geneigd om direct alle resultaten niet meer serieus te nemen zodra enige vorm van belangenverstrengeling om de hoek komt kijken. Ik ben het eens dat dit in de ideale situatie voorkomen moet worden, maar daar leven we niet in.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Drankje tegen Alzheimer?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik moedig alles aan dat zou kunnen helpen tegen het stoppen of vertragen van deze ziekte, hoef niet persee eerst een wetenschappelijk onderzoek van tig jaren, ook persoonlijke ervaringen tellen voor mij mee.
Ook al is jaren geleden beweerd dat er niks tegen helpt, wat nu ontdekt wordt, telt.

"Drankje tegen Alzheimer", met dit soort kreten moet men voorzichtig zijn, er moet niet de indruk gewekt worden, dat als een Alzheimerpatiënt dit drankje inneemt, hij binnen een bepaalde tijd genezen is.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Drankje tegen Alzheimer?

Ongelezen bericht door Robjee »

Eind maart een publicatie in geneesmiddelbulletin over Souvenaid® naar aanleiding van het tweede gepubliceerde onderzoek:

Souvenaid®: dieetvoeding voor medisch gebruik in beginstadium ziekte van Alzheimer
http://gebu.artsennet.nl/Archief/Tijdsc ... heimer.htm

Gesloten